PDA

Bekijk Volledige Versie : Text to Speech programma



BouwFm
26/01/08, 20:18
hoi hoi allemaal;)


Ik zoek een nederlandstalig tekst to speech programma..
Wat ik voor mijn internet station kan gebruiken voor reclame blokjes en nieuws etc.. Nu zul je denken spreek het zelf in.. Maar ik heb er geen goede mic voor.. Dus is er een programma met een zwaare voice die mijn reclame op kan lezen zal dat perfect zijn!

Mvg Bouw FM.

Ramon Fincken
26/01/08, 20:51
en iemand anders laten inspreken is geen optie?

BouwFm
26/01/08, 21:02
en iemand anders laten inspreken is geen optie?

Ken niet echt iemand die dat kan inspreken :(
is er geen programma voor? :)

Bouw Fm

Ramon Fincken
26/01/08, 23:39
hmm ik ken die programmas niet, zullen vast bestaan ..

BouwFm
27/01/08, 01:29
hmm ik ken die programmas niet, zullen vast bestaan ..

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zoek echt zon programma.. Ik heb al heel wat af gezocht maar de meeste text to speech programma's zijn engels en dan krijg je hele raare woorden haha:O

Laat het me even weten als je nog een programma weet,

Bouw Fm.

Henky!
27/01/08, 01:29
Voor reclame blokjes lijkt me zo'n robot achtige stem niet echt geschikt. Misschien is een betere microfoon en een goede vriendin (vrouwenstemmen doen het altijd goed) een betere optie.....

BouwFm
27/01/08, 02:33
Voor reclame blokjes lijkt me zo'n robot achtige stem niet echt geschikt. Misschien is een betere microfoon en een goede vriendin (vrouwenstemmen doen het altijd goed) een betere optie.....

Toch wil ik het is proberen.. bij somige programma's kun je de stem ook wijzigen in een vrouwen stem of mannen.. Maar een mannen stem is beter voor het nieuws en je zender te promoten.


Groet

hosttt
27/01/08, 03:57
bel is naar +32 800 22 800 (gratis nummer)
Is van belgacom en volledig text to speech... dit bedrijf zal daar waarschijnlijk zéér veel geld hebben tegengegooid.

Maar de vraag is...
Kan jij zo'n kwaliteit al halen binnen u budget?
Wil je zo'n stem in een radio spot..

En de overtuigingskracht... binding met de persoon die aan het luisteren is?

Merlijn
27/01/08, 11:47
http://www.nuance.com/

Heeft aardige text2speech programma's maar kosten ook wel wat

Glenn
27/01/08, 12:18
Ik heb een tijdje bij een radiozender gewerkt en gepresenteerd en een robot-stem kan nooit de stem, intonatie en souplesse van je eigen stem of die van een ander evenaren. Juist bij het inspreken van reclameblokjes gaat het om de intonatie, snelheid, 'toonhoogte' etc.. Dit door een robot laten doen haalt echt de kwaliteit van je zender omlaag.

Maar als je het toch wilt. Vanaf Windows XP kan je in het Configuratiescherm Text 2 Speech proberen. Microsofts Sam default voice leest daar alles voor.

hosttt
27/01/08, 13:38
als je zo'n radiospot gaat lanceren, met robot stem, post dan linkje ;). Ik ben benieuwd !

BouwFm
27/01/08, 15:31
Ik heb een tijdje bij een radiozender gewerkt en gepresenteerd en een robot-stem kan nooit de stem, intonatie en souplesse van je eigen stem of die van een ander evenaren. Juist bij het inspreken van reclameblokjes gaat het om de intonatie, snelheid, 'toonhoogte' etc.. Dit door een robot laten doen haalt echt de kwaliteit van je zender omlaag.

Maar als je het toch wilt. Vanaf Windows XP kan je in het Configuratiescherm Text 2 Speech proberen. Microsofts Sam default voice leest daar alles voor.

Hmm maar hij is helaas engels hahahaha:rolleyes:
Maar zoals Microsofts Sam.. zijn die stemmen allemaal hetzelfde in al die programma's? Als het allemaal echt zo enorm robot achtig is zou ik het toch door iemand moeten laten inspreken.. Want zon stem is niet echt fijn om naar teluisteren haha!

Nou ik bekijk het even.. mocht iemand nog een goed programma weten waar zon stem wel een beetje echt klinkt mag je het hier nog even posten.

Gr


http://www.nuance.com/

Heeft aardige text2speech programma's maar kosten ook wel wat

Bedankt voor het zoeken maar is denk ik allemaal engels zo tezien:rolleyes:

Triloxigen
27/01/08, 17:18
Voor reclame blokjes lijkt me zo'n robot achtige stem niet echt geschikt. Misschien is een betere microfoon en een goede vriendin (vrouwenstemmen doen het altijd goed) een betere optie.....

Je kunt beter gaan voor een mannenstem.
Die word namelijk beter opgenomen en de 'data' word daardoor beter verwerkt en onthoud je dus langer ;)

BouwFm
27/01/08, 19:30
Je kunt beter gaan voor een mannenstem.
Die word namelijk beter opgenomen en de 'data' word daardoor beter verwerkt en onthoud je dus langer ;)

dat dacht ik ook al :o


BouwFM

Dennie-DeTi
29/01/08, 17:49
Textaloud (http://www.nextup.com/)

Moet je nog wel nederlandse stem bij kopen, maar is dus ook voor nederlandse tekst te gebruiken.

- Dennie

mdf
29/01/08, 18:03
Ken niet echt iemand die dat kan inspreken :(
is er geen programma voor? :)

Bouw Fm

Kijk hier eens: http://www.stemmenweb.nl/
Zitten een groot aantal professionele stemmen die ook radio commercials inspreken.

Succes!

BouwFm
29/01/08, 21:17
Textaloud (http://www.nextup.com/)

Moet je nog wel nederlandse stem bij kopen, maar is dus ook voor nederlandse tekst te gebruiken.

- Dennie

Van welke programma?

Het is lastiger dan ik dacht ->|

hosttt
30/01/08, 02:32
misschien is zelf inspreken toch nog een oplossing :p of zoek iemand met een mooie stem.
Degelijke microfoon hoeft niet veel te kosten, en genoeg programma's om ruis te onderdrukken.

Maar computerstemmen blijven toch redelijk "dood" klinken, en wat bij mekaar "gehakkel".