PDA

Bekijk Volledige Versie : pc verliest dns mogelijkheid



JanSmit
07/02/08, 16:06
Hoi,

Ik heb net een nieuwe pc in elkaar geknutseld en hier xp sp2 opgezet. De pc heeft de laatste updates en werkt verder prima. Alleen......

1x in de zoveel tijd verliest de pc de mogelijkheid om dns adressen te resolven. Op ip adres kan ik nog wel browsen, maar is dus flink irritant. Heb al gegoogled, maar kan niets echt iets vinden. Als ik mijn ip adres verander (heb een router) dan heb ik weer gewoon internet, maar hij blijft klappen.

Iemand dit ook wel eens gehad en weet je de oplossing?

ik hoor het heeeeeeel graag.

gr

Jan

Stewie
07/02/08, 16:07
Draai je veel torrent software op je server/netwerk? Die willen dit nog wel eens veroorzaken.

pierce
07/02/08, 16:08
Router ertussen uit halen en je pc rechtstreeks op internet aansluiten al geprobeerd?
Misschien dat de router defect is, of een tekorte dhcp lease tijd uitgeeft oid?

JanSmit
07/02/08, 16:10
hoi,

heb net een upgrade gehad van mijn internet aansluiting (hogere snelheid), en download wel vaak via eweka (geen torrents). Alleen gebeurd dit ook wel eens als ik gewoon en alleen aan het internetten ben. Verder hebben de rest van de pc's die ook zijn aangesloten hier geen last van en heb ik een static ip adres opgegeven om zo snel mijn ip te kunnen aanpassen.

gr

Jan

almar
07/02/08, 16:30
Hoi,

Ik heb net een nieuwe pc in elkaar geknutseld en hier xp sp2 opgezet. De pc heeft de laatste updates en werkt verder prima. Alleen......

1x in de zoveel tijd verliest de pc de mogelijkheid om dns adressen te resolven. Op ip adres kan ik nog wel browsen, maar is dus flink irritant. Heb al gegoogled, maar kan niets echt iets vinden. Als ik mijn ip adres verander (heb een router) dan heb ik weer gewoon internet, maar hij blijft klappen.

Iemand dit ook wel eens gehad en weet je de oplossing?

ik hoor het heeeeeeel graag.

gr

Jan


Klinkt als je router en niet je pc..

JanSmit
07/02/08, 16:50
ook als de rest (3x) pc's hier geen last van hebben?

gr

Jan

wbakker-letsgoonline
07/02/08, 17:40
ook als de rest (3x) pc's hier geen last van hebben?

gr

Jan

Ja ook dan kan het de router zijn (routing tables).

@TS: Lijkt me een pc probleem misschien windows maar eens opnieuw erop zetten.

JanSmit
07/02/08, 18:10
Windows er al eens opnieuw opgezet. tevens nieuwe netwerk kaart. Zal eens een oudere verse van XP installeren. Wellicht dat dat beter gaat.

gr

Reitze

Groovy
07/02/08, 21:47
Probeer rechtstreeks de dns servers van je isp in te stellen

@bakker&schrijven,

Je routing tables ga je niet snel veranderen bij een thuis, tuin en keuken routertje

hrodenburg
07/02/08, 23:34
misschien heel gek, maar heb je al eens je router eens gereset?

JanSmit
08/02/08, 09:08
Probeer rechtstreeks de dns servers van je isp in te stellen

@bakker&schrijven,

Je routing tables ga je niet snel veranderen bij een thuis, tuin en keuken routertje

Dit heb ik nu al standaard zo staan bij mijn ip instellingen. Omdat hij zo vaak klapt, heb ik maar een statisch ip ingevult met de dns van mijn provider.


misschien heel gek, maar heb je al eens je router eens gereset?
Ja ook geprobeert, maar maakt niets uit.

Wel heb ik het aantal connecties verhoogd dat tcp/ip mag uitvoeren. In SP2 of een hotfix is deze waarde verlaagt naar 10. Voorheen was dit 50 en heb dit weer naar deze waarde opgehoogd. Hij klapt daarom iets minder, maar blijft irritant

Gr

Jan