PDA

Bekijk Volledige Versie : Webstekker



jjh
21/01/08, 18:10
Zijn er hier meer mensen die de laatste tijd problemen hebben met Webstekker?

Zelf heb ik er een (windows) reseller account en tot medio november liep dat allemaal prima. Sinds die tijd krijg ik (en helaas dus ook mijn klanten) regelmatig "Service Unavailable" en "Invalid Viewstate" meldingen. Na diverse ticktes geopend te hebben wordt e.e.a dan opgelost met de melding dat er wat instellingen aan de server zijn gedaan. Op de vraag wat ze dan precies gedaan hebben wordt geen antwoord gegeven. Op zich werken de sites nu weer, maar de (eerste) toegang is vaak enorm traag (ook voor sites die geen .NET gebruiken en er dus niets wordt gecompileerd). Nu heb ik echter een nieuw (sub)domein gemaakt en ook deze krijgt vanaf de start "Invalid Viewstate" meldingen voor zijn kiezen. Blijkbaar moet er dus iedere keer iets worden veranderd aan de instellingen. Daar dus ook maar weer een ticket voor aangemaakt, maar tot op heden nog niets van gehoord...

dreamhost_nl
21/01/08, 19:45
Ik denk dat je hier toch bij een verkeerd forum zit voor problemen met een provider. Dit forum wordt hoofdzakelijk "bewoond" door andere providers, dus ervaringen kunnen zij je niet geven.
Advies : Vraag of ze je willen overplaatsen naar een andere server. Wellicht dat de server waarop je nu zit een of meerdere accounts heeft die de server regelmatig overbelasten.

jjh
21/01/08, 22:09
Er kunnen hier natuurlijk mensen zijn die ook een reseller account hebben bij Webstekker. Dat zijn dan toch ook "hosters" al hebben ze dan zelf geen hardware? Zelf denk ik bij provider trouwens altijd aan internet access. Maar misschien worden die termen wel losjes door elkaar gebruikt :).

Ingvald
21/01/08, 23:51
Webstekker staat bekend als een kwaliteitshoster, dus ik zou het vreemd vinden moesten ze het niet opgelost krijgen.

Gewoon even volharden, en blijven melden bij support. Desnoods even alles verzamelen en inderdaad vragen dat ze je naar een andere server overzetten.

Luana IS
24/01/08, 09:58
Heb je al geprobeerd te bellen?

petervv
24/01/08, 21:20
Blijkbaar is het probleem al opgelost aangezien het alweer een aantal dagen geleden is.

jjh
24/01/08, 21:26
Was het maar waar. En uiteraard heb ik gebeld en gemaild. Anders zou ik er hier geen melding van doen.

dreamhost_nl
24/01/08, 22:59
Heeft u ze al verzocht om u op een andere server te plaatsen, zoals ik u eerder al voorstelde?

Rappie
25/01/08, 00:01
Ik gebruik ook al enkele jaren webstekker als reseller. En de problemen met "Service Unavailable" heb ik helaas ook al bijna net zo lang, om nog maar te zwijgen over het snel verlopen van sessions, de e-mail/webmail problemen en incompetente helpdesk.

Het heeft helaas geen zin om te vragen of ze je willen verplaatsen naar een andere server. Alle servers kampen met dit probleem (in ieder geval de servers waar ik gebruik van maak.) Daarnaast is hun shared serverpark clustered en staan daardoor bijna alle website al verdeeld over verschillende servers. Maar op zich was het zeker een goede suggestie.

Je zou het volgende kunnen proberen. Vanuit hun regelpaneel kan je allerlei scriptingtalen uitschakelen, schakel de scriptingtalen die je standaard niet nodig hebt uit. Je kan ze altijd nog inschakelen waneer nodig. Als je gebruik maakt van PHP gebruik dan versie 5. Dit heeft mij enorm geholpen, ik krijg nog steeds Service Unavailable" maar daardoor minder dan voorheen.

Verder maak screenshots elke keer waneer je deze error tegen komt, en stuur deze naar de helpdesk. Doe regelmatig een follow-up, en vraag wat de status is van dit probleem en eventuele andere problemen die je hebt. Daarnaar raad ik je aan om ze te bellen i.p.v te mailen, dat werkt zo veel sneller.

Succes.

gideon
25/01/08, 00:39
Heb zelf ook slechte ervaringen met Webstekker. Ging hierbij om een VPS wat niet bruikbaar was (veel te weinig geheugen voor het aangeboden pakket) waardoor ik constant 'memory' erorrs kreeg. Met heel veel moeite mijn geld terug kunnen krijgen! Ik heb hier meer dan 30 dagen op moeten wachten en na herhaaldelijk mailen en bellen pas hun overstag gekregen.

