PDA

Bekijk Volledige Versie : 20 mbit internet



ttbviper
25/01/08, 14:53
Ik vraag me dit wel is af.
Welke provider zou jij kiezen als je 20mbit wilt.


Telfort 19,95
Orange 23.95
Tele2 19.95
Chello 59.95
@home 69.95


Kan iemand mij vertellen welke die kiest en ook waarom?
Ben ik wel is benieuwt na en ook na ervaringen.

Glenn
25/01/08, 15:00
Telfort, nu 2 maanden in gebruik en werkt als een trein. Sterker nog, ik kan het inkoop bij onze zakelijke DSL leverancier niet eens voor die prijs krijgen zonder enige vorm van SLA.

royen99
25/01/08, 15:07
Gebruik thuis zelf Orange (voorheen wanadoo) en in de afgelopen 2 jaar is het 1 keer een halve dag down geweest. verder echt 0,0 aan problemen.
Haal (indien de remote server het aankan) ook daadwerkelijk de volle 20mbit aan transfer speed (en zit toch zo'n 5km van de telefoon centrale af).

Geen ervaringen met de overige, maar Orange kan ik je verder aanbevelen.

Paulewk
25/01/08, 15:18
Indien je torrents of usenet gebruikt kan je Chello wel vergeten in elk geval, die hebben een mega aggressief cap beleid wat dat betreft.

ttbviper
25/01/08, 15:22
ohh, ja ik heb nu chello en kan gewoon ewea nieuwsgroepen gebruiken en torrents.
Alleen het wordt mij te duur voor wat ik er voor terug krijg.
Daarom ben ik op zoek naar wat snellers zo als denk 20mbit
Of misschien 100mbit (want woon in eindhoven ) en daar wordt dat nu aangelegt door www.onsneteindhoven.nl

phreak
25/01/08, 16:04
Ik weet niet of Tiscali (tegenwoordig Telfort) nogsteeds gebruik zal maken van het BabyXL netwerk, bij mij thuis in het verleden van BBned overgestapt naar Tiscali en dat was een
hele slechte keuze.

thijlklerkx
25/01/08, 16:58
Ik gebruik Alice, staat niet in het rijtje maar is er wel.
€29,95- heb je 20mb internet + telefoon (onbeperkt naar vaste nummers, mobiel bellen is ongeveer net zo duur als KPN).

Er zijn veel mensen met opstartproblemen maar tegenwoordig begint het goed op gang te komen, bij de support neemt men nu direct op en er zitten goede mensen ( zoals Bep, volgensmij weet iedereen die meer dan 3x met de helpdesk heeft gebeld wie dat is :) ).

Ik haal op 200 meter van de centrale 17mb, erg snel. Je merkt geen snelheidsverschillen als je gebeld worden. Alles werkt hier stabiel.

Ze bieden trouwens ook glasvezel maar dat is hier helaas nog niet beschikbaar :(

ttbviper
25/01/08, 17:12
haha ff offtopic :P
als die bep er ook zo uitziet als die alice :P haha dan is ze welkom :P haha maar jha glasvezel is bij mij ook nog niet leverbaar :(
maar ziet er wel goed uit.

Kenneth
25/01/08, 18:02
Ik weet niet of Tiscali (tegenwoordig Telfort) nogsteeds gebruik zal maken van het BabyXL netwerk, bij mij thuis in het verleden van BBned overgestapt naar Tiscali en dat was een
hele slechte keuze.

Tiscali/Telfort kan iig ook over KPN netwerk

Heb het hier en tot nu toe altijd tevreden geweest.. tot gister avond, 11% loss op een bepaalde hop.. maarja achja wat wil je voor de prijs hé?

Heb hier nog een UPC(voorheen Chello) backuplijn.. dat was voorheen mn 20Mbit lijn, was toen de laatste tijd iets instabieler maar over het algemeen wel tevrede mee geweest (was alleen beetje duur)

bami82
25/01/08, 18:12
Tja, chello 20 mbit is een beetje duur. Maar ze leveren wel 2mbit upstream (net als @home)

Randy
25/01/08, 18:17
Telfort, voor de 20 euro. Gewoon een extra lijntje over koudkoper naast de SDSL lijn. Ding is enkel in gebruik om elke dag even de newsreaders van Eweka leeg te zuigen. Dedicated downloadlijn :)

wbakker-letsgoonline
25/01/08, 18:22
Indien je torrents of usenet gebruikt kan je Chello wel vergeten in elk geval, die hebben een mega aggressief cap beleid wat dat betreft.

Ze doen aan traffic shapping in de avond uren aangezien het dan piek uren zijn, lijkt me beter dan gewoon iedereen ze gaan laten gaan en dat je interenet helemaal niet werkt. Heb wel via een medewerker te horen gekregen dat ze bezig zijn met het netwerk en dit probleem soon opgelost zou moeten zijn.

