PDA

Bekijk Volledige Versie : Zakelijke bankrekening



-Kevin
23/01/08, 19:26
Beste whters,

Ik neem aan dat heel wat van jullie gebruik maken van een zakelijke bankrekening?

Welke bevalt nou het best? Werkt het snelst met overboekingen.
Vriendelijke interface en dat soort dingen.

Ik heb zelf nu een prive rekening van de postbank en nog een bankrekening van fortis. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik toch fortis kiezen.


Maar ik werd vandaag gebelt door Bizner.nl, En dit klonk wel interessant met een boekhoud pakket.

Iemand van jullie met ervaring?

Met vriendelijke groet,

Kevin Tas

FSCJasper
23/01/08, 19:33
Hier zijn al veel topics voor geopend.

http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/93704-bankrekening.html

Ik denk niet dat er al teveel veranderingen heeft plaatsgevonden. Hier wordt er nog steeds gewerkt met Postbank Zakelijk, werkt prima.

RobinJB
23/01/08, 19:42
Wij hebben postbank en Rabobank, over beide eigenlijk tevreden, ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

martysmarty
23/01/08, 19:45
Let erop dat je bij bizner geen betalingen naar het buitenland kunt doen.

rensariens
23/01/08, 20:10
Ben hier van Postbank naar Bizner overgestapt, moet zeggen dat het perfect werkt icm reeleezee. Betalingen naar het buitenland en ideal moeten beide volgende maand mogelijk zijn.

maartenb
23/01/08, 20:54
Hier ook Bizner sinds vandaag actief. Echt alleen die helpdesk al. Ik kan gewoon bellen wanneer ik wil. Niet als ik om 5 uur een probleem heb dat ik dan tot de volgende dag moet wachten. En er zitten gewoon mensen die verstand van zaken hebben. Daar moet ik er nog steeds één van vinden bij de Postbank.

4U-Web
23/01/08, 21:03
Wij hebben bij de ABN-AMRO, Postbank en sinds kort bij Bizner een rekening. Bizner kunnen wij pas sinds vandaag gebruiken, dus daar nog niet zo veel ervaring mee.
Wel is handig bij Bizner dat je alles online kan regelen, en dus niet voor een wijziging of iets dergelijks naar de bank toe moet. Nadeeltje van Bizner is dan wel weer dat je geen buitenland betalingen kan doen.

Wat overschrijvingen betreft vind ik de ABN-Amro het beste werken, alleen is het jammer dat internet bankieren de laatste tijd er best vaak uit ligt.

De Postbank hebben wij voornamelijk voor de iDeal betalingen, hier betaal je geen abonnementskosten voor de iDeal aansluiting, dus dat scheelt wel weer.
Overschrijvingen gaan ook wel snel. Jammer weer dat je de codes voor het bevestigen van betalingsopdrachten op papier krijgt, ik zie liever dat je met een reader de codes krijgt.

Hollanda
23/01/08, 21:08
Jammer weer dat je de codes voor het bevestigen van betalingsopdrachten op papier krijgt, ik zie liever dat je met een reader de codes krijgt.

Kan al weer jaren via tekst sms per betaling...

4U-Web
23/01/08, 21:13
Ja oke, maar als je meerdere mensen hebt die de rekening moeten raadplegen is dat ook niet echt een optie, omdat het maar naar één telefoonnummer gaat.

Voor de ABN-Amro hebben de personen hier die bij de rekening moeten allemaal een eigen pasje en reader, wat goed werkt. Postbank codes hebben wij dan op een plek liggen waar de bevoegden erbij kunnen, liever zouden wij zien dat dat ook met een reader zou werken.

Planera
23/01/08, 21:22
Ik heb ook een zakelijke rekening van de Postbank. Omdat ik al een aantal Postbankrekeningen had, was dit de handigste optie. Privé en zakelijke rekeningen beheer je met één login.

Ik twijfelde eerst ook tussen Bizner en de Postbank. Postbank was voorheen goedkoper dan Bizner, maar nu zitten ze ongeveer wel op één lijn qua kosten volgens mij. Met voordeel dat Postbank gewoon iDeal ondersteunt, wat Bizner al maanden belooft.

Het online zaken doen met Bizner is dan wel weer een voordeel, maar als je eenmaal klant bent bij de Postbank, gaat ook daar alles vlot.

ju5t
23/01/08, 21:28
Zakelijke rekening bij de ABN-AMRO, bevalt prima. Nooit iets te klagen gehad.

Dat internet bankieren de laatste iets vaker problemen heeft is voor ons geen probleem. Betalingen komen niet op een dag meer of minder.

t.bloo
23/01/08, 22:02
Tegenwoordig zakelijke rekening bij Postbank, want goedkoop met dingen als iDeal en betalingsverkeer. Daarnaast van oudsher een zakelijke rekening bij de Rabobank, want die hadden een goede account manager. Vroeger, toen postbank nog 100 dagen deed over een bankoverschrijving...

FSCJasper
23/01/08, 22:04
Ik ben wel benieuwd naar de veranderingen bij Postbank na de overname door ING.

Planera
23/01/08, 22:15
Ik ben wel benieuwd naar de veranderingen bij Postbank na de overname door ING.

Het is geen overname, Postbank was altijd al een dochtertje van ING natuurlijk. Ze zetten alleen het merk Postbank aan de kant, om verder te gaan onder de naam ING.

Als we de Postbank moeten geloven zal er weinig veranderen. ING Bank klanten kunnen straks op het Postkantoor terecht en Postbank klanten bij de nieuwe banken van de ING Bank, die zelfs 's avonds en in het weekend geopend zullen zijn.

http://www.postbankdownload.nl/bundelingkrachten/postbank_index.html

INEXPro
23/01/08, 22:39
Ben hier van Postbank naar Bizner overgestapt, moet zeggen dat het perfect werkt icm reeleezee. Betalingen naar het buitenland en ideal moeten beide volgende maand mogelijk zijn.

Recentelijk nog informatie hierover opgevraagd. Echter was er nog geen datum te vermelden door Q.

cyberbootje
23/01/08, 22:51
Toch vind ik bizner erg fijn, zeer goede support, goede interface en lekker snel. Toch wel een aanrader als je niet direct Ideal en buitenlandse betalingen nodig hebt.

FSCJasper
23/01/08, 23:01
Er is hier nog altijd de neiging om over te stappen van Postbank naar Bizner. iDeal en buitenlandse betalingen zijn niet relevant voor mij. De komende dagen ga ik de verschillen tussen beide banken eens afwegen. Ik heb niet het idee dat het verschil zo groot zal zijn.

Bij een B2B hostingprovider hoort ook een B2B-bank uiteraard. :)

groenleer
24/01/08, 08:15
Bizner is onderdeel van de Rabobank meen ik.
Ben zelf niet zo te spreken over de Rabobank (slechte ervaringen).

