PDA

Bekijk Volledige Versie : Gservers.nl Stopt?



mauer
27/01/08, 17:26
Goedendag allemaal,

Sinds korte tijd heb ik een VPS pakket bij Gservers.nl, geen problemen mee gehad,goeie kwaliteit etc. Nou is de server sinds gisternacht offline gehaald, net als de Gserver site vandaag.

Ik sprak een medewerker van Gservers op msn en wat blijkt?! Gomer is gestopt met zijn hosting bedrijf. Alle servers zijn op dit moment down gehaald en niemand is hierover geïnformeerd.

Ik ben enorm boos over hoe dit is gegaan en vooral dat klanten niet geïnformeert zijn of uberhaupt de kans hebben gekregen om te verhuizen. Wat te doen met de contracten en het terugkrijgen van de bestanden?

martysmarty
27/01/08, 17:28
Als je een contract hebt lijkt het me duidelijk dat ze flink de fout in gaan?

Hollanda
27/01/08, 17:29
Wat te doen met de contracten en het terugkrijgen van de bestanden?

Nu naar het DC rijden, het schijnt dat Gomert de servers nu aan het inladen is ;)

Zeker niet netjes, maar dit had je wel aan kunnen zien komen.

Clanhost
27/01/08, 17:33
Het is een vreemde zaak in ieder geval... ik heb ook niets vernomen van eventuele overname. Volgens "Tweak" wil hij dat niet en stopt hij er simpelweg mee.

Stewie
27/01/08, 17:36
Wie is Tweak? Tweakers?

mauer
27/01/08, 17:36
Het is een vreemde zaak in ieder geval... ik heb ook niets vernomen van eventuele overname. Volgens "Tweak" wil hij dat niet en stopt hij er simpelweg mee.

Ja oke, ik snap best dat je wil stoppen. Maar waarom op z`n zielige manier waarbij je gewoon de servers down haalt?

Clanhost
27/01/08, 17:39
Wie is Tweak? Tweakers?

Iemand die Gomer helpt met support e.d. geloof ik, dat is zijn nickname.

mauer
27/01/08, 17:40
Iemand die Gomer helpt met support e.d. geloof ik, dat is zijn nickname.

Is dat niet gewoon Max?

Hollanda
27/01/08, 17:55
yep, tweak = max, maar die kan ook niks doen.

mauer
27/01/08, 17:58
yep, tweak = max, maar die kan ook niks doen.

Heb hem even nog gesproken, maar hij dacht dat Gomer gewoon met de noorderzon is vertrokken en niks meer van zich laat horen. Ik ga mijn backups verhuizen naar een goeie leverancier... Zijn hier meer klanten van Gservers?

Hollanda
27/01/08, 17:59
Ik heb er bijna 2 jaar colo gestaan met een aantal servers, gelukkig afgelopen oktober alles moved (zag dit al aankomen), bovendien heeft hij toen de toegang tot een reseller die ik bij hem had lopen ook ontzegd, diverse sites ook files van kwijt geraakt.

Gomer = kiddo, je hebt gewoon pech.

soulplayer
27/01/08, 18:02
Nog een geluk dat Hollanda mij op tijd een pm heeft gestuurd (waarvoor dank :)) anders zat ik nu ook met de gebakken peren!

Stewie
27/01/08, 18:08
Wat is de reden van deze actie? Financieel zat het toch prima?

Hollanda
27/01/08, 18:11
Wanbeleid richting XS4all hoor ik...

martysmarty
27/01/08, 18:19
Jammer dat hij bij de sidn whois het volgende telefoon nummer heeft: 31 (0)00000000

Alleen daarom al zou ik nooit bij zo'n bedrijf hosten. Echter weten de normale gebruikers niks van dat soort dingen af.

mauer
27/01/08, 18:23
Normaal stond zijn thuisnummer er wel hoor... Hij heeft het alleen weggehaald een paar dagen geleden. Heeft iemand nog zijn nr toevallig?

martysmarty
27/01/08, 18:30
een nummer wat ik in google zie is: +31 (0)334808594 Weet niet of het klopt

mauer
27/01/08, 18:31
een nummer wat ik in google zie is: +31 (0)334808594 Weet niet of het klopt

Hmm, zal morgen even bellen. Desnoods bel ik zijn buren even op...
Raar trouwens dat andere klanten Gservers niks van zich laten horen.

Webstylerz
27/01/08, 18:31
Gomer is doof, dus telefoneren heeft niet veel nut...

