PDA

Bekijk Volledige Versie : Custom Gateway Modernbill



ju5t
18/01/08, 12:19
Wij zijn op zoek naar een persoon of bedrijf die per direct een custom gateway kan schrijven voor Modernbill 4 in PHP4.

Deze gateway moet betalingen verwerken die aangeleverd worden door middel van een GET request vanaf een uniek IP adres.

In de requests staat het factuurnummer, het bedrag en een transactie id. Deelbetalingen zijn dus ook mogelijk!

Mochten er vanaf jullie kant specifieke eisen zijn aan deze GET request om het makkelijker te maken hoor ik het graag.

Verder moet alles hetzelfde werken als bij een manual payment. Er moet dus een e-mail verstuurd worden naar de klant met dezelfde functie als Modernbill hiervoor gebruikt. Wij maken namelijk gebruik van een tweetalig systeem. Uit m'n hoofd is dit mail_parse().

Reacties mogen uiteraard hier, ik neem zelf contact met jullie op. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring, kosten en leverdatum.

Keizer
18/01/08, 13:17
die mail_parse() maakt het wel moeilijk, zonder die functie is het toch puur een kwestie van INSERT $bedrag in amount_invoice_paid en $datum naar invoice_paid_date oid WHERE invoice_id = $factuurnummer ?

ik denk dat het met mail_parse() incluis wel heel lastig wordt... misschien is het zelfs makkelijker om zelf die e-mails te sturen met het scriptje (je kan zo'n template wel zo uit de db halen en inladen).. een simpele controle op het land van herkomst van de klant doet het tweetalen-probleem oplossen toch?

ju5t
18/01/08, 13:31
Nee, er komt wel iets meer bij kijken. Dit komt +/- uit de Paypal module.

Stap voor stap:
1. Kijk of Transactie ID al eerder gebruikt is. Zo ja, return false en stop verwerking.
2. Kijk of factuur niet al reeds betaald is. Zo ja, return false en stop verwerking.
3. Bekijk hoeveel er betaald is en verwerk dit in de factuur.
4. Register aanpassen in Modernbill.
5. Klant mailen met parse_email() en send_email_cache();
6. Transactie loggen -> batch_log();
7. Event loggen -> log_event();

Keizer
18/01/08, 14:07
ja ok, stap 1 tot 4 is peanuts, stap 5/6/7, geen id hoe die functies werken (wij hebben een extern logboek per klant/factuur en we mailen dus zelf uitgaand)

succes dr mee dan

nog even een toevoeging:

5. -> ik zie een tabel email_cache, is die bij jou leeg? volgens mij als we daar een record inzitten dan wordt die daarna door MB automatisch verstuurd door de cron
6. dit is zo te doen via php/mysql (hebben we functie van MB niet voor nodig)
7. idemdito, maar dan tabel event_log, die vullen we nu ook met elke externe handeling die we uitvoeren

kan niets aanpassen dus maar weer een toevoeging:

bij 5.

kan ook zijn dat je status 0 of 1 mee moet geven en dat hij dan verstuurd wordt en status 1 of 2 krijgt (bij mij staat alles op 2 zie ik)