PDA

Bekijk Volledige Versie : Sponsoring volleybaljeugd door de SIDN



Randy
27/01/08, 22:59
SIDN sponsort Jongens A1 van BOVO

AALTEN - Het eerste jongensteam van de Aaltense volleybalvereniging GUV GREVEN BOVO is het nieuwe jaar goed begonnen met een nieuwe sponsor. SIDN, gevestigd te Arnhem, heeft het succesvolle team in een nieuw jasje gestoken. SIDN verzorgt de uitgifte en registratie van .nl-domeinnamen voor internet en bewaakt de kwaliteit van domeinregistratie in Nederland. Inmiddels bestaan er ruim 2,7 miljoen.nl-domeinnamen en daarmee is SIDN een van de grootste ter wereld.

Sinds vorig jaar kunnen medewerkers van SIDN initiatieven voor sponsoring aandragen. De sponsoring van het eerste jongensteam van BOVO is hiervan een goed voorbeeld. Doel van SIDN is enerzijds maatschappelijke betrokkenheid te tonen en anderzijds meer bekendheid te geven aan het bedrijf achter .nl, SIDN.

Het eerste jongensteam van BOVO begon het seizoen 2007-2008 goed en stond lange tijd eerste. Helaas ging het kampioenschap van de eerste competitiehelft op één punt verloren. Dit sterkt het team om er in de tweede helft van de competitie, waarin de beste teams in één klasse verzameld zijn, nog harder tegenaan te gaan. En daar helpt de nieuwe outfit gesponsord door SIDN aan mee.

Feateuax: http://www.gelre.fm/nieuws/3139/SIDN_sponsort_Jongens_A1_van_BOVO.xml

(Snapt nu waarom zijn contributie omhoog ging)

Stewie
27/01/08, 23:00
Randy heeft een primeur!

Randy
27/01/08, 23:03
Randy heeft een primeur!

Gister al, maar was te dronken om de feuteaux nu al te verwerken :)

®on
27/01/08, 23:13
Sinds vorig jaar kunnen medewerkers van SIDN initiatieven voor sponsoring aandragen.\
Vreemd. Belangenverstrengeling? Daarbij vraag ik me af wat de sponsoring van een jeugdteam bijdraagt aan de bekendheid van SIDN. Sponsor dan een heren/dames 1 team, dat uitkomt in de hoogste landelijke divisie oid.


anderzijds meer bekendheid te geven aan het bedrijf achter .nl, SIDN.
Bedrijf? 't Is een stichting, waar eindgebruikers eigenlijk geen zaken mee kunnen doen, behalve via een tussenpersoon (aka deelnemer).

Was dit "iniatief" ooit bekend gemaakt door SIDN eigenlijk?

Randy
27/01/08, 23:17
Mij niet bekend. Saillant detail is ook dat Aalten geen SIDN cat.1 deelnemers heeft. Eliveld Networks B.V. is net een maand terug verhuist naar wat kilometers verder buiten het dorp. Maar ben al aan het pluizen over hoe en wat. Heb al wel een idee ;) Binnenkort op iSPAM.nl

DutchTSE
28/01/08, 00:09
Saillant detail is ook dat Aalten geen SIDN cat.1 deelnemers heeft.
Er staat dat medewerkers initiatieven kunnen aandragen. Medewerker woont in Aalten, zoon(tje) speelt bij die club, medewerker draagt het aan bij SIDN, en sponsoring is geboren.

Waar is dan de relatie tussen cat. 1 deelnemers - Aalten voor nodig?:p

tomzev
28/01/08, 00:22
Lijkt me meer voor deelnemers dan de SIDN zelf om een team te sponsoren. sowieso vreemd dat een stichting dit doet

AlexanderOnline
28/01/08, 00:39
Lijkt me meer voor deelnemers dan de SIDN zelf om een team te sponsoren. sowieso vreemd dat een stichting dit doet
Een vorm van reclame dat bekendheid geeft en het maatschappelijke imago opkrikt wat in belang is van de stichting en dus de deelnemers. Ik kan de gedachtegang wel volgen?

crazycoder
28/01/08, 00:47
Wat een totaal onzinnige en niet verdedigbare manier om geld wat sidn binnen weet te harken uit te geven.


