PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated hosting voor webdesignburo



scubapro
16/01/08, 14:58
Ons bedrijf is van oorsprong een webdesignburo en hebben in de loop der jaren ook de nodige hostingpakketten en domeinnamen voor onze klanten geregistreerd. Nu zijn we op het punt gekomen dat het financieel veel interessanter is om een dedicated server te gebruiken en zelf lid te worden van SIDN. Maar welk bedrijf kan ons hierbij van dienst zijn. We hebben namelijk een aantal uitgangspunten:

1) Zelf lid worden van SIDN en dus zelf nameserver beheren
2) Het liefste de 2e nameserver gebruiken van de partij waar we voor kiezen.
3) Beheer van de server moet uitbesteed worden omdat wij hier geen ervaring in hebben en dit een vak apart is. Dus alle updates, beveiligingen enz. zoals dat nu met virtuele hostingpakketten ook al het geval is. Wat wij wel zelf moeten kunnen doen is virtuele hostingpakketten aanmaken enz. Alles wat we nu online kunnen doen via onze hoster. Colocatie is dus geen optie.
4) Meerdere (voor iedere klant minimaal 1) IPnummers kunnen gebruiken.
5) Kan Plesk goed overweg met veel spam. Er zijn klanten bij die erg veel spam ontvangen en die moet natuurlijk wel goed gefilterd kunnen worden zonder dat de server langzaam wordt of uitvalt.

Nu hebben we ons verdiept in tools als Plesk en Direct Admin maar lopen tegen een paar problemen aan. In deze tools zit namelijk geen bSMTP en dat is iets wat meerdere klanten afnemen. Verder weet ik niet of het beheer van de nameserver via Plesk handig is. Kun je in Plesk dns gegevens importeren?

Zijn er mensen die dezelfde achtergrond hebben als wij (webdesignburo ,reclameburo) en met dezelfde problemen.
Hoe is het bSMTP verhaal op te lossen als je kiest voor Plesk
Welke hoster is een stabiel en betrouwbaar en kan leveren wat wij nodig hebben.

Jesperw
16/01/08, 15:38
Even kort betreft bSMTP: Dit is in alle mailservers die ik ken een hele eenvoudige optie. Het is eenvoudig in Directadmin te bouwen en buiten een controlpanel om kun je een los bestandje gebruiken waarin je je entry's zet. Dat hoeft dus geen issue te zijn.

Verder ben ik helemaal van de Directadmin afdeling, dus kan ik over Plesk onder Linux niet zoveel zeggen. ;)

flashbanger
16/01/08, 16:47
Wellicht kun je contact opnemen met Totaalnet, hier heb ik goede ervaringen mee.

Mocht je je vraag neerzetten op het aanvraag forum kunnen partijen je een aanbieding doen.

RayManZ
16/01/08, 17:35
Je wilt elke website een eigen IP-adres geven? Dit lijkt me niet echt een optie. Vaak wordt er voor de server zelf 1 ip-adres toegekend en nog 2 voor de nameservers. Elke klant een eigen IP-adres lijkt me ook in gaan tegen de voorwaarden van de RIPE.

Waarom heeft elke klant eigenlijk een eigen IP-adres nodig?

schoonmoeder
17/01/08, 08:52
over de IPs kan ik vertellen dat je meestal aan een max van 16 stuks per server zit. wij zitten als colocatie bijvoorbeeld bij leaseweb welke dit aantal aanhoud (als ik me niet vergis)

van bSMTP kan ik zeggen dat ik het heb zien langskomen bij DirectAdmin en ik leun me nu ff ver uit het raam om te zeggen dat ik ergens in de laatste update gespreken gehoord heb dat hier ook naar gekeken / aangewerkt wordt.

wij hebben geen eigendata center staan dus ook bij leaseweb in haarlem momenteel. maar ik lees dat het geen optie is als je daar 1 van onze servers zou gebruiken?

Gh0sty
17/01/08, 11:17
dat is onzin, zolang jij je kan verantwoorden volgens de ripe voorwaarden kun je er gerust meer krijgen :)

Randy
17/01/08, 11:21
over de IPs kan ik vertellen dat je meestal aan een max van 16 stuks per server zit. wij zitten als colocatie bijvoorbeeld bij leaseweb welke dit aantal aanhoud (als ik me niet vergis)

Onzin, we hebben meerdere webdesigners en reclamebureaus als klant en een van hen gebruikt standaard SSL voor iedere website / shop. Dus dan heb je met Linux/Apache een apart IP per site nodig.

TS: is het ook gewenst dat het geheel whitelabel is? We bieden uitsluitend managed (dedicated) hosting voor derden aan. Desgewenst met IP-space en 2e en 3e nameserver op eigen hostname.

Verder is BSMTP simpel in te stellen door het MX record direct naar de (exchange) mailserver van de klant te verwijzen en de mailafhandeling op de webserver uit te zetten. 'echte' bSMTP is ook prima mogelijk met DirectAdmin.

Voor SPAM gebruiken we zelf een andere dedicated dienst, omdat onze webservers websites moeten serveren en niet 90% van de tijd bezig zijn met spamfiltering.

Swiftway-UK
17/01/08, 11:23
Elke klant een eigen IP-adres lijkt me ook in gaan tegen de voorwaarden van de RIPE.


Dat is niet zo, indien je elk webhostingpakket voorziet van een mogelijkheid tot SSL dan mag je een aparte IP uitgeven per klant. Dit word hier op grote schaal gedaan door home.pl (een van de grotere hosters in Polen met 140 000 hosting klanten). RIPE gaf aan dat dit geen probleem vormt, aangezien er per pakket een mogelijkheid is om SSL te gebruiken.

http://home.pl/server/specification#ipaddress

dnsreg
23/01/08, 18:38
Ber|Art edit: dit is geen aanbieding forum... mss even de regels lezen