PDA

Bekijk Volledige Versie : Internetten met accesscode?



Shogust
07/02/08, 23:46
Hallo beste Webhostingtalkers :)

Ik weet niet of dit het geschikte forum is om dit te vragen maar,

Ik organiseer binnenkort een lanparty bij me thuis met een stuk of 10 man.
Alleen nou wil ik eigenlijks zo het internet beveiligen dat ze een soort van username en/of accesscode(paswoord) nodig hebben om op het netwerk te kunnen internetten.

En of ik dit per gebruiker ook zou kunnen cappen.
Bijv een max aantal kb/s kan geven.

Ik weet niet of dit wel kan.

Ik heb een router (Linksys) en een Linux server met Fedora Core 4.

Heeft misschien iemand een idee?


Alvast Bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Bas Steiginga

krush
08/02/08, 00:07
Haaaaaa :D Toevallig hier kwam ik gister toevallig iets voor tegen.

Link: http://netaccess.sourceforge.net/ Gratis, je kan instellen per pc of gebruikersnaam maximaal zo snel internetten en maximaal zo lang :D

Kan je als je het gebruikt je ervaring posten, of als je wat anders vindt even daar je ervaringen van laten horen? ik Denk persoonlijk dat http://netaccess.sourceforge.net/ een goeie is.

Hij werkt via een linux getaway:D

Shogust
08/02/08, 00:16
Bedankt!

Hier kan ik dus echt wat mee, Even binnenkort mijn server als gateway maken :)

Hardstikke bedankt!

krush
08/02/08, 02:09
Graag gedaan :) post je wel je ervaringen?

Shogust
08/02/08, 15:07
Hmm ik lees zo even de site door.
Maar dit is te ingewikkeld voor mijn doen.

Het had hardstrikke mooi geweest als ik al zoveel ervaring had maar jammergenoeg heb ik hier nog niet veel ervaring mee.

Wel hardstikke bedankt voor de link maar het is echt te ingewikkeld.


Heeft iemand anders misschien nog een goeie optie?

Alvast Bedankt!

krush
08/02/08, 15:21
Ik denk dat het zonder getaway bijzonder moeilijk gaat zijn? Wel systeem zal de inloggegevens controleren en snelheid en tijd beperken? Zal toch met stukje server software moeten :(

Sebas

KDISS
09/02/08, 14:20
ik had eens een CT waar iets dergelijks on stond geloof ik... Een BSD router/accesspoint waarop je via iptables en een cgi script moest aanmelden...
Mss kan je eens googlen naar een windows oplossing? En heel misschien dat dit in de bestaande clarkconnect en consorten is verwerkt..

brugcom
10/02/08, 19:21
kijk eens naar www.mikrotik.com

nl2ger
11/03/08, 16:56
CCproxy zou je kunnen gebruiken kun je zelf op de server aanvinken wie wel en wie niet kan internetten

Explosive
11/03/08, 19:38
ik had eens een CT waar iets dergelijks on stond geloof ik... Een BSD router/accesspoint waarop je via iptables en een cgi script moest aanmelden... Die moet ik ook nog ergens hebben liggen :D..

Het is inderdaad niet zo makkelijk als het lijkt.. ik zal eens zoeken of ik die C'T nog heb liggen kan ik hem wel even scannen voor je..

speedbox
11/03/08, 20:51
802.1x activeren op je switches. Mits er natuurlijk 802.1x authenticatie mogelijk is