PDA

Bekijk Volledige Versie : SQL na overstappen hoster.



HexSpammer
08/02/08, 15:20
Hallo,

Ik ben van plan om naar een andere hosting te gaan met een website, welke dat word zou ik echt nog niet weten.

Maar ik zit me heel erg af te vragen hoe het straks gaat met de SQL database, valt die over te zetten? of moeten al die tabellen opneiuw worden gemaakt?

Groeten Wouter

krush
08/02/08, 15:22
Kan je met enkele knoppen indrukken exporteren en weer importeren bij je nieuwe host.

Sebastiaan

HexSpammer
08/02/08, 15:33
Bedankt voor de info!
Dat scheelt dan al heel wat werk (ik rekende op veel werk)

Dan de volgende vraag, als dat gelijk hier mag tenminste..
Ik heb dat topic gelezen over unlimitid bandwith, en ik zoek dus wel een nieuwe host die niet meer dan 400 euro per jaar vraagt (zoals die ik nu heb)

Nou viel mijn oog op one.com, maar dat is dus misschien niet zo'n goed idee (ivm unlimited bandwith)

Het gaat om een site van een jongeren vereniging waar 1x in 2 weken een feest is, en dan komen er dus foto's op te staan (van zo'n 60kb/stuk en ongeveer 150 foto's) ik reken op 200-300 bezoekers die die foto's bekijken.

Wat is jullie advies dan voor een hosting?
Of wat zijn punten waar ik rekening mee moet houden?

Het gaat btw om de site groeneschuur.nl

WebXtra
08/02/08, 15:36
Hoeveel dataverkeer zet je weg?

HexSpammer
08/02/08, 15:38
Ja dat weet ik niet.
Dit komt omdat nu de site en het fotogedeelte op apparte servers draait, daarvan is niet bekend wat het dataverkeer daar is. van de site zit het op 1gb/maand geloof ik zo uit mn hoofd.

(inclusief veel spambots geloof ik, want de mail van de site loopt ook al over met spam :P )

Ingvald
08/02/08, 19:14
Bedankt voor de info!
Dat scheelt dan al heel wat werk (ik rekende op veel werk)

Dan de volgende vraag, als dat gelijk hier mag tenminste..
Ik heb dat topic gelezen over unlimitid bandwith, en ik zoek dus wel een nieuwe host die niet meer dan 400 euro per jaar vraagt (zoals die ik nu heb)

Nou viel mijn oog op one.com, maar dat is dus misschien niet zo'n goed idee (ivm unlimited bandwith)

Het gaat om een site van een jongeren vereniging waar 1x in 2 weken een feest is, en dan komen er dus foto's op te staan (van zo'n 60kb/stuk en ongeveer 150 foto's) ik reken op 200-300 bezoekers die die foto's bekijken.

Wat is jullie advies dan voor een hosting?
Of wat zijn punten waar ik rekening mee moet houden?

Het gaat btw om de site groeneschuur.nl
Als we even het rekensommetje maken voor de foto's (heb voor de gemakkelijkheid een aantal getallen naar boven afgerond, kwestie van een marge te hebben):

100KB/foto x 150 stuks x 500 bezoekers x 2 keer/maand
dan kom je uit op

15 000 000 KB = ~15GB dataverkeer
Dus als je een offert aanvraagt, zou ik bv een pakket zoeken met 20GB / maand aan dataverkeer. Dat moet met jouw budget zeker wel lukken.

Vraag dan ook meteen wat er gerekend wordt indien je er eens een maand overheen gaat.