Was dit "iniatief" ooit bekend gemaakt door SIDN eigenlijk?
Niet op de nieuws pagina van sidn.

t.bloo
28/01/08, 01:02
SIDN is toch een monopolie, waarom zouden die reclame maken?

AlexanderOnline
28/01/08, 01:08
SIDN is toch een monopolie, waarom zouden die reclame maken?
Microsoft maakt toch ook reclame?
Net als .be de prijzen omlaag doet en de gratis .be actie had (ok mss niet zo'n mooi voorbeeld :P ). Om het 'bestaan' meer onder de aandacht te brengen. Dat je denkt, hee, eens kijken of ik ook zo'n naam kan reggen en wat dat kost.

maxnet
28/01/08, 01:17
Timing is inderdaad wat ongelukkig.
Eerst de tarieven omhoog en daarna gaan sponsoren.


Maar goed, als SIDN zo graag sponsort stel ik voor dat we voortaan dan maar alle onzinnige sponsoraanvragen van Counterstrike teams e.d. naar ze doorsturen.

almar
28/01/08, 10:38
Maar goed, als SIDN zo graag sponsort stel ik voor dat we voortaan dan maar alle onzinnige sponsoraanvragen van Counterstrike teams e.d. naar ze doorsturen.

Eigenlijk vind ik dit wel een goed idee. In ieder geval lijkt het mij logisch dat we collectief ons ongenoegen uiten over het feit dat dit soort onzinnige sponsormeuk door de SIDN gedaan wordt.

TCM
28/01/08, 10:52
Mag een Stichting eigenlijks wel iets sponseren?
Ik las net op wikipedia dat een stiching winst mag maken maar het alleen mag uitgeven aan dingen die een ideële of sociale strekking hebben...
Valt het sponseren van een Volleyball team daar ook onder?

crazycoder
28/01/08, 11:09
Bedrijf? 't Is een stichting, waar eindgebruikers eigenlijk geen zaken mee kunnen doen, behalve via een tussenpersoon (aka deelnemer).

Niet "eigenlijk" maar gewoon "niet" :)

SIDN doet zoals jij ook weet niet rechtstreeks zaken met eindgebruikers. De overige sponsors zijn alleen regionaal opererende bedrijven. Zelfs als sidn zou moeten sponsoren dan vind ik deze keuze totaal onlogisch.

Zelfs een bijdrage in de kosten die deelnemers zouden kunnen maken om de bekendheid van .nl als tld te bevorderen (alsof dat nodig is) zou wat mij betreft niet nodig zijn.

Hoe dan ook, ik zag liever dat ze deelnemers gingen sponsoren door de bijdrage naar beneden bij te stellen, of iemand in te huren die eindelijk xml voor de registraties gaat implementeren :)

dreamhost_nl
28/01/08, 11:51
Dit is gewoon een goed voorbeeld van geld weggooien. Eerst voor je leden de contributie verhogen en daarna dat geld via sponsoring weggeven; vanwaar dan de prijsverhoging?
M.i. heeft sponsoring tot doel om de naamsbekedheid te vergroten. SIDN is inderdaad monopolist, dus waarom zouden ze naamsbekedheid nodig hebben? Je kunt er niet omheen voor de registratie van een .nl domeinnaam. Microsoft vergelijken met de SIDN is een fout vb; je bent niet verplicht om bij Microsoft af te nemen. Zat alternatieve OS voorhanden.

AlexanderOnline
28/01/08, 12:20
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je hebt wel een punt als je zegt dat je voor .nl registraties niet om SIDN heen kan. Echter, kun je ook een .com registreren. De sponsoring kan tot doel hebben dat mensen een beter beeld van .nl krijgen en .nl kiezen ipv bijv. een .com domein. Imo is het geen slecht idee. Dat het na een verhoging van de bijdrage komt is een beetje zuur ja (ik ben overigens geen deelnemer).

