PDA

Bekijk Volledige Versie : Mobiel voor Storingsnummer



mauer
15/01/08, 12:10
Hallo mensen,

I.v.m. een storingsnummer willen we een aantal mobiele-telefoons aanschaffen. Dit hoeven geen smartphones of iets dergelijks te zijn maar simpele kleine en lichte telefoons. Een belangrijke factor bij de keuze is de accuduur en de grootte van de telefoon.

Ik heb zelf goeie ervaringen met de Siemens a60. Maar volgens mij zijn die al niet meer te koop. Graag zou ik jullie ervaringen willen weten op het gebied van storingsnummers / telefoons. Ik denk niet dat jullie je persoonlijke nummer als storingsnummer hebben of wel?

WebXtra
15/01/08, 12:31
Wij laten savonds en in het weekend onze telefoon centrale bij een bepaalde optie doorschakelen naar de dienstdoende storingsdienst medewerker, is dit geen betere optie?
Hoef je ook niet met 2 telefoons op zak te lopen.

Plus, bij ieder nummer krijg je een ander nummer.
Je kunt wel een duo kaart aanvragen, maar dan kun je maar 1 van de 2 kaarten tegelijk gebruiken.

Mikej0h
15/01/08, 14:38
Tijdens kantooruren laten wij de toestellen op kantoor overgaan, na kantooruren stellen we deze in naar het dienstdoende nummer.
De klant ziet bij ons geen 06-nummer op de website.

Kijk voor een overzicht goedkope telefoontjes op www.typhone.nl. Vooral voor zakelijk hebben zij leuke deals (wel minimaal twee abbonementjes).
Andere kant is; hebben je werknemers wel werkelijk een abbonement nodig als het alleen voor storingsgesprekken is (en dus inkomende gesprekken zijn). Wellicht kan je dan prepaid overwegen, hoewel ik dat persoon teveel gedoe vind.

Xolphin
15/01/08, 15:53
Ik gebruik zelf twee verschillende telefoons. Een Smartphone en eentje die ik altijd bij me heb (een Sony Ericsson 850i). Deze is vrij onverwoestbaar en past makkelijk in m'n broekzak zodat ik hem makkelijk mee neem. Ingebouwd lampje voor als je in het donker wat moet zoeken, en ingebouwde camera is ook erg handig om een keer snel een foto te kunnen nemen.

Een goedkoop abonnement is denk ik aan te raden, je hebt voor een paar euro per maand van bijvoorbeeld Telfort abonnementen waarmee je gratis naar je collega's kan bellen.

hostlogic.nl
15/01/08, 16:04
Wij hebben een tijdje een eigen voip server gehad buiten ons eigen netwerk. Klanten kunnen bellen naar ons kantoornummer, als er niemand opneemt wordt het gesprek doorverbonden naar een of meerdere GSM nummers. Buiten kantooruren gebeurde dit doorschakelen pas nadat de klant zijn klantnummer intoetste om zo te controleren of de klant recht heeft op support buiten kantooruren. Op dit moment zijn wij op zoek naar een hosted voip oplossing (zie ook http://www.webhostingtalk.nl/voip/130061-gezocht-ervaringen-met-hosted-voip.html).
Het voordeel van doorschakelen is dat je maar 1 GSM bij je hoeft te hebben. Op de server kun je centraal regelen wie er storingsdienst heeft. Verder wordt voicemail vanaf de server gemailt, zodat iedereen deze ontvangt.

DutchTSE
15/01/08, 16:39
Een goedkoop abonnement is denk ik aan te raden, je hebt voor een paar euro per maand van bijvoorbeeld Telfort abonnementen waarmee je gratis naar je collega's kan bellen.
Bij debitel heb je nu 75 belminuten/150 smsjes voor 3,95 euro per maand (incl. btw)

Glenn
15/01/08, 17:58
We doen hetzelfde als WebXtra.