Ik zelf heb een webhosting reseller bij hem, en ik heb gehoort dat tie enkel is gestopt met

Gamehosting
Dedicated servers verhuur
VPS verhuur


Hij blijft nog de webhosting doen...

Maar ik ga natuurlijk niet wachten tot ook dat escalleert, ik ben binnenkort weg, dan maar jammer geld!

Savvas
27/01/08, 18:35
Hmm, zal morgen even bellen. Desnoods bel ik zijn buren even op...
Raar trouwens dat andere klanten Gservers niks van zich laten horen.

Niet iedereen zit op dit forum he.

Een klant van mij huurt ook bij Gomer een server, ligt nu ook plat en komt niet meer online. Gomer heeft er simpelweg maling aan als ik het goed heb begrepen.

MisterTL
27/01/08, 18:37
Wat Webstylerz post klopt inderdaad (voor zover ik heb begrepen).

Wij hebben/hadden ook een dedicated server lopen, gelukkig zijn we op tijd op de hoogte gebracht, dus hebben we gelukkig een backup kunnen maken op een andere server.

martysmarty
27/01/08, 18:39
Mauer: Ik zit op hun irc te kijken, en daar zitten genoeg klanten van ze erover te praten.

Word nu gezegt dat gameservers, VPS en dedicated servers niet meer online komen. Alleen webhosting, vanaf een ander datacenter. Maarja, of je dat moet vertrouwen

Arieh
27/01/08, 18:40
*Klant meld zich*, had dit voorval gisteren al laten doorschemeren in mijn topic aanvraag voor een nieuwe dedicated server.

Toch jammer dat Gomer er mee stopt, en helemaal op deze manier. Overname zou veel beter geweest zijn..

H2_Dennis
27/01/08, 18:41
Nergens (ook in het channel van gservers niet) zie ik ook maar iets bevestigd door Gomer zelf, naar wat ik begrijp is alles alleen maar speculatie en 'van tweede hand'

Arieh
27/01/08, 18:46
Nergens (ook in het channel van gservers niet) zie ik ook maar iets bevestigd door Gomer zelf, naar wat ik begrijp is alles alleen maar speculatie en 'van tweede hand'

Gomer heeft het bij mijn weten verteld aan een aantal personen en die hebben het woord verder verspreid. Ook Tweak die veel geholpen heeft met Gservers heeft dit ook gezegd en zeker niet ontkent. De oorzaak dat hij stopt is zover ik kan gokken een privé kwestie, wat ook enigszins verklaard waarom hij naar buiten toe niets 'officieels' heeft laten horen. Maar als dit een misverstand was had Gomer dit alang kunnen laten weten want dit loopt al wel 3 dagen oid.

Webstylerz
27/01/08, 18:47
En alle servers zijn down, dus een misverstand lijkt me niet aan de orde....

Hollanda
27/01/08, 18:50
Gomer heeft het bij mijn weten verteld aan een aantal personen en die hebben het woord verder verspreid. Ook Tweak die veel geholpen heeft met Gservers heeft dit ook gezegd en zeker niet ontkent. De oorzaak dat hij stopt is zover ik kan gokken een privé kwestie, wat ook enigszins verklaard waarom hij naar buiten toe niets 'officieels' heeft laten horen. Maar als dit een misverstand was had Gomer dit alang kunnen laten weten want dit loopt al wel 3 dagen oid.

Grappenmaker, zo is Gomer nou eenmaal. Niet zakelijk, kiddo, eenzijdig.

dennis0162
27/01/08, 18:56
http://www.hostingvisie.nl/bedrijf.php?361
Zie de laatste reactie daar

Tweak
27/01/08, 19:35
Heb hem even nog gesproken, maar hij dacht dat Gomer gewoon met de noorderzon is vertrokken en niks meer van zich laat horen. Ik ga mijn backups verhuizen naar een goeie leverancier... Zijn hier meer klanten van Gservers?

Ach gut wat triest weer zulke dingen verspreiden dat zijn niet mijn woorden.
wil dat alleen even duidelijk maken.

Sorcer
27/01/08, 19:35
Dit komt natuurlijk hard aan bij de klanten. Ik hoop voor hen dat er nog toegang komt tot hun bestanden, en eventuele oplossing. Succes gewenst aan alle gedupeerden.

3j3ct
27/01/08, 19:44
Zo zie je maar weer hoe belangrijk backups zijn, hopelijk een goede leer voor de volgende keer :) succes aan alle klanten!