Paulewk
28/01/08, 12:28
Imo zal het me eigenlijk een worst wezen al is de timing wel slecht.

Ik vind dit minder geld verspilling als DRS4... wat ze ook gratis hadden kunnen krijgen van dns.be.

Zowieso, ik weet niet of iemand heir wel eens een amateurvereniging gesponsert heeft, maar dat gaan hoogstens om een paar 100 euro en om daar nou zoveel heisa om te maken..

Freezer
28/01/08, 12:29
SIDN is een stichting _VOOR_ de nederlandse domeinen, hun enige doel is het faciliteren van de domeinuitgifte en zorgen voor een correcte registratie.

Naamsbekendheid? Niet van toepassing, want als particulier kan je niks met de SIDN. Net alsof het CJIB ook een voetbalteam gaat sponsoren, om te zorgen dat het meer naamsbekendheid zal krijgen? Bij degene die het aangaat is het bekend, en je hebt geen keuze om het ergens anders af te nemen.

Naar mijn mening wil men daar graag bedrijfje spelen, is er voldoende geld in kas. Opzich leuk, maar niet bij iets wat door de overheid is aangewezen als uitvoerend orgaan.

Triloxigen
28/01/08, 13:11
Ik vind ook een ongepaste actie, zeker aangezien er een interne medewerker (of iemand van de raad) er persoonlijk belang bij heeft.

MediaServe
28/01/08, 13:47
Microsoft maakt toch ook reclame?

Microsoft heeft geen monopolie.


Wikipedia: Monopolie

Een monopolie is een situatie waarin een product of dienst slechts door één (markt)partij wordt aangeboden. De prijs ervan wordt dan niet door marktwerking bepaald, maar vastgesteld door de enige aanbieder, die dan veel winst kan maken. In een zuiver monopolie is er geen enkel alternatief.

De SIDN heeft wel een zuiver monopolie voor .NL-domeinnamen, wat in principe geoorlooft is omdat ze een non-profit organisatie zijn. Ik vind het belachelijk dat de SIDN op deze manier geld gaat weggeven van de leden. Dit ruikt naar vriendjespolitiek.

dreamhost_nl
28/01/08, 14:30
Precies ook wat ik al zei (zij het anders verwoord)... :)

AlexanderOnline
28/01/08, 14:56
Ik ben bekend met de definitie van een monopolie ;) Maar goed we kunnen er over discussieren, software markt is een geval apart. Imo heeft micorosoft een dominante marktpositie, bijna (onzuivere) monopolie te noemen, en is microsoft ook grotendeels prijszetter.
Maar sidn heeft een monopolie op .nl domeinen (al is het om praktische redenen?), maar niet op de hele domeinmarkt. Het is maar net hoe je het bekijkt hoor.

Apoc
28/01/08, 15:38
Ik zou SIDN deelnemers sterk aanraden om hierover bezwaar kenbaar te maken bij de SIDN zelf, want dit kan natuurlijk niet. Zeker gelet op de problemen die de SIDN het afgelopen jaar doorgemaakt heeft, zou het veel logischer zijn als er geld wordt uitgegeven aan verbeteringen dan aan sponsoring. Sowieso is sponsoring door de SIDN naar mijn mening geheel onzinnig.

crazycoder
28/01/08, 15:40
Maar sidn heeft een monopolie op .nl domeinen (al is het om praktische redenen?), maar niet op de hele domeinmarkt. Het is maar net hoe je het bekijkt hoor.
Ik denk niet dat iemand ineens een .nl zal nemen ipv een .com alleen vanwege het feit dat:
- zijn club wordt gesponsord.
- .nl een keer op een shirtje heeft gestaan.
Argumenten die bijv wel voor een lokale bouwmarkt, bakker, slager, verkoper van sportartikelen, you_name_it op zouden kunnen gaan.

Belangenverstrengeling lijkt mij waarschijnlijker, ik zie namelijk geen enkel doel wat sidn kan bereiken door een kleinschalige club te sponsoren die een sport beoefenen waar bijna niemand naar kijkt.

Vind het wel apart dat we via de media hierover moeten vernemen.

Paulewk
28/01/08, 16:11
Belangenverstrengeling lijkt mij waarschijnlijker, ik zie namelijk geen enkel doel wat sidn kan bereiken door een kleinschalige club te sponsoren die een sport beoefenen waar bijna niemand naar kijkt.


Ervoor zorgen dat de jeugd knappe sportkleding/ballen heeft en lekker kan sporten zonder dat de contributie enorm omhoog moet (bijv omdat de gemeente geen subsidies meer geeft, is in mijn dorp ook gebeurd).

Echt, zeikerds hier.

Qua geldverspilling is dit volgens mij bij SIDN echt een druppel op een gloeiende plaat.

crazycoder
28/01/08, 16:25
Ervoor zorgen dat de jeugd knappe sportkleding/ballen heeft en lekker kan sporten zonder dat de contributie enorm omhoog moet (bijv omdat de gemeente geen subsidies meer geeft, is in mijn dorp ook gebeurd).

Echt, zeikerds hier.

Qua geldverspilling is dit volgens mij bij SIDN echt een druppel op een gloeiende plaat.
Het gaat om het principe. Niet of het eur 300 of 100.000 kost.

Laten ze dan aangeven wat de echte reden is en niet met een bs verhaal komen.

Paulewk
28/01/08, 16:27
Het gaat om het principe. Niet of het eur 300 of 100.000 kost.

Laten ze dan aangeven wat de echte reden is en niet met een bs verhaal komen.

Dat snap ik ook wel, maar er zo verontwaardigd over doen vind ik toch echt te veel van het goede.

Ik hoor hier al dingen over belangenverstrengeling en weet ik wat, komop zeg.

MartinM
28/01/08, 16:45
Dan schaar ik me wel bij de zeikerds, Paulewk....

- Je kunt niet om de SIDN heen voor registratie van .nl, gedwongen winkelnering
- Je wordt geconfronteerd met prijsstijging vanuit de SIDN
- Je leest vervolgens dat er kennelijk wel budget beschikbaar is voor de sponsoring van een jeugdteam dat geen landelijke publiciteit met zich meebrengt.
- Dan blijkt ook nog eens dat de sponsoring plaats vind op voordracht van een medewerker van SIDN zelf, ipv door bijvoorbeeld stemming door de deelnemers bij gratie waarvan de SIDN nu eenmaal bestaat.

Auw, auw, auw en auw.

De elegante oplossing was zo simpel geweest:
Indien er werkelijk budget beschikbaar is voor sponsoring en aannemelijk gemaakt kan worden dat er werkelijk een maatschappelijk belang mee gedient word, maak dan 3 voorstellen daarvoor en zet een poll op SIDN.nl en laat de deelnemers, met wiens geld dit gefinancieerd word, hun keuze bepalen.

In plaats van auw, auw, auw en auw, laat je als SIDN zien dat je een transparante organisatie bent, je doet iets voor het maatschappleijk belang, je laat zien dat je je deelnemers serieus neemt en je doet iets aan je naamsbekendheid.

Dat noemt men dacht ik een win-win situatie. Ik bedenk dit in 5 minuutjes, waarom loopt er kennelijk niemand daar rond die dat ook kan doen? Ik ga er toch van uit dat een ieder dit kan bedenken en als daar dan bewust aan voorbij word gegaan, dan gaat inderdaad al snel het vermoeden spelen dat er iemand iets bij te winnen heeft, al zouden het inderdaad alleen maar de nieuwe shirts voor het jeugdteam van zijn zoontje zijn.

Het gaat niet om het concrete bedrag dat er mee gemoeid is, het gaat gewoon om de perceptie en behandeling van je eigen deelnemers. Denk er om, als de deelnemers allemaal alleen nog maar .com zouden willen verkopen, krijgt de SIDN toch echt een probleem wat je niet oplost door reclame te maken op de ballen van het 3e zaterdagochtendklasse jeu-de-boules team van Lutjebroek.