Zo ken ik nog 2 mensen die Webstekker vermeiden. Waarbij niet opgeloste problemen werden weggewuift door de support en abrupt werden afgebroken. Ik kom er in ieder geval nooit meer terug.

hosttt
28/01/08, 01:13
:s heb ook al wilde verhalen vernomen. Maar ik neemdie "web verhalen"niet altijd serieus... maar nu :), de toekomstige klanten zullen gewaarschuwd zijn. Na een google search zullen ze al snel op deze pagina terecht komen.

TCM
28/01/08, 09:26
En mijn buurman prijst Webstekker de hemel in.. Omdat zijn sites er zo goed op draaien...
Vraag me toch af of ie wel eens downtime gehad heeft..

avm
30/01/08, 01:41
Hier ook problemen. Dit is wat ik 6 januari postte in een andere thread:

Ik ben nu 2 jaar klant bij Webstekker en host daar 25 sites voor mijn klanten maar ik heb nu de ene storing na de andere. Normaal was er ook wel eens storing, maar nooit zo vaak als de laatste tijd.

Soms hapert de mail een week lang. Webstekker schrijft dan dat ze bezig met de problemen te verhelpen en dat het wat langer kan duren voordat de mail aankomt, maar klanten zijn gewoon onbereikbaar want mailtjes gaan retour afzender. Dat is het afgelopen jaar totaal 3x een week gebeurd.

Websites op servers zijn vaak onbereikbaar. Er staat dan 'service unavailable' of je krijgt een login-scherm. Op een melding naar de helpdesk krijg je na een aantal dagen een mail terug met daarin de boodschap 'doet het gewoon hoor'...

Dan de ColdFusion servers. Deze vliegen er om de haverklap uit. Sinds december af en toe storingen van 2 dagen! Op de storingsnummers wordt niet gereageerd en via het ticketsysteem krijg je na 3 dagen een mail dat de server het gewoon doet en dat het ticket gesloten is. Dus i.p.v. het probleem te onderzoeken en te fixen doen ze er niets aan. Begin januari lag een CF site er 2 dagen uit, en vanavond gaan we de 3e dag in. Dat is een mooi begin van 2008, met een uptime van 50%!

Eerste lijn support reageert snel maar kan bijna niets. Reactie van de tweede lijn support duurt veel te lang, soms meer dan een week. De mail wordt ook niet goed gelezen, vaak alleen de eerste vraag. Een ander keertje verzond ik per ongeluk midden in een zin mijn halve e-mail; daarna de mail afgemaakt en verzonden. Krijg ik alleen een reactie met "mail graag 1x versturen, ticket dicht".

Ik zit voor mijn oude klanten nu nog aan ColdFusion vast dus helaas ook zo'n beetje aan Webstekker. Maar ik ben inmiddels voor nieuwe klanten overgestapt naar PHP en een andere resellerhost. En wie weet breidt Google Appls binnenkort wel uit met ASP/PHP/MySQL; dat zou ideaal zijn (behalve voor de bestaande providers), want dan hoef ik helemaal geen slapeloze nachten meer te hebben over uitval.


Daarnaar raad ik je aan om ze te bellen i.p.v te mailen, dat werkt zo veel sneller.


Helaas, dat gaat niet op. Dan krijg je iemand aan de lijn die helemaal niets kan en die je dan vertelt om maar een mailtje te sturen. Niet zo leuk op de vrijdagmiddag...

hosttt
30/01/08, 01:52
En mijn buurman prijst Webstekker de hemel in.. Omdat zijn sites er zo goed op draaien...
Vraag me toch af of ie wel eens downtime gehad heeft..

Dat is nogal dikwijls het geval bij dit type van klachten. Ik ken er ook veel dat ONE.COM de hemel in prijzen.
Want ze krijgen daar ongelimiteerde datatrafiek, nooit problemen, en veel schijfruimte... tot je de AV is doorleest, en de meeste klanten moeten daar wel leken zijn met niet veel bezochte sites of apllicaties. Want als je echt gebruikt wat ze aanbieden, dan vlieg je buiten.

Nochtans de prijzen van webstekker zijn nu toch niet zo laag :s jemag nu toch wel iets verwachten.

