PDA

Bekijk Volledige Versie : Een paar vraagjes over vmware esx 3.5.0.



klaas2008
23/01/08, 10:44
We hebben onze eerste vmware esx server geïnstalleerd maar zitten toch nog met een paar vraagjes.

Patches & Updates:
Moet je bij vmware alle patches en updates installeren of volstaat alleen de laatste.

SSH:
Ik kan met putty of WinSCP3 geen verbinding met de server. Bij WinSCP3 krijg ik een popup scherm om het Sessiewachtwoord ‘vmware1’ in te voeren. Wat je hier ook invult, telkens weer krijg je deze popup

Licentie:
Ik denk niet dat ik een goede licentie heb. Kan iemand mij vertelen of het met de volgende licentie gegevens mogelijk is op 5 virtuele machines te draaien. Aangezien de licentie gelijk is aan de trail versie. Alleen license source veranderd naar license server. En omdat er staat "Licensed for 1 CPU" we hadden namelijk verwacht dat hier iets anders zou staan.

ESX Server Edition
ESX Server Standard Licensed for 1 CPU
NAS Usage
iSCSI Usage
Up to 4-way virtual SMP
SAN Usage

Alvast bedankt,

Klaas

wonko
23/01/08, 10:51
waarom contacteer je niet even de verkoper van je licentie?

klaas2008
23/01/08, 13:23
Je hebt gelijk, maar we hadden het idee dat we hier sneller een antwoord zouden krijgen vandaar. We hadden al contact gehad met de leverancier en we zouden zo snel mogelijk (uiterlijk morgen) antwoord krijgen op al onze vragen. Maar wij zijn natuurlijk ongeduldig hè :)

nopzolder
23/01/08, 13:50
Patches & Updates:
Moet je bij vmware alle patches en updates installeren of volstaat alleen de laatste.


Alle patches helaas, waarbij de volgorde ook nog belangrijk is.


SSH:
Ik kan met putty of WinSCP3 geen verbinding met de server. Bij WinSCP3 krijg ik een popup scherm om het Sessiewachtwoord ‘vmware1’ in te voeren. Wat je hier ook invult, telkens weer krijg je deze popup

Default staat root access disabled in ESX, /etc/ssh/sshd_config



Licentie:
Ik denk niet dat ik een goede licentie heb. Kan iemand mij vertelen of het met de volgende licentie gegevens mogelijk is op 5 virtuele machines te draaien. Aangezien de licentie gelijk is aan de trail versie. Alleen license source veranderd naar license server. En omdat er staat "Licensed for 1 CPU" we hadden namelijk verwacht dat hier iets anders zou staan.

ESX Server Edition
ESX Server Standard Licensed for 1 CPU
NAS Usage
iSCSI Usage
Up to 4-way virtual SMP
SAN Usage


Aantal VM's is onbeperkt (licentie technisch). De verschillende licenties van ESX (Foundation / standard / enterprise) zijn alleen de mogelijkheden zoals iSCSI, SAN/NAS, DRS, HA etc etc.

Default is een ESX licentie minimaal 2 CPU's trouwens.

klaas2008
23/01/08, 14:56
Duidelijk, dank je voor de uitleg.

Default is een ESX licentie minimaal 2 CPU's trouwens. ja tik foutje van mij dat staat hier ook. Niet goed gekeken. Bij de installatie staat er in eerste instantie tijdens de trail versie Licensed for 1 CPU