Heb prive de postbank (destijds overgestapt van de Rabobank naar Postbank)
Zakelijk hebben we de ING Bank, voordeel van korte overboekingstijden tussen banken onderling, en korte tijden tussen ING Bank-Postbank en v.v.
Enige echte nadeel van de ING Bank is dat ze geen uitgaande iDeal betalingen accepteren momenteel (dit zou moeten wijzigen met het samenvoegen van de Postbank met de ING Bank)

Maar ik denk dat het belangrijkste is hoe jij met je eventuele account manager om kan gaan.
Onze account manager bij de ING Bank is mee denkend. Je hebt ook van die papzakken die alleen iets doen als je er expliciet om vraagt.

eMiz0r
24/01/08, 09:15
Maar ik denk dat het belangrijkste is hoe jij met je eventuele account manager om kan gaan.
Onze account manager bij de ING Bank is mee denkend. Je hebt ook van die papzakken die alleen iets doen als je er expliciet om vraagt.

Hoe zit dat eigenlijk bij bizner? Heb je een vast contactpersoon die fungeert als "online account manager" of iets dergelijks? Tot nu toe heb ik wat betreft account managers trouwens slechte ervaringen bij zowel de Rabobank als de ABN-Amro. Bij de Rabo zat een regelrechte etter en die van de ABN is amper telefonisch bereikbaar :)

Misschien Bizner toch maar eens aanvragen..

Triloxigen
24/01/08, 09:27
Nadeel van Bizner vind ik toch wel het ontbreken van iDeal.

crazycoder
24/01/08, 09:31
Hoe zit dat eigenlijk bij bizner? Heb je een vast contactpersoon die fungeert als "online account manager" of iets dergelijks? Tot nu toe heb ik wat betreft account managers trouwens slechte ervaringen bij zowel de Rabobank als de ABN-Amro. Bij de Rabo zat een regelrechte etter en die van de ABN is amper telefonisch bereikbaar :)
Mijn ervaring met banken is dat je uiteindelijk geen relatie hebt met de bank maar met de account manager. Als het daarmee niet klikt heb je een probleem, of de bank :)
Het klinkt heel vreemd, maar blijkt toch in de praktijk wel degelijk zo te zijn.


Nadeel van Bizner vind ik toch wel het ontbreken van iDeal.
Pak je postbank erbij. Ik ken weinig ondernemers in het MKB die maar 1 bank hebben. Vaak rabo/postbank maar er is geen enkele reden waarom je niet voor bizner/postbank zou kiezen. Gezien de rabo-tarieven kan een andere combinatie redelijk wat voordelen bieden.

Bedia
24/01/08, 10:19
Ik maak voor de zakelijke rekening gebruik van ABN-Amro, de afgelopen jaren heb ik nog geen klachten gehad. Afgezien van die paar keer dat ik niet kon internet bankieren natuurlijk.

Nu moet ik ook zeggen dat ik vrijwel nooit contact met ze hoef op te nemen, dus ik heb weinig ervaring met de support. Maar de laatste keer dat ik daar op kantoor was werd ik vriendelijk en professioneel geholpen.

RobinJB
24/01/08, 10:22
Zelf zit ik bij de lokale Rabobank, en je merkt dat we in een niet al te groot dorpje wonen, medewerkers kennen je, en als je iets nodig hebt heb je gewoon een eigen contactpersoon. Zelf vind ik dat heerlijk, ze hoeven niet van alles opnieuw uit te zoeken, en dat bevorderd de snelheid.

Wel denk ik dat als je in een grotere stad woont, je die service al snel kwijt bent.

DutchTSE
24/01/08, 10:34
Zelf zit ik bij de lokale Rabobank, en je merkt dat we in een niet al te groot dorpje wonen, medewerkers kennen je, en als je iets nodig hebt heb je gewoon een eigen contactpersoon. Zelf vind ik dat heerlijk, ze hoeven niet van alles opnieuw uit te zoeken, en dat bevorderd de snelheid.

Wel denk ik dat als je in een grotere stad woont, je die service al snel kwijt bent.
Tegenwoordig regelen we alles via telefoon/internet ;) De laatste keer dat ik op een fysiek kantoor zat was 2.5 jaar geleden, om de rekening te openen ;)

Explosive
24/01/08, 10:49
Ik maak zelf gebruik van bizner.

Er zijn inderdaad (nog) geen Ideal betalingen mogelijk, maar dat komt op korte termijn.

Wat betreft de bereikbaarheid gewoon toppie.. zelfs om 21:50 staan ze je nog normaal te woord. Ik heb gemerkt dat er meestal dezelfde mensen aan de helpdesk zitten. Natuurlijk niet van 8 tot 10 dezelfde, maar je snapt wel wat ik bedoel.

Ook de web interface om zaken te regelen vind ik lekker werken, al zijn er wel dingen die beter kunnen. Ook de sms functie bij een grote storting of afschrijving vind ik erg prettig.. hoef je niet om de 5 min te kijken of die ene klant nou al een betaald heeft..

En die 1000 transacties die je per jaar gratis kunt doen.. tja.. voor mij ( nu nog ) genoeg.. Wat is nou 0,10 op 100,- euro? toch?

RobinJB
24/01/08, 10:56
Tegenwoordig regelen we alles via telefoon/internet ;) De laatste keer dat ik op een fysiek kantoor zat was 2.5 jaar geleden, om de rekening te openen ;)
Wij ook, maar per telefoon kennen ze je?

BsHosting
24/01/08, 11:47
Steeds meer kantoren verdwijnen of er komen andere regels en ander personeel te werken dus eens kan jouw situatie ook anders worden.

jouwnaam
24/01/08, 13:01
Momenteel hebben we nog de Postbank. Maar of dat zo blijft is de vraag.

De helpdesk is prima bereikbaar, maar helaas ook erg vaak nodig. Gisteren viel het me bijvoorbeeld op dat van een aantal bijschrijvingen de mededelingen (factuurnummer e.d.) waren verdwenen. Dus naar de helpdesk gebeld. Was inderdaad een storing. Fijn, kan gebeuren en er werd al aan gewerkt. Vandaag staan ze er echter nog altijd niet bij en weet dezelfde helpdesk ineens van niets! Interne communicatie is dus blijkbaar bij de Postbank nog niet uitgevonden.

Even terug was er een spoedbetaling dubbel geboekt. Het teveel betaalde hebben we dus netjes teruggeboekt. Blijkt een kleine week later dat het een fout van de Postbank was en ze de dubbele betaling dus maar even 'ongedaan' hebben gemaakt. Amateurs! Konden we weer achter onze klant aan om dit uit te leggen en alsnog geld te ontvangen. Allemaal goedgekomen, maar niet dankzij de Postbank.

Ook komt het regelmatig voor dat het saldo van 1 of meerdere rekeningen niet kan worden bepaald. Of dat je af/bijschrijvingen niet kunt bekijken omdat ze met een update o.i.d. bezig zijn. Ik wil gewoon tijdens kantooruren kunnen zien of mijn klanten hebben betaald! Kunnen die updates niet gewoon 's nachts?! Of werken de systeembeheerders daar alleen overdag?

Al met al vind ik het dus een behoorlijk amateuristische club. Misschien maar eens verder gaan shoppen.

BsHosting
24/01/08, 13:05
updates gebeuren altijd s'nachts of in het weekend en worden van te voren aangekondigd.

Ik heb het idd overdag nog nooit meegemaakt dat ik niet kon inloggen bij de postbank om te kijken of er betaald was of niet.

wel 1 keer een melding technische fout en dan lig je opnieuw in is het probleem verholpen.

Sorcer
24/01/08, 13:06
Al met al vind ik het dus een behoorlijk amateuristische club. Misschien maar eens verder gaan shoppen.

Zelf ook overgestapt van ABN AMRO naar Rabobank. Inmens verschil, veel zakelijker gericht, ruime keuzes, efficient en snel. Succes met het vinden van een passende bank! :)

4U-Web
24/01/08, 13:22
Hoe zit dat eigenlijk bij bizner? Heb je een vast contactpersoon die fungeert als "online account manager" of iets dergelijks? Tot nu toe heb ik wat betreft account managers trouwens slechte ervaringen bij zowel de Rabobank als de ABN-Amro. Bij de Rabo zat een regelrechte etter en die van de ABN is amper telefonisch bereikbaar :)

Misschien Bizner toch maar eens aanvragen..

Bij Bizner heb je geen vaste contactpersoon. Q is je contactpersoon, maar dat is gewoon een team aan mensen die je helpen.

-Kevin
24/01/08, 13:25
Zie toch veel goede reacties over bizner. Heb het starterspakket even aangevraagd :)

crazycoder
24/01/08, 13:42
Ook komt het regelmatig voor dat het saldo van 1 of meerdere rekeningen niet kan worden bepaald. Of dat je af/bijschrijvingen niet kunt bekijken omdat ze met een update o.i.d. bezig zijn. Ik wil gewoon tijdens kantooruren kunnen zien of mijn klanten hebben betaald! Kunnen die updates niet gewoon 's nachts?! Of werken de systeembeheerders daar alleen overdag?

Al met al vind ik het dus een behoorlijk amateuristische club. Misschien maar eens verder gaan shoppen.
Lang leve het offline Girotel Zakelijk.. hopelijk :)

Helaas gaan ze dat pakket binnen nu en een aantal maanden stoppen.

Luana IS
24/01/08, 14:11
Denk dat ik ook maar ga overstappen dan...van rabo naar bizner...ziet er allemaal goed uit als ik de website mag geloven

BsHosting
24/01/08, 15:40
rabobank is BIZNER

Dus hoe je het ook keert of draait je blijft een onderdeel van de rabobank

SebastiaanStok
24/01/08, 16:21
Prive heb ik de postbank waar ik soms echt moordneigingen van krijg...
Met het oog op toekomstige iDEAL heb ik gekozen voor ING Bank, ik heb nog niet alles binnen dus kan nog geen echt uitspraak doen maar was toen het eenmaal verwerkt was allemaal snel geregeld.

Planera
24/01/08, 18:37
jouwnaam, Postbank heeft de laatste tijd veel problemen gehad met internet bankieren. Hebben ze ook regelmatig de media mee gehaald. Maar volgens mij ben jij wel de grootste Postbank pechvogel ;-) Want zoals eerder gezegd worden werkzaamheden altijd, aangekondigd, 's nachts uitgevoerd. Ik heb zoiets zoals jij nog nooit meegemaakt.

Ook vreemd dat ze niets van de zaak weten als je de tweede keer belt. Ik heb ze ook aantal keer moeten bellen, maar ze wisten altijd van de kwestie. Simpel omdat ze in hun systeem kunnen zien dat je de dag er voor ook al belde.

Wat mij betreft dus niets mis met de Postbank en hun service, er zijn natuurlijk altijd klanten waarbij het niet helemaal gaat zoals het moet. Dat is bij elke grote bank, bij Bizner misschien nog niet... omdat zij nog moeten groeien?

rensariens
24/01/08, 21:39
Postbank is een hel naar mijn mening. Altijd down / werkzaamheden, zeker niet alleen in de nacht. Verder kan ik een dag vol praten over de problemen die ik met de postbank gehad heb. Ach, ik zit nu tevreden bij Bizner :)

-Kevin
24/01/08, 22:29
Postbank is een hel naar mijn mening. Altijd down / werkzaamheden, zeker niet alleen in de nacht. Verder kan ik een dag vol praten over de problemen die ik met de postbank gehad heb. Ach, ik zit nu tevreden bij Bizner :)

Er bevinden zich ook veel onverwachte werkzaamheden.

Woont hier een beheerder van postbank in de buurt. Die ik via via ken die maar wat vaak ze bed uit word gebelt :D

maartenb
25/01/08, 09:37
Ik kan ook genoeg verhalen vertellen over de postbank waar je niet goed van wordt, dat zal ik niet doen maar even een belangrijke mededeling!!

Ik wilde overstappen naar Bizner en was zo kwaad op de Postbank dat ik ook direct de opzegging op de bus deed voor de Postbank. Ze zouden namelijk 7 weken over de opzegging doen.

Tot mijn verbazing kon ik echter na het weekend niet meer in mijn rekening. Ze hadden de rekening direct geblokkeerd. Ik heb net gebeld en je rekening wordt dus direct geblokkeerd en dan ga ze een hele administratieve procedure in en krijg jij na 7 weken je geld terug.
Al het geld wat dus op mijn zakelijk rekening stond ben ik nu dus tijdelijk kwijt.

Hou je Postbank rekening dus aan als je overstapt naar een andere bank en boek HANDMATIG het geld over. Laat de Postbank dit NIET doen.

®on
25/01/08, 11:20
Al sinds mijn geboorte Rabobank. En dus ook zakelijk bij deze club. Enig groot minpunt: de kosten. Sinds kort levert men een complete specificatie mee, en daar schrok ik toch enigzins van. Echter, mi. het pluspunt: nog nooit problemen gehad, internetbankieren voor zover ik weet altijd beschikbaar, voldoende opties.

Overstappen naar een andere bank is me te veel werk. Jammer dat het binnen de bankwereld niet mogelijk is om het rekeningnummer te kunnen porteren naar een andere aanbieder, zoals gebruikelijk bij telefoonnummers. Dat zou overstappen voor velen een stuk eenvoudiger maken.

RobinJB
25/01/08, 11:54
headout, volgens mij kan je je rekeningnummer wel porteren hoor.
Of dat kan je in ieder geval op een goede manier afhandelen.

De kosten van de rabobank nemen wij gewoon mee in de prijs, we hebben alle kostprijzen berekend per factuur, en dat zit in onze prijzen meeberekend.