Randy
28/01/08, 17:01
- Je leest vervolgens dat er kennelijk wel budget beschikbaar is voor de sponsoring van een jeugdteam dat geen landelijke publiciteit met zich meebrengt.

Zelfs lokaal halen ze al geen publiciteit, op dit bericht na.

TCM
28/01/08, 17:14
Ik denk dat iedereen gewoon pissig is dat het SIDN wel geld wil steken in een volleyballteam en niet in een prijsverlaging of leuke acties voor de deelnemers.
Men vraagt zich gewoon af wat het SIDN nou uiteindelijk doet met al dat geld. Geeft Roelof altijd een rondje in de kantine van die volleyballvereniging of niet? ;)

Magus
28/01/08, 17:23
Ze kunnen het beter aan een paar leuke dames uitgeven, een promoteam wat bij je langskomt deze zomer! ;) lol :p

gjtje
28/01/08, 18:35
Ik vind het een goed initiatief! Zouden meer bedrijven/organisaties moeten doen.

Kinderen hebben ouders, ouders komen naar wedstrijden / lezen blaadjes van de club, ouders zoeken werken. Ze hadden inderdaad ook 25000 euro aan een of ander schimmig recruitmen bureau kunnen doneren.

Geert-Jan
28/01/08, 19:26
Valt me op dat je die Michel nu niet hier ziet voor commentaar, waar hij er anders als de kippen bij is....
Verder zie ik nog een hoop onzin reacties van niet deelnemers, vraag me af wat die voor belangen hebben...

MartinM
28/01/08, 19:57
Verder zie ik nog een hoop onzin reacties van niet deelnemers, vraag me af wat die voor belangen hebben...


Omdat ik als niet deelnemer bij mensen als jij, wel deelnemer, mijn domeinen moet inkopen??
Omdat als SIDN prijzen verhoogt, jij dat ook moet??
Omdat ik dan uiteindelijk indirect toch die sponsoring betaal???
Omdat jij misschien wel deelnemer bent, maar ik eindgebruiker??
Omdat ik als eindgebruiker met 50 nl-domeinen wel degelijk belang heb bij een gezond beleid van de SIDN??

Geert-Jan
28/01/08, 20:09
Als je het topic leest zul je zien dat ik niet doel op de niet-deelnemers maar op de onzin reacties, (van niet deelnemers)

s2software
28/01/08, 23:27
Weer de zoveelste manier van de SIDN om alle inkomsten er doorheen te branden, naast overpriced outsourced projecten, hordes consultants en juristen nu ook sponsoring van hobby's van de medewerkers...
Vervolgens als reden voor prijsverhoging verhoogde kosten aangeven, beetje scheef.

MediaServe
28/01/08, 23:34
Ik hoor hier al dingen over belangenverstrengeling en weet ik wat, komop zeg.

Het gaat erom dat SIDN een verantwoorlijkheid hoort te vervullen. Ze kunnen niet aan de ene kant hun prijzen gaan verhogen en aan de andere kant geld verkwisten. Zoals al eerder gezegd gaat het niet zozeer om het bedrag. Al jaren worden om een bepaalde periode de prijzen verlaagd, nu voor het eerst zijn de prijzen voor deelnemers verhoogd.

Het nieuwe DRS was ook al geld verkwisting van de bovenste plank. Geen enkel commercieel bedrijf zou zoveel geld uitgeven voor zo'n bagger product. Het lijkt of SIDN misbruik maakt van haar positie op de markt.

crazycoder
28/01/08, 23:49
Verder zie ik nog een hoop onzin reacties van niet deelnemers, vraag me af wat die voor belangen hebben...
Als jij het niet met iemand eens bent dan is het een onzin reactie?

Ons bedrijf is wel degelijk al jaren deelnemer, ik ben hier op persoonlijke titel dus geen kvk en geen lid sidn. Niet dat het veel uitmaakt omdat m.i. iedereen hier een mening over mag hebben.

Ijsbox
29/01/08, 10:51
wat ik me al jaren afvraag is hoe de besluitvorming bij SIDN werkt, ik ben weleens bij zo'n SIDN vergadring met de deelnemers geweest, maar dat is gewoon te saai/tijdverspillend voor woorden.

SIDN doet toch iets met internet? kunnen ze niet stemmingen onder de deelnemers via de besloten website houden?

vraag 1: XML interface of sponsoring maatschappelijk verantwoorde projecten?

vraag 2: projectmanager/externe audit (http://nl.wikipedia.org/wiki/IT-audit) inhuren of zelf doormodderen met te dure outsourcing/andere projecten?

vraag 3:.....

(zoals al gezegd SIDN heeft 0 contact met de eindegebruiker, dus reclame voor die doelgroep is ZINLOOS)

WH-Tim
29/01/08, 11:54
Ik snap de hele discussie niet. Als jij als webhoster iemand sponsort vraag je toch ook niet eerst toestemming aan al je partners en klanten?

t.bloo
29/01/08, 12:10
aan je partner (als in: vennoot) toch hopelijk wel

Ijsbox
29/01/08, 12:24
Ik snap de hele discussie niet. Als jij als webhoster iemand sponsort vraag je toch ook niet eerst toestemming aan al je partners en klanten?

SIDN is een stichting die .nl domeinnamen beheert en alleen zaken doet met zijn deelnemers (en de overheid). Contact met eindgebruikers (particulieren of bedrijven) is er niet, dus communicatie met die groep (sponsoring of reclame of wat dan ook) is niet nodig en zonde van het geld dat de deelnemers betalen.

Als je bank jouw spaargeld (dus niet de winst) gaat gebruiken om maatschappelijk verantwoord te lopen wezen wordt je toch ook niet blij?

crazycoder
29/01/08, 12:42
Ik snap de hele discussie niet. Als jij als webhoster iemand sponsort vraag je toch ook niet eerst toestemming aan al je partners en klanten?
Ander soort organisatie, ander doel en andere doelgroep.

Denk dat je in ieder geval wel in de gaten zal blijven houden wat voor soort club of activiteit je ga sponsoren. Je verbind er immers je naam aan.

SIDN moet daarbij op eieren lopen omdat ze de meeste credits blijkbaar verspeeld heeft.
Vind het verre van elegant dat je dit als deelnemer via de pers moet vernemen. Als bekendheid je doelstelling is dan breng je dit toch veel meer naar buiten zou je zeggen.

gjtje
29/01/08, 12:57
Hebben jullie uberhaupt het persbericht op de website wel gelezen? Het gaat namelijk helemaal niet om naamsbekend heid van de SIDN voor reclame doeleinden maar om werving van nieuwe werknemers.

Ijsbox
29/01/08, 13:07
Hebben jullie uberhaupt het persbericht op de website wel gelezen? Het gaat namelijk helemaal niet om naamsbekend heid van de SIDN voor reclame doeleinden maar om werving van nieuwe werknemers.

De SIDN heeft een rss feed voor deelnemers en daarop is toch echt niks hierover voorbij gekomen....

owja nieuwe werknemers? hoegroot is het potentieel van nieuwe werknemers onder de ouders van een jeugdvolleybal team uit het 1 of andere dorp??

EDIT: begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen "maatschappelijk verantwoord ondernemen", maar zorg eerst eens dat je deelnemers (lees: diegenen die je betalen) tevreden zijn.

MartinM
29/01/08, 13:14
Hebben jullie uberhaupt het persbericht op de website wel gelezen? Het gaat namelijk helemaal niet om naamsbekend heid van de SIDN voor reclame doeleinden maar om werving van nieuwe werknemers.


SIDN sponsort Jongens A1 van DOVO

28/01/2008


Met ingang van 1 januari 2008 sponsort SIDN de Aaltense volleybalvereniging GUV GREVEN BOVO. Deze sponsoring vloeit voort uit een in 2007 geïnitieerd project voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Eén van de onderdelen uit dit project is de sponsoring van kleine lokale activiteiten van SIDN-medewerkers.

