PDA

Bekijk Volledige Versie : probleem met sevion website



bodibo
26/01/08, 23:24
Ik heb een hosting account bij sevion (www dot sevion dot nl). Als ik
naar mijn domein ga, krijg ik in een "server not found". Direct
surfen naar IP adres lukt wel. Er lijkt dus iets mis te zijn met
de name servers. Als ik echter naar de home pagina van sevion
surf om het probleem te melden, wordt er direct doorgelinkt
naar een pagina die van transip lijkt te zijn, met de mededeling
" Error 403.3 [NL] Toegang geweigerd
Deze site is afgesloten om administratieve redenen. Bent u de beheerder van deze site, neem dan onmiddellijk contact op met Transip BV.
Let op: we kunnen uitsluitend informatie verstrekken aan de beheerder, niet aan derden."

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Bo Di Bo

®on
26/01/08, 23:31
En je hebt natuurlijk al even gebeld met Sevion?
Storingen +31404011486 (http://www.ispgids.com/isp/sevion)

UnitedServers
26/01/08, 23:38
Eén plus één is twee.
9 van de 10 keer gaat een provider over tot het inschakelen van een pagina als de door jou bedoelde als de klant (in dit geval lijkt Sevion een klant van Transip te zijn) niet aan zijn financiële en/of administratieve verplichtingen heeft voldaan, niet toegestane content heeft gehost of zich niet aan de voorwaarden van een overeenkomst heeft gehouden.

Let wel: Ik zeg niet dát het in deze situatie zo is, maar vrijwel altijd is één van bovenstaande redenen de oorzaak van een uitschakeling door een provider.

Het beste kun je zo spoedig mogelijk rechtstreeks contact opnemen met je webhoster (Sevion), bij voorkeur telefonisch.

Ik duim voor je dat 't allemaal meevalt en slechts 'n technisch foutje blijkt. :)

bodibo
26/01/08, 23:43
OK, hartelijk dank voor de info. Ik bel ze wel even.

bodibo
28/01/08, 20:15
Er was blijkbaar een geschil over de betaling van een factuur, waardoor
TransIP besloten heeft om de sevion website offline te halen en waardoor
ook de name servers niet meer naar behoren werkten.

Het name server probleem is nu opgelost en Sevion gebruikt
voorlopig www dot sevionhosting dot nl als alternatieve bedrijfswebsite.

sevion
05/02/08, 03:37
Er was blijkbaar een geschil over de betaling van een factuur, waardoor
TransIP besloten heeft om de sevion website offline te halen en waardoor
ook de name servers niet meer naar behoren werkten.


Er was inderdaad een geschil over een factuur, zijn verhuisd naar een andere provider voor de domeinnamen. (dezelfde als die transip gebruikt)

davhog
05/02/08, 10:16
(dezelfde als die transip gebruikt)

Ben wel benieuwd wie dit is. Deel je die wijsheid met ons?

Volgens de WHOIS registreer je nog via de whitelabel service van TransIP

(Internationale Domeinregistratie Nederland)

Inmeso
05/02/08, 10:21
TransIP registreerd gewoon bij SIDN en Sevion gewoon bij TransIP.

AlfaHosting
05/02/08, 10:45
Er was blijkbaar een geschil over de betaling van een factuur, waardoor
TransIP besloten heeft om de sevion website offline te halen en waardoor
ook de name servers niet meer naar behoren werkten.



Vreemd dat men een geschil over een factuur zo oplost ..

V v Zuydewijn
05/02/08, 22:49
Hoe kan je nou, op zo'n belangrijk punt een geschil over de rekening laten uitlopen op het afsluiten van de domeinnnaam? Dan betaal je toch en sleep je ze voor de rechter? Dan ga je toch het gesprek aan? Hoe kan je dit zou uit de hand laten lopen?

Inmeso
05/02/08, 22:51
Wil niet advocaat van de duivel spelen hier hoor, maar "geschil over een rekening" is ook te vertalen naar "vergeten te betalen" ....

SF-Jeroen
05/02/08, 22:53
TransIP registreerd gewoon bij SIDN en Sevion gewoon bij TransIP.

Misschien bedoeld hij dat hij nu bij SIDN & Key Systems gaat reggen?

Inmeso
05/02/08, 22:57
Dat kan idd ook. Maar ik zag hem niet tussen de ledenlijst staan, dus trok ik mijn conclusie.
Niet geheel waterdichte logica mijnerzijds, toegegeven..

edit : nog steeds niet op de lijst trouwens..

V v Zuydewijn
05/02/08, 23:21
Wil niet advocaat van de duivel spelen hier hoor, maar "geschil over een rekening" is ook te vertalen naar "vergeten te betalen" ....

:) Wij reggen niet bij TransIP en ik weet dus niet hoe streng zij zijn en coulant eventueel.

Mocht dit waar zijn dan gebeurd hetzelfde over korte tijd bij RRP en de SIDN ook.

UDIS
06/02/08, 03:35
Streng? Coulant? Gewoon automatische afschrijving bespreken en je voorkomt een hoop gezeur met niet of geen betaalde rekeningen... Dan heb je dit soort discussies ook niet... of er moet geen geld op de zakelijke rekening staan, maar dan speelt er iets heel anders en klopt er van de bedrijfsvoering niet veel... ;)

Randy
06/02/08, 03:55
Gewoon bij een provider hosten die wel netjes SIDN lid is, wel rechtstreeks ruimte huurt bij een datacentrum/netwerkaanbieder. Dit scheelt een hoop resellers (van resellers van resllers). Domeinen en netwerk-connectiviteit is toch de basis van de bedrijfsvoering van een hosting provider. En als je als hoster geen 52,- per maand kunt betalen voor de SIDN, moet je je eens afvragen hoe rendabel je onderneming is.

Hoewel TransIP ook zijn voordelen heeft; Vergeleken met de vele domeinaanbieders is dit wel een van de stabiele partijen en het is makkelijk te integreren omdat je met 1 API/gateway alle extenties kunt registreren.

Wil je een best-of-all oplossing als klant/eindgebruiker? Registreer dan het domein _zelf_ op een eigen TransIP account. Zo ben je ook niet afhankelijk van een provider en kun je gaan en staan waar je wil. Het kost je slechts 5.99 per jaar (excl. BTW).

Just my 2 cents.

®on
06/02/08, 05:20
Tot zover het betere raad- en giswerk. Lijkt me verder iets tussen de TS en het bedrijf waar hij/zij de diensten afneemt.