Inmeso
25/01/08, 19:42
Let bij je keuze wel goed op.. er zijn genoeg providers die TOT 20 Mbit leveren ipv echt 20Mbit.

MartinM
25/01/08, 20:59
Voor zover ik weet zijn alle ADLS-leveranciers degenen die TOT 20 Mbit leveren, en dan ook nog sterk afhankelijk van de afstand waarop jij gevestigd bent tot de centrale, dit in tegenstelling tot internet via de kabel of glas.

Daarnaast heb ik nooit problemen met cappen gemerkt op de kabel bij Chello, bij de torrents gewoon encryptie gebruiken in je client, bij Usenet gewoon via SSL. Wanneer je dat niet doet is de trafficshaping/cap inderdaad wel te bemerken.

Daarnaast behoort Chello binnenkort niet meer tot de 20Mbit categorie, maar voor de huidige prijs leveren ze dan 24Mbit.

beetle
25/01/08, 21:00
hier speedlinq

niet duur 24.95 eur per maand, incl gratis bellen en geen kpn kosten meer,
maarrr sinds maart 2007 viop bellen, en sinds maart 2007 alleen maar problemen

ik zeg hen al 10 maanden dat het een dns probleem is, maar hun zijn al 10maanden met lijnmetingen en modemwissels bezig, nog 2 maanden en ik ben er vanaf ;)

nielsrenselaar
25/01/08, 21:01
Indien je torrents of usenet gebruikt kan je Chello wel vergeten in elk geval, die hebben een mega aggressief cap beleid wat dat betreft.

Oh.... ik haal anders nog steeds mijn volle 20mbit er uit als ik een keer iets van een nieuwsserver download... Dat cap beleid is allang niet meer geloof ik. Ze doen wel aan shaping, maar dat is iets anders en is alleen ten voordele. Heb er in ieder geval geen last van. Verbinding is bij mij goed stabiel, ik zou dus kiezen voor UPC, heb sowieso niet zo op ADSL. En de kabel biedt met het nieuwe platform betere kansen op uitbreiding (zie de testen van 50 en 100mbit voor particulieren)

nevermind
25/01/08, 21:27
Orange, Supersnel ik download Werkelijk met 7MB per seconde en dat is met dat 20Mbit pakket+ Telefonie, Geweldig!!

ohja Voor 21 euro kan je ook al Glasvezel Krijgen met 50MBit Up en Down ;)

Gwoon even Googlen

cwf
25/01/08, 22:30
Orange, Supersnel ik download Werkelijk met 7MB per seconde en dat is met dat 20Mbit pakket+ Telefonie, Geweldig!!

ohja Voor 21 euro kan je ook al Glasvezel Krijgen met 50MBit Up en Down ;)

Gwoon even Googlen

Dat kan niet :)

20 Mbit is theoretisch 2,5MB/sec
Wellicht bedoel je 7Mbit/sec? Dat is immers wel mogelijk.

MediaServe
25/01/08, 22:55
Orange, Supersnel ik download Werkelijk met 7MB per seconde en dat is met dat 20Mbit pakket+ Telefonie, Geweldig!!

Hehe.. 56 Mbps over een 20 Mbps lijn!? ;)

Hier een @Home 20 Mbps lijn met - in tegenstelling tot ADSL - een upload van 2 Mbps :D

snaaps
26/01/08, 12:34
geen van allen.

Telfort en orange zouden GSM verbindingen moeten verkopen.
Tele2, haha laat me niet lachen.
Chello, zou in dit rijtje naar mijn idee nog de beste keuze zijn.
@home, komt elke week in vara kassa weer terug.

Glenn
26/01/08, 12:59
geen van allen.

Telfort en orange zouden GSM verbindingen moeten verkopen.

Onder welke steen heb jij de afgelopen weken gelegen? ;) Van Telfort is bekend dat het gewoon het voormalige Tiscali is, maar dan onder een andere naam.

Ben jij er ook zo één die zegt: KPN zou alleen vaste aansluitingen moeten verkopen ipv het brede spectrum wat ze nu leveren?



Tele2, haha laat me niet lachen.
Chello, zou in dit rijtje naar mijn idee nog de beste keuze zijn.
@home, komt elke week in vara kassa weer terug.

rensariens
26/01/08, 13:11
Gezien mijn ervaringen met telfort telefonie: nooit meer. Ik zou zelf voor alice gaan, maar dat is niet gebaseerd op ervaring met deze provider (wel BBNED overigens)

MediaServe
27/01/08, 14:44
komt elke week in vara kassa weer terug.

Dat is logisch, hoe meer klanten je hebt hoe meer klachten je hebt.