Stewie
27/01/08, 20:12
Het is opvallend hoeveel Nederlandse GSPs de laatste tijd (gedwongen) stoppen.

SF-Jeroen
27/01/08, 21:08
Het financieel goed doen is ook lastiger doordat er ERG veel hostingbedrijfjes zijn, zodat service & kwaliteit nodig zijn indien je bedrijf groter wil worden. Gservers support was nou niet denderend te noemen.

w3rd
27/01/08, 21:09
Het is opvallend hoeveel Nederlandse GSPs de laatste tijd (gedwongen) stoppen.

Stewie, als geen ander weet jij dat het een aparte en zeer moeilijke business is om je in staande te houden en om je in te onderscheiden van de rest. Verder wel jammer dat Gomer zijn klanten niet heeft geinformeerd...

phreak
27/01/08, 21:13
Zijn jullie allemaal aan het speculeren of weten jullie nu voor 100% van hem dat ie gestopt is?

Geoffrey
27/01/08, 21:19
Zijn jullie allemaal aan het speculeren of weten jullie nu voor 100% van hem dat ie gestopt is?

Euhm, als hij niks zegt (naar wat ik in dit topic lees) lijkt me het nogal moeilijk om het van hem te horen? Maar als z'n medewerker het al zegt en het is hier gepost: http://www.hostingvisie.nl/bedrijf.php?361 en alle servers zijn offline en mensen weten dat hij die servers is gaan ophalen dan lijkt het me vrij sterk dat ie niet gestopt is... ;)

phreak
27/01/08, 21:27
Euhm, als hij niks zegt (naar wat ik in dit topic lees) lijkt me het nogal moeilijk om het van hem te horen? Maar als z'n medewerker het al zegt en het is hier gepost: http://www.hostingvisie.nl/bedrijf.php?361 en alle servers zijn offline en mensen weten dat hij die servers is gaan ophalen dan lijkt het me vrij sterk dat ie niet gestopt is... ;)

Eh, misschien is ie verhuizen naar een andere coloboer? Dat zou zomaar kunnen in deze wereld.

mauer
27/01/08, 21:31
Eh, misschien is ie verhuizen naar een andere coloboer? Dat zou zomaar kunnen in deze wereld.

Zonder zijn klanten te informeren?
De servers voor Webhosting ( waar hij waarschijnlijk mee doorgaat ) zijn wel weer online.

phreak
27/01/08, 21:35
Zonder zijn klanten te informeren?
De servers voor Webhosting ( waar hij waarschijnlijk mee doorgaat ) zijn wel weer online.

Kan aan de situatie liggen he.. beter om met hem direct contact proberen te zoeken dan maar met ik weet niet hoeveel man allemaal gaan lopen speculeren..

MSI-Maxx
27/01/08, 21:38
Ik denk ook echt dat hij aan het verhuizen is.. Want anders is dit toch te gek?! En mensen informeren je eerder met een stop van het bedrijf dan met verhuizing, en zoizo als hij ging stoppen zouden we dat eerder weten neem ik aan.

AlexanderOnline
27/01/08, 21:39
Zonder zijn klanten te informeren?

Dan is hij niet de eerste die dit doet *kuch* kdiss *kuch*. Maar alles wijst er wel op ja. Beetje lomp.
Kun je dit zomaar doen? Ik neem aan dat je als klant voor een deel geld terug kan eisen als je bijv. een jaar voor vps hebt betaald"?

®on
27/01/08, 21:47
Zijn jullie allemaal aan het speculeren of weten jullie nu voor 100% van hem dat ie gestopt is?
Hulde. Kortom, stoppen met "ik denk zus en ik denk zo".

Clanhost
27/01/08, 22:30
Gomer zal morgen een nieuwsbericht plaatsen op zijn website (http://www.gservers.nl/) ik kan bevestigen dat hij gaat stoppen met gameservers, dedicated en vps. Hij gaat alleen verder met webhosting. Hij stopt in ieder geval vanwege persoonlijke redenen. Lijkt me het meest verstandig om het even af te wachten.

xgunx
27/01/08, 23:43
ik vind het niet zo erg dat Gservers.nl er mee stopt

echter vind ik het niet netjes dat de 'klanten' niet (op tijd) op de hoogte zijn gebracht.

swedendedicated
27/01/08, 23:51
Naar wie gaan de game, dedi en vps klanten? Ik heb wel interesse in een overname hoor :)

Randy
28/01/08, 00:00
<knip>
Headout edit:

On topic!

