PDA

Bekijk Volledige Versie : hulp keuze game server



RSDD
05/02/08, 19:47
Beste webhostingtalkers,

Iemand heeft mij gevraagt wat een beetje een game server kost, het gaat hier om de ene counter strike varient in dit geval source. Wat heb je tegenwoordig voor hardware nodig om zeg maar minimaal 1 game van 32 speler(public) en zeg nog 1 van 12 speler(private) op 1 hardware matig platform te draaien. Wat voor specs raden jullie aan ?

Met vriendelijk groet,
Robert FH Groeneveld.

pim1991
05/02/08, 23:09
Op een dual core met minimaal 1gb ram werkt het goed. Wil je later uitbreiden dan kan je denken aan 2 tot 4 gb ram en misschien een quad core.

SF-Jeroen
06/02/08, 11:01
Op een dual core met minimaal 1gb ram werkt het goed. Wil je later uitbreiden dan kan je denken aan 2 tot 4 gb ram en misschien een quad core.

Zet er meteen 2 GB in

WF WebHosting
06/02/08, 14:35
Dual Core of Quad core met minimaal 2 gb ram, natuurlijk goede verbinding.
Maar ja het kan wel wat kosten he, hardwarematig en natuurlijk het OS (windows of linux).

In ieder geval raad ik je aan om niet een server te hosten op je eigen verbinding.

Groet,

Blade

SF-Jeroen
06/02/08, 14:41
Dual Core of Quad core met minimaal 2 gb ram, natuurlijk goede verbinding.
Maar ja het kan wel wat kosten he, hardwarematig en natuurlijk het OS (windows of linux).

In ieder geval raad ik je aan om niet een server te hosten op je eigen verbinding.

Groet,

Blade

QuadCore is echt overkill voor wat hij nodig heeft hoor

WF WebHosting
06/02/08, 15:52
Misschien wil TS in de toekomst nog andere games erbij zetten, dan is het geen overkill imo. Ik zelf hou er altijd rekening mee dat de huidige games veel resources vragen en dan is het wel lekker als je server gewoon lekker draait. :D

Groet,

Blade

EHS-Jerre
06/02/08, 16:05
Misschien wil TS in de toekomst nog andere games erbij zetten, dan is het geen overkill imo. Ik zelf hou er altijd rekening mee dat de huidige games veel resources vragen en dan is het wel lekker als je server gewoon lekker draait.
Het beste systeem gebruiken met de hoogste specificaties is uiteraard altijd het beste maar ik denk niet dat de TS doelde op zon antwoord ;)

RSDD
06/02/08, 18:00
Iedereen bedankt voor zijn reactie, ik had hier nog een klein vraagje op, hoe zit het met virtualisatie ? in hoevere is de overhead van de virtualisatie erg ivm dat hij niet direct de hardware kan aanspreken. Neem aan dat bij een 100 tick gameserver, dat wellicht meer impact zal hebben ?

Stewie
06/02/08, 18:09
Dat is niet aan te raden ivm performance. Maakt niet uit welke game, maar als je stevig gebruik maakt van de CPU ga je het merken.

Wynand
06/02/08, 18:40
Jemig, dualcore, quadcore, allemaal voor 36 CSS slotjes?
Een snelle PIV (2,8 - 3,02 - 3,2) met een gig geheugen zou al volstaan.

daanl
06/02/08, 19:16
met een lege server miss wynand maar als die public vol zit 32 slots gaat jouw p4 dat niet redden. Reken ook maar op die tickrate 100 en nog mods er op zit je snel aan 100% cpu met je p4

Wynand
06/02/08, 19:17
Wie had het over mods? Verder is op de tickrate ook de pingboost waarde nogal belangrijk in CSS. ;)

WF WebHosting
06/02/08, 19:32
Maar goed TS wilde weten wat een server koste om bovengenoemde game te kunnen draaien. Ik zelf haal mijn servers bij ahead it en je hebt daar een grote verscheidenheid aan servers waar je uit kan kiezen (met navenante prijs stelling).

Ik zou zo zeggen "pick one" met het advies wat je hier hebt gekregen kom je een heel end.

Groet,

Blade

Ericjuh
07/02/08, 15:43
Jemig, dualcore, quadcore, allemaal voor 36 CSS slotjes?
Een snelle PIV (2,8 - 3,02 - 3,2) met een gig geheugen zou al volstaan.

denk vooral ook naar de toekomst. Laatst is counterstrike source naar een nieuw protocol gegaan. Ik denk dat de meeste oude server, die voorheen css goed konden draaien, nu problemen zullen hebben.

Css is een stuk zwaarder geworden sind de protocol wijziging. het kan maar zo wezen dat ze in de toekomst counterstrike source weer naar een nieuw protocol brengen.

Ik vind btw quadcore geen overkill (voor toekomstig gebruik).. tegenwoordig zijn de quadcores goedkoper dan de duocores!

EHS-Jerre
07/02/08, 16:27
met een lege server miss wynand maar als die public vol zit 32 slots gaat jouw p4 dat niet redden. Reken ook maar op die tickrate 100 en nog mods er op zit je snel aan 100% cpu met je p4

ik heb nog een css met 50 slots gungame stabiel gekregen op p4 3,00 ghz hoor, was volgens mij wel ver tegen de limiet ;)

SF-Jeroen
07/02/08, 17:18
.. tegenwoordig zijn de quadcores goedkoper dan de duocores!

?? Waar koop jij je hardware

EHS-Jerre
07/02/08, 17:50
mja dat adresje wil ik ook wel (tenzij de c2d's gigantisch duur zijn ;) )

pim1991
07/02/08, 18:50
Wat ericjuh zegt is niet echt waar maar ze kosten bijna hetzelfde.
Er zit misschien net 50 euro tussen.
Ik zou dus persoonlijk ook voor een Quad gaan (heb ik pas geleden ook gedaan)