PDA

Bekijk Volledige Versie : Klant verkoopt zijn domein



pim1991
19/01/08, 13:47
Hallo,

Een klant van mij verkoopt zijn domein aan iemand anders.

Hoe moet ik dit regelen want heb daar 0,0 ervaring mee.

Alvast bedankt

SmilieBG
19/01/08, 13:50
Over welke aspect van domein verkoop wil je meer informatie? Technisch, administratief...?

Mvg,
Aleks

pim1991
19/01/08, 14:04
Technisch en administratief.
Deze klant verkoopt dus alles trouwens (hosting erbij).

Hoe kan ik dit soepel laten verlopen zonder teveel rompslomp?

MMaI
19/01/08, 14:05
de verkoop dient door hem geregeld te worden almede het overdragen van alle gegevens.
Mocht de koper zijn domein willen verhuizen dan zie jij de verhuizingsformulieren verschijnen en voer je dit uit.
Contract dient door de nieuwe koper weer ondertekend te worden indien hij bij jou blijft hosten en dat was het wel zon beetje, met de overdracht zelf heb jij nies te maken behalve misschien de verhuizing/tenaamstelling/wijziging contract

pim1991
19/01/08, 14:11
Ok dus de klant moet mij dus gewoon de gegevens geven.
Ik stuur de nieuwe houder een email met AV etc. en ik wijzig de gegevens?
Of moet er nog iets gedaan worden?

dreamhost_nl
19/01/08, 14:57
Laat de nieuwe domeinnaamhouder en de oude een contractovername ondertekenen met hierin vermeld alle diensten die door de nieuwe worden overgenomen van de oude. Zodoende kan de nieuwe domeinnaamhouder gewoon bij jou blijven.

pim1991
19/01/08, 21:03
oke dan weet ik genoeg :)
Bedankt!

Henky!
20/01/08, 00:59
Laat de nieuwe domeinnaamhouder en de oude een contractovername ondertekenen met hierin vermeld alle diensten die door de nieuwe worden overgenomen van de oude. Zodoende kan de nieuwe domeinnaamhouder gewoon bij jou blijven.

Dat wordt inderdaad regelmatig geprobeerd. Koop ik een domein krijg ik zonder verdere uitleg een factuur van de één of andere hoster. Ik heb ook meegemaakt dat de domein verkoper zei dat hosting tot dan en dan betaald was maar toch, binnen enkele dagen een gloednieuwe factuur voor (ongewenste) hosting. Gaarne binnen 14 dagen te voldoen....

Zo'n 'contractovername' klinkt weliswaar wat vriendelijker maar doe er dan wel wat eerlijke voorlichting bij.

pim1991
20/01/08, 01:03
Zal het onthouden en zal ook direct vragen wat deze persoon allemaal wilt ;)

dreamhost_nl
20/01/08, 10:11
Dat wordt inderdaad regelmatig geprobeerd. Koop ik een domein krijg ik zonder verdere uitleg een factuur van de één of andere hoster.

Dat kan dus niet zonder dat jij (nieuwe domeinnaamhouder) hiervoor hebt getekend. Degene die het initiële contract aanging (oude domeinnaamhouder) blijft contractant, ongeacht of de domeinnaam nu nog op zijn naam staat of niet. Hij dient dus netjes op te zeggen en niet de nieuwe domeinnaamhouder. Dit wordt nog wel eens vergeten...

Henky!
20/01/08, 13:35
Dat kan dus niet zonder dat jij (nieuwe domeinnaamhouder) hiervoor hebt getekend. Degene die het initiële contract aanging (oude domeinnaamhouder) blijft contractant, ongeacht of de domeinnaam nu nog op zijn naam staat of niet. Hij dient dus netjes op te zeggen en niet de nieuwe domeinnaamhouder. Dit wordt nog wel eens vergeten...

We reageren dan ook niet op dit soort pogingen. Maar in dit ene geval kregen we eerst een factuur voor een hostingpakket. En toen we niets van ons lieten horen volgde een aanmaning. Daarna toch maar even gebeld om duidelijk te maken dat wij een domeinnaam wilden en geen hostingpakket.

dreamhost_nl
20/01/08, 14:48
Vreemd verhaal. Komt een beetje over als de volgende vergelijking : Via markplaats koop je van iemand een 2e hands autootje. Zodra je hem hebt gekocht en alles rond is krijg je een factuur van een garage voor een jaarlijks servicecontract dat de vorige eigenaar ooit eens heeft afgesloten...