Erikcreative
30/01/08, 17:10
En de problemen met "Service Unavailable" heb ik helaas ook al bijna net zo lang, om nog maar te zwijgen over het snel verlopen van sessions.

Herkenbaar. Hebben wij ook een tijd last van gehad op onze Windows servers.

jjh
30/01/08, 22:36
Voor de volledigheid kan ik melden dat na 10 dagen eindelijk mijn ticket werd beantwoord en dat volgens Webstekker het probleem is opgelost. Voor mij (en jammer genoeg ook voor 1 van mijn klanten) is dat helaas te laat. Ik heb inmiddels bijna alles weggehaald bij Webstekker, maar zet hieronder toch even hun oplossing neer:


Op het moment dat er een ASP.NET pagina wordt geladen in uw browser kan net uw appPool worden geflushed. Om de stabiliteit van de webhosting servers te vergroten heeft Webstekker een korte flush tijd ingesteld staan, waardoor dit in sommige scripting gevallen kan voorkomen.

Webstekker kan deze flush tijd voor u verlenen tot 24 uur waardoor deze melding niet meer voorkomt. U dient hiervoor een mail te sturen naar de support met als titel “aanpassen AppPool flush tijd” en vermelding van uw gebruikersnaam, domein naam, severnaam waar uw website op staat, (dit kunt u vinden onder onder website instellingen binnen uw regelpaneel).
Misschien dat anderen er nog iets aan hebben.

Jerome!
10/03/08, 13:25
Hallo,

Sorry voor deze kick maar ik merk dat er meerdere mensen met hetzelfde probleem zitten als ik. Vanaf november hebben wij een website draaien bij webstekker. Hebben begin dit jaar ook te kampen gehad met deze Service Unavailable meldingen. De laatste tijd is het beter met de uptime maar ook niet vlekkeloos.

Waar ik nu mee zit is dat de responsetijd van de website gemiddeld 4-6 seconden is. Dit kan ik onderbouwen door een sitemonitor. Hebben jullie hier ook last van? Heb hier vanochtend een ticket over aangemaakt maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.

hax0r
10/03/08, 15:12
Zijn er hier meer mensen die de laatste tijd problemen hebben met Webstekker?


Zelf geen ervaring met Webstekker maar we krijgen opvallend veel klanten bij hun vandaan die verbaasd zijn over prestaties en gebruikers gemak bij ons.

We krijgen wel vaker complimentjes maar als je tientallen per week ziet overstappen en dingen schrijven met dezelfde strekking ga je toch denken.

Overigens doen wij alleen maar resellershosting en zijn voornamelijk overstappende klanten resellers.

Een klant die ik het vroeg vertelde me dat die wintendo platform van hun tot aan hun nok vol zit met klanten waardoor alles bagger traag is.


Voor de volledigheid kan ik melden dat na 10 dagen eindelijk mijn ticket werd beantwoord en dat volgens Webstekker het probleem is opgelost.

10 dagen ?
Als dat zo is is het belachelijk, onze klanten klagen al als ze niet binnen 48 uur (in het weekend) een antwoord hebben.


Dat is nogal dikwijls het geval bij dit type van klachten. Ik ken er ook veel dat ONE.COM de hemel in prijzen.

Wat mij opvalt is dat klanten die bij grote partijen zoals One e.d. af komen verbaasd zijn als ze meestal binnen een uur een antwoord op hun vraag krijgen.
En vooral over de snelheid van hun sites.

Ik kan het me niet voorstellen dat die grotere partijen hun serverpark en helpdesk niet op orde hebben, heeft iemand deze ervaringen ook ?

Dat mensen iets de hemel in prijzen geeft aan hoe actief ze met hun site bezig zijn. Wij hebben een aantal klanten die online monitoring services hebben aangezet voor hun url, het enige irritante daarvan is dat ze geen goede email adres hebben ingesteld waardoor wij die rapportage dagelijks ontvangen.

Dat soort klanten zijn alleen te behouden indien ze daadwerkelijk zien dat alles 99,9% online is en blijft en via helpdesk snel en correct geholpen worden.

dreamhost_nl
10/03/08, 19:12
We hebben dezelfde geluiden gehoord en kunnen dit daarom dan ook beamen.
Oude cliënten van Webstekker zijn verbaasd over het merkbare verschil in snelheid in reactie en die van onze diensten. We zijn ook niet al te duur, maar het prijsverschil moet uiteraard ergens vandaan komen...