Groovy
28/01/08, 00:07
<knip>
Headout edit:

On topic!

t.bloo
28/01/08, 00:23
http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=666711

Geoffrey
28/01/08, 00:36
Eh, misschien is ie verhuizen naar een andere coloboer? Dat zou zomaar kunnen in deze wereld.

EDIT: Laat maar zitten :D

AlexanderOnline
28/01/08, 11:40
gservers.nl is bereikbaar nu, ander IP ( 194.107.122.132 (http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=194.107.122.132&submit.x=4&submit.y=15&submit=Search) ). Witte pagina verder.

constantijn
28/01/08, 13:45
Als je een contract hebt lijkt het me duidelijk dat ze flink de fout in gaan?

Ja natuurlijk. GServers is een contract aangegaan met je en dit is wel je reinste contract breuk natuurlijk. Ik ben wel van plan om ze even een brief te sturen en te sommeren me terug te betalen, had een contract voor 3 maanden :(


Ik heb nu een Server bij Blackservers.nl waar mijn server nu echt super lekker draait. Kreeg gelijk een test server van ze (volledig aan te passen naar je smaak) en ze bieden nog support ook.. Val ze heel de dag lastig ;)

phreak
28/01/08, 14:00
EDIT: Laat maar zitten :D

Je mag het wel in een PM zetten hoor.. :)

mauer
28/01/08, 22:10
Helaas nog niks op de Gservers site :(

MSI-Maxx
28/01/08, 22:26
Hier ook nog altijd witte page..

SF-Jeroen
28/01/08, 22:42
Ja natuurlijk. GServers is een contract aangegaan met je en dit is wel je reinste contract breuk natuurlijk. Ik ben wel van plan om ze even een brief te sturen en te sommeren me terug te betalen, had een contract voor 3 maanden :(


Ik heb nu een Server bij Blackservers.nl waar mijn server nu echt super lekker draait. Kreeg gelijk een test server van ze (volledig aan te passen naar je smaak) en ze bieden nog support ook.. Val ze heel de dag lastig ;)

Brief sturen heeft geen zin indien ze failliet gaan (niet bevestigd). Dan is het enige wat je kunt doen schuldeiser worden en dan krijg je misschien nog een heel klein beetje terug, kost je wel een advocaat

rayden
29/01/08, 17:46
Niet voor het een of ander maar face it, je bent ge***kt.. tijd om opzoek te gaan na een nieuwe provider en je verlies te nemen...

We kunnen wel eeuwig blijven speculeren hier, eeuwig blijven discussieren over hoe/wat maar het feit staat dat hij 'ineens' vertrokken is en waarschijnlijk niet meer terugkomt...

Move along people...

Randy
29/01/08, 17:48
Brief sturen heeft geen zin indien ze failliet gaan (niet bevestigd). Dan is het enige wat je kunt doen schuldeiser worden en dan krijg je misschien nog een heel klein beetje terug, kost je wel een advocaat

Niet correct. Je stuurt een ingebrekestelling en indien er een failissement volgt, meldt je je bij de toegewezen curator. Maar zoals Rayden al zei: Zo groot is het belang niet want anders had je allang een oplossing gezocht.
Het blijft gewoon even wachten op de verklaring van Gservers zelf nu...

MSI-Maxx
29/01/08, 17:53
Site is ook nog steeds wit...

Headout edit:
dat heb je reeds eerder ook al vermeld; stoppen met het posten van onzinnige toevoegingen.

mauer
29/01/08, 21:21
Wie bied er meer dan 325 euro voor deze prachtige servertjes!!

http://link.marktplaats.nl/141549017


[Edit] Niet goed gekeken naar de datum (A)

Hollanda
29/01/08, 21:25
Ik zie maar 1 server ?

mauer
29/01/08, 21:26
Denk niet dat hij er maar 1 verkoopt, zullen binnenkort wel meerdere advertenties komen...

MSI-Maxx
29/01/08, 21:28
Post Niet Meer Nodig..

Randy
30/01/08, 00:46
Ik zie maar 1 server ?

Komt nog wel wat meer... Plaats er binnenkort nog wat op het verkoopforum. O.a. HP Xeon machines en Supermicro dusl Opterons...

hosttt
30/01/08, 02:01
Klacht indienen kan misschien een oplossing zijn... en misschien tussendoor vermelden dat hij zijn servers verkoopt (is tenslotte eigendom van de zaak).

