PDA

Bekijk Volledige Versie : Controle Paneel?



gijsisok
29/01/08, 21:44
Ik wil graag een servertje maken thuis voor de hobby, het systeem enzo werkt al (Windows 2000).
Maar nu heb ik het tegen een paar vrienden verteld, en die leken het wel leuk om ook een accountje te hebben.
Het is niet een server van 24/7 ofzo, maar gewoon af en toe aan, en als ik alles doorheb dan misschien 24/7.
Ze weten dat ook dat het gewoon een expiriment is, en het meer voor de lol is.
Maar nu moet ik nog een controle paneel hebben, net zoals cPanel en DirectAdmin.
Alleen heb ik er geen geld voor, en om te beginnen lijkt mij een gratis paneel ook wel goed.
Ik heb al ZPanel gevonden, maar die is brak en staat al een aantal jaar in de beta.
ISPConfig werkt enkel onder Linux, maar dat komt wel als ik wat ervaring heb.
Weet iemand nog een controle paneel?:D
Ik heb al wat zitten zoeken hier, maar kwam niks nuttigs tegen.

SF-Jeroen
29/01/08, 23:22
Xammp en Zpanel zijn zo'n beetje de enige gratis panels voor windows

MMaI
30/01/08, 00:20
google, de search functie en mijn fingerspitzengefuhl zijn je grote vriend:

http://www.web-hosting-top.com/web-hosting/directory.control-panels

en kijk eens naar cubepanel, is ook een gratis versie van voor windows
overigens is plesk gratis voor 1 domein en 1 email zie onderstaande quote

Download a Free Copy of Plesk Today!

When you download Plesk from our website, you are downloading a free, fully functional version, activated for 1-domain and 1-email. To activate Plesk for more than one domain, you must purchase a multiple domain license. After completing the purchase of a license, you will receive a key that activates the software for the additional number of domains.

overigens ontkom je imho voor webhosting niet aan linux, windows is een betere keuze voor domain controller maar linux is veruit de beste voor webhosting, misschien dus een idee om daar direct naar te kijken (met webmin als control panel, werkt goed en gratis)

Ingvald
30/01/08, 00:33
Indien je Windows wil gebruiken kan je ook eens kijken naar Helm en Dotnetpanel, die hebben een gratis instapversie voor respectievelijk 5 en 10 domeinein.

overigens ontkom je imho voor webhosting niet aan linux, windows is een betere keuze voor domain controller maar linux is veruit de beste voor webhosting

Leuke slag in het gezicht van Windows only hosters zoals onszelf... buiten dat Windows iets meer resources inneemt en ook bijkomende licentiekosten heeft (dit is trouwens voor bepaalde Linux distributies ook zo), is er wat mij betreft geen enkel verschil.

Dan moet je uiteraard wel een sysadmin hebben die zijn job kent. Verder heeft het Windows platform enkele unieke eigenschappen zoals het aanbieden van MSSQL en (full) ASP.NET.

Kom hier aub niet van die dwaze uitspraken doen, ik dacht dat het niveau hier iets hoger lag.
:lovewht:

Freakingme
30/01/08, 00:41
Nu ga ik mij niet in de discussie Linux vs. Windows mengen, maar een tijdje terug heeft microsoft nog toegegeven dat linux op lange termijn de betere oplossing is voor shared webhosting.
Moet dan wel toegeven dat Microsoft afgelopen maanden extra aandacht lijkt te besteden aan de (shared-)webhosting branche.

Stream4u
19/02/08, 10:47
maar wat is de beste control paneel Cpanel, Plesk, Direct Admin,Plesk of webmin ?

martysmarty
19/02/08, 10:59
maar wat is de beste control paneel Cpanel, Plesk, Direct Admin,Plesk of webmin ?

Dat is een vraag die niet te beantwoorden is. De ene vindt Plesk beter, andere Cpanel, en weer een andere Directadmin. Is afhankelijk van wat jij ervan verwacht

Stream4u
19/02/08, 11:06
Dat is een vraag die niet te beantwoorden is. De ene vindt Plesk beter, andere Cpanel, en weer een andere Directadmin. Is afhankelijk van wat jij ervan verwacht


Oh ok thanks.

Inmeso
19/02/08, 11:26
Ik zou gewoon even alle panel-sites bezoeken, de demo's proberen en dan kijken welke het best aansluit bij jouw wensen.

SF-Jeroen
19/02/08, 11:37
Hij zoekt een panel voor windows, DA enzo zijn voor LINUX.

martysmarty
19/02/08, 11:39
Waar lees jij dat Stream4u een control panel voor windows zoekt?

Triloxigen
19/02/08, 15:39
Waar lees jij dat Stream4u een control panel voor windows zoekt?
"het systeem enzo werkt al (Windows 2000)."


Overigens kan ik Plesk aanraden.

martysmarty
19/02/08, 15:43
"het systeem enzo werkt al (Windows 2000)."


Overigens kan ik Plesk aanraden.

Dat was niet Stream4u maar gijsisok.

TCM
19/02/08, 15:50
Voor Windows kan je ook Helm gebruiken:

http://www.webhostautomation.com

Je kan daar een gratis versie downloaden (Helm 5 Lite) waarmee je 5(!) domeinen mee kan aanmaken.. ook werkt dit heel goed samen met verschillende gratis applicaties voor de overige dingen (mail, dns, statistieken etc etc..) de lijst is bijna eindeloos ;)

Ook is het installeren makkelijk...

-TCM