PDA

Bekijk Volledige Versie : Stop/Start Console Script Wolfenstein ET Win2003



pentium3
24/01/08, 19:29
Beste Mensen,

Ik zie veel aanbevelingen voor de grote jongens maar wat ik nu zoek is een simpel command (php, admin panel etc) dat makkelijk te installeren en te gebruiken. Van webmin kreeg ik al koppijn, en TCadmin etc zijn te duur om gewoon wat ervaring mee op te doen.

Ik heb een servers draaien voor Wolfenstein: Enemy Territory, en nu kan je via RconIT wel een paar commands doen, maar echt de server Killen kan je hier niet mee (dus echt de console afsluiten en een snelkoppeling op kunnen starten remote) zonder dat ik remote in moet loggen. ->|->|->|

Ik zoek een simpel iets waarmee je die snelkoppelingen aan kan roepen of waarmee je simpel de console als service mee kan draaien en dan hoe je die moet besturen.

Dus simpel:
1 Starten
2 Stoppen
herstarten had ik al via RconIt :o
Ik draai Windows Server 2003 Enterprise Edition.

Hoop op wat leuke reacties

Groeten

Andreas

ps: Gamecreate, webmin, tcadmin, gamehostpanel, gamepanel, cpanel, plesk en directadmin zijn of te duur, of te ingewikkeld of niet legaal gratis te krijgen :rolleyes: en uiteraard neem ik de tips over om geen Telnet te gaan gebruiken :X en operationbase waar ik veel mensen over heb gehoord is gestopt. (heb al velen uren gezocht hiervoor)

EHS-Jerre
24/01/08, 19:30
gamepanel.org
is nu gestopt maar wellicht dat je mits wat googlewerk nog wel een versie vindt :)

Stewie
24/01/08, 19:31
Ik draai Windows Server 2003 Enterprise Edition.
[...]
of niet legaal gratis te krijgen :rolleyes:
Hatsjoe?

pentium3
24/01/08, 19:38
hoe kan ik dit gebruiken met apache ipv IIS? als ik de remote installeer krijg ik een hoopje bestanden die ik niet via http kan gebruiken

Windows server 2003 heb ik via een MSDN programma van school dus die was al gratis :X

EHS-Jerre
24/01/08, 19:45
# Microsoft .NET Framework 1.1 (Download from Windows Update)

volgens mij kan niet met apache

pentium3
24/01/08, 19:49
.Net 1.1 en 2 zijn al geinstalleerd...
maar als ik het dus goed begrijp moet ik om dit te laten werken, het online brengen met de master installatie bestand wanneer IIS draait.

maar dan moet ik nog een manier gaan vinden om IIS een andere poort dan 80 te geven, zodat apache gewoon door kan blijven draaien?

als ik het goed begrijp :)

maar om alleen services te draaien is dit veel werk om te configureren voor 1 programma'tje... zijn er nog andere oplossingen? (ik ga dit zowiezo wel even proberen hoor)

SF-Jeroen
24/01/08, 19:50
Windows server 2003 heb ik via een MSDN programma van school dus die was al gratis

...en daar zet jij gameservers op? over legaal gesproken..

pentium3
24/01/08, 20:03
IIS draaiend gekregen op een andere poort, en heb nu Gamepanel kunnen installeren. alleen krijg ik de volgende fout:


Serverfout in toepassing /GamePanel.
--------------------------------------------------------------------------------

De eigenschap ConnectionString is niet geïnitialiseerd.
Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code.

Details van uitzondering: System.InvalidOperationException: De eigenschap ConnectionString is niet geïnitialiseerd.

Fout in bron:

Er is een onverwerkte uitzondering gegenereerd tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Aan de hand van de onderstaande tracering van de uitzonderingsstack kunt u meer informatie verkrijgen over de oorsprong en de locatie van de uitzondering.

Stacktracering:


[InvalidOperationException: De eigenschap ConnectionString is niet geïnitialiseerd.]
System.Data.OleDb.OleDbConnection.PermissionDemand () +1132583
System.Data.OleDb.OleDbConnectionFactory.Permissio nDemand(DbConnection outerConnection) +22
System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenCo nnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory) +105
System.Data.OleDb.OleDbConnection.Open() +37
GamePanel.login.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +178
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +47
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +131
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +131
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +131
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1436




--------------------------------------------------------------------------------
Versiegegevens: Microsoft .NET Framework Versie:2.0.50727.1433; ASP.NET Versie:2.0.50727.1433

wat gaat er nu fout? (ik heb het geprobeer met ASP.net 1.1 en 2

...en over de MSDN, kijk maar in de AA overeenkomst, is niet verboden gameservers te draaien voor eigen gebruik of public.

Ramon Fincken
24/01/08, 20:11
@pentium3:

ik denk dat Gualcherius ervan uitgaat dat het hier om een zogenaamde "school"/student licentie gaat en het daarom goedkoop of gratis is. De vraag is of je dus voor deze licentie dit soort activiteiten mag doen.

SF-Jeroen
24/01/08, 20:23
MSDN is toch voor developers?

pentium3
24/01/08, 20:25
Offtopic: Het doel van dit 'programma' is dat je met microsoft toepassingen bezig bent en er zo dus aan went, denk hierbij aan windows OS en Mysql, APS.net enz (alles van microsoft). De licentie moet ik inleveren zodra ik met mijn studie stop, en verder mag ik er alles mee doen zonder het te kopieren en te verspreiden uiteraard. of op meerdere pc's installeren.

Kunnen we nu wel weer ff verder gaan met deze topic?