PDA

Bekijk Volledige Versie : vmware bridge



1ms
14/01/08, 18:19
Ik probeer met de nieuwe vmware server mijn netwerk aan de praat te krijgen.
Als ik een static ip invul zegt hij de server dat dat ip al gebruikt wordt.
Als ik em op dhcp zet vind ie geen ip.

Hoe moet ik dit precies instellen zodat windows 1 ip niet zelf gebruitk maar gebruikt voor vmware?

Edit: als ik em op dhcp zet krijg ik een of ander vaag adres toegewezen dat ik nooit heb toegewezen gekregen van mn provider. Maar wel in dezelfde range als mijn andere ip`s

Wynand
14/01/08, 18:51
Als je een bridged connectie gebruikt, mag je dat IP voor de VM niet toekennen in windows (host).

GlennMatthys
14/01/08, 18:58
Welk IP adres heeft de host (waar vmware op draait), en welk IP adres probeer je de guest toe te wijzen? Dat mag namelijk niet hetzelfde zijn ;-)

MMaI
14/01/08, 19:39
als je en bridged connectie wil maken moet je een vrij ip adres in je netwerk hebben dat in de gebruikte range ligt (dus in zelfde formaat als je parent) en welke nog niet in gebruik is.
Als je via dhcp wilt moet je even controleren of de juiste services/processen van vmware draaien en of er een netwerkemulatie is opgezet die dhcp ondersteund

bij dhcp krijgt de bak een vergelijkbaar adres als de parent als deze tenminste ook via dhcp een adres krijgt

remoteoffice
14/01/08, 22:17
Ik weet niet welke versie je gebruikt van Vmware, maar bij Vmware ESX is het verplichts dat er 2 netwerkkaarten in de server moet zitten.
1 voor de console
1 voor de vmware's.
Het is daarmee niet mogelijk om het te combineren

Marcel M.
15/01/08, 00:31
Bij vmware server 2 (beta) hoeft dat zeer zeker niet en kunnen de guests gewoon hun eigen ip krijgen (mbv. bv. DHCP)