Triloxigen
25/01/08, 11:55
Overstappen naar een andere bank is me te veel werk. Jammer dat het binnen de bankwereld niet mogelijk is om het rekeningnummer te kunnen porteren naar een andere aanbieder, zoals gebruikelijk bij telefoonnummers. Dat zou overstappen voor velen een stuk eenvoudiger maken.

Dat is volgens hun technisch niet mogelijk.
Wat uiteraard bullshit is, ze willen gewoon voorkomen dat mensen overstappen :p

maartenb
25/01/08, 11:57
Je kan een rekeningnummer niet porteren. Je hebt alleen een overstapservice (maar of die er ook voor zakelijk gebruik is durf ik eigenlijk niet te zeggen).

Serveo
25/01/08, 12:24
Wij zitten sinds kort bij de ABN AMRO. Zeer goede service en support :)

ju5t
25/01/08, 12:43
Als Bizner ook iDeal gaat ondersteunen en betalingen naar het buitenland komt er wel een rekening bij, maar voor nu zie ik nog geen toegevoegde waarde.

maartenb
25/01/08, 14:48
Ik heb de Postbank en de Nederlandese Bank vandaag gebeld. Ze hebben mijn rekening geblokkeerd en houden het geld dus iets van 7 weken vast. Ik kan dus nu niet bij mijn eigen geld. Als dit nog geen reden is om geen postbank te nemen dan weet ik het niet meer.

Zelfs de man van de Nederlande Bank kon het niet geloven hoe ze bij de postbank met me omgingen.

BsHosting
25/01/08, 16:14
@ maartenb

Als je rekening geblokkeerd word zal er nog wel een ander deel aan het verhaal vast hangen denk je niet.

Alrik
25/01/08, 16:23
@ maartenb

Als je rekening geblokkeerd word zal er nog wel een ander deel aan het verhaal vast hangen denk je niet.

Beetje voorbarig en ronduit lullige reactie denk je niet?

4U-Web
25/01/08, 16:29
Lang leve het offline Girotel Zakelijk.. hopelijk :)

Helaas gaan ze dat pakket binnen nu en een aantal maanden stoppen.


Als dat nog werkt zoals het vroeger werkte wordt je er ook niet echt blij van.

Alleen ondersteuning voor analoge telefoonmodems, oftewel, je moest een 56K verbinding opzetten om de gegevens te verzenden / binnen halen.

maartenb
25/01/08, 17:34
@ maartenb

Als je rekening geblokkeerd word zal er nog wel een ander deel aan het verhaal vast hangen denk je niet.


Beetje voorbarig en ronduit lullige reactie denk je niet?

Dank je Alrik dat vind ik ook. Ik zal het even uitleggen dat deed ik eerst niet aangezien ik het te veel offtopic vond gaan, maar na zo'n reactie voel ik me onderhand verplicht.

We hadden al een half jaar problemen met de postbank, extra kosten die in rekening werden gebracht, afspraken die niet werden nakgekomen. Klachten werden behandeld met standaardmailtjes. Toen ben ik naar de Bizner gaan kijken en daar een rekening aangevraagd.
Ik heb toen de Postbank gebeld na op Internet gelezen te hebben dat het opzeggen van een rekening door hun 7 weken duurt.
Inderdaad zij de miep aan de telefoon dat duurt zeven weken. Dus ik eind vorige week mijn opzegging alvast weg gedaan. Bizner zou binnen 3 dagen een rekening hebben en dan zou ik alles al zelf overboeken en dan kon de Postbank over 7 weken of meer mijn rekening sluiten.
Echter kon ik maandag al niet meer in mijn rekening. Wat is nou het geval.
Ze hebben direct mijn rekening geblokkeerd en ik krijg mijn geld pas nadat de rekening volledig is opgeheven dus ongeveer 7 weken.
Dus jouw insinuatie is niet echt op z'n plaats.

Planera
25/01/08, 18:01
Raar ja dat de Postbank zo te werk gaat. Zelf ook wel eens een rekening stopgezet, maar ik zorgde er altijd voor dat de rekening van te voren leeg was.

Sowieso lijkt het me handig om enige overlap te hebben met je rekening bij de Postbank en bij Bizner... Gewoon voor de zekerheid, mocht een klant nog je oude rekeningnummer gebruiken.

maartenb
25/01/08, 18:07
Ja die constructie hou ik normaal gesproken ook aan. Maar de situatie met de Postbank was echt niet meer houdbaar geloof me anders had ik het niet zo snel gedaan.

Triloxigen
25/01/08, 19:00
Als je rekening geblokkeerd word zal er nog wel een ander deel aan het verhaal vast hangen denk je niet.

Ja, ik denk dat de AIVD er achter zit!


(echt, je reacties worden er met de dag erger op)

crazycoder
26/01/08, 09:49
Als dat nog werkt zoals het vroeger werkte wordt je er ook niet echt blij van.

Alleen ondersteuning voor analoge telefoonmodems, oftewel, je moest een 56K verbinding opzetten om de gegevens te verzenden / binnen halen.
Wij gebruiken Postbank Zakelijk al een jaar of 10 met ISDN. Werkt prima. Ophalen/verzenden duurt helemaal niet zo lang..

Je hoef niet in te loggen, kan heel snel en eenvoudig zoeken... En je heb de historie van jaren direct onder de knoppen. Ik zie eigenlijk vooral nadelen in bankieren via internet.


We hadden al een half jaar problemen met de postbank, extra kosten die in rekening werden gebracht, afspraken die niet werden nakgekomen. Klachten werden behandeld met standaardmailtjes. Toen ben ik naar de Bizner gaan kijken en daar een rekening aangevraagd.
Ik heb toen de Postbank gebeld na op Internet gelezen te hebben dat het opzeggen van een rekening door hun 7 weken duurt.
Inderdaad zij de miep aan de telefoon dat duurt zeven weken. Dus ik eind vorige week mijn opzegging alvast weg gedaan. Bizner zou binnen 3 dagen een rekening hebben en dan zou ik alles al zelf overboeken en dan kon de Postbank over 7 weken of meer mijn rekening sluiten.
Echter kon ik maandag al niet meer in mijn rekening. Wat is nou het geval.
Ze hebben direct mijn rekening geblokkeerd en ik krijg mijn geld pas nadat de rekening volledig is opgeheven dus ongeveer 7 weken.
Dus jouw insinuatie is niet echt op z'n plaats.
Vertrouw een bank nooit.

Het klikt misschien onaardig maar het is niet meer dan logisch dat je zoveel mogelijk geld van een rekening haal voordat je de opzegging de deur uit ga doen. Zelf koop ik ook altijd nieuwe schoenen voordat ik de oude weggooi.. ehhh ik bedoel regel ik eerst een nieuwe rekening en zorg ik ervoor dat het bij de klanten bekend is.