Rappie
10/03/08, 19:53
Hallo,
Waar ik nu mee zit is dat de responsetijd van de website gemiddeld 4-6 seconden is. Dit kan ik onderbouwen door een sitemonitor. Hebben jullie hier ook last van? Heb hier vanochtend een ticket over aangemaakt maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.


Herkenbaar. Ik ondervindt ook veel last van die hoge responsetijd. Vorige week ook een ticket over geopend. Als oplossing hebben ze vandaag aangeboden de websites te verhuizen naar een nieuwe server. Ben er redelijk sceptisch over, heb liever dat ze het probleem oplossen. Maar we zullen zien of het helpt, dan laat ik het hier weten.

Wat was bij jou het antwoord op je ticket?
Daar ben ik best benieuwd naar.



Een klant die ik het vroeg vertelde me dat die wintendo platform van hun tot aan hun nok vol zit met klanten waardoor alles bagger traag is.


Die ervaring heb ik zelf in de jaren dat ik er zit nooit eerder gehad bij Webstekker. Tot dit moment dan helaas. De servers zitten zover ik daar zicht op heb ook niet overvol. Op de helpdesk na is alles altijd zeer snel geweest in mijn ervaring. De overige problemen uit topic herken ik overgens (en helaas) wel weer.

Jerome!
10/03/08, 21:22
Herkenbaar. Ik ondervindt ook veel last van die hoge responsetijd. Vorige week ook een ticket over geopend. Als oplossing hebben ze vandaag aangeboden de websites te verhuizen naar een nieuwe server. Ben er redelijk sceptisch over, heb liever dat ze het probleem oplossen. Maar we zullen zien of het helpt, dan laat ik het hier weten.

Wat was bij jou het antwoord op je ticket?
Daar ben ik best benieuwd naar.


Die ervaring heb ik zelf in de jaren dat ik er zit nooit eerder gehad bij Webstekker. Tot dit moment dan helaas. De servers zitten zover ik daar zicht op heb ook niet overvol. Op de helpdesk na is alles altijd zeer snel geweest in mijn ervaring. De overige problemen uit topic herken ik overgens (en helaas) wel weer.

Mijn ticket is vanmiddag beantwoord. Er zijn meer resources aan de site toegekend. Nou, het is te merken. Het duurt nu nog maar 5 seconden.....:X ->|
Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. We zijn onlangs al om bovengenoemde redenen (service unav) verhuisd van server.
Ik hou jullie op de hoogte.

hax0r
11/03/08, 03:08
Mijn ticket is vanmiddag beantwoord. Er zijn meer resources aan de site toegekend. Nou, het is te merken. Het duurt nu nog maar 5 seconden.....:X ->|


Resources aan je site toekennen ?
Super deluxe per site resources toekennen.

Maar 5 seconden voordat je site volledig getoond word?



Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. We zijn onlangs al om bovengenoemde redenen (service unav) verhuisd van server.
Ik hou jullie op de hoogte.

Ben benieuwd.

Jerome!
14/03/08, 22:03
Resources aan je site toekennen ?
Super deluxe per site resources toekennen.

Maar 5 seconden voordat je site volledig getoond word?



Ben benieuwd.

Misschien ben ik wat te voorbarig geweest. De statistiek
wijst uit dat het stukken beter is geworden. Maar wel jammer dat je er zelf structureel bovenop moet zitten.

Rappie
15/03/08, 01:00
Eerlijk is eerlijk, ook ik moet melden de betreffende website die bij mij last hadden van het langzaam laden zijn door webstekker zo als door hun zelf voorgesteld verplaatst naar een andere server, en heb sindsdien weer de oude zeer snelle snelheid terug.

Het is inderdaad jammer dat je er zo achter aan moet zitten om tot en oplossing te komen, die vervolgens ook nog vrij lang op zich laat wachten.

clientes
17/07/08, 11:53
Ik heb er nu iets meer dan 1,5 jaar gezeten. Ook ik heb, en dat wil je als eenpitter en reseller zo min mogelijk, veel moeten emailen en bellen met support. Vaak "Service Unavailable" of fouten met de Coldfusion Server die opnieuw geboot moet worden. De support is wel ok, hoewel vaak nogal kortaf in de replies. Ik heb ze liever niet nodig maar merk toch dat ik de supportafdeling regelmatig moet emailen of bellen en ken de namen te goed ..

