PDA

Bekijk Volledige Versie : Switch voor thuiskantoor gebruik



Dion Wales
30/01/08, 14:27
Ik ben op zoek naar een switch voor thuiskantoor gebruik. Er zullen zo`n 4 tot 16 pc's opkomen (wisselt nog weleens het aantal).

Nu is mijn oog gevallen op de volgende merken / types alleen wil ik graag weten of mensen hier ervaring met die merken hebben (graag toelichten!) en welke ze aanbevelen.

Het gaat om de volgende:

D-Link DES-1016D/E
Linksys EZXS16W/EU
Linksys SD216/EU
Netgear FS116GE

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Magus
30/01/08, 15:29
Met de DES-1016D en de Linksys SD216/EU heb ik eens een huiskamerlanparty gedaan. Liep geweldig en snel zat ;)

Dion Wales
30/01/08, 15:43
Dank voor je antwoord. Geen uitgebreide info, maar wel een duidelijke mening door praktijk ervaring :)

Heb je toevallig ook foto's van de Cisco? Ik kan op internet geen duidelijke afbeeldingen erover vinden. Ik ziek wat duidelijke foto's van de voor en achterkant + liefst een foto in het donker.

DeziWeb
30/01/08, 20:25
HP 1800-24G
Cisci 2924XL
Dell Powerconnect 2724

Een aantal switches van zeer goede kwaliteit die 2e hands voor rond de €100,00 te koop staan perfect voor een thuiskantoor. Nieuwprijs ligt tussen de 200,- en 400,- gok ik.

Dion Wales
30/01/08, 21:00
Ik had al op marktplaats zitten kijken maar zag zo 1/2/3 niet echt iets wat mij aantrok. Daarna rond gaan kijken bij groothandels en vandaar de 4 die ik opnoemde, die zitten nieuw tussen de € 50,- en € 100,- en heb toch liever nieuw. Als er dan iets niet goed is (niet dat je veel risico loopt met switches) dan kun je hem tenminste terug sturen.

Zal eens kijken naar de merken en types die jij noemt.

IT-worX
30/01/08, 22:29
D-Link DES-1016D heb ik zowel thuis draaien als in een VZW waar ik lid van ben (12 pc's + internetrouter) als op verschillende CLB locaties (gaande van 5 pc's tot verschillende switches helemaal vol)

Nooit problemen mee gehad, zijn enorm snel!

bakkerl
31/01/08, 00:58
Ik ben op zoek naar een switch voor thuiskantoor gebruik. Er zullen zo`n 4 tot 16 pc's opkomen (wisselt nog weleens het aantal).

Nu is mijn oog gevallen op de volgende merken / types alleen wil ik graag weten of mensen hier ervaring met die merken hebben (graag toelichten!) en welke ze aanbevelen.

Het gaat om de volgende:

D-Link DES-1016D/E
Linksys EZXS16W/EU
Linksys SD216/EU
Netgear FS116GE

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Bovenstaande zijn allemaal switches met 16 poortjes. Als je daar 16 pc's op aansluit heb je geen ruimte meer voor een link met de buitenwereld (naar een router ofzo).

Je zal dus moeten gaan kijken naar modellen met minimaal 17 poortjes.