Ondanks dat wij alleen positieve ervaringen hebben kan ik mezelf voorstellen dat je in bepaalde gevallen zat kan worden van een bank en er zo snel mogelijk weg wil. Het is dan m.i. verstandig om eerst de overstap te regelen en daarna pas op te zeggen.
Ik weet niet hoe groot je bedrijf is, maar voor ons zou het een groot probleem worden als we het op een andere manier zouden doen.

Wat mij wel opvalt is dat er op het opheffingsformulier geen informatie wordt gegeven over termijnen of het blokkeren van de rekening. Je zou aan kunnen voeren dat postbank hiermee tekort schiet in de informatieverstrekking. Misschien doet een brief van een advocaat wonderen.. Maar je kan er ook zelf een brief aan besteden.

eMiz0r
26/01/08, 10:31
Als ik het zo hoor zijn er met alle gevestigde banken wel problemen. Het verhaal met de Postbank lijkt me in ieder geval duidelijk.

Wij hebben de Rabobank 3 jaar lang gebruikt. Het internet bankieren werkt vrij goed en snel. Het grootste pluspunt vind ik de zoekfunctie op o.a. omschrijvingen. Het nadeel van de Rabobank is het contact. In die 3 jaar heeft de account manager geen poging gewaagd om een gesprek aan te gaan met hoe de zaken er voor staan. Ik ben klant bij een bank en ze verdienen zat aan onze transacties. Je verwacht dan natuurlijk ook dat je als klant behandeld wordt. Om die reden zijn we vertrokken naar de ABN Amro.

Bij de ABN was het contact met de account manager in het begin prima. Nu is ze amper bereikbaar, maar goed er zit nog een hele afdeling. Het grootste probleem vind ik het internet bankieren dat uit het stenen tijdperk komt. Een fatsoenlijke zoekfunctie ontbreekt (je kan alleen alle transacties op een bepaalde datum bekijken). Als je je mutaties wilt downloaden betaal je 8 eurocent per gedownloade mutatie! Ik was dus ook vrij verbaasd toen we een rekening op de mat kregen van xxxx euro en heb vriendelijk verzocht een regeling te treffen. Een deel van het geld hebben we ook netjes teruggekregen, maar ik vind het een gigantisch gemis.

Afgelopen week heeft de ABN Amro een storing gehad bij het doorvoeren van automatische incasso's. Deze storing heeft 4 werkdagen moeten duren, waardoor geen enkel bedrijf incasso-opdrachten kon uitvoeren. De laatste weken is het trouwens ook bij vlagen enorm traag danwel onbereikbaar.

Ik ben benieuwd hoe Bizner verder werkt. Volgende week maar even aanvragen.

maartenb
26/01/08, 11:06
Vertrouw een bank nooit.

Het klikt misschien onaardig maar het is niet meer dan logisch dat je zoveel mogelijk geld van een rekening haal voordat je de opzegging de deur uit ga doen. Zelf koop ik ook altijd nieuwe schoenen voordat ik de oude weggooi.. ehhh ik bedoel regel ik eerst een nieuwe rekening en zorg ik ervoor dat het bij de klanten bekend is.

Ondanks dat wij alleen positieve ervaringen hebben kan ik mezelf voorstellen dat je in bepaalde gevallen zat kan worden van een bank en er zo snel mogelijk weg wil. Het is dan m.i. verstandig om eerst de overstap te regelen en daarna pas op te zeggen.
Ik weet niet hoe groot je bedrijf is, maar voor ons zou het een groot probleem worden als we het op een andere manier zouden doen.

Wat mij wel opvalt is dat er op het opheffingsformulier geen informatie wordt gegeven over termijnen of het blokkeren van de rekening. Je zou aan kunnen voeren dat postbank hiermee tekort schiet in de informatieverstrekking. Misschien doet een brief van een advocaat wonderen.. Maar je kan er ook zelf een brief aan besteden.

Nee je hebt totaal gelijk. Volgende keer zou ik het ook niet zo gedaan hebben ook al was er eigenlijk weinig keuze.
Ik heb met brancheorganisaties gepraat, zelfs de Nederlandse Bank gebeld (die konden het verhaal niet geloven), maar iedereen wijst inderdaad naar een advocaat. Maar die kosten moet ik nog maar zien te verhalen op de Postbank.
Ik denk dat er niks anders op zit dan de situatie te accepteren en mijn privérekening aan te spreken voor mijn crediteuren. En daarnaast iedereen hiervoor te waarschuwen.
Een brief naar de Postbank hebben we eerder geprobeerd, maar daar komt meestal gewoon een standaardbrief op terug. Ze weten dat de meeste mensen toch geen geld aan een advocaat gaan spenderen hiervoor.

De man van DNB zei inderdaad ook dat er in ieder geval termijnen vermeld moeten staan op het formulier.

crazycoder
26/01/08, 14:08
Ik denk dat er niks anders op zit dan de situatie te accepteren en mijn privérekening aan te spreken voor mijn crediteuren.
Je kan het hele verhaal bij je nieuwe bank neerleggen en kijken of je op basis van laatste rekeningafschrift een krediet los kan peuteren.

maartenb
26/01/08, 15:43
Bedankt voor de tip dat zal ook wel lukken. Maar het geld heb ik wel privé, dus dat komt wel goed. Het gaat mij om het principe dat ik niet bij mijn eigen geld kan.

TiMMiEJ
05/02/08, 14:09
Ik ben aan het kijken om ook bij bizner een rekening te openen, maar als ik ga kijken naar de kosten van het betalingsverkeer, dat vind ik redelijk hoog. Namelijk:



Tot 1000 transacties per jaar gratis (Dit is het totaal aantal bij- en afschrijvingen, met uitzondering van overschrijvingen tussen je eigen rekeningen. Bij meer dan 1000 transacties betaal je €0,10 per stuk).

crazycoder
05/02/08, 14:15
Ik ben aan het kijken om ook bij bizner een rekening te openen, maar als ik ga kijken naar de kosten van het betalingsverkeer, dat vind ik redelijk hoog. Namelijk:
Get real!
Rabo brengt in rekening:
Overboeking € 0,14
Acceptgiro € 0,18

Eur 0,10 is dus peanuts. En dat pas bij meer dan 1000 transacties.

deeltje
06/02/08, 14:42
Get real!
Rabo brengt in rekening:
Overboeking € 0,14
Acceptgiro € 0,18

Eur 0,10 is dus peanuts. En dat pas bij meer dan 1000 transacties.

Om nog maar te zwijgen over de EUR 0,11 die je ELKE keer dat je bij Rabobank internetbankieren inlogd betaald. Ben je eventjes 5 minuutjes AFK omdat je telefoon krijgt, betaal je weer EUR 0,11 omdat je inlog-sessie verlopen is.

Ik ben nu bezig om over te stappen op Postbank Zakelijk.

Mark17
06/02/08, 16:47
Om nog maar te zwijgen over de EUR 0,11 die je ELKE keer dat je bij Rabobank internetbankieren inlogd betaald. Ben je eventjes 5 minuutjes AFK omdat je telefoon krijgt, betaal je weer EUR 0,11 omdat je inlog-sessie verlopen is.