Gisteren heb ik ze gevraagd mijn reseller te verlagen van 50 naar 20 domeinen en dit werd geweigerd. Ik vind dat ze bij Webstekker niet zo goed begrijpen hoe de verhouding reseller / provider in elkaar zou moeten zitten. Volgens mij zorgt een reseller er voor dat de provider zich meer op zijn core - business kan richten en de sales activiteiten en veel administratieve rompslomp en handelingen over kan laten aan de reseller. Zo'n relatie moet je koesteren, onderhouden. Het ronduit weigeren mijn reseller te downgraden en mij gewoon voor 50 te laten doorbetalen als ik wat minder domeinen heb staan valt bij mij zeer slecht. Ik heb ze dit duidelijk laten weten en wacht nog op antwoord maar ik vind het niet getuigen van inzicht en het juiste gevoel voor hoe je met je reseller klanten omgaat.

Rappie
17/07/08, 14:16
Ik vind dat ze bij Webstekker niet zo goed begrijpen hoe de verhouding reseller / provider in elkaar zou moeten zitten. Volgens mij zorgt een reseller er voor dat de provider zich meer op zijn core - business kan richten en de sales activiteiten en veel administratieve rompslomp en handelingen over kan laten aan de reseller. Zo'n relatie moet je koesteren, onderhouden.

Dit ben ik met je eens. IK heb het gevoel dat er sowieso weinig partijen zijn die dit begrepen hebben. Maar misschien steek de markt wel anders in elkaar.


Gisteren heb ik ze gevraagd mijn reseller te verlagen van 50 naar 20 domeinen en dit werd geweigerd.

Mag ik vragen waarom ze dit hebben geweigerd? Ik zit namelijk met het zelfde idee te spelen om een kleiner pakket te nemen.

clientes
17/07/08, 14:43
Dit ben ik met je eens. IK heb het gevoel dat er sowieso weinig partijen zijn die dit begrepen hebben. Maar misschien steek de markt wel anders in elkaar.



Mag ik vragen waarom ze dit hebben geweigerd? Ik zit namelijk met het zelfde idee te spelen om een kleiner pakket te nemen.


Er staat op hun pagina reseller paketten een startpakket. Bij dit pakket staat aantal domeinen / websites 20, tijdelijk 10 domeinen / websites extra.
Ik heb er nu 30 dus vroeg een downgrade naar dit pakket. Dat werd niet toegestaan. Dit zou alleen voor nieuwe klanten gelden. Echter, nergens op deze pagina staat dat dit een actie voor nieuwe klanten betreft en ik vind het dan ook op zijn minst flauw te noemen dat het mij geweigerd wordt. Als een bestaande klant heb je dus pech gehad en nieuwe klanten worden beloond.

Ik moet nu eerst helemaal terug naar 20 domeinen en krijg dan wel toestemming voor een downgrade. Weinig commercieel inzicht en/of waardering voor vaste klanten vind ik.

De discussie die ik er over voerde met Webstekker is redelijk hoog opgelopen en ik heb weinig vertrouwen meer in die club. In het verleden ben ik een aantal klanten kwijt geraakt vanwege veel problemen op hun servers. De problemen liepen uiteen van email vertragingen tot om de haverklap "Service Unavailable" meldingen en vastzittende Coldfusion Servers.

Ik heb daar over geklaagd en dat zal er zeker mee te maken hebben dat mij de downgrade wordt geweigerd. Weet je, als zij knoeien op hun servers en ik klanten kwijt raak kun je je daar op zijn minst enigzins voor verontschuldigen. Dat hebben ze nooit gedaan en ik ben de enige die er last van heeft want ik moet gewoon iedere maand de volle 59 euro betalen met klanten minder buiten mijn eigen schuld om ..

Triloxigen
17/07/08, 16:22
Ik vind het niet zo vreemd. Je hebt een lopende contract en op het moment dat tussentijds contracten gewijzigd gaan/mogen worden krijg je meer onzekere jaarresultaten.

clientes
17/07/08, 16:45
Ik vind het niet zo vreemd. Je hebt een lopende contract en op het moment dat tussentijds contracten gewijzigd gaan/mogen worden krijg je meer onzekere jaarresultaten.

De reseller contracten zijn geen jaar contracten maar lopen per kwartaal. Als ik wil veranderen of opzeggen moet dat uiterlijk 1 maand vantevoren. Ik maak meer dan 1 maand vantevoren, mijn contract is net weer ingegaan voor drie maanden, bekent dat ik aan het einde van het lopende contract wil downgraden naar een lager plan.

