PDA

Bekijk Volledige Versie : windows 2003 cluster



fomas
17/01/08, 21:44
Hey,

Ik wist niet goed waar ik het moest zetten aangezien het toch niet echt webhosting gerelateerd is maar zit met een vraag en ben door een vriend naar hier doorverwezen omdat hier naar het schijnt toch wat kennis bij elkaar zit.

Ik moet voor een opdracht van het school een netwerk opstellen voor een ziekenhuis. Nu had ik het gedacht om file server, active directory , print server , .... allemaal in een Windows 2003 load balancing cluster te steken. Volgens de handleiding van microsoft zou dit moeten gaan. Nu zou ik deze voor een SAN willen plaatsen (hier staan dan alle benodigde bestanden). Er is immers 10 TB aan storage nodig.
Nu zei er iemand me dat de adresseerbare ruimte in windows door het NTFS bestandssysteem beperkt is tot 2TB. Is dit waar? En bestaat er dan geen manier om daarrond te werken?

Ik hoop alvast dat er iemand mij wat uitleg kan verschaffen hier over. Ik weet dat ik hier waarschijnlijk in een linux walhalla ben terechtgekomen, maar hoop hier toch wat oplossingen te vinden.

Alvast bedankt, Fomas

crazycoder
17/01/08, 21:51
Het kostte mij op de site van microsoft ongeveer 1 minuut om deze informatie te vinden.

Misschien moet je daar je onderzoek voortzetten. Om het je gemakkelijk te maken geef ik je alvast de eerste link:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/default.mspx

fomas
17/01/08, 21:58
Ik heb op die site ook al zitten rondneuzen , maar misschien gewoon op de verkeerde links geklikt...