Deze kleinschalige sponsorprojecten dragen in grote mate bij aan de maatschappelijke betrokkenheid en de naamsbekendheid van SIDN in de regio. Met name dit laatste is een belangrijke factor in het werven van nieuwe medewerkers in het werkgebied van SIDN. Andere initiatieven in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn de sponsoring van Digibewust en het verzorgen van computerapparatuur op Basisschool de Nijenoord in Wageningen.

Bron: SIDN.nl


1) Het gaat dus om een project voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, niet persé werving van werknemers

2) Het gaat weldegelijk om de sponsoring van kleine lokale activiteiten van SIDN-medewerkers; Wat is daar het maatschappelijk belang van???

Heb jij dat persbericht eigenlijk zelf wel goed gelezen? Het werven van nieuwe medewerkers is volgens hun eigen bericht een factor van een onderdeel, dat is nu niet bepaald het voornaamste doel.

Aanvulling: Ze sponsoren al sinds 1 januari, hun eigen persbericht is van 28 januari, Zo belangrijk vinden zij dit dus. Het zou mij niets verbazen indien dat persbericht op hun eigen site sinds gisteren, veroorzaakt is door de comotie die hier op WHT nu is ontstaan en geplaatst op SIDN.nl door de medewerkers die in alle toonsoorten HIER nu zwijgen.....[/conspiracymode]

Randy
29/01/08, 13:31
Aanvulling: Ze sponsoren al sinds 1 januari, hun eigen persbericht is van 28 januari, Zo belangrijk vinden zij dit dus. Het zou mij niets verbazen indien dat persbericht op hun eigen site sinds gisteren, veroorzaakt is door de comotie die hier op WHT nu is ontstaan en geplaatst op SIDN.nl door de medewerkers die in alle toonsoorten HIER nu zwijgen.....[/conspiracymode]

Dan kijk je toch even in de stats van GFM:


Pages Hits Bandwidth Last visit
gw.sidn.nl 29 456 2.07 MB 29 Jan 2008 - 11:49


Wat je trouwens niet leest in het persbericht op de deelnemerssite, is dat een medewerkster (zie kvk uittrksel) in het dorp woont en zoonlief zeerwaarschijnlijk in het team speelt (krijg ik van de week bevestigd). Als je dan wli werven binnen je gebied, bedenk dan een sponsoractie bij een studentenvereniging op HTS/Universitair/Academischi niveau. En dat lijkt me in het gebied Ede-Wageningen/Arnhem/Nijmegen geen grote opgave.

crazycoder
29/01/08, 13:59
Hebben jullie uberhaupt het persbericht op de website wel gelezen? Het gaat namelijk helemaal niet om naamsbekend heid van de SIDN voor reclame doeleinden maar om werving van nieuwe werknemers.
Saillant detail is dat sidn pas een persbericht plaatst NADAT er hier over is/wordt gesproken. Toen ik gisterochtend keek stond het er namelijk nog niet.

Verbaas mezelf over de projecten die voor sponsoring uit zijn gekozen. Computers op een basisschool?? Sponsoring van een volleybal team??
Digibewust vind ik dan eigenlijk nog wel een redelijke keuze.

Furbster
29/01/08, 14:57
Een stichting mag geen winst maken hè, en met al die prijsstijgingen gaan ze nu wat geld wegsluisen naar de medewerkers.

Randy
29/01/08, 15:14
Een stichting mag geen winst maken hè, en met al die prijsstijgingen gaan ze nu wat geld wegsluisen naar de medewerkers.

Dat is wel erg kortzichtig. Neem het jaarlijkse CPI en de jaarlijkse stijging in de loonkosten en het is gedekt... Zoveel was die prijsverhoging nu ook weer niet.

Tomas
29/01/08, 18:45
Tsjah, het is wachten tot de SIDN zelf domeinnamen te koop gaat aanbieden aan particulieren met de huidige BV/NV-cultuur die daar heden ten dage hangt.