Ik ben nu bezig om over te stappen op Postbank Zakelijk.

Die 11 cent noemen ze informatie vergoeding, binnenkort toch eens wat beter naar de Postbank mogelijkheden.

Luana IS
06/02/08, 16:49
denk dat bizner op dit moment gewoon een goed product aanbied tegenover zijn concurrenten, zit er ook al over na te denken om over te stappen van de rabobank.

crazycoder
06/02/08, 21:47
denk dat bizner op dit moment gewoon een goed product aanbied tegenover zijn concurrenten, zit er ook al over na te denken om over te stappen van de rabobank.
Ik gok erop dat je hier precies de reden noem waarom rabobank bizner in het leven heeft geroepen. Hopen de klanten te trekken die ze anders aan postbank zouden verliezen.

t.bloo
08/02/08, 09:52
en nu maar afwachten wat ze in petto hebben over een jaar of anderhalf... dit zijn natuurlijk maar tijdelijke prijzen.

deCube
08/02/08, 12:28
Weet iemand wanneer Bizner iDEAL gaat aanbieden?

maartenb
08/02/08, 12:29
Ik verwacht het nu toch wel redelijk snel. Er was volgens mij gezegd dat het in februari nog moest gaan gebeuren, maar hang me er niet aan op :p

thijlklerkx
08/02/08, 16:11
Ideal wordt hard aan gewerkt, uiterlijk deze zomer.

maartenb
08/02/08, 20:30
Nou ik hoop toch niet dat het tot de zomer gaat duren. Eerst zou het ergens 2007 afgerond worden toen voor het einde van 2007 en toen in februari.

martijn1886
17/02/08, 03:17
Ik gebruik nu al 2 jaar SNS Bank met Postnank
Het is zeer aan te raden

Lilopel
19/02/08, 11:41
Wij hebben gekozen voor ABNamro, die is wat makkelijker en sneller met automatisch incasso. Postbank is een giro rekening, wat soms wel 5 dage vertraging geeft voordat wat overgemaakt is.

koendejonge
22/03/08, 18:35
Ik lees op de Bizner site dat iDEAL bij Bizner nog steeds binnenkort verwacht wordt.

Googlen op 'ideal bij bizner' levert deze thread op WHT op, een artikel uit de Emerce van 28 maart 2007 en de binnenkort verwacht pagina op de Bizner site.

Verder zijn er nog wat andere discussiesites waarop gezegd wordt dat het er binnenkort komt.

Mijn conclusie is dat het binnenkort nog niet komt en dat je voor het accepteren van iDEAL betalingen dus beter bij een andere bank terecht kunt.

maartenb
22/03/08, 18:38
Inderdaad Koen, ik vind het zelf ook te lang duren. Ik heb er de afgelopen tijd een aantal keer over gebeld toen eind 2007, toen begin 2008 en nu hoor ik weer andere verhalen.

Ik ben erg tevreden over Bizner, geen enkel probleem ondervonden (naast IDeal) maar we worden nu toch wel aan het lijntje gehouden.

crazycoder
23/03/08, 00:32
Wij hebben gekozen voor ABNamro, die is wat makkelijker en sneller met automatisch incasso. Postbank is een giro rekening, wat soms wel 5 dage vertraging geeft voordat wat overgemaakt is.
Hardnekkig misverstand, of smoes van je klanten.

Naar de meeste banken is het gewoon binnen een dag binnen. Enige uitzondering daarop, de door jou geprezen abn amro, die houden het geld nog even zwevend.

LevelTen
21/04/08, 18:12
Om nog maar te zwijgen over de EUR 0,11 die je ELKE keer dat je bij Rabobank internetbankieren inlogd betaald. Ben je eventjes 5 minuutjes AFK omdat je telefoon krijgt, betaal je weer EUR 0,11 omdat je inlog-sessie verlopen is.

Ik ben nu bezig om over te stappen op Postbank Zakelijk.

Dat is nog niets vergeleken met de 13ct die ABN-Amro rekend. Wij hebben 3x een jaar export gedaan + diverse keren inloggen, leverd ons rekeningen op van soms wel 130 euro per kwartaal!!

Momenteel in bespreking met de Rabobank, maar die is slechts een enkele cent goedkoper... ik wacht tot na de overname van de Postbank, en zal dan met ING praten. Ik hoop dat Bizner snel IDEAL en Automatische Incasso bied.

Een overweging is om Incasso bij ABN Amro te houden en de rest bij Bizner te doen.

RobinJB
21/04/08, 19:06
Rabobank werkt prima hier, wij nemen alle kosten mee in de kostprijs berekeningen.
De keus was niet welke bank goedkoper was, maar waar we ons meer welkom voelden, en welke meer voor ons kunnen betekenen.

RedoX
21/04/08, 19:24
Dat is nog niets vergeleken met de 13ct die ABN-Amro rekend. Wij hebben 3x een jaar export gedaan + diverse keren inloggen, leverd ons rekeningen op van soms wel 130 euro per kwartaal!!

Voor het inloggen op internetbankieren betaal je geen geld?

LevelTen
21/04/08, 19:43
Niet voor het inloggen, wel voor het abonnement. Echter, zodra je 10 afschriften op je scherm hebt, betaal je dus 1.30,-

De Rabobank vraagt geloof ik 8 of 11 ct.

Jenex
21/04/08, 19:43
Volgensmij wel hoor... Rabobank verneukt de boel ook behoorlijk. Eerst zeggen ze dat je inclusief alles 2,50 per maand ofzo betaald. Kijk ik 3 maanden later op afschrift is er 75 euro afgeschreven. Ik bel krijg ik antwoord: Ja, u heeft x aantal keren meer internet bankieren gebruikt, u heeft dit u heeft dat. Maar ook ik betaal voor inloggen hoor...

RedoX
21/04/08, 20:18
Maar ook ik betaal voor inloggen hoor...

Ja bij de rabo.. Ik had het over ABN AMRO ;) Ik zit zelf ook zakelijk bij de ABN AMRO en ik betaal niks voor het inloggen.. Klopt inderdaad dat ze je flink afzetten met het downloaden van raportages, helaas niet veel keus..

Henky!
22/04/08, 00:04
Zeg, ik heb niet alles hier gelezen, maar waarom gaan jullie niet gewoon naar de Postbank? Stukken goedkoper toch? En het werkt goed en snel.

We doen bijna alles via de Postbank en hebben daarnaast een vrijwel slapende rekening bij de ABN-Amro. En op die laatste betalen we regelmatig aardige bedragen aan 'renteafsluiting' en andere zaken.

'Hoezo rente', zo belde ik eens. 'we staan nooit rood'. Schijnt dus een eufemisme te zijn voor een rijtje van opgevoerde kosten.

