PDA

Bekijk Volledige Versie : Office outlook IMAP ondersteuning werkt niet



SebastiaanStok
17/01/08, 14:13
Ik loop nu al heel lang met dit probleem, en heb er bij tijd en wijlen nog geen oplossing voor gevonden.

De mailserver is geïnstalleerd met IMAP ondersteuning van Courier-imap, wereldwijd gebruikt dus zeker geen onbekende.

Ik kan gewoon via telnet zelf de server prima bereiken en zo, dus dit werkt allemaal prima.
Alleen, krijg ik het niet voor elkaar om Microsoft Office outlook 2003 met de server goed te laten comeniceren.

Hij kan gewoon verbinding maken, controleren op nieuwe berichten.
Maar als ik dan een actie uitvoer, zoals verplaatsen of verwijderen werkt dit voor geen meter :mad: verwijderde berichten worden doorgestreept en verplaatsen is ook teveel voor hem...

Dus dan probeer de wijzigen door te laten voeren, maar dan loopt Outlook "gewoon" echt helemaal vast :r

Nu weet ik dat MS een reputatie heeft van standaards niet na te leven, maar het vreemde is dat het Met Outlook Expres gewoon wel werkt.
Alleen de office versie maakt er een potje van...

Ik heb Google al helemaal af gezocht, en kwam er achter dat ik niet de enige was. maar ben geen oplossing tegen gekomen :(
De mailserver is als volgt geconfigureerd.
./configure --enable-workarounds-for-imap-client-bugs --with-authchangepwdir --enable-unicode --with-trashquota

AlexanderOnline
17/01/08, 15:24
Berichten verplaatsen zie je niet altijd gelijk, als je weer even refreshed wel. Doorstrepen is normaal. Ga naar Bewerken -> Leegmaken en daar kun je ze definitief verwijderen.

SebastiaanStok
17/01/08, 15:47
Ah ja ik zie het :)
Kennelijk plaatst hij het bericht in de nieuwe map en geeft bericht dan de flag verwijderen.
Is er niet een manier om dit gedrag veranderen? want echt prettig is het niet.

Maar ik ben al blij dat hij het nu gewoon doet zonder compleet vast te lopen :o

AlexanderOnline
17/01/08, 15:50
Weet ik niet, niet naar gekeken.
Outlook kan inderdaad aardig buggy doen met IMAP, al gaat het met 2007 stuk beter. Ook een snelle IMAP server (bijv mail in maildir formaat) scheelt al veel.

SebastiaanStok
17/01/08, 16:03
Hij staat in maildir formaat :)
Het ging er meer omdat ik weet waar het probleem nu zit. omdat ik dit namelijk heel vreemd vond en dacht die het gewoon compleet niet deed.

Helaas maakt Thunderbird er ook potje van, je krijg al snel de melding over de hoeveelheid toegestane verbinding is overschreden :huh: