PDA

Bekijk Volledige Versie : Oplossing gezocht voor een klant van mij



martijn1886
30/01/08, 15:43
Beste mensen,

Ik weet niet of ik in het goede forum zit maar ik ben opzoek naar een oplossing voor een klant van mij.

Vandaag kreeg ik een mailtje van een klant van mij.
Hij heeft op kantoor 3 werkplekken en hij werkt ook vaak thuis.

Nu heeft hij al vaak pech gehad met zijn computers waardoor bestanden verloren gaan.

Hij is nu opzoek naar een dienst die het mogelijk maakt om online te werken. Dus dat hij op een server al zijn bestanden contacten/agenda enze..... kan opslaan. Zodat hij waar hij ook inlogt bij zijn bestanden kan zijn en aan het werk kan.

Weet iemand hoe je dit kan realiseren of wie het aanbied?

WebXtra
30/01/08, 15:49
VPSjes? Met een Samba fileserver erop.
Deze kun je dan als netwerkschijf toevoegen op iedere computer.

bami82
30/01/08, 15:52
Weet niet of het verstandig is om samba gewoon via internet de boel de laten sharen. Ik zou het via VPN gaan doen.

Ramon Fincken
30/01/08, 16:26
daar zijn heuse bedrijfs oplossingen voor, geloof dat je dan naar een ASP ( nee niet de programmeertaal, maar Application Service Provider moet zoeken.

Zon' ASP-er kan op haar eigen serverpark applicaties en storage aanbieden die je thuis of op een thin client kan runnen.

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Mastje
30/01/08, 17:00
Wij hebben op kantoor een speciale server staan, waar alle data opstaat. Dit wordt dagelijks gebackupped naar een externe harde schijf met een geschiedenis van 7 dagen en er wordt dagelijks naar het internet gebackupped. Hier zijn voldoende pakketten voor te vinden.

Aangezien wij ook af en toe met de laptop thuis werken, kunnen wij der middel van 2 klikken verbinden een VPN maken (Kan gewoon met Windows zelf) Daarbij hebben wij gewoon toegang tot de gesharede map die wij als driveletter hebben ingesteld.

Erg simpele opstelling. Kan met Windows XP Pro als server (Printserver en fileserver is geen enkel probleem). Stop de harde schijven netjes in RAID-1 en backup dagelijks naar het internet, met een geschiedenis erbij. (Incrementele backup).

Of je moet eens kijken naar Hosted Exchange. Dit kan ook goed werken volgens mij.


//edit:
http://www.microsoft.com/exchange/evaluation/demos/default.mspx

Ik ben zelf bezig met het verhuizen naar een nieuw pand, netwerk wordt totaal vernieuwd, ik ga hierbij ook wat meer met Exchange werken.

Til
30/01/08, 17:16
KPN heeft een aantal diensten voor Online Gebruik, waaronder Documenten Delen Online:

http://www.kpn.com/zakelijk/mkb/mkb-homepage/softwareonline/productoverzicht-software-online.htm

Ramon Fincken
30/01/08, 17:28
@mastje, maken jullie ook wekelijkse full backups? alleen incrementeel kan lastig zoeken worden als je het nodig hebt ..

Mastje
30/01/08, 18:12
Wekelijks ja, vergeten erbij te zetten.

Maandelijks was niet zo'n fijn werkje om terug te zetten, :')

Deze weekgeschiedenis houden we nog 3 weken erbij trouwens. Maar ook enkel omdat ik wat harde schijfruimte over had.

Triloxigen
31/01/08, 10:45
Windows SBS niet iets voor je?

martijn1886
31/01/08, 10:49
Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb een oplossing gevonden.

Sharepoint + exchange