Tenslotte, als je het hebt over onzekere jaarresultaten redeneer je maar vanuit een kant en dat is de winstkant van de provider. Er moet mijns inziens altijd sprake zijn van een win/win situatie voor zowel provider als reseller. You scratch my back, I'll scratch yours. Over dat laatste lijken de meningen van resellers en providers verdeeld te zijn ..

HCiZiZ
17/07/08, 17:12
Ik vind het opzich niet raar dat je er zelf achter moet lopen. Als je een probleem hebt ondervonden moet je dat toch zelf altijd aangeven. De provider gaat toch zelf niet de website(s) van iedere klant bekijken om te zien of hij goed loopt zeker... Toch zeker niet als je zoveel klanten hebt, dat is gewoon gekkenwerk.

clientes
17/07/08, 17:19
Ik vind het opzich niet raar dat je er zelf achter moet lopen. Als je een probleem hebt ondervonden moet je dat toch zelf altijd aangeven. De provider gaat toch zelf niet de website(s) van iedere klant bekijken om te zien of hij goed loopt zeker... Toch zeker niet als je zoveel klanten hebt, dat is gewoon gekkenwerk.

Ik ook niet maar als jij een nieuwe auto koopt en je er om de haverklap mee naar de garage moet omdat er iets niet werkt wordt je er denk ik vrij snel gek van.

Ik begrijp goed dat je als reseller moet waken over de werking van de websites van je klanten maar als je vaker dan je lief is met support contact moet gaan opnemen en je zelfs klanten kwijt gaat raken dan wordt je daar niet vrolijker van. Er zijn ook providers waar dat niet nodig is heb ik inmiddels ondervonden.

reef
17/07/08, 17:56
Wat een raar verhaal van die downgrade. Ik heb zelf een resellerpakket lopen daar (voor het ColdFusion gebeuren) en ik kon tussendoor wel uitbreiden met 10 domeinen. En daarna ook weer afbouwen met 20 domeinen. Waarom dat nodig was zal ik uitleggen in de derde alinea.

Je kan makkelijk zeggen "ik wil een smallpakket met 20 domeinen + 10 extra domeinen". Daargelaten dat het in verhouding natuurlijk duurder is dan het pakket van 50 domeinen. Maar Webstekker biedt zelf extra domeinen aan als uitbreidingen bij de bestaande pakketten dus ik heb geen flauw idee waarom daar nu opeens moeilijk over wordt gedaan. Zeker als je al meer dan een jaar klant bij ze bent moet dat geen probleem zijn om je pakket te downgraden. Ze maken nog wel reclame met "Betaal niet voor wat je niet nodig hebt, koop laag in". Laat me raden, het was Boy -of nog erger- Jack?

Maar goed, waarom ik vandaag hier zocht op Webstekker is omdat ik ze ook beu ben. Door alle storingen daar dit jaar ben ik al weer een groot aantal klanten verloren. Net als vorig jaar. Vorig jaar was het ook meerdere keren raak dat de email soms een week lang niet functioneerde. Dit gebeurt nog steeds, ook al hebben ze 4 mailservers. Er staat dan dat er geen mail verloren gaat maar afzenders krijgen de mail gewoon retour met "mail onbezorgbaar". Toch knap als je meerdere mailservers hebt. Naast de mail is idd vooral de ColdFusion server een ramp. Die ligt er heel vaak uit op de verschillende servers. Zelf een ColdFusion DSN aanmaken is er niet bij, en als zij het aanmaken dan krijg je random java errors of het kan gewoon niet. Ook vaak blanco pagina's of een inlogscherm. Ik ken geen hostingprovider die meer storingen heeft dan zij. Begin juli ben ik weer 2 klanten kwijtgeraakt. De server had hardwareproblemen. Een website was compleet weg en bij de andere waren alle instellingen van ColdFusion weg. Niet leuk want ik was net de eerste dag op mijn vakantiebestemming aangekomen en ik kon weer heen en weer gaan mailen en daar ging elke dag 2 dagen overheen.

Ik ben nu zover dat ik bij Webstekker geen enkele uitbreiding meer doe. ColdFusion klanten neem ik niet meer aan omdat het niet stabiel en 100% werkend geleverd wordt. Dus ik ben ook aan het afbouwen daar. En als ik van 100 naar 50 naar 20 domeinen ga dan zullen ze me gewoon moeten downgraden. Ze zeggen dat dat gewoon per direct kan, zolang je het maar voor je volgende factuur doorgeeft.

reef
17/07/08, 18:00
Ik ook niet maar als jij een nieuwe auto koopt en je er om de haverklap mee naar de garage moet omdat er iets niet werkt wordt je er denk ik vrij snel gek van.

