PDA

Bekijk Volledige Versie : ISPConnect brief?



WH-Tim
07/02/08, 13:21
Ik weet niet wie allemaal de brief heeft gehad van ISP Connect, maar toch zit het me niet helemaal lekker. In de brief staat een mooie listing van de prijzen die kost per organisatie grootte. Ik zou 200 euro per jaar moeten betalen. Leuk, maar wat heb ik eraan? Arnout maakt wat verslagjes die publiek toegankelijk zijn, praat wat met SIDN en organiseert een bijeenkomst voor de leden. Moet ik daar echt 200 euro voor betalen? Wat gebeurd met dat geld dan?

Ik heb momenteel geen enkele drang tot betaald lidmaatschap puur om de reden dat het hele afgelopen jaar bar weinig gebeurd is. Misschien dat ik me vergis, maar ik heb alleen wat SIDN gebeuren langs zien komen wat ook gebeurt is voor niet-lidmaatschap hebbende SIDN deelnemers.

Leg het me uit, dan snap ik het misschien..

Stewie
07/02/08, 13:36
Vraag je dit in het algemeen of aan ISPConnect?

DennisWijnberg
07/02/08, 14:04
Waarschijnlijk in het algemeen, anders had hij wel een brief/e-mail gestuurd :P

groenleer
07/02/08, 14:16
Laat me raden, je bent niet bij de eerste algemene ledenvergadering geweest....

In het kort het afdekken van de reeds gemaakte kosten. EN het maken van budget voor het jaar 2008.

Het opzetten van een branche vereniging is niet makkelijk.
Ik meen dat ze ook lobby-en bij de opta voor je!.

Denk aan de hesprekken met diverse ministeries waar arnout als zijnde ISPConnect aan mee doet.

Als je zegt er is te weinig communicatie dan zeg ik je hebt helemaal gelijk.

phreak
07/02/08, 14:20
We hebben (nog) geen brief gehad, maar zie hier inderdaad ook nog geen meerwaarde aan, mede het feit zijnde dat ik helemaal geen communicatie meer heb gehad na de "Algemene Leden vergadering" heb gehad, en verder ook in zijn geheel ook niet echt de meerwaarde hier in zie om ook nog eens 200 euro te betalen hiervoor.

edit: de brief wordt me net voor me neus gegooid

Stewie
07/02/08, 14:27
Niemand heeft notulen ontvangen van die vergadering?

phreak
07/02/08, 14:30
Niemand heeft notulen ontvangen van die vergadering?

Neen.

dreamhost_nl
07/02/08, 14:38
Hier ook niet. En tevens ook (tot op heden) niet de brief waar TS het over had.

wbakker-letsgoonline
07/02/08, 14:41
Zoals Phreak en WH-Tim al aangeven is de brief erg mooi, waar we zien er erg weinig van terug, ook hebben wij zoals bovenstaande mensen nog geen notule ontvangen van de algemene leden vergadering, het enigste wat wij weet is wat er publiekelijk is gepubliceerd.

Ten tweede wat zijn de doelstelling voor dit jaar om voor de vereniging te doen en te behalen. Misschien verstandig om dat ook eens op papier te zetten.

Niet dat 200 euro zoveel is maar wij willen wel weten wat wij hiervoor terug krijgen.

WH-Tim
07/02/08, 14:44
Vraag je dit in het algemeen of aan ISPConnect?

In het algemeen zoals al door iemand anders gesuggereerd werd. Ik hoor graag de mening van anderen, zodat ik meer kracht achter mijn mening en dus mijn keus kan plaatsen.

Swiftway-UK
07/02/08, 14:55
Mijn mening: Ik ben persoonlijk geen fan van de algemene aanpak van Arnout 'maar' ik zie dat hij toch wel serieus tijd steekt in ISPconnect door in panels plaats te nemen, met partijen te overleggen (BREIN, OPTA, overheden).

