PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail op blacklist



Julian
24/01/08, 23:28
Mede-WHT,

Na veel 'Delayed'-meldingen en uiteindelijk 'Failed'-replies te hebben gehad naar aanleiding van verstuurde emails richting Hotmail (Windows Live Mail), heb ik eens opgezocht wat het zou kunnen betekenen. Ik kom, kijkend naar de broncode van de emails, uit op het volgende:

Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com

Ik heb het eens bekeken, maar kom er niet echt uit. Is iemand hier mee bekend en zo ja, hoe op te lossen?

Bij voorbaat dank voor enige reacties! :lovewht:

®on
25/01/08, 01:05
Ik heb het eens bekeken, maar kom er niet echt uit.
Waar loop je op vast? Lijkt me een mooi beginpunt om te vermelden ;)

groenleer
25/01/08, 07:36
Heb je al gekeken naar je pointers en spf-records?

Julian
25/01/08, 08:45
Ik kan niet zo 1-2 vinden op welke manier ik een mailserver of IP kan (laten) whitelisten.

groenleer
25/01/08, 10:09
Ik geloof niet dat Hotmail/ Windows Live / Microsoft zomaar jouw server zal whitelisten.

Er zijn legio mogelijkheden om je email er toch door te krijgen.
Dan nu nogmaals mijn vraag, heb je al gekeken naar je pointers en SPF records?

Julian
25/01/08, 11:06
Ik heb geen pointers aangemaakt staan in DirectAdmin, evenals SPF.

®on
25/01/08, 11:10
Inderdaad, SPF/SenderID, reverse DNS ingesteld? Beetje de standaard zaken waar je als eerste naar kan kijken.

SPF heb je zo te zien wel ingesteld, maar reverse DNS niet:
http://www.dnsstuff.com/tools/ptr.ch?ip=81.26.214.192

Julian
25/01/08, 11:32
Ik heb na verloop van tijd geprobeerd een email te verzenden naar Hotmail via de webmail-applicatie, waarbij gebruik gemaakt wordt van de smtp-server van de server zelf, niet de smtp-server van mijn internetprovider. Vreemd genoeg komt deze mail wel aan, ik zou dus zeggen dat het een probleem bij de internetprovider is, misschien is daar teveel spam verstuurd de laatste tijd. Is dit mogelijk?

groenleer
25/01/08, 11:49
Dus als ik het goed begrijp heb je de volgende situatie:

Webhosting bij 'HOSTER'
Internettoegang via 'PROVIDER'
En je eigen domein gekoppeld aan webhosting bij 'HOSTER'

Email verzonden via de webmail (op de server van HOSTER) gaat goed.
Email verzonden via de mailserver van HOSTER gaat fout en wordt geweigerd door Hotmail/Live Mail.
Email verzonden via de mailserver van PROVIDER gaat fout en wordt geweigerd door Hotmail/Live Mail.

In alle gevallen gebruik je de zelfde afzender.

Waarschijnlijk gaat het fout op het feit dat je SPF records geen vermelding maken van het feit dat de mailserver van PROVIDER ook email mag versturen namens jouw domein. Hoe je dit kunt corrigeren kun je vinden in de vele howto's en/of de SenderID wizard van Microsoft.
Verder vermeld het SPF record alleen het ip van HOSTER.

Bij OpenSPF (http://old.openspf.org/wizard.html?mydomain=riverhosting.nl&a=yes&mx=yes&ptr=no&a_colon=server01.xsxn.nl&mx_colon=domain+names&ip4_colon=81.26.214.165%0D%0A81.26.214.192&include=&all=no&record_so_far=%22v%3Dspf1+a+mx+a%3Aserver01.xsxn.n l+ip4%3A81.26.214.165+ip4%3A81.26.214.192+%3Fall%2 2&use_built_from_args=1) heb je een wizard die je helpt je SPF records te bouwen.
Ik ben zo vrij geweest om een naar mijn idee betere spf record te bouwen. Je kan hem terug vinden door op de link naar OpenSPF (http://old.openspf.org/wizard.html?mydomain=riverhosting.nl&a=yes&mx=yes&ptr=no&a_colon=server01.xsxn.nl&mx_colon=domain+names&ip4_colon=81.26.214.165%0D%0A81.26.214.192&include=&all=no&record_so_far=%22v%3Dspf1+a+mx+a%3Aserver01.xsxn.n l+ip4%3A81.26.214.165+ip4%3A81.26.214.192+%3Fall%2 2&use_built_from_args=1) te klikken.

Julian
25/01/08, 12:50
Email verzonden via de webmail (op de server van HOSTER) gaat goed.
Email verzonden via de mailserver van HOSTER gaat fout en wordt geweigerd door Hotmail/Live Mail.
Email verzonden via de mailserver van PROVIDER gaat fout en wordt geweigerd door Hotmail/Live Mail.

Het komt er op neer dat KPN (smtp.kpnplanet.nl) op het moment op een blacklist staat. Hierdoor kan er niks verzonden worden vanaf het domein, welke ik dus gebruik. Ik heb nu mail.riverhosting.nl in plaats van smtp.kpnplanet in mijn Outlook doorgevoerd, en dat zou moeten werken.


Het komt er op neer dat KPN (smtp.kpnplanet.nl) op het moment op een blacklist staat. Hierdoor kan er niks verzonden worden vanaf het domein, welke ik dus gebruik. Ik heb nu mail.riverhosting.nl in plaats van smtp.kpnplanet in mijn Outlook doorgevoerd, en dat zou moeten werken.

Telefoontje naar KPN:
Medewerker beweert dat smtp.kpnplanet.nl op een blacklist staat, omdat ze hier eerder problemen mee hebben gehad wordt me verteld dat het slechts 'tijdelijk' is.

Ik gebruik nu de SMTP-server zoals aangegeven in DirectAdmin, en dat werkt. Ik kan nu weer mailen naar Hotmail en ik krijg weer 'normale' replies! :)

Topic kan op slot :lovewht: