PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht: Ervaringen met Hosted Voip.



Henky!
13/01/08, 23:17
Wij zijn op zoek naar een goede en natuurlijk betaalbare Hosted Voip oplossing. Het gaat om 4 (mee te verhuizen) telefoon / fax nummers en daarbij zou een extra Duits telefoonnummer handig zijn.

Er zijn aardig wat aanbieders tegenwoordig. De vraag is dus wie goede ervaringen heeft met één van hen. Met veel dank bij voorbaat.

Deimos
14/01/08, 01:43
gebruik zelf callvoip. Werkt goed en simpel, per telnr mogelijkheden om zaken in te stellen.

asteriskfreak
14/01/08, 04:10
http://www.pbxes.org

Ik gebruik deze al bijna een jaar en ben er super tevreden over.

Voor 9,95 per maand heb je de beschikking over 38 extenties en 19 koppelbare trunks naar eigen keuze.
Verder alle functionaliteiten zoals van een moderne PBX centrale
verwacht mag worden.

Het nadeel van het hosted voip gebeuren in Nederland is dat men de trunk van de aanbieder opgedrongen krijgt. Geen enkele vrije keuze hierin.
Verder vind ik het ook belangrijk, om te kunnen bellen naar een 0900 of 0800 nummer.

Hierbij een aantal links van de trunks die ik gebruik

http://www.voipbuster.com

http://www.webcalldirect.com (gratis sms versturen binnen en buitenland

http://www.budgetphone.nl (inbound nummer voor 10 Euro per jaar)

http://www.voipdiscount.com

http://www.voipplanet.nl (ook bellen naar 08xx 09xx nummers)

http://www.voipgate.com

http://www.vyke.com

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt

groenleer
14/01/08, 09:16
Maken hier gebruik van Speakup.

Goede ervaringen met de dienst.
Enige minpuntje is de trage behandeling van email.
Echter als je ze belt krijg je bijna altijd iemand met verstand van zaken.

Hebben er nu 11 nummers, waarvan 1 met Fax2Email & Email2Fax.
Is geweldig als je veel onder weg bent en faxen wilt versturen.
Word verder ook gebruikt om SIDN formulieren vanuit het DRS voor resellers naar eindklanten te sturen. Deze hoeven alleen een krabbel te zetten en terug te faxen.

martysmarty
14/01/08, 09:45
Leuk om te volgen. Ben zelf ook op zoek naar een voip provider. Genoeg te vinden, maar ik zoek een in nederland, die mij EN een nederlands nummer kan bieden, EN een zweeds nummer.

hostlogic.nl
14/01/08, 12:21
Inderdaad interessant topic, wij zijn ook op zoek naar zoiets dergelijks.

@martysmarty: belcentrale.nl biedt ook Zweedse nummers. Ik heb hier geen ervaring mee overigens.

Triloxigen
14/01/08, 12:30
VoIPbuster zoals eerder vermeld raad ik af.
Heb er een nummer maar het heeft nog nooit gewerkt, uiteraard diverse emails naar de supportafdeling gestuurd maar zelden een reactie gehad.

Alrik
14/01/08, 12:47
Zoek een hosted oplossing, dus ga dit draadje zeker volgen.

Kwam o.a. voipq tegen, hebben best een interessant aanbod.

Henky!
14/01/08, 12:59
Thanks Asteriskfreak! Mooi overzicht. Moet wel eerst even googelen wat een Trunk precies is:-)

Maar goed, geen Voipbuster dus maar Pbxes.

asteriskfreak
14/01/08, 20:46
VoIPbuster zoals eerder vermeld raad ik af.
Heb er een nummer maar het heeft nog nooit gewerkt, uiteraard diverse emails naar de supportafdeling gestuurd maar zelden een reactie gehad.

Voipbuster kan men gebruiken om te bellen en is in de meeste gevallen ook nog gratis. Het is alleen af te raden om met voipbuster naar mobiele nummers te bellen, omdat dit veel te duur is.

Hiervoor kan men beter Betamax variant (waaronder ook voipbuster onder valt) webcalldirect gebruiken http://www.webcalldirect.com

Ik ben zeer tevreden over Voipbuster en overige Betamax varianten.
En support heb ik bijna niet nodig omdat het gewoon goed werkt.

Daarbij kan ik altijd overschakelen naar een andere trunk, mocht er iets niet werken. Ik kan te alle tijden bellen en gebeld worden.

Zoals ik al eerder aangaf is het bij de meeste hosted voip aanbieders niet mogelijk om naar een 0800 of 0900 nummer te bellen.
Of het is wel mogelijk maar dan met een flinke toeslag.

Misschien toch verstandig om hier op te letten bij de keuze van een hosted voip aanbieder.

InfComTec
14/01/08, 21:25
Hmm, interessant...

Wat mij opvalt is dat er hier mijns inziens 2 issues op 1 hoop gegooid worden:
1. Hosted VoIP oplossing
2. Trunks (om het Googlen te besparen, zeg maar een "buitenlijn" in klassieke terminologie)

Die twee hoeven helemaal niet samen te gaan. Een echte VoIP omgeving (al dan niet gehost) heeft onbeperkt* conferenties, voicemail (met voice naar email), wachtrijen, doorverbinden, fax naar email, email naar fax, onbeperkt* aantal eigen aansluitingen (telefoons), IVR ("digitale receptioniste" oftewel de bekende toets 1 voor..., toets 2 voor... menu's) enz, enz, enz.
(* = bij hosting wel afhankelijk van de eigen beschikbare bandbreedte naar de hosted omgeving).

Trunks, oftewel een overgang van de SIP wereld naar de "echte" (klassieke) telefonie wereld, komt met een prijs-per-tik of in het beste geval een flat-fee. Daar komen ook de 0800, 0900, 06 enzovoorts dingen bij. Om maar te zwijgen over het aantal "echte" telefoonlijnen en (publieke) telefoonnummers.

Om kort te gaan, als je echt wilt profiteren van de VoIP wereld moet je of een hosted omgeving hebben die je vrij laat in de keuze van de trunk(s), of een on-site omgeving opzetten.

Hierboven werd aangegeven dat het eerste in Nederland niet bestaat. Bij voldoende interesse wil ik daar wel verandering in brengen :)

Het tweede neemt gelijk ook het * weg wat ik echter moest aangeven, een LAN kan praktisch onbeperkt genoemd worden. Dan moet er echter wel ergens een doosje staan met bijvoorbeeld Asterisk erop.

Ik hoop hiermee wat verheldering te hebben gebracht ... schroom anders niet om verdere uitleg te vragen :)

Mvgr,
Walter
InfComTec

asteriskfreak
14/01/08, 22:57
Hosted oplossingen in Nederland zijn er genoeg, alleen men is dan beperkt wat trunks betreft van de betreffende hosted voip aanbieder.

Verder zijn de prijzen per extentie belachelijk hoog.

Dit is alles was voor mij de reden om voor de hosted oplossing van pbxes.org te kiezen, om de simpele reden dat dit in Nederland nog niet aangeboden wordt. Ik heb daar de mogelijkheid om 38 extenties aan te maken en 19 trunks voor 9,95 per maand.
En over deze oplossing ben ik dik tevreden.

Ik snap daarom ook niet waarom dit in Nederland niet aangeboden kan worden voor een schappelijke prijs.
Soms lopen we in Nederland ver achter wat dit soort inovatie betreft.

Henky!
14/01/08, 23:17
Thanks Walter, verhelderend. Hoewel ik het 'trunk vraagstuk' nog steeds niet snap. Een 'buitenlijn' lijkt me toch vrij essentieel:-)

Misschien om wat duidelijker te zijn. We hebben interesse in VOIP telefonie maar willen ons daarin niet verdiepen. Eigenlijk willen we alleen een website (of control panel) waarop we onze telefoonnummers kunnen beheren. Een mooie, uitgebreide telefoon centrale op het internet dus. En dat dan hier de juiste telefoon gaat rinkelen indien gebeld. Geen Skype dus maar online beheer van tenminste 4 telefoonnummers. Dat is dacht ik Hosted Voip.

Zoiets wordt bijvoorbeeld beloofd door www.belcentrale.nl.

Iemand hier ervaring mee? Of zijn er wellicht betere (goedkopere?) aanbieders?

asteriskfreak
14/01/08, 23:54
Thanks Walter, verhelderend. Hoewel ik het 'trunk vraagstuk' nog steeds niet snap. Een 'buitenlijn' lijkt me toch vrij essentieel:-)

Misschien om wat duidelijker te zijn. We hebben interesse in VOIP telefonie maar willen ons daarin niet verdiepen. Eigenlijk willen we alleen een website (of