200 euro bijdrage per jaar is natuurlijk niet veel. Het is ook beter voor ISPconnect om het eerste jaar wat meer in kas te hebben dan dat er uitgaven zijn, je kunt de bijdrage later (na het eerste jaar) altijd nog naar beneden bijstellen, maar de bijdrage tussentijds omhoogschroeven en een naheffing sturen is lastiger te realiseren.

Randy
07/02/08, 15:00
En daarin heeft Remon volkomen gelijk; De leden stellen immers de contributie vast, zoals u gedaan heeft op de eerste ALV. Bijstellen kan ook door de leden gebeuren, als blijkt dat de eerste inschatting te hoog was.

Technotop
07/02/08, 15:40
Ook al is het 1 euro, het gaat er wel om dat het geld goed word uitgegeven en tot op heden heb ik nog steeds geen goed overzicht ontvangen waar de kosten nou precies naar toe gaan.

groenleer
07/02/08, 15:41
Het grote punt dat ik mis (inmiddels is hier ook de brief gearriveerd) dat de beslissing tot acceptatie onder strikte voorwaarden heeft plaats gevonden.

Correct me if i am wrong.

De voorwaarde was dat er een budgettering zou komen (inzicht!!!) en dat een restant zou terug vloeien naar de leden. Ook hier vind ik niks over terug in de brief.

Het idee is mooi. De 200 euro is naar mijn mening niet het probleem. Wat het probleem veroorzaakt is het gebrek aan communicatie wat er voor gebeurt en wat we krijgen.

Als ik tegen mijn klanten zeg ik heb hier een oplossing, en die kost je 200 euro zeggen ze mooi.
Met meteen de vraag: Wat krijg ik voor die 200 euro..?


Verder minpuntje is de afwezigheid van een factuur (deze wordt nagezonden zodra er is betaald). Is het niet zo dat je pas betaald als je een factuur krijgt ? ;) Wel zo handig voor mijn boekhouding. Ik ga er bij deze vanuit dat die 200 euro incl. btw is. Gezien een btw vrije levering bij mijn weten niet mogelijk is. Of is de btw verlegd? Dan wil ik dat graag van te voren weten.

Stewie
07/02/08, 15:42
Niet dat 200 euro zoveel is maar wij willen wel weten wat wij hiervoor terug krijgen.
Een actieve club mensen die achter de schermen hard werkt en opkomt voor de hosting providers. De overheid beslist maar door in het nadeel van ons, ik vind het top dat een partij nu goed voor ons opkomt!

Technotop
07/02/08, 15:47
Een actieve club mensen die achter de schermen hard werkt en opkomt voor de hosting providers. De overheid beslist maar door in het nadeel van ons, ik vind het top dat een partij nu goed voor ons opkomt!

Dan moet je natuurlijk wel met een plan en overzicht komen natuurlijk :)

Afspraak was dat er een overzicht kwam, met alle kosten en wat de plannen precies zijn.

hostingpower
07/02/08, 15:52
Hier ook net de brief ontvangen. Ziet er leuk uit, ben ook best bereid te betalen. Ik zou inderdaad wel eerst het overzicht willen zien waar de kosten allemaal heen gaan.

Stewie
07/02/08, 15:54
Dan moet je natuurlijk wel met een plan en overzicht komen natuurlijk :)

Afspraak was dat er een overzicht kwam, met alle kosten en wat de plannen precies zijn.
Ik heb geen overzicht gezien maar weet wel dat ze erg druk achter de schermen bezig zijn om de doelstelling van ISPConnect te bereiken.

Zo neemt Arnout deel in het panel van de Zorgplicht discussie (o.a. staatssecretaris Heemskerk, voorzitter van de OPTA en directeur van de consumentenbond zijn daarbij aanwezig).