Randy
29/01/08, 18:52
Tsjah, het is wachten tot de SIDN zelf domeinnamen te koop gaat aanbieden aan particulieren met de huidige BV/NV-cultuur die daar heden ten dage hangt.

Zou niet eens zo slecht zijn, als je de verhalen over gegijzelde domeinen hoort. Nominet doet dit ook al voor de *.uk domeinnamen. Daar kun je - lees: kun je - rechtstreeks terecht. Je betaald dan wel de hoofdprijs, maar weet zeker dat je niet afhankelijk bent van een tussenpersoon. Overigens ken ik nu al ondernemingen met een 3/5-tal domeinen die zelf SIDN lid zijn gezien de relatief lage kosten, omdat het kwijtraken van een domeinnaam de hele onderneming stilzet. In dit geval betreft het een webshop met ~40 medewerkers.
Een BV-structuur achter een stichting is weinig mis mee. Gewoon risico's spreiden en van fiscale voordelen genieten. Zelf heb ik voor een ander project, 2 stichtingen met een achterliggende BV ook zo'n constructie opgezet.

Tomas
29/01/08, 19:01
Uiteraard, maar ik neem aan dat dat ook in de doelstellingen van zo'n stichting wordt opgenomen. Ik vind de professionalisering die de SIDN doormaakt prijzenswaardig, maar schoenmaker, blijf bij je leest: het lijkt me op dit moment totaal irrelevant voor de SIDN om het .nl domein te "marketen" en "promoten", dit lijkt me eerder een taak van deelnemers. Heb daar op de relatiedag ook met diverse medewerkers over gesproken, waarbij mij is verzekerd dat ze niet zelf willen gaan verkopen - bij mij rijst dan de vraag waarom er sponsoring en dergelijke activiteiten ondernomen gaan worden. Ik heb namelijk sterk het idee dat het .nl domein ook zonder marketingcampagnes een ijzersterk merknaam is...

Freakingme
29/01/08, 20:21
Op de website van de sidn staat dat dat bericht daar op de 28e geplaatst is.
Wat frapand is, is dat ik hun rss-feed elke 3 uur ophaal, en dit bericht 10 minuten geleden pas binnen kwam (op de 29e dus).

EDIT: Ik zie zojuist ook reacties van rond 14:55 op internet op het betreffende artikel, dit is (tov 19:10) meer dan drie uur geleden. Ik durf dan ook niet zeker te zeggen of het bericht inderdaad vandaag of gister geplaatst is.

Randy
29/01/08, 20:24
Waarom die achterdocht? Pffff... Misschien wordt de feed met een crontab gemaakt ofzo, een cacheserver, etc. ?

crazycoder
29/01/08, 20:25
Zou niet eens zo slecht zijn, als je de verhalen over gegijzelde domeinen hoort.
Je kan een .nl domein niet gijzelen. Helaas niet zou ik bijna zeggen.


Waarom die achterdocht? Pffff... Misschien wordt de feed met een crontab gemaakt ofzo, een cacheserver, etc. ?
Omdat je van een professionele organisatie die een openbare functie heeft, zoals sidn, veel meer openheid zou mogen verwachten.

Als men van mening is dat men het volste recht heeft om bepaalde uitgaven te doen hoeft dat toch niet in stilte.. Het maakt overigens niet eens zoveel uit of het de 28e of de 29e is geplaatst.

eMiz0r
29/01/08, 22:18
Ik snap de hele discussie niet. Als jij als webhoster iemand sponsort vraag je toch ook niet eerst toestemming aan al je partners en klanten?

Snap je het verschil tussen een stichting en een bedrijf (met winst als oogmerk) niet? Zie jij het Wereld Natuur Fonds een voetbalclub sponsoren?


Een BV-structuur achter een stichting is weinig mis mee. Gewoon risico's spreiden en van fiscale voordelen genieten. Zelf heb ik voor een ander project, 2 stichtingen met een achterliggende BV ook zo'n constructie opgezet.

Dat zal de SIDN nooit doen. Belasting betalen hoort ook bij "maatschappelijke betrokkenheid".