Cybafish
27/01/08, 18:07
Wij hebben XS4ALL, die niet vermeld staat in het lijstje. Toch wil ik even mijn ervaringen delen met jullie. Feit is namelijk dat wij NOOIT meer dan 500kb/s halen, op 300 meter van de wijkcentrale. Lijkt wel alsof al hun transits/peerings vol zitten.

We betalen er ondertussen wel 79,95 in de maand voor, t is eigenlijk te gek. Zijn er niet meer mensen die dit herkennen?

Paulewk
27/01/08, 19:45
Wij hebben XS4ALL, die niet vermeld staat in het lijstje. Toch wil ik even mijn ervaringen delen met jullie. Feit is namelijk dat wij NOOIT meer dan 500kb/s halen, op 300 meter van de wijkcentrale. Lijkt wel alsof al hun transits/peerings vol zitten.

We betalen er ondertussen wel 79,95 in de maand voor, t is eigenlijk te gek. Zijn er niet meer mensen die dit herkennen?

Waarom bel je ze dan niet?

En bij xs4all zit niets vol.

Kenneth
27/01/08, 21:27
Wij hebben XS4ALL, die niet vermeld staat in het lijstje. Toch wil ik even mijn ervaringen delen met jullie. Feit is namelijk dat wij NOOIT meer dan 500kb/s halen, op 300 meter van de wijkcentrale. Lijkt wel alsof al hun transits/peerings vol zitten.

We betalen er ondertussen wel 79,95 in de maand voor, t is eigenlijk te gek. Zijn er niet meer mensen die dit herkennen?

klinkt meer dat er iets bij je ISRA puntje brak is :)

w3rd
27/01/08, 21:55
klinkt meer dat er iets bij je ISRA puntje brak is :)

I agree, storing aanmelden en eens goed naar laten kijken.

Ik heb ervaring met Tele2 en @Home, opzich prima partijen, althans, zolang je de helpdesk niet nodig hebt want die lijkt helemaal nergens op. Zo duurde het bij Tele2 12 maanden voordat ze er achter kwamen dat het profiel te laag stond van mijn ADSL2 Verbinding, een klein administratief foutje zeggen ze dan :)

De @Home helpdesk moest ik uitleggen wat een hostname was...

phreak
27/01/08, 22:06
De @Home helpdesk moest ik uitleggen wat een hostname was...


In het verleden ook @Home gehad, na 3 dagen storing belde ik de helpdesk, toen ik vroeg meteen doorverbonden te worden naar 2e lijns vertelde deze dat hij van de TD was toen ik hem vroeg waar de storing was verteldde de supportmedewerker aldaar dat er een storing was in de "supercomputer" .. Waarna ik hem vroeg om me door te verbinden met iemand die er echt verstand van had, gooide hij de computer erop. Daarna heb ik teruggebeld en kreeg ik een bekwamer persoon aan de telefoon die me vermelde dat er een storing was in de wijkcentrale was waar ik op aangesloten was, ik heb deze persoon ook nadat ik toen wel geholpen was, wel ingelicht dat ik per direct mijn abo wilde opzeggen.

Triloxigen
28/01/08, 12:51
Wij hebben XS4ALL, die niet vermeld staat in het lijstje. Toch wil ik even mijn ervaringen delen met jullie. Feit is namelijk dat wij NOOIT meer dan 500kb/s halen, op 300 meter van de wijkcentrale. Lijkt wel alsof al hun transits/peerings vol zitten.

We betalen er ondertussen wel 79,95 in de maand voor, t is eigenlijk te gek. Zijn er niet meer mensen die dit herkennen?

Ik haal met een 6MBIT lijn toch zeker altijd wel 650KB...

IT-worX
28/01/08, 13:42
Als je toekomt met 35GB/maand : Telenet Internet :D

ronaldlokers
28/01/08, 15:04
Weet iemand hoe het zit met de snelheid bij kabel internet?

Ik weet dat je bij ADSL afhankelijk bent van de afstand tussen jou en de centrale, is dit bij kabel internet ook zo?

Ik kan nu namelijk kiezen tussen 20 mbit/s adsl met volgens de verschillende sites maar 6 mbit/s haalbaar en dan kan ik nog kiezen voor 8 mbit/s kabelinternet van @home wat volgens geruchten naar 12 mbit/s gaat. Als kabelinternet een betere gegarandeerde snelheid leverd ben ik natuurlijk gek als ik dat beetje extra geld niet ervoor over heb...

thijlklerkx
28/01/08, 19:19
In het verleden ook @Home gehad, na 3 dagen storing belde ik de helpdesk, toen ik vroeg meteen doorverbonden te worden naar 2e lijns vertelde deze dat hij van de TD was toen ik hem vroeg waar de storing was verteldde de supportmedewerker aldaar dat er een storing was in de "supercomputer" .. Waarna ik hem vroeg om me door te verbinden met iemand die er echt verstand van had,

Je moet je daarbij wel bedenken dat 90% van de mensen die met die helpdesk belt er totaal geen verstand van heeft en gewoon wil weten wanneer hij/zij weer internet heeft. Voor zo iemand is het natuurlijk lastig in te schatten of jij er verstand van hebt...

Voor kabelinternet geldt volgensmij dat je in je straat een kabel hebt waar iets van 40mbit doorheen kan wat je deelt met je buren. Snelheden zijn dus niet gegarandeerd en in piekuren kan het traag worden.

phreak
28/01/08, 21:41
Je moet je daarbij wel bedenken dat 90% van de mensen die met die helpdesk belt er totaal geen verstand van heeft en gewoon wil weten wanneer hij/zij weer internet heeft. Voor zo iemand is het natuurlijk lastig in te schatten of jij er verstand van hebt...

Voor kabelinternet geldt volgensmij dat je in je straat een kabel hebt waar iets van 40mbit doorheen kan wat je deelt met je buren. Snelheden zijn dus niet gegarandeerd en in piekuren kan het traag worden.

Haha, zover was ik ook wel :)

Alleen ehh.. 3 dagen downheid is anders dan downgraded performance..

Rammboy
28/01/08, 21:57
Je moet je daarbij wel bedenken dat 90% van de mensen die met die helpdesk belt er totaal geen verstand van heeft en gewoon wil weten wanneer hij/zij weer internet heeft. Voor zo iemand is het natuurlijk lastig in te schatten of jij er verstand van hebt...

Voor kabelinternet geldt volgensmij dat je in je straat een kabel hebt waar iets van 40mbit doorheen kan wat je deelt met je buren. Snelheden zijn dus niet gegarandeerd en in piekuren kan het traag worden.

Akkoord dat niet iedereen er alles van weet, maar als callcenter agent is de gouden regel nog steeds luisteren naar de klant ook al scheld die je uit (wat hier waarsch. niet het geval is) + als je het niet aankunt haal je er een collega bij, verbindt je hem/haar door met een collega en als je dat niet aankunt kan je beter ander werk gaan zoeken;).

Rob77
29/01/08, 01:33
Let bij je keuze wel goed op.. er zijn genoeg providers die TOT 20 Mbit leveren ipv echt 20Mbit.

Op zich is ieder DSL abonnement vanaf 2 mbit 'tot', alleen leest niemand dat in zijn voorwaarden ;)

20 mbit is nooit te garanderen helaas.

Wil je echt gegarandeerd 20 mbit, dan zijn daar uiteraard alternatieven voor, maar dan moet je aan 'iets' meer denken dan 19,95 per maand :P

UDIS
29/01/08, 02:21
Jup, hier ligt een iets duurder pakket (€49,95 p/m) van xsdsl.nl

Download: 24.576Kbps
Upload: 1330Kbps

En da's echt prima voor hier. Automatische incasso word per kwartaal zakelijk afgetikt, dus geen omkijken naar en werkt eigenlijk altijd goed en zeer snel...

Ballistic
29/01/08, 12:46
de centrale coax gaat wel iets vlotter als 40mbit, ook heb je sinds eurodocsis 2 ofzo geen last meer van de buren...

INEXPro
29/01/08, 21:26
Jup, hier ligt een iets duurder pakket (€49,95 p/m) van xsdsl.nl

Download: 24.576Kbps
Upload: 1330Kbps


Netjes, ik ga deze provider eens informeren over een porentieel nieuwe klant.

MediaServe
29/01/08, 21:54
Voor kabelinternet geldt volgensmij dat je in je straat een kabel hebt waar iets van 40mbit doorheen kan wat je deelt met je buren. Snelheden zijn dus niet gegarandeerd en in piekuren kan het traag worden.

Kabelnetwerken hebben minder toegepaste overboeking dan de genoemde ADSL netwerken. Ook hebben kabelnetwerken vrijwel geen last van lange afstanden. Met DOCSIS 3.0 haal je gemakkelijk 100 Mbps up/down over meerdere kilometers.

sander
30/01/08, 14:28
wat jaartjes geleden kabel internet van chello gehad. Alles wat je buren deden , ging ook langs mijn modem, 1 dag een sniffer aangezet en had x aantal pop3/logins van verschillende gebruikers. Toen fijn naar adsl overgestapt.

Paulewk
30/01/08, 16:16
wat jaartjes geleden kabel internet van chello gehad. Alles wat je buren deden , ging ook langs mijn modem, 1 dag een sniffer aangezet en had x aantal pop3/logins van verschillende gebruikers. Toen fijn naar adsl overgestapt.

Wat dacht je dan, dat ze elke klant in een apart vlan plaatsten?

Bij andere isp's exact hetzelfde.