Paneldiscussie
- Arnout Veenman, ISP Connect
- Danyel Molenaar, OPTA
- Maurice Wessling, Consumentenbond
- Foekje Croles, Marktplaats/eBay
- Niels Huijbreghts, XS4ALL

Niet de minste namen!

groenleer
07/02/08, 16:31
Ik denk dat niemand zegt dat er geen goede dingen gebeuren.
Maar we zouden graag vooraf weten wat men gaat doen.
Alleen dan kan er bijgestuurd worden.
Anders blijft alles goed te praten met: Ja maar jullie (red: de leden) komen pas achteraf er mee dat dat niet is wat jullie willen.

Vind je het gek als men het niet vooraf weet?

Het idee is goed, er komen goede dingen uit, maar uiteindelijk is het de bedoeling een stem aan de isp's te geven. Laat ons dan ook oordelen over wat ze gaan doen.

WH-Tim
07/02/08, 18:04
Ik denk dat niemand zegt dat er geen goede dingen gebeuren.
Maar we zouden graag vooraf weten wat men gaat doen.
Alleen dan kan er bijgestuurd worden.
Anders blijft alles goed te praten met: Ja maar jullie (red: de leden) komen pas achteraf er mee dat dat niet is wat jullie willen.

Vind je het gek als men het niet vooraf weet?

Het idee is goed, er komen goede dingen uit, maar uiteindelijk is het de bedoeling een stem aan de isp's te geven. Laat ons dan ook oordelen over wat ze gaan doen.

Juist die laatste zin is precies wat aansluit op de belangenvereniging ISPConnect, maar nog niet gebeurt. Precies de zin die ik zocht! ;)

MikeN
07/02/08, 18:09
Er wordt nu dus 200 euro gevraagd zonder dat er een begroting is vastgesteld? In dat geval heeft die AV wat steken laten vallen volgens mij ;)

Marin
07/02/08, 19:00
Ik heb getracht de volgende mail op de ISPConnect mailinglist te zetten:



Ik vond vandaag een brief op mijn mat met de vraag of ik de contributie over wilde maken.

Ik heb geen probleem met de afgesproken contributie, daar ik ook ingestemd heb met het vastgestelde bedrag. Echter is er tijdens de vergadering (bij mijn weten) de kanttekening gemaakt dat er een "globale begroting" opgesteld zou gaan worden voor 2008 alvorens wij de contributie over gingen maken.

Helaas kan ik dit niet controleren aangezien ik nooit officiƫle notulen van deze vergadering onder ogen heb gekregen. Zijn deze niet gemaakt of kijk ik gewoon verkeerd? Op ISPAM staat wel een verslag, maar hier valt duidelijk in te lezen dat dit niet de officiƫle notulen zijn.

Ik zou wel graag willen weten welke plannen ISPConnect heeft gemaakt voor 2008. Het is namelijk erg stil geweest sinds de laatste vergadering. Of ben ik soms van de mailinglist o.i.d. verwijderd?

Wellicht spreek ik hier namens meerdere leden.


Het is helaas niet gleukt, ik heb Arnout gemailt. De mailinglist schijnt een probleem te hebben. Ik heb Arnout verzocht om een antwoord te sturen via de mailinglist zodra deze in de lucht is.

Dit lijkt me een interne kwestie voor ISPConnect leden. Mijn voorstel is dus ook om een en ander niet hier uit te vechten maar even een reactie van Arnout op de list afwachten?

groenleer
07/02/08, 19:37
Ik denk dat je een goed punt hebt hier.
We wachten even de reactie van Arnout, Steven, Gijs en Robert af.

V v Zuydewijn
07/02/08, 20:38
Het blijft altijd een afweging;

voor mijn kleine bedrijfje doet ISPconnect niets. Ze bestaan, doen hun ding en daarmee wordt mijn belang ook behartigt.

Maar, als iedereen er zo asociaal overdenkt worden de belangen van ALLE kleine ISP's niet behartigt.