Zowel overdag als 's nachts worden telefoons beantwoord door een callcenter. Die schakelen bij technische vragen mobiel door naar één van de engineers. 's Nachts kunnen klanten met een 24x7 SLA bellen en krijgen ze binnen 3 x rinkelen altijd iemand te spreken. De dienstdoende telefonisten bellen dan één van de engineers op. Werkt ideaal en telefonische verkopers wimpelen ze op verzoek voor je af.

KDISS
15/01/08, 17:59
Wij zijn zelf fan van Nokia, onze ervaring is hoemeer poespas hoe slechter het bereik van de telefoon is. AH had laatst een leuke aanbieding van nokia telefoons. Ik heb er 1 kadoo gegeven. Bereik van dat dingetje was super! Zou ook wel even kiezen voor een abbo bij de grotere partijen als KPN, Vodafoon.

Wij hebben zelf een PBX centrale achter ons nummer zitten. S'avonds wordt deze doorgeschakeld naar verschillende 06 nummers zodat er altijd iemand is die op kan
nemen. En mocht die persoon in gesprekzijn dat wordt er doorgeschakeld naar de
telefooniste.

WebXtra
15/01/08, 18:53
We doen hetzelfde als WebXtra.

Zowel overdag als 's nachts worden telefoons beantwoord door een callcenter. Die schakelen bij technische vragen mobiel door naar één van de engineers. 's Nachts kunnen klanten met een 24x7 SLA bellen en krijgen ze binnen 3 x rinkelen altijd iemand te spreken. De dienstdoende telefonisten bellen dan één van de engineers op. Werkt ideaal en telefonische verkopers wimpelen ze op verzoek voor je af.

Dan doe je doe niet hetzelfde als ons :) Bij ons nemen eigen medewerkers de telefoon op.. geen callcenter.

Glenn
15/01/08, 19:01
Kan niet meer editten, ik bedoelde bijna hetzelfde ;)

Martijn Koot
17/01/08, 10:31
Ga gewoon voor een Nokia 6021 of 2610 klein fijn lange standy en ook nog eens goedkoop geprijst onder de 100 euro per stuk

Greetz Martijn

eweps
17/01/08, 12:10
De Nokia 1600 is echt een aanrader, zelfs na een jaar gaat de accu nog steeds een week mee als je af en toe belt.

Telefoon kost 25 - 35 euro.

- makkelijk handsfree zetten
- simpel menu
- bellen
- smsen
- accu gaat erg lang mee!

dat zijn zo'n beetje de voordelen.

Ik kreeg hem destijds bij een dubbel abbo incl 2 laptops en onderling gratis bellen, erg handig vind ik zelf.

mauer
17/01/08, 23:45
Ik zat ook naar dit telefoontje te kijken.
http://shop.telfort.nl/info/74625/SonyEricsson-J120i-Prepay

Lekker licht, lange accu...

Trafego
18/01/08, 08:38
wij hebben nokia 6021's :) werken perfect, leuk bereik en geen poespas:

doorverbinding na kantooruren, + sms via de website

Ospito
18/01/08, 10:13
Wij hebben er zelf voor gekozen om er een telefoon bij te nemen, die dan gewoon bij degene is die storingsdienst heeft. Het storingsnummer (gewoon een vast nummer) staat vast doorgeschakeld naar dit GSM-nummer (*210*nummer#). We hebben er bewust voor gekozen om dit niet via de telefooncentrale op kantoor te laten lopen. Wat als die eruit ligt? Dan ligt het normale nummer eruit, maar in dat geval zijn we nog wel bereikbaar op het storingsnummer. En wat als iemand zo leuk is om je een kabelbreuk tussen bijvoorbeeld kantoor en de wijkcentrale te bezorgen? In ons geval is het storingsnummer dan nog steeds bereikbaar, als je alles door je centrale laat regelen niet. We hebben wel bewust een vast nummer gebruikt voor het storingsnummer, ten eerste om de klanten niet onnodig op kosten te jagen en ten tweede omdat we dit professioneler vinden dan een 06-nummer. Daarnaast kan je dan ook nog eens makkelijker switchen van aanbieder zonder al dat gezeur van nummerportatie.