Mark17
22/04/08, 01:23
... ik wacht tot na de overname van de Postbank, en zal dan met ING praten..
De Postbank is al jaren van ING, nu zijn ze enkel met de integratie naar 1 naam bezig (en een kostenbesparing). Elke bank heeft zijn voor en nadelen, wil je zo binnen kunnen lopen dan is de Postbank weer minder.

ensermo
22/04/08, 08:34
Ik zie hier veel reacties van mensen die twee zakelijke rekeningen hebben.

Wij hadden zelf ABN en Postbank. Altijd ABN als primaire gebruikt (makkelijk IDEAL te implementeren etc).

Toen werden we gebeld door Postbank een keer omdat we "geen intensief gebruik maakten van de rekening".

We hebben Postbank opgezegd. (Geen zin om met papieren met codes rond te huppelen. )

Is dit niet het geval bij anderen? Doen banken (bijvboorbeeld Bizner) niet moeilijk als je meerdere zakelijke rekeningen hebt?

Ik moet wel zeggen dat Bizner er goed uitziet (al ben ik heel tevreden over ABN. Hun kantoor is ook op loopafstand en de mensen zijn heel vriendelijk dus altijd handig).

Stewie
22/04/08, 11:40
Michael, bij de Postbank krijg je de codes per SMS al een jaar of twee ;)

ensermo
22/04/08, 12:08
lol. Is dat zo? Ook zakelijk? Toen ik het had begin 2006 was het nog niet mogelijk.
Maar goed. Ik ben in ieder geval zeer tevreden over ABN. Alleen ben ik benieuwd naar alle "extra's" van Bizner.

crazycoder
22/04/08, 12:24
Toen werden we gebeld door Postbank een keer omdat we "geen intensief gebruik maakten van de rekening".

We hebben Postbank opgezegd. (Geen zin om met papieren met codes rond te huppelen. )

Is dit niet het geval bij anderen? Doen banken (bijvboorbeeld Bizner) niet moeilijk als je meerdere zakelijke rekeningen hebt?

Een bank heeft zich niet met jouw beleid te bemoeien. Al wil jij met 10 banken zaken doen, het gaat ze geen moer aan. Of een groot aantal verschillende banken slim is als je een financiering wil is een heel ander punt..

Postbank belt om ongebruikte rekeningen te schonen. Eigenlijk wel heel sympathiek als je bedenk dat je anders betaal voor een product waar je geen gebruik van maak.

ensermo
22/04/08, 13:21
Nou toen ik een paar jaar geleden bij de nieuwe rabobank om de hoek ging omdat ik toch benieuwd was naar hun service (particulier hoor) kreeg ik netjes van hun te horen.
"Meneer indien U een rekening bij ons wilt openen dan zult U alle andere rekeningen moeten afsluiten bij alle andere banken. Maar maakt U zich geen zorgen dit regelen we voor U wel".
Dit was wel particulier toen.

crazycoder
22/04/08, 14:14
Nou toen ik een paar jaar geleden bij de nieuwe rabobank om de hoek ging omdat ik toch benieuwd was naar hun service (particulier hoor) kreeg ik netjes van hun te horen.
"Meneer indien U een rekening bij ons wilt openen dan zult U alle andere rekeningen moeten afsluiten bij alle andere banken. Maar maakt U zich geen zorgen dit regelen we voor U wel".
Dit was wel particulier toen.
Dat vind ik heel vreemd. Ik ken meerdere partikulieren die meerdere rekeningen hebben.. soms ook bij meerdere banken.

Ik zie ook eigenlijk niet in waarom zij dat zouden kunnen eissen, of ze moeten hebben gezegd dat je niet bij meerdere rabobanken een rekening aan kan houden..

RedoX
22/04/08, 20:44
Zoiets heb ik alleen gehoord bij een studentenrekening.. Bij een studentenrekening moet je namelijk je studiefinancering op de rekening laten storten.. Verder kan het haast niet zo zijn dat het bij een particulieren rekening de ene bank het bij de andere bank opzegt..

Triloxigen
22/04/08, 21:23
Meerdere rekeningen hebben is altijd verstandig in geval van problemen bij de een bank.

Jenex
23/04/08, 07:44
Ik denk niet dat dat de reden is. Veel bedrijven hebben een rekening bij de postbank en bij een normale bank. Zo hebben ze hun geld altijd snel op de rekening en het is gemak voor de klant.

Diablo
23/04/08, 12:50
Ik denk niet dat dat de reden is. Veel bedrijven hebben een rekening bij de postbank en bij een normale bank. Zo hebben ze hun geld altijd snel op de rekening en het is gemak voor de klant.

Snelheid is niet echt een argument meer. Betalingen vanaf de Postbank naar onze ABN AMRO rekening en omgekeerd worden meestal dezelfde dag verwerkt. Van de Rabobank naar ABN AMRO en omgekeerd duurt over het algemeen langer.

nielsrenselaar
23/04/08, 12:52
Had voor mijn oude bedrijf een zakelijke rekening bij de ABN Amro, en die beviel perfect. Privé heb ik er ook een lopen. En net voor mijn nieuwe onderneming ook een bij de ABN Amro, wederom super geholpen en morgen een afspraak voor afsluiting van de rekening met een adviseur.

ronaldlokers
02/05/08, 16:10
Zijn er hier toevallig mensen die een bankrekening hebben bij Bizner? Ik vraag me af of en waar de verborgen kosten zitten.

Als ik het zo eens lees op hun site ben ik 5 euro per maand kwijt voor een bankrekening incl. internetbankieren en een bankpas. Bij mijn huidige bank (ABN Amro) ben ik veel meer geld kwijt om hetzelfde te kunnen, bankkosten zijn iets van 12 euro per kwartaal + 5 euro per maand voor internetbankieren + portokosten voor poststukken.

Voor mij als klein bedrijf (ik heb mijn bedrijf puur als hobby) bied Bizner bank wel een heel erg leuk pakket aan tegen een leuke prijs. Het enige wat mist is Ideal (komt er nog aan zeggen ze...) en je kan niet naar het buitenland betalen (maar wel ontvangen).

Zie ik nou bepaalde kosten over het hoofd, of zijn ze echt zo 'veel' goedkoper?

eirNetics
02/05/08, 17:14
Zijn er hier toevallig mensen die een bankrekening hebben bij Bizner? Ik vraag me af of en waar de verborgen kosten zitten.
Ik ben zelf bij Bizner sinds 1 januari en 5 euro per maand zijn de enige kosten tot nu. (als je gebruik wilt maken van de geintegreerde boekhoudpakket ben je wel wat meer kwijt)

maartenb
05/05/08, 18:53
Ronald ik kan dit inderdaad bevestigen geen enkele andere kosten dan die 5 euro. Ik heb vorige week nog een mailtje gestuurd en ze durven nog geen datum voor Ideal te geven. En zoals ik het uit hun mail begrijp zal incasso helemaal niet snel mogelijk worden.