Is te zien of hij echt failliet is... en in welke bedrijfsvorm hij handelde... want hier in belgië heb je toch vormen dat je volledig aansprakelijk blijft.
Maar voor grove nalatigheden blijf je aansprakelijk hoor...

Randy
30/01/08, 02:19
Hij is niet failliet. Anders stond het al wel in het insolventieregister.

hosttt
30/01/08, 02:22
Hij is niet failliet. Anders stond het al wel in het insolventieregister.

Allen in de aanval dan maar :).
Tot het punt "stoppen" kan ik volgen, maar de stekker uit trekken... :s ik zou het zelf niet willen meemaken

AlexanderOnline
30/01/08, 09:14
Aangezien zijn telefoonnummer her en der bekend is vraag ik me af of niemand even belt? Als je z'n moeder even verteld hoeveel mensen gedupeerd zijn etc. etc. kun je er toch vanuitgaan dat er even met zoonlief gepraat wordt?

SF-Jeroen
30/01/08, 09:50
Er staat niet eens "Incl data" bij -_-

Maxhost
31/01/08, 16:08
Ber|Art edit: Stoppen met flamen!

Dit geld uiteraard voor iedereen!

wbakker-letsgoonline
31/01/08, 16:24
<knip>

Maxhost, denk dat de klanten die weten wat hun rechten zijn wel bezig zijn met deze zaak, maar kan me voorstellen dat je als klant wel overdondert bent door dit en je eerst je site weer online wil hebben voor hiermee bezig te gaan.

Moet zeggen dat ik het wel raar vindt dat Gservers tot nu toe nog geen reactie heeft geplaatst hier of op hun eigen website, hierdoor kunnen wij alleen maar speculeren. Misschien verstandig dat iemand contact zoekt met Gservers (via telefoon / huisbezoek) zodat het duidelijk wordt wat er nu echt aan de hand is.

Aar
31/01/08, 16:51
Telefonisch krijg je inderdaad niks los, heb ik vernomen via een kennis die hun gebeld heeft..
Hij schijnt volgens de moeder inderdaad echt doof te zijn, en je kan een brief sturen naar hem.

Gservers.nl
Meester Pennewipstraat 9
3813MZ AMERSFOORT
Netherlands
(info uit de WHOIS)

Zijn moeder had niks met de zaak te maken, zij ze. (Hoewel ze wel evt als tolk kun fungeren aan de telefoon).

mauer
31/01/08, 19:02
Zolang het bedrijf niet faillet is verklaard kunnen we alleen maar bedenken wat er is. Totdan is het wachten op de verklaring van Gomer...

Technotop
31/01/08, 19:17
Zolang het bedrijf niet faillet is verklaard kunnen we alleen maar bedenken wat er is. Totdan is het wachten op de verklaring van Gomer...

Het is een eenmanszaak, ik weet niet hoe oud Gomer is... echter volgens mij ben je als ouder tot zijn 21 of 24e financieel aansprakelijk en ook zal hij mits hij veel schulden heeft persoonlijk failliet gaan....(het is een eenmanszaak) maar dan zit je echt in de problemen.

AlexanderOnline
31/01/08, 19:19
@Technotop: Daarom verbaasd het mij dat "moeder niks met de zaak te maken heeft". Die zou zich toch wat zorgen moeten maken, al is het maar om z'n zoon uit de probs te helpen. Ik denk dat je met een pittig gesprek met die moeder best een eind komt.

mauer
31/01/08, 19:24
@Technotop: Daarom verbaasd het mij dat "moeder niks met de zaak te maken heeft". Die zou zich toch wat zorgen moeten maken, al is het maar om z'n zoon uit de probs te helpen. Ik denk dat je met een pittig gesprek met die moeder best een eind komt.

Vrijwilligers? :P
Ben zelf nogal jong, denk dat dat niet zoveel invloed heeft.

rensariens
31/01/08, 19:37
Als je je data nog terug wilt moet je even in de verkoop thread van Randy kijken, zijn de servers van Gomer. Moet je alleen het geluk hebben dat hij de data er niet af heeft gehaald of dat deze te restoren valt ;)

Hollanda
31/01/08, 19:39
Zijn overigens niet alle servers, waren er een stuk of 20 meer...

AlexanderOnline
31/01/08, 19:51
Als je je data nog terug wilt moet je even in de verkoop thread van Randy kijken, zijn de servers van Gomer. Moet je alleen het geluk hebben dat hij de data er niet af heeft gehaald of dat deze te restoren valt ;)
Smerig zaakje, die zooi zo verkopen via een andere partij.

MSI-Maxx
31/01/08, 21:31
Heb zijn moeder gesproken, maar die zegt dat hij gestopt is omdat iedereen hem heeft teleur gestelt.. En ze servers werden gehackt ed.. (VAAG)

Luke B
31/01/08, 21:34
<knip>
Headout edit:

Kom op mensen, graag een beetje niveau. Stoppen met het posten van ongefundeerde hersenspinsels (algemene oproep)

dennis0162
31/01/08, 21:39
<knip>

martysmarty
31/01/08, 21:41
In hoeverre is er nu al een officieel bericht gekomen?

Luke B
31/01/08, 21:42
Gomer is doof, en dan leef je toch vaak meer in je eigen wereldje dan anderen.

Maargoed, wij zitten in de nerd-wereld, en hij niet, zo kun je het ook zien :D

@Martysmarty

Ik denk niet dat dat er gaat komen, en we het hiermee moeten doen, helaas.

mauer
31/01/08, 21:43
Ik denk niet dat Gomer nog wat van zich laat horen eigenlijk...

AlexanderOnline
31/01/08, 21:49
Had net een gesprek erover met Marijn / Max-host, en het volgende bedoel ik niet lullig Gomer.
Je bedoeld het niet lullig, zo klinkt het wel, post het dan niet, want je weet zelf dat het nergens op slaat.

Het is nou eenmaal bizar dat mensen het op deze manier doen. Heeft Registrant toen ook gedaan, gewoon gestopt. Je hebt even wat gezeur, en dan ben je er vanaf. Zo zien sommige mensen het, zo is het misschien ook.
Als iemand na een aantal dagen niets van zich laat horen, als mensen de moeder bellen en die (schijnt) geen actie te ondernemen, forget it, het gaat niet gebeuren.

MMaI
31/01/08, 23:10
ehm even een vraagje voor mij als niet-ingewijde bij gservers.nl,
wat moet Randy met de servers van die toko?
heeft hij deze gekocht van hem etc?
als dat namelijk het geval is lijkt het me een tijd om even het community gevoel te tonen Randy en de data (indien nog aanwezig) aan te bieden aan de rechtmatige eigenaar.....

Hollanda
31/01/08, 23:47
Wie zegt dat Randy die servers in zijn bezit heeft ?

MMaI
31/01/08, 23:54
Wie zegt dat Randy die servers in zijn bezit heeft ?

ik zou zeggen, lees even de hele thread voordat je dat soort vragen stelt
weet natuurlijk niet zeker dat hij ze heeft, maar er wordt iig niet gecorrigeerd dat hij ze NIET zou hebben

Hollanda
01/02/08, 00:30
Ik zal het je anders vragen: heb jij gezien dat Randy die servers in zijn bezit heeft (ik weet namelijk dat dat niet zo is....).

Mark17
01/02/08, 00:44
Voor de duidelijkheid:
Randy heeft de servers niet in bezit. Alle zaken zullen afgehandeld worden voor zover ik heb begrepen.

Hollanda
01/02/08, 00:47
Alle zaken als in data & geld aan klanten geven?

Mark17
01/02/08, 01:37
@Hollanda:
Hoe het afgehandeld wordt weer ik niet, dus hoe er met data/huidige contracten omgegaan wordt kan ik geen uitspraken over doen. Over hoe het afgehandeld wordt zal ik ook geen uitspraken over doen, dit is iets tussen gservers.nl en de klanten van gservers.nl.

MMaI
01/02/08, 08:14
mark, bedankt voor de toelichting, zoals aangegeven ben ik niet zelf een klant aldaar, maar het viel mij op dat er direct allerlei beschuldigingen/wilde verondertsellingen werden ge-uit.
Randy heeft de servers dus niet in bezit en gomer zal dus contact opnemen met de oude klanten (geen verdere details bekend)

Stewie
01/02/08, 10:40
@Hollanda:
Hoe het afgehandeld wordt weer ik niet, dus hoe er met data/huidige contracten omgegaan wordt kan ik geen uitspraken over doen. Over hoe het afgehandeld wordt zal ik ook geen uitspraken over doen, dit is iets tussen gservers.nl en de klanten van gservers.nl.
Kortom, je weet niets en je zegt niets :rolleyes:
Vragen om een slotje hoeft niet, zolang met netjes discussieert is er niets aan de hand. Randy kan zelf een toelichting geven op de verkoop van de servers en ook Gomer heeft zover ik weet gewoon een WHT account.

