PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen openen websites



Euro-Servers
03/02/08, 17:50
Goede namiddag,

Wij zijn (als Belgische Hoster) sinds dit weekend vanuit Antwerpen verhuist naar een Nederlands datacenter te Breda; omdat er nog altijd een behoorlijk prijsverschil met België bestaat... (jammer genoeg)

Eén van onze klanten, die een eigen directadmin-panel op zijn webserver beheert, heeft sindsdien problemen bij het openen van bepaalde websites... Hoewel binnen directadmin een ipswap is gebeurd en ook de nameservers goed doorverwijzen.

Het probleem is als volgt: Bij bepaalde personen openen de sites zonder problemen, anderen krijgen er geen verbinding toe. Ook binnen eenzelfde huishouden openen de sites wel op bepaalde pc's, maar niet op anderen?

Heeft iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken?
Kan dit probleem bijvoorbeeld aan bepaalde providers gelegen zijn?

IT-worX
03/02/08, 17:55
als de site niet opent, heb je dan bvb een ping gedaan en het IP vergeleken?

VinceSTM
03/02/08, 17:55
had je voor de ipswap de TTL omlaag gegooid?

Euro-Servers
03/02/08, 18:11
De pings doen het prima...


had je voor de ipswap de TTL omlaag gegooid?
ik heb deze niet verlaagd voor de ipswap; de TTL=53 (dit moment) wanneer ik de pings uitvoer...

btw: thanks voor snelle reply

ik heb daarnet even een site check gedaan op 2 sites -> ik krijg overal OK, ook de traceroute vanuit de andere kant van deze aardklot is geen probleem...

maxnet
03/02/08, 18:25
Je nameservers staan niet juist ingesteld.

Bij dns.be heb je opgegeven dat ns2.euro-dns.be het IP-adres 85.113.243.131 heeft.
In je zonefile staat echter 193.239.211.101

Euro-Servers
03/02/08, 20:11
Je nameservers staan niet juist ingesteld.

Bij dns.be heb je opgegeven dat ns2.euro-dns.be het IP-adres 85.113.243.131 heeft.
In je zonefile staat echter 193.239.211.101

inderdaad, je hebt gelijk, hoe kan ik dit het beste aanpassen?

btw: thanks for pointing this out ;-)

w3rd
04/02/08, 07:09
De pings doen het prima...


ik heb deze niet verlaagd voor de ipswap; de TTL=53 (dit moment) wanneer ik de pings uitvoer...

btw: thanks voor snelle reply

ik heb daarnet even een site check gedaan op 2 sites -> ik krijg overal OK, ook de traceroute vanuit de andere kant van deze aardklot is geen probleem...

Ik denk dat VinceSTM een andere TTL bedoelde ;)
Namelijk die van je DNS.

http://nl.wikipedia.org/wiki/DNS

{xx}

almar
04/02/08, 10:46
inderdaad, je hebt gelijk, hoe kan ik dit het beste aanpassen?

btw: thanks for pointing this out ;-)

Wat is het juiste ip-adres?

dreamhost_nl
04/02/08, 11:25
Wat is het juiste ip-adres?

85.113.243.131 uiteraard. Dat is nl. een IP-adres binnen het Concepts ICT netwerk te Breda.

@TS: Vergeet ook niet nog je rDNS in te (laten) stellen.

Euro-Servers
04/02/08, 13:23
Ik denk dat VinceSTM een andere TTL bedoelde ;)
Namelijk die van je DNS.

http://nl.wikipedia.org/wiki/DNS

{xx}

inderdaad, daar was ik gisteren avond al achter, wat dom van me
Wat al die lange uurtjes al niet kunnen doen met een mens...

het probleem situeert zich vooral op webserver met ip's 85.113.243.183 -.184
ik heb stilaan het vermoeden dat er toch een nameserver probleem is, maar ben nog niet zo bedrijvig met CentOs - BIND en directadmin om dit vlekkeloos op te lossen. Vandaar dat ik een oproep doe aan de knappe koppen op WHT... ;°

RobinJB
04/02/08, 13:32
Ik wil anders wel even voor je kijken, stuur mij even een PM, dan kijk ik gratis voor je.

En opgelost, stonden wat ip's verkeerd, nu even wachten op de refresh van de providers.

Euro-Servers
04/02/08, 19:59
Het probleem is opgelost dankzij de fantastische interventie van RobinJB, nogmaals dank daarvoor Robin! Je bent een een dijk van een krak!

hier kan gerust een slotje op :-)