Ook is er bewust voor gekozen om een ander mobiel netwerk voor het storingsnummer te gebruiken dan wat onze 'normale' GSM's gebruiken. Voor de 'normale' GSM's maken we gebruik van het KPN netwerk, en voor het storingsnummer van het Vodafone netwerk. Dit aangezien als er niemand op kantoor is het normale kantoornummer staat doorgeschakeld naar een 'normale' GSM (op het KPN netwerk), mocht daar dus nog eens een storing zijn dan is het storingsnummer nog steeds bereikbaar.

Jesperw
18/01/08, 11:34
Wij doen 't via Fixs. Da's een online telefooncentrale die geen drol kost maar ons nog nooit in de steek heeft gelaten. Ons storingsnummer gaat af bij meerdere gsm's en zodoende is er altijd snelle response en hoeft een klant maar 1 nummer te draaien. Opnemen van gesprekken en het goed loggen van calls zijn ook geen enkel probleem.

Enige nadeel is dat 't voor de beller iets van 20 cent per minuut kost, maar dat is nooit een probleem gebleken, zeker niet bij storing. Voip op kantoor, een doorschakeling in je centrale en dat soort dingen zijn wat mij betreft te kwetsbaar voor storingen. Bovendien denk ik dat 't belangrijk is om e.e.a niet van 1 persoon af te laten hangen.

Iedereen moet immers douchen. :P

ttbviper
18/01/08, 11:51
wij maken gebruik van 1 vast nummer die automatische wordt doorgeschakelt naar een 06 nummer.
Neemt die 06 nummer niet op binnen 4x overgaan schakelt hij onderlink door naar ander 06 nummer.

Ook hebben beide mobieltjes onbeperkt internet tot beschikking om overal en altijd problemen op te lossen via de telefoon( als het noodzakelijk is)

Glenn
18/01/08, 11:55
Wij doen 't via Fixs.

Enige nadeel is dat 't voor de beller iets van 20 cent per minuut kost,



Het bellen naar een FIXS-nummers vanaf een vaste KPN aansluiting kost € 0,80/minuut. Voor de tarieven van andere netwerken, kun je contact opnemen met je telecomoperator.


Van de Fixs site.

groenleer
18/01/08, 12:09
Het bellen naar 084 en 087 nummers (O.a. gebruikt door Xoip en Fixs) kunnen flink oplopen.
Afhankelijk van je provider betaal je vanaf € 0,20 tot maarliefst € 1,30 per minuut (duurste 0900 tarief).

Dat Fixs en xoip maar € 0,20 en € 0,35 respectievelijk aan de providers brengen is een ander verhaal. Gezien het feit dat de opta voor Persoonlijke Assistent Nummers (PAN) geen bedragen heeft vastgesteld is het providers vrij om hier zelf een bedrag voor vast te stellen.

Het zelfde principe geld voor de 088 bedrijfsnummers.
Een leuk principe, maar als je mobiel belt erg prijzig.

Zelf een hosted voip centrale. Van de week voor het eerst gehad dat we er uit lagen. Dit was door een stomme samenloop van omstandigheden (aanpassing in het control paneel door ons in de instellingen en een bug in het controlpaneel bij de provider).

eweps
18/01/08, 13:15
Wij doen 't via Fixs. Da's een online telefooncentrale die geen drol kost maar ons nog nooit in de steek heeft gelaten. Ons storingsnummer gaat af bij meerdere gsm's en zodoende is er altijd snelle response en hoeft een klant maar 1 nummer te draaien. Opnemen van gesprekken en het goed loggen van calls zijn ook geen enkel probleem.

Enige nadeel is dat 't voor de beller iets van 20 cent per minuut kost, maar dat is nooit een probleem gebleken, zeker niet bij storing. Voip op kantoor, een doorschakeling in je centrale en dat soort dingen zijn wat mij betreft te kwetsbaar voor storingen. Bovendien denk ik dat 't belangrijk is om e.e.a niet van 1 persoon af te laten hangen.