Webstylerz
01/02/08, 20:01
@Hollanda:
Hoe het afgehandeld wordt weer ik niet, dus hoe er met data/huidige contracten omgegaan wordt kan ik geen uitspraken over doen. Over hoe het afgehandeld wordt zal ik ook geen uitspraken over doen, dit is iets tussen gservers.nl en de klanten van gservers.nl.

Eerst zeg je dat het word afgehandeld, En vervolgens zeg je dat je niks weet...

beetje tegenstrijdig & vaag!:mad:

TCM
01/02/08, 23:27
1 ding begrijp ik niet en dat is als het zo belangrijk is die data waarom gaan de mensen er dan niet echt werk van maken?
Zover ik begrijp zijn de meeste servers van de klanten zelf.. Dit valt toch onder een soort van diefstal en wanprestatie?
Zijn er niet gewoon mensen die bij hem langsgaan ofzo om verhaal te halen?

pierce
07/02/08, 13:47
De pagina is weer online, het heet nu rozzohost !?

Zo te zien nog steeds van Gomer(de gastheer)...

dreamhost_nl
07/02/08, 14:40
Wordt steeds vreemder op deze manier... waar is de uitleg nu voor gedupeerde klanten? Ik neem aan dat hij zelf wel begrijpt dat hij met alleen een naamswisseling niet gaat wegkomen...

mauer
07/02/08, 14:51
Hoe langer hij wacht met een bericht naar de gedupeerde klanten hoe slechter zijn doorstart zal worden. Dit zal zeker niet zomaar vergeten worden. Ik vind het heel jammer dat dit zo moet gaan. De toekomst zal het leren :)

MisterTL
07/02/08, 15:57
Rozzohost bestaat al heel lang. Dat is de 'webhosting tak' van Gservers.
Hij gaat dus alleen verder met Rozzohost, en Gservers laat hij vallen.

SF-Jeroen
07/02/08, 16:01
Rozzohost bestaat al heel lang. Dat is de 'webhosting tak' van Gservers.
Hij gaat dus alleen verder met Rozzohost, en Gservers laat hij vallen.

Dan had hij beter gservers.nl kunnen laten droppen en geen verband te maken met rozzohost

dreamhost_nl
08/02/08, 17:32
...en Gservers laat hij vallen...

Dat kun je in deze context wel heel letterlijk nemen.
Ik begrijp echt niet waarom hij die tak niet gewoon heeft verkocht. Waren vast geïnteresseerden

Ber|Art <knip> nu stoppen met flamen!!

ZG.Psycho
11/02/08, 19:47
Hey, ik heb een week geleden men server opgezegd en nu lees ik dat het blijjkbaar gedaan is met Gservers.nl maar ik moest gomer toch wel nog een redelijk groot bedraag aan huur van een gameserver.

Mijn vraag is nu of ik het recht heb te zeggen dat ik dat bedrag niet meer betaal?

SF-Jeroen
11/02/08, 19:53
Hey, ik heb een week geleden men server opgezegd en nu lees ik dat het blijjkbaar gedaan is met Gservers.nl maar ik moest gomer toch wel nog een redelijk groot bedraag aan huur van een gameserver.

Mijn vraag is nu of ik het recht heb te zeggen dat ik dat bedrag niet meer betaal?

Indien je hebt opgezegd voordat hij ophield, ben je verplicht tot betalen.

crazycoder
11/02/08, 19:57
Hey, ik heb een week geleden men server opgezegd en nu lees ik dat het blijjkbaar gedaan is met Gservers.nl maar ik moest gomer toch wel nog een redelijk groot bedraag aan huur van een gameserver.

Mijn vraag is nu of ik het recht heb te zeggen dat ik dat bedrag niet meer betaal?
Het bedrag wat je verschuldigd bent moet je nog gewoon betalen.

Als jouw server ook uit de lucht is dan zou je aan kunnen voeren dat je leverancier in gebreke blijft en dan zou je voor de komende tijd; zeg zo tussen het moment waarop de levering stopte tot het contact is beeindigd m.i. betaling achter kunnen houden.
Je moet hem wel een ingebreke stelling sturen waarin je levering eis.

ZG.Psycho
12/02/08, 22:31
Ik heb de server opgezegd maar heb sindsdien geen bevestiging gehad of enig wat. Ik heb niks meer van Gomer gehoord tot ik gisteren dit las. Ik heb de mail dit weekend verzonden en er stond duidelijk dat je 2 weken op voorhand moest betalen...

Dus in feite moet ik hem niets betalen ?

Swiftway-UK
12/02/08, 22:36
Ik heb de server opgezegd maar heb sindsdien geen bevestiging gehad of enig wat. Ik heb niks meer van Gomer gehoord tot ik gisteren dit las. Ik heb de mail dit weekend verzonden en er stond duidelijk dat je 2 weken op voorhand moest betalen...

Dus in feite moet ik hem niets betalen ?

Je moet hem in ieder geval betalen voor de al eerder geleverde diensten, daar kom je niet onderuit.
Aangezien je te laat bent met betalen, kan Gomer zelfs de wettelijke rente gaan rekenen over het openstaand bedrag (dat loopt snel op) en incasso uit handen geven aan een deurwaarder, met flinke kosten voor jou van dien.

Snel betalen dus.

mauer
30/04/08, 00:08
Beste mensen,

Na een aantal maanden aan zien vraag ik mij af of er meer informatie is vanuit Gservers.nl of dat iemand contact heeft gehad?

Spyder01
30/04/08, 00:22
Beste mensen,

Na een aantal maanden aan zien vraag ik mij af of er meer informatie is vanuit Gservers.nl of dat iemand contact heeft gehad?

Het enigste wat volgens mij duidelijk is, is dat hij op Marktplaats e.d. een hele vlut servers e.d. heeft verkocht.

Volgens mij verneemt verder niemand iets van hem (haal ik even uit reacties van diverse fora's enz.).

Randy
30/04/08, 01:12
Ehm, vanmiddag om 13:15 uur nog een mailtje gehad. Als je insteek netjes is, zal het antwoord dat ook zijn!

Wynand
01/05/08, 09:36
De servers voor Webhosting ( waar hij waarschijnlijk mee doorgaat ) zijn wel weer online.Als hij doorgaat met webhosting, zal hij niet veel meer klanten krijgen dan mensen die niet snugger genoeg zijn om eerst info te zoeken over het bedrijf waar ze zaken mee willen gaan doen.


Het enigste wat volgens mij duidelijk is, is dat hij op Marktplaats e.d. een hele vlut servers e.d. heeft verkocht.Joy, verkoopt hij de hardeschijven mee? :)
Als dat zo is, wilt dat zeggen dat waarschijnlijk elke idioot die weet hoe een schijfherstels progje werkt aan aardig wat data kan.

crazycoder
01/05/08, 09:51
Als hij doorgaat met webhosting, zal hij niet veel meer klanten krijgen dan mensen die niet snugger genoeg zijn om eerst info te zoeken over het bedrijf waar ze zaken mee willen gaan doen.
Als mensen daadwerkelijk zo goed zouden zoeken dan hadden een aantal hosters geen enkele klant meer.


Joy, verkoopt hij de hardeschijven mee? :)
Als dat zo is, wilt dat zeggen dat waarschijnlijk elke idioot die weet hoe een schijfherstels progje werkt aan aardig wat data kan.
Lijkt mij geen probleem als ze grondig gewist zijn, zeg bestanden keertje of 7 overschreven..

Wynand
01/05/08, 09:52
Lijkt mij geen probleem als ze grondig gewist zijn, zeg bestanden keertje of 7 overschreven..Eerlijk, denk jij dat dit gebeurd is? :)

crazycoder
01/05/08, 09:55
Eerlijk, denk jij dat dit gebeurd is? :)
Dat weet ik niet. Maar totdat je daadwerkelijk over andere gegevens beschik moet je niet gaan lopen gokken.. zo ontstaan de meest sterke verhalen gebaseerd op... niets :)

Zelf ga ik er altijd vanuit dat collegabeheerders dezelfde manier van werken hebben, dat is grondig wissen..

Wynand
01/05/08, 09:56
Dat weet ik niet. Maar totdat je daadwerkelijk over andere gegevens beschik moet je niet gaan lopen gokken.. zo ontstaan de meest sterke verhalen gebaseerd op... niets :)+1, maar zelfs met een goede erase zou ik er niet tegen kunnen als de disks waarop mijn mogelijk belangrijke data stond, verkocht werden. :)

JanSmit
01/05/08, 12:50
by the way....

hosting lijkt inderdaad in de lucht te zijn. Als je naar gservers.nl surft kom je op een matige pagina van een "rose" hoster

gr

Jan

bliepzor
06/05/08, 19:19
<knip>
Weinig zinvolle bijdrage.

Randy
06/05/08, 19:25
<knip>
Net zomin zinvolle bijdrage...