Daarom denk ik dat iedereen zijn steentje bij moet dragen en die 200e moet betalen.

Tot slot is het natuurlijk geen vrijwilligerswerk van Arnout. Ik neem aan dat daarover gesproken is met de algemene leden vergadering maar een vergoeding richting hem lijkt me niet meer dan normaal.

Randy
08/02/08, 00:47
Yup, voor ons is het nog iets meer dan de 200 euro omdat we met 5+ mensen werken, maar hebben het er best wel voor over. Wel willen we graag zien wat we krijgen. Bijvoorbeeld standaardcontracten die door Steven zijn gemaakt; het bespaard je dan toch een eigen ICTRecht lidmaatschap, al huren we Steven nu rechtstreeks voor wat werken in voor een van onze organisaties. Met name het net genoemde zou een behoorlijke stap op weg zijn voor de kleinere hosters.

Digires
08/02/08, 01:40
Wat zit iedereen toch te zeuren om dat geld en een budget? Hoe moet je een budget maken voor zo iets nieuws?

Wie kan me vertellen welke bijeenkomsten er nog komen van ISPConnect?
Wie kan me vertellen welke bijeenkomsten er nog komen waar ISPConnect bij moet zijn om de belangen van de leden te behartigen?
Wie kan me vertellen welke nieuwe wetten en regels de overheid in petto heeft voor ons?
Wie kan me vertellen hoe vaak ISPConnect hiervoor voor de leden in de bres moet springen?
Wie kan me vertellen hoe vaak ISPConnect een lid moet bij staan bij het aanvechten van het e.a.?
Wie kan me vertellen wat er staat te wachten in de ICT markt in Nederland?
Etc. etc. etc.

Wie kan me vertellen welke kosten hiermee gemoeid zijn?

Nou wie dat allemaal kan vertellen is helderziend of heeft een te groot ego (waardoor ie denkt dat ie het weet) en die kan dan een heel mooi budget voor ISPConnect produceren, succes!

Zet allemaal eens die oogkleppen af! Dan wordt je toch geen lid?

crazycoder
08/02/08, 05:05
Wat zit iedereen toch te zeuren om dat geld en een budget? Hoe moet je een budget maken voor zo iets nieuws?

Hoe komt men dan op het lidmaatschapsgeld wat vast is gesteld?

Als de basis hiervoor niet door een berekening wordt gevormt dan is het dus een gok. Een vereniging stelt een begroting op, dat vormt de basis voor het te berekenen lidmaatschapsgeld.
Althans, zo hoort het te gaan.

Niemand heeft gezegd dat een vereniging, laat staan een belangenvereniging, runnen eenvoudig is. Je baseer jezelf bij het budget op ervaringen uit het verleden en op de plannen die je hebt liggen. Daarbij kan je nooit overal tegelijk zijn.

Nee, ons bedrijf is geen lid en totdat er signalen zijn van duidelijke structuur en normale werking zie ik ons beslist geen lid worden.

Marin
08/02/08, 07:59
Het gaat ook niet om het geld of budget. Bij niemand denk ik. Het gaat erom dat er beloftes zijn gedaan in de ALV (globale begroting voor het eind van het jaar, vergadernotulen op zijn minst!!)

Dit schept weinig vertrouwen voor de toekomst. Als beide punten eventjes waren doorgevoerd hadden wij het geld zonder problemen overgemaakt.

Maar wellicht geeft Arnout een goede verklaring voor een en ander. De mailinglist is volgens mij nog steeds down.

AlfaHosting
08/02/08, 11:36
Blijkbaar loopt er heel wat mis in de communicatie. Lijkt me vreemd dat een vereniging een rekening stuurt en dat niemand van de leden weet wat er gebeurd is of wat er te gebeuren staat.