VinceSTM
05/05/08, 18:55
Ronald ik kan dit inderdaad bevestigen geen enkele andere kosten dan die 5 euro. Ik heb vorige week nog een mailtje gestuurd en ze durven nog geen datum voor Ideal te geven. En zoals ik het uit hun mail begrijp zal incasso helemaal niet snel mogelijk worden.


Automatische incasso is niet mogelijk ook niet in de toekomst.
Dat kreeg ik, dus ik denk dat het helemaal niet komt ;)

reef
07/05/08, 05:45
ABN zakelijk 3 jaar geleden opgezegd. Rabo zakelijk vorig jaar opgezegd.

We hebben alleen nog Postbank zakelijk. Bevalt goed. En tenminste geen kosten voor inloggen.

hostlogic.nl
07/05/08, 09:58
Nou toen ik een paar jaar geleden bij de nieuwe rabobank om de hoek ging omdat ik toch benieuwd was naar hun service (particulier hoor) kreeg ik netjes van hun te horen.
"Meneer indien U een rekening bij ons wilt openen dan zult U alle andere rekeningen moeten afsluiten bij alle andere banken. Maar maakt U zich geen zorgen dit regelen we voor U wel".
Dit was wel particulier toen.

Elke bank heeft voor particulieren een opzegservice. Deze is echter niet verplicht, het is in sommige gevallen voor een particulier zelfs slim om zijn spaargeld over meerdere banken te verdelen. De Nederlandse Bank staat immers garant voor maximaal 20.000 Euro per persoon in geval van problemen bij een bank. Ik weet niet of dit ook voor bedrijven geldt.

Is het overigens bij Bizner ook mogelijk om overschrijvingen naar buitenlandse rekeningen te doen?

maartenb
07/05/08, 13:59
Nee dat is nog niet mogelijk hostlogic

Derek-Jan
03/06/08, 14:28
Zijn er hier toevallig mensen die een bankrekening hebben bij Bizner? Ik vraag me af of en waar de verborgen kosten zitten.

Heb sinds begin dit jaar ook een Bizner rekening. En vooralsnog kost het me alleen die 5euro die elke maand automatisch geincasseerd word.

Waar ik nu verbaasd over was is de snelheid van een overboeking. Doe gisteravond rond 22u een normale overboeking naar een Postbankaccount en krijg vanmorgen al een mail van de crediteur dat het bedrag op z'n rekening staat.

Overigens bankier ik prive bij SNS en heb daar ook zeer goede ervaringen en het internetbankieren werkt perfect. Daarnaast ook nog een ING(b) om met banccontact te kunnen betalen, maar dat homebank systeem vind ik waardeloos. En de medewerkers trouwens ook, jong en onervaren.

Dirk Jan
26/06/08, 16:26
Ik heb vanavond een gesprek bij Rabobank. Eens kijken wat daar uitkomt.
Toen ik de teksten op de website las sprongen me bijna de tranen in de ogen (negatief), hoeveel het kost om bijvoorbeeld te checken of betalingen al binnen zijn. (10 cent per keer meende ik.) Hopelijk heb ik dit verkeerd gelezen / begrepen .

Mocht dit wel het geval zijn, hoe checken jullie dan of betalingen binnen zijn? Om een paar keer per dag zo'n overzicht te moeten openen, wat steeds €0,10 kost, gaat aardig oplopen op maandbasis.

maartenb
26/06/08, 16:29
Ik krijg gewoon een sms en/of email van Bizner dat er een nieuwe betaling/afschrijving is van xxx,xx euro. Dat is een stuk handiger dan constant inloggen.

FSCJasper
26/06/08, 16:29
Kosten om in te loggen vind ik belachelijk. Een tarief hangen aan het uitvoeren van een transactie kan ik goed begrijpen, maar betalen om inzicht te krijgen in je eigen bankrekening?

Zit momenteel prima bij Postbank Zakelijk, zowel privé als zakelijk. Heb eraan gedacht om over te stappen naar Bizner. Uiteindelijk bleken er simpelweg te weinig voordelen om die stap te maken; Postbank kan voldoen aan alle eisen die ik stel aan een bankrekening.

®on
26/06/08, 17:12
Zonder iDeal is Bizner mi. nog geen serieus alternatief voor een internetondernemer.

Biedt Bizner eigenlijk een manier om bankafschriften in een .asc of ander formaat te downloaden? (Vergelijkbaar aan bijv. Rabobank)

Peuk
26/06/08, 19:15
Ik heb vanavond een gesprek bij Rabobank. Eens kijken wat daar uitkomt.
Toen ik de teksten op de website las sprongen me bijna de tranen in de ogen (negatief), hoeveel het kost om bijvoorbeeld te checken of betalingen al binnen zijn. (10 cent per keer meende ik.) Hopelijk heb ik dit verkeerd gelezen / begrepen .

Mocht dit wel het geval zijn, hoe checken jullie dan of betalingen binnen zijn? Om een paar keer per dag zo'n overzicht te moeten openen, wat steeds €0,10 kost, gaat aardig oplopen op maandbasis.
Dit zag ik ook in mijn contract bij de rabobank staan. Echter is er bij mijn weten nooit wat vanaf geschreven voor dergelijke kosten.. of ik moet structureel een bedragje over het hoofd hebben gezien!

Geert-Jan
26/06/08, 19:17
Ik heb vanavond een gesprek bij Rabobank. Eens kijken wat daar uitkomt.
Toen ik de teksten op de website las sprongen me bijna de tranen in de ogen (negatief), hoeveel het kost om bijvoorbeeld te checken of betalingen al binnen zijn. (10 cent per keer meende ik.) Hopelijk heb ik dit verkeerd gelezen / begrepen .

Mocht dit wel het geval zijn, hoe checken jullie dan of betalingen binnen zijn? Om een paar keer per dag zo'n overzicht te moeten openen, wat steeds €0,10 kost, gaat aardig oplopen op maandbasis.

Dit klopt wel.
€ 0.10 per login.

Blacky
26/06/08, 20:06
Ja van de gekke maar dat kost het op meer plaatsen.
Ik ga zelf van de Rabobank naar ING bank, heeft een leuke aanbieding voor starters, de eerste 2 jaar max 12,95 aan kosten, da's al goedkoper dan Rabo.
Verder is daar compleet iDEAL te gebruiken, terwijl bij de Rabobank de entree kosten voor de lite versie 50 euro zijn en voor de pro versie in hun pakket 150 euro.
Bij ING niks te entreekosten.

maartenb
26/06/08, 21:47
Zonder iDeal is Bizner mi. nog geen serieus alternatief voor een internetondernemer.

Biedt Bizner eigenlijk een manier om bankafschriften in een .asc of ander formaat te downloaden? (Vergelijkbaar aan bijv. Rabobank)

Ja je kan het in meerdere formaten downloaden onder andere MT940, asc weet ik niet zeker. Maar inderdaad moeten ze snel met IDeal komen, het zou er al vorig jaar rond deze tijd zijn.