Iedereen moet immers douchen. :P

Fixs heb ik ook ongeveer 2 jaar gebruikt, vrij handig tot je de volgende dingen merkt:

- Klanten worden boos door de telefoonrekening (80 ct p/m)
- Telefoongesprek wordt na 2x over laten gaan afgebroken (dus weinig tijd om op te nemen)
- Af en toe geen/wel nummer weergave
- Niet alle telefoons kunnen naar dit nummer bellen, denk dan vooral aan instellingen en scholen.
- Voicemail werkt ook niet altijd en vaak duurt het uren voordat de voicemail eindelijk op je mail binnen is
- Bij fixs is niemand te bereiken om deze fouten mee te bespreken
- Het komt vaak voor dat het 087 nummer helemaal niet bereikbaar is, niet echt betrouwbaar als storingsnummer dus.

Niet bepaald een aanrader dus.

hostlogic.nl
18/01/08, 13:41
Ik vind persoonlijk dat een bedrijf gewoon bereikbaar moet zijn via een normaal telefoonnummer (vaste of mobiele lijn), zeker in geval van calamiteiten. Een klant meld een storing immers niet voor zijn plezier, en het lijkt me dan ook niet nodig om deze nog extra te beboeten door hem een duur telefoonnummer te laten bellen.

Ik weet daarentegen ook dat bepaalde bedrijven een prijsstelling hanteren waarbij een groot deel van de support kosten betaald worden door de klant zelf (omdat hij een 0900 nummer belt). De klant krijgt zo waar hij voor betaald. Het nadeel van deze oplossingen is vaak dat ook problemen die niet door de klant worden veroorzaakt wel kosten meebrengt voor deze klant.

Jesperw
21/01/08, 09:35
Fixs heb ik ook ongeveer 2 jaar gebruikt, vrij handig tot je de volgende dingen merkt:

- Klanten worden boos door de telefoonrekening (80 ct p/m)
- Telefoongesprek wordt na 2x over laten gaan afgebroken (dus weinig tijd om op te nemen)
- Af en toe geen/wel nummer weergave
- Niet alle telefoons kunnen naar dit nummer bellen, denk dan vooral aan instellingen en scholen.
- Voicemail werkt ook niet altijd en vaak duurt het uren voordat de voicemail eindelijk op je mail binnen is
- Bij fixs is niemand te bereiken om deze fouten mee te bespreken
- Het komt vaak voor dat het 087 nummer helemaal niet bereikbaar is, niet echt betrouwbaar als storingsnummer dus.

Niet bepaald een aanrader dus.
Ik heb nog niet een keer meegemaakt dat ons storingsnummer niet bereikbaar was. Voor mijn gevoel is het betrouwbaarder dan een oplossing op kantoor of in ons eigen datacenter (daar heb je niets aan bij storing). Wat dat betreft vind ik het dus een prima oplossing.

Dat van die 80 cent per minuut wist ik niet precies, maar vind ik voor een storingsnummer eigenlijk niet zo van belang. Bij een storing bel je niet lang (we bellen altijd terug) en is de nood meestal hoog. Kwaliteit staat dan voorop.

thijlklerkx
21/01/08, 17:48
80 cent per minuut is natuurlijk geen 'WOW' bedrag maar toch vind ik het logisch dat klanten daardoor geïrriteerd raken, jullie maken een fout (ik weet dat dat niet zo is, maar veel klanten zien dat wel zo en jij bent natuurlijk verantwoordelijk) en ik mag ervoor dokken om jou daarvan op de hoogte te brengen. Dat botst, ook al gaat het maar over 80 cent.

MSI-Maxx
21/01/08, 18:07
Idd, support moet gewoon niet meer dan 15 cent zijn, want anders zijn ze er snel klaar mee, en we snappen allemaal dat je liever een e-mailtje doet. Maar er zijn toch echt klanten die het op prijs stellen of d.m.v. de telefoon geholpen te worden. 80 cent is veel te duur. ;)