Ook al hebben ze dan de allerbeste bedoelingen dan gaan ontvangers van zo een brief automatisch denken aan geld uit de zakken halen.

hostingpower
08/02/08, 14:24
Heb vandaag even met arnout per telefoon contact gehad. Er zou zo snel mogelijk een mailing worden gestuurd, wat de meeste vragen wel zal bantwoorden. Wacht gewoon de mailing even af, want met speculeren kom je alsnog niet aan een duidelijk of kloppend antwoord;-)

Marin
08/02/08, 17:07
Inmiddels is er een mailing binnengekomen.

dreamhost_nl
08/02/08, 17:49
Geen mailing en nog steeds geen brief... zucht...

Marin
08/02/08, 20:50
Geen mailing en nog steeds geen brief... zucht...

Dan ben je denk ik niet aangemeld op de ISPConnect mailinglist e.d.?

wbakker-letsgoonline
08/02/08, 22:08
Inmiddels is er een mailing binnengekomen.

Hier niks mogen ontvangen terwijl wel op de mailinglist zouden staan...

Marin
15/02/08, 21:36
Zijn er mensen die n.a.v. deze brief hebben besloten af te haken?

Toon
17/02/08, 15:55
Verenigd u bij Hostmerk (haha)

Waar staan die tarieven eigenlijk publiekelijk?

Eryq
17/02/08, 17:03
Hier staan de tarieven

http://www.hostmerk.nl/?p=aanmelden

santema
17/02/08, 17:27
200 euro tot 5 FTE, daarboven weet ik zo niet.

Hier echter nog geen mailing gehad hierover.

Marin
17/02/08, 20:31
Er is een mailing over de mailinglist van ispconnect gegaan. Wij hebben hem hier wel binenngehad. Bij deze mailing zat een (voorlopige) begroting. Volgens Arnout is de mailing in veel spanfilters geblokkeerd. Maar ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die hebben besloten het bedrag niet over te maken.

Stewie
17/02/08, 20:44
Ik heb nog geen mailing(list) gezien? Enig idee hoe je je daarop kan aanmelden?

Marin
17/02/08, 20:48
Ik heb nog geen mailing(list) gezien? Enig idee hoe je je daarop kan aanmelden?

even mailtje naar arnout sturen

DutchTSE
17/02/08, 23:29
Een actieve club mensen die achter de schermen hard werkt en opkomt voor de hosting providers. De overheid beslist maar door in het nadeel van ons, ik vind het top dat een partij nu goed voor ons opkomt!
Zal ik dan maar een partij oprichten die zich verzet tegen roken in de horeca, tegen kilometerheffing, tegen hogere belastingen enz? En vervolgens lekker 200 euro cashen per aanhanger

*i'm going to be riiiich!*

Stewie
18/02/08, 04:06
Hoe denk jij dat lobbyen dan werkt?

groenleer
18/02/08, 07:38
Ik twijfel ontzettend, met wat ik moet doen. Hoewel het idee goed is, en de inzet net zo. Mis ik het stukje waarbij de leden geraadpleegd worden.

Ik heb alle begrip voor het feit dat men niet 100% van de tijd bezig kan zijn met ISP Connect omdat men zelf een eigen onderneming er naast heeft. Maar een kort mailtje met wat onze visie is op de zorgplicht was toch wel handig geweest. Zeker wanneer de 'mening' van de kleine webhosters vertegenwoordigd moet worden.

Een beetje transparantie voordat er beslissingen genomen worden is ook wenselijk in mijn ogen. (Wel of niet aansluiten bij een overkoepelende organisatie?) ;)

Marin
18/02/08, 10:10
Ik sluit me bij groenleer aan. Wij twijfelen ook heel erg. Het is heel goed dat er een stem uitgesproken wordt bij diverse bijeenkomsten (zoals nu de zorgplicht) Maar wat voor stem spreek je uit als de "achterban" niet eerst is geraadpleegt? Ik heb het idee dat wij nu gaan betalen voor iets waar we zelf (als kleine host) nog steeds niks te vertellen hebben...