PDA

Bekijk Volledige Versie : php5 downgraden naar php4



Mindreaver
26/01/08, 13:17
Ik heb een script wat niet helemaal goed werkt op php5 (ik denk tenminste dat het daardoor komt, aangezien het op een andere server met php4 wel werkt..).

Dus.. nu dacht ik erover om dan te downgraden naa php4.
Is dat wel verstandig?
Zijn er eventueel ook andere oplossingen?

host3000
26/01/08, 13:31
Een script dat nu nog niet met php5 werkt, moet wel aardig bejaard zijn. Ik zou op zoek gaan naar een ander script of een bijgewerkte versie ervan.

Fuelmedia
26/01/08, 13:57
Misschien kun je iets specifieker zijn over 'werkt niet', wat voor errors krijg je? Vaak kun je met wat aanpassingen in je php.ini of met ini_set er voor zorgen dat oude php4 code toch fatsoenlijk draait onder php5. Je moet hierbij met name denken aan zend.ze1_compatibility_mode en aan allow_call_time_pass_reference.

Mindreaver
26/01/08, 13:59
Het gekke is juist dat ik geen errors kreeg :P
Maar ik weet intussen al hoe het komt.. gewoon wat verkeerde dingen in m'n code.
Zolang even register_globals op on gezet.. dat werkt namelijk ook.

gjtje
26/01/08, 14:30
Je kan ook prima php 4 en 5 naast elkaar draaien. Zijn veel tutorials voor te vinden.

QBell
26/01/08, 15:24
Je kan je natuurlijk ook aan de standaard houden, dan weet je tenminste dat je script op php6 ook zal draaien.

crazycoder
26/01/08, 15:28
Het gekke is juist dat ik geen errors kreeg :P
Maar ik weet intussen al hoe het komt.. gewoon wat verkeerde dingen in m'n code.
Zolang even register_globals op on gezet.. dat werkt namelijk ook.
Dan zou ik maar eens in dat script duiken en alle variablen die uit post vars komen aanpassen. Dat is niet eens zo heel erg moeilijk.

Downgraden lost dit overigens niet op, de genoemde aanpassingen aan het script wel :p

chielsen
27/01/08, 00:56
Bij Php5 staat standaard ook display_errors uit, erg vervelend als je dat niet weet. Ik heb echt uren zitten uitpeuteren waarom het niet werkte maar ik geen errors zag.

Ramon Fincken
27/01/08, 01:56
Het gekke is juist dat ik geen errors kreeg :P
Maar ik weet intussen al hoe het komt.. gewoon wat verkeerde dingen in m'n code.
Zolang even register_globals op on gezet.. dat werkt namelijk ook.

error_reporting(E_ALL); al geprobeerd?

tip:

zie je veel zaken als
$REMOTE_ADDR

IPV
$_SERVER['REMOTE_ADDR']

dus mis je vaak $_SERVER,$_POST,$_GET ...
dan zit je inderdaad met een oud script te werken, ik zou het wel snel upgraden/doorlopen..

w3rd
27/01/08, 22:23
Register globals op on, oew :p i.v.m. security zeker niet aan te raden.

SF-Jeroen
27/01/08, 22:26
Indien je foutmeldingen niet worden weergeven, eerst eens een .htaccess file maken met: php_flag display_errors On

SebastiaanStok
28/01/08, 13:07
Voor een goede controle gebruik altijd dit.

<?php
error_reporting(E_ALL & ~E_STRICT);
@ini_set('display_errors', 1);
?>

Nog meer tips:
http://wiki.phpfreakz.nl/Overzichtelijk_programmeren
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=88

Persoonlijk vind ik dat topic meer thuis hoort bij Scrpting, maar ik ben de modding regels van PHPFreakz gewent :)

INEXPro
29/01/08, 21:20
hoi Mindreaver, Je hebt het over het downgraden, dus ik neem aan dat het je eigen server is, of deze beheert. De veiligste manier is naar mijns inziens een test server te gebruiken met php4 support, vervolgens daaruit concluderen of je wel echt terug moet naar php4.

Test opzetten etc, enig zins wat werk, maar bespaart je een hoop als dit het probleem niet oplost.