PDA

Bekijk Volledige Versie : PoE Switch advies



dotnetjunkie
31/01/08, 03:58
Heeft iemand van jullie ervaring of aankoopadvies i.v.m. volgende PoE Gigabit switches? Is voor gebruik binnen het bedrijf zelf, dus niet voor colo-toepassing in het datacenter.

- Nortel BES1020-24 of 48
- Linksys One SGE2000P
- Netgear Pro-Safe 24 of 48

(of andere rond dezelfde prijsklasse ...)

dataunit
08/02/08, 10:27
Onze ervaring met de BES reeks is ok. De BES1020-24 is een 10/100/1000 switch met de de helft van de poorten PoE en twee combo poorten (glasvezel of 10/100/1000 UTP).
Het voordeel van de Nortel switch is dat Nortel wereldwijd één van de grootste spelers op de telefonie en switching markt is. Wat betekent dat er steeds innovatie zit in elke switch en dat zelfs tegen een lage prijs. Eveneens is de MTBF voor deze switch hoger dan vergelijkbare modellen van 3Com, HP,... .

Ik heb weinig of geen ervaring met de bovenvermelde Linksys switch maar veronderstel dat het dezelfde richting uitgaat qua functionaliteiten als de Nortel.

hrodenburg
08/02/08, 13:52
Toevallig ben ik zelf ook op zoek naar dergelijke switches.


...De BES1020-24 is een 10/100/1000 switch met de
de helft van de poorten PoE en twee combo poorten (glasvezel of 10/100/1000 UTP)....
De 48 poorts heeft dus "maar" 24 poorten met PoE ondersteuning. Ik heb wel gezien dat je daar goed op moet letten, omdat dit bij veel meer switches zo is.

Zelf zit ik de kijken naar de Netgear GS748TP. Deze heeft namelijk wel op 48 van de 48 poorten PoE ondersteuning. En heeft een hele interessante prijs!

Ballistic
08/02/08, 14:55
Netgear staat bij mij best goed in het geheugen iig. Leuke performance voor een nog leukere prijs..

Mikej0h
09/02/08, 00:24
Je vergeet twee belangrijke goede switches, waar ik persoonlijk supergoede ervaring mee heb.
Mocht het kapot gaan kan je aanspraak maken op je garantie, en wisselen ze het 'no questions asked' om voor een ander model (heb er ervaring mee!)...

- HP Procurve 2626-PWR
- HP Procurve 2828-PWR

Wellicht buiten je budget, maar dus prima switches met PoE.

Zelf op kantoor gebruik ik een 10/100/1000Mbit switch van Linksys met 8 poortjes, PoE. Switch was niet duur, en werkt tot op heden perfect. Let op: wel een grote, losse, transformator (die ook nog eens flink warm wordt!)

hrodenburg
09/02/08, 00:29
Die HP26xx had ik ook gezien inderdaad. Maar ik vind ze nogal prijzig. Wist overigens niet dat de 2800 reeks ook een PoE versie had.
Zelf ga ik 2 Netgears bestellen van 48 poorten. Voor client switches naar mijn mening prima spul.

Paul Z.
09/02/08, 18:14
Domme vraag misschien... Maar werkt PoE op een Gbit interface? Ik meen mij te herinneren dat de Gbit interfaces gebruik maken van alle aderparen, en dat er dan geen paren overblijven voor PoE..?

gjtje
09/02/08, 19:24
De aders gebruikt voor PoE zijn ook nog bruikbaar voor data transmissie, dus gigabit is mogelijk.

svbeek
09/02/08, 21:36
Misschien zou je ook moeten nazoeken of deze switches goed werken met de telefoons die je wilt gebruiken. Wij hadden cisco telefoons via PoE op een avaya switch, en dat ging niet altijd lekker (vielen soms uit, na aansluiting op powercube nooit meer last van gehad), waarschijnlijk omdat de implementatie van het protocol net even anders is of iets dergelijks..