PDA

Bekijk Volledige Versie : kan ik met vps mysql remote access toestaan?



Virus3000
17/01/08, 13:35
Hallo,
als ik een vps account neem (weet nog niet waar) kan ik dan MySQL Remote Access toestaan? Zodat ik via een applicatie de database kan bereiken/wijzigen?
Is dit bij meeste hosts (vps) toegestaan of niet?

Bedia
17/01/08, 13:47
Ik weet in ieder geval dat je vanuit Direct Admin toegang kunt geven aan een bepaalt IP adres (klik op een database, dan acces hosts onderaan de pagina). Als je Firewall verder niets blokkeert dan zie ik geen problemen.

Virus3000
17/01/08, 13:50
Ik weet in ieder geval dat je vanuit Direct Admin toegang kunt geven aan een bepaalt IP adres (klik op een database, dan acces hosts onderaan de pagina). Als je Firewall verder niets blokkeert dan zie ik geen problemen.

dat laatste werkt op de meeste hosts niet omdat die poorten preventief geblocked zijn dacht ik.

Ik moet van éénder welk ip adress connectie kunnen maken naar mijn mysql database (met de juiste login/pwd).

gjtje
17/01/08, 13:51
Je mag met een VPS doen wat je wilt (zolang het legaal is), het is net als een dedicated server.

Apoc
17/01/08, 13:56
dat laatste werkt op de meeste hosts niet omdat die poorten preventief geblocked zijn dacht ik.

Ik moet van éénder welk ip adress connectie kunnen maken naar mijn mysql database (met de juiste login/pwd).

In dat geval is het een kwestie van de poorten weer open zetten.

Met een VPS kun je in ieder geval remote access voor mysql gewoon gebruiken. Of dat bij jouw VPS ook kan, hangt voornamelijk af van de aanbieder.

Apoc
17/01/08, 13:57
Je mag met een VPS doen wat je wilt (zolang het legaal is), het is net als een dedicated server.

Dat is natuurlijk niet per se waar. Dit hangt geheel af van de voorwaarden van de aanbieder.

Glenn
17/01/08, 15:12
MySQL remote access gebruikt alleen de standaard MySQL port 3306. Meestal heb je bij een VPS de mogelijkheid om poorten open te (laten) zetten en zal dat dus geen probleem zijn. Immers, als je je VPS als externe databaseserver wilt gebruiken moet die poort ook open.

Magus
17/01/08, 15:46
Je zult toegang zowel in de firewall van je vps moeten regelen (iptables of apf oid waar je zoals al hierboven staat aangegeven poort 3306 moet openen)

Daarnaast dien je een gebruiker aan je mysql server toe te voegen die vanaf een bepaald ip adres connectie mag maken.

jeffrey
17/01/08, 17:15
Beste,

Wij hebben dit al eens ingericht voor een klant, dit is zeker mogelijk door het doen van een aantal kleine instellingen. (wonko-edit)... als je nu nog eens zou zeggen _wat_ er ingesteld moet worden zou iedereen iets hebben aan je reply