PDA

Bekijk Volledige Versie : Automatisch ftp'en



Arthurk
17/01/08, 14:34
Ik ben op zoek naar een ftp programma wat dagelijks een file van de ene server naar de andere kan verplaatsen.
Het gaat iedere dag om een andere file, een programma zoals dit zou een goede optie zijn; robo-ftp.com/ maar dan een freewhere versie graag.

Of heeft iemand een andere optie? dan hoor ik dat graag.

gr. Arthur

Nielsvk
17/01/08, 14:41
Linux: Cron
Windows: Geplande taken

Kort & Krachtig :D

soulplayer
17/01/08, 15:03
cron in combinatie met screen :)

Arthurk
17/01/08, 15:11
windows:)

Geplande taken?
Kan ik daarmee iedere dag een file (iedere dag ook een andere naam) met ftp laten binnenhalen, heb wel eens iets geprobeerd met taak planner maar dat was geen succes.
Ga eens snuffelen en me daarin verdiepen.

tnx Arthur

crazycoder
17/01/08, 15:17
windows:)

Geplande taken?
Kan ik daarmee iedere dag een file (iedere dag ook een andere naam) met ftp laten binnenhalen, heb wel eens iets geprobeerd met taak planner maar dat was geen succes.
Ga eens snuffelen en me daarin verdiepen.

tnx Arthur
ftp batchfile maken?

Of iets als cuteftp (dacht ik) waarin je met scriptjes bep. ftp taken uit kan laten voeren.

Nielsvk
17/01/08, 16:52
@Soulplayer: Waar zou je screen voor nodig hebben?:)

@Arthuk: Dan zou je een scriptje moeten schrijven..

gjtje
17/01/08, 16:54
In een dosbox type je ftp. Nu ga je precies doen wat nodig is om dat bestand binnen te halen (inloggen, bin, get). Vervolgens type je al die regels in een tekst bestandje. Dat tekst bestandje kan je dan aan ftp.exe geven en die voert het automatisch uit. ftp.exe -s:commandos.txt

Dit kan je met een taak automatisch doen.

MMaI
17/01/08, 20:40
@Soulplayer: Waar zou je screen voor nodig hebben?:)

om te voorkomen dat je hele ssh interface vervuild wordt of meldingen etc te lezen zijn voor mensen die niet dit zouden moeten zien.
Ook geeft screen betere en makkelijkere mogelijkheden om processen te starten onder specifieke users

Screen is niet standaard geinstalleerd, maar naast nano voor mij een van de belangrijkste niet standaard toepassingen ;)

Digiover
18/01/08, 11:33
Naast gjtje's antwoord zou je ook kunnen kijken naar ncftp-get (voor het downloaden van bestanden) of ncftp-put voor het uploaden van bestanden.

http://www.ncftp.com/

Randy
18/01/08, 11:34
SyncBack gebruiken. Doe het ook vanuit het datacentrum naar 3 kabelkrantplayers. Gaat geheel automatisch en wijzigd incremental enkel de gewijzigde bestanden: http://www.2brightsparks.com/syncback/syncback-hub.html
Mocht je geen support willen is er ook een freeware versie.