PDA

Bekijk Volledige Versie : PoE Switch advies



dotnetjunkie
31/01/08, 03:58
Heeft iemand van jullie ervaring of aankoopadvies i.v.m. volgende PoE Gigabit switches? Is voor gebruik binnen het bedrijf zelf, dus niet voor colo-toepassing in het datacenter.

- Nortel BES1020-24 of 48
- Linksys One SGE2000P
- Netgear Pro-Safe 24 of 48

(of andere rond dezelfde prijsklasse ...)

dataunit
08/02/08, 10:27
Onze ervaring met de BES reeks is ok. De BES1020-24 is een 10/100/1000 switch met de de helft van de poorten PoE en twee combo poorten (glasvezel of 10/100/1000 UTP).
Het voordeel van de Nortel switch is dat Nortel wereldwijd één van de grootste spelers op de telefonie en switching markt is. Wat betekent dat er steeds innovatie zit in elke switch en dat zelfs tegen een lage prijs. Eveneens is de MTBF voor deze switch hoger dan vergelijkbare modellen van 3Com, HP,... .

Ik heb weinig of geen ervaring met de bovenvermelde Linksys switch maar veronderstel dat het dezelfde richting uitgaat qua functionaliteiten als de Nortel.

hrodenburg
08/02/08, 13:52
Toevallig ben ik zelf ook op zoek naar dergelijke switches.


...De BES1020-24 is een 10/100/1000 switch met de
de helft van de poorten PoE en twee combo poorten (glasvezel of 10/100/1000 UTP)....
De 48 poorts heeft dus "maar" 24 poorten met PoE ondersteuning. Ik heb wel gezien dat je daar goed op moet letten, omdat dit bij veel meer switches zo is.

Zelf zit ik de kijken naar de Netgear GS748TP. Deze heeft namelijk wel op 48 van de 48 poorten PoE ondersteuning. En heeft een hele interessante prijs!

Ballistic
08/02/08, 14:55
Netgear staat bij mij best goed in het geheugen iig. Leuke performance voor een nog leukere prijs..

Mikej0h
09/02/08, 00:24
Je vergeet twee belangrijke goede switches, waar ik persoonlijk supergoede ervaring mee heb.
Mocht het kapot gaan kan je aanspraak maken op je garantie, en wisselen ze het 'no questions asked' om voor een ander model (heb er ervaring mee!)...

- HP Procurve 2626-PWR