PDA

Bekijk Volledige Versie : Intel Core 2 Quad 6600 VS AMD 64 X2 6000+



soulplayer
23/01/08, 18:05
Goeiedag iedereen,

Ik zit momenteel bij Hetzner en ben daar "vrij" content van. Maar omdat wij eigenlijk vooral belgen en nederlanders zijn, zou ik het liefst naar België of Nederland terug keren. Daarom deze topic.

Bij hetzner heb ik de volgende configuratie:

AMD Athlon 64 X2 6000+ Dual Core
6 GB DDR2 RAM
2 x 750 GB SATA II

Bij gservers.nl zou ik de volgende configuratie kiezen:

Intel Core 2 Quad 6600 2.4 ghz
4 GB ram
2x500 GB HD

Ik draai zware mods op mijn CS 1.6 configuratie :
DeathMatch [spelers respawnen constant]
War3 [extra skills, database lezen]
UWC [extra skills, database lezen]
GunGame [respawnen direct]

Wat denken jullie dat ik zou moeten doen? Zij er hier ook mensen met enige ervaring met gservers.nl?

Alvast bedankt,
Sander Verhaeghe

Stewie
23/01/08, 18:08
Hoe verhouden die twee zich kwa prijs?

soulplayer
23/01/08, 18:10
Hetzner: 79euro met 99 euro setupkosten (die al tijden geleden betaald is).

Gservers: 80 euro per maand maar daar hangt dan wel een jaarcontract aanvast.

D. ter Horst
23/01/08, 18:10
De configuratie die je hebt loopt zelfs op een beetje P4 met 2GB geheugen nog. Veel meer moet je dan ook niet doen, maar kortom: het verschil zal minimaal zijn.

Vergeet ook de kwaliteit van het netwerk niet (ping tijden), of overweeg zelfs om een ietswat minder machine te nemen voor de gameservers, en een hele lichte machine voor SQL / HTTP services. MySQL kan behoorlijk pieken bij die mods, waardoor het meestal verstandig is dat te scheiden naar een aparte server. Zorg dan wel dat je geen mods gaat gebruiken welke géén gebruik maken van threaded (My)SQL threads, anders krijg je behoorlijke lag.

soulplayer
23/01/08, 18:24
Hmmm, mijn server load zit nu rond de 1,50 - 2,50 wat vrij hoog is. Ligt dit dan volledig aan het feit dat ik bij 2 servers met mysql werk?

SF-Jeroen
23/01/08, 19:00
Hoeveel slots gaat het om?

soulplayer
23/01/08, 19:06
42 slots gemiddeld in gebruik
load average: 1.63, 1.52, 1.64
Het rare is dat er soms veel meer in gebruik kunnen zijn en dat de load dan toch lager staat.

totaal van 68 slots waar er 8 reserved slots zijn die amper gebruikt worden.

Als er iemand is die zegt: Ik kan dit optimalizeren, gelieve mij dan te contacteren. Ik wil er voor betalen maar het moet dan ook beter gaan met de server. Ik draai er ook nog 3 kleine websites op die zuiven met apache2 draaien (geen CP)

Hollanda
23/01/08, 19:07
Ik zou maar beginnen met je websites en sql te verhuizen. Dan misschien kijken naar windos als OS ?

Op een E6700 met 2 servers tick100/500fps (14 en 20 slots) draai ik nog geen 40% CPU.

Verder snap je zelf wel dat een Q6600 met 5TB? traffic voor een dergelijk laag bedrag niet kan zelf ook wel?

soulplayer
23/01/08, 19:14
Gservers bestaat toch al 5 jaar. Bovendien heb ik gekozen voor maar 1TB datatransfer. Misschien dat dit de prijs drukt?

Ik heb nu een aanvraag gedaan voor hosting op dit forum.

MisterTL
23/01/08, 19:37
Gservers.nl heeft opzich prima hardware/servers met goede ping/netwerk voor een nette prijs, maar de support is 3x niks (eigen ervaring).

soulplayer
23/01/08, 20:34
Nadat ik het eens samen met iemand anders heb bekeken, komen we tot de volgende conclussie. De schijven zijn de hele tijd aan het schrijven en daarom is de load zo hoog...

Wat zou hier de verklaring van kunnen zijn?

Hollanda
23/01/08, 20:36
Probeer het eerst eens zonder websites...

3j3ct
23/01/08, 20:50
Nadat ik het eens samen met iemand anders heb bekeken, komen we tot de volgende conclussie. De schijven zijn de hele tijd aan het schrijven en daarom is de load zo hoog...

Wat zou hier de verklaring van kunnen zijn?

Is hij constant de ranking aan het herberekenen bijvoorbeeld?

soulplayer
24/01/08, 07:01
Ik heb nu de websites overgezet en zal vanavond kijken of het nu een verschil uitmaakt.

@ D. ter Horst: het lijkt me vrij sterk dat een pentium ongeveer 70slots kan draaien? Zonder lag? en zeker met deze extra mods. Heb je daar enige bewijzen van want anders ga ik inderdaad naar andere hoster. Zelfs I3D.net zei dat ik een dualcore zou nodig hebben...

SF-Jeroen
24/01/08, 10:04
Je zou ook voor Raptor schijven kunnen gaan, en als je je websites ergens anders onderbrengt (zoiezo verstandig, want je wil die 2 niet op een zelfde server), dan zou je RAID 1 indien je dat nu hebt ook weg kunnen doen, dat spaart ook snelheid.

soulplayer
24/01/08, 11:23
Ik heb het volgende gedaan:
Webhosting ergens anders gezet
Debian 32 fresh install gedaan
Screen geinstalleerd
Gameservers geinstalleerd

En nu ga ik kijken wat het geeft.

Zijn er bedrijven die mijn configuratie kunnen aanbieden voor 80euro per maand? Dus 4 cs servers van 18 slots? Of worden er bepaalde bedrijven aangeraden etc..

Bento
24/01/08, 16:16
Als je elke gameserver een eigen core toewijst en je websites ergens anders onderbrengt moet dit makkelijk draaien denk ik. Anders voor een RAID0, 5, 10 configuratie gaan oid (word wel stukje duurder).

6 GB ram in je oude server is wel erg veel hiervoor :)

GServers staat bij XS4ALL, prima netwerk, weinig hops vanaf KPN ADSL en mooie ping.

soulplayer
24/01/08, 17:21
Ik maak me juist zorgen over de slechte feedback op hostinvisie. Ik weet dat ik weinig wil betalen en dat een lage support daar dan het gevolg van is, maar toch wil ik niet dat mijn server niet online gaat... Moest ik geld hebben hé ;), wat een dillema...

Bento
24/01/08, 18:09
Hostingvisie word meestal volgespamd door gefrustreerde 12 jarige gamers.

brabo72
31/01/08, 22:34
En gservers bestaat niet meer