Ik begrijp goed dat je als reseller moet waken over de werking van de websites van je klanten maar als je vaker dan je lief is met support contact moet gaan opnemen en je zelfs klanten kwijt gaat raken dan wordt je daar niet vrolijker van. Er zijn ook providers waar dat niet nodig is heb ik inmiddels ondervonden.

Echt 1000% mee eens. Normaal zou je zeggen "okee", maar bij Webstekker is het echt niet normaal meer met de storingen, vooral het laatste jaar. Echt helaas onhoudbaar. Bij welke provider breng je nu de ColdFusion sites onder?

clientes
17/07/08, 18:14
Echt 1000% mee eens. Normaal zou je zeggen "okee", maar bij Webstekker is het echt niet normaal meer met de storingen, vooral het laatste jaar. Echt helaas onhoudbaar. Bij welke provider breng je nu de ColdFusion sites onder?

Ik heb voor de Coldfusion websites nog geen goed alternatief. Sinds een jaar werk ik uitsluitend nog maar met Joomla/php/mysql en ik ontwikkel niet meer in Coldfusion. Ik heb echter nog een belangrijke CF website lopen dus als iemand een goed alternatief heeft ?

Het voelt goed te lezen dat ik niet de enige reseller ben die problemen heeft met Webstekker. Je begint je een beetje een stakker te voelen als je zo in je eentje op zolder zit zoals ik en geen enkel ander klankbord hebt. Dan ga je twijfelen.

Wat Reef schrijft is voor mij zeer herkenbaar. Bedankt voor je reactie Reef.

reef
17/07/08, 19:23
Ik heb erg veel gedoe en stress gehad door het constante geprutst van Webstekker. Naast alle verloren tijd kost het me tot op de dag van vandaag geld omdat mijn klanten, sinds 2000 zorgvuldig opgebouwd, het ook niet meer pikken en weglopen. Helemaal jammer dat dat dan komt door het gepruts van de partij waarvan je afhankelijk bent, terwijl jijzelf altijd direct klaar staat voor je klanten.

Maar goed, sinds vandaag ontwikkel ik hopelijk/waarschijnlijk ook niet meer in CF. Ben net Joomla aan het downloaden om te gaan proberen. Vorig jaar Drupal geprobeerd maar dat was een ramp, kostte veel te veel moeite om dingen aan te passen. Anyway, mocht ik nog een ColdFusion site moeten hosten ergens, dan zal het niet meer bij Webstekker zijn. Misschien dan ergens in de V.S. voor die ene ColdFusion site:
http://www.hostmysite.com/hosting/coldfusion
http://www.crystaltech.com/coldfusion8.aspx
Ik ga daar dan ook niet meer tussen zitten denk ik, alhoewel, misschien is dit wel iets:
http://www.hostingatoz.com/reseller_hosting.cfx
Een accountje van 20 dollar is genoeg voor 100 domeinen zie ik. Desnoods gebruik ik alleen de www. Mail doe ik dan wel via Google Apps.

reef
17/07/08, 20:49
Ik vind het niet zo vreemd. Je hebt een lopende contract en op het moment dat tussentijds contracten gewijzigd gaan/mogen worden krijg je meer onzekere jaarresultaten.


I.v.m. het weggaan bij Webstekker ben ik op zoek naar een nieuwe webhosting/resellerleverancier. Jullie doen dat niet meer aan je website te zien?

Triloxigen
17/07/08, 23:45
Ik ook niet maar als jij een nieuwe auto koopt en je er om de haverklap mee naar de garage moet omdat er iets niet werkt wordt je er denk ik vrij snel gek van.

Het probleem is alleen dat 90% van de gevallen het aan de klant ligt en niet aan de leverancier.

reef
18/07/08, 00:46
Het probleem is alleen dat 90% van de gevallen het aan de klant ligt en niet aan de leverancier.

Geloof me, in dit geval ligt het 100% aan Webstekker.

Maarre, is Webzilla niet meer?

Rappie
18/07/08, 12:40
I.v.m. het weggaan bij Webstekker ben ik op zoek naar een nieuwe webhosting/resellerleverancier.

Ik ben zelf overgestapt naar RedFox (http://www.redfoxhosting.com). Maken gebruik van het zelfde controlpanel (HELM) als Webstekker, voor je klanten misschien wel zo prettig. Geen CF ondersteuning helaas. Doen er niet lullig over om s'nachts je tickets te beandwoorden wanneer je zelf nog een keer laat aan het werk bent. ;)

reef
18/07/08, 18:36
Ik ben zelf overgestapt naar RedFox (http://www.redfoxhosting.com). Maken gebruik van het zelfde controlpanel (HELM) als Webstekker, voor je klanten misschien wel zo prettig. Geen CF ondersteuning helaas. Doen er niet lullig over om s'nachts je tickets te beandwoorden wanneer je zelf nog een keer laat aan het werk bent. ;)

Ze bieden ColdFusion niet eens aan toch?

Voor de rest ziet het er super uit. Lekker dichtbij in de U.K., en voor 190 pond per jaar 100 domeinen. Heb je al storingen meegemaakt?

Coldrush
25/07/08, 01:27
Aangezien ik zelf net geregistreerd heb om eens rond te kijken hier, vooral om eens te kijken naar de hoeveelheid aan informatie, komt ik dit topic snel tegen.

Ik twijfel om ook eens Webstekker te testen, zeker omdat ik vanuit mijn eigen kring heb gehoord dat het een betrouwbare host is. Echter, nu ik dit lees begin ik ernstig aan die verhalen of aan mijn eigen geheugen te twijfelen. In de eerste plaats zou het puur om hosting van mijn privé domeinen gaan, dus geen man overboord als het (excuse me for my language) ruk blijkt te zijn.

Echter, op fora lees je meestal negatieve verhalen over "pick one" bedrijven. Positieve ervaringen zie ik veel minder gedeeld worden. Vandaar dat ik eigenlijk benieuwd was hoe de huidige staat van zaken is omtrent de kwaliteit van service bij Webstekker?

Who cares to share?

thiazzz
25/07/08, 12:44
Hi, ik zie hier de discussie rondom webstekker en coldfusion. Ik kan me niet vinden in de reacties.

Mijn "2-cents":
Ik host al een behoorlijke tijd diverse Coldfusion sites (ook sites met veel verkeer) bij Webstekker en dit gaat naar tevredenheid. Mocht er toch iets zijn reageren ze altijd snel en adequaat. Ik ben in NL nog geen alternatieve Coldfusion hostingpartij tegengekomen die zo goed bezig en betaalbaar is en zo compleet aanbod heeft als webstekker.

Randy
25/07/08, 16:18
Hi, ik zie hier de discussie rondom webstekker en coldfusion. Ik kan me niet vinden in de reacties.

Mijn "2-cents":
Ik host al een behoorlijke tijd diverse Coldfusion sites (ook sites met veel verkeer) bij Webstekker en dit gaat naar tevredenheid. Mocht er toch iets zijn reageren ze altijd snel en adequaat. Ik ben in NL nog geen alternatieve Coldfusion hostingpartij tegengekomen die zo goed bezig en betaalbaar is en zo compleet aanbod heeft als webstekker.

Erg subtiel, jezelf registreren en binnen 10 minuten drie pro Webstekker topics schrijven, waarvan twee ker spam. Dat is een goede bijdrage waar we wat aan hebben. De geloofwaardigheid ook!

dreamhost_nl
25/07/08, 20:10
Wellicht dat een mod dit even kan uitzoeken en indien nodig is een ban zeker aan de orde lijkt me? Indd vreemd dat cliënten vertrekken vanwege de slechte prestaties van ColdFusion en dat hier ineens lovend over wordt gesproken...

Thomas.R
26/07/08, 12:14
Jongens, ik vraag me 1 ding af, als Webstekker echt zo`n drama is wat doe je er zelf dan nog? Zeg niet dat je afhankelijk bent van zon partij, anders heb je echt iets niet goed geregeld. Of is het toch die paar 100 euro`s per jaar, of heb je geen zin om te migreren? En mocht je net de stap genomen hebben om te verhuizen, waarom nu pas, na alle ellende?

Als iets of iemand aan jou klantenbestand komt op een negatieve manier, moet je daar gelijk korte metten mee maken. Of zie ik wat verkeerd?

thiazzz
26/07/08, 12:19
ineens lovend over wordt gesproken...

Ik heb me inderdaad geregistreerd om me lovend uit te laten over Webstekker, dit omdat ik dat al een aantal jaar ben én om ook een tegengeluid te bieden aan de negatieve uitspraken die er op dit forum gedaan worden. Dit forum gaat over webhosting en er hoeft niet alleen maar negatief te worden gesproken...

Dus als een mod iets wil checken, prima!

X-Hosted
26/07/08, 14:42
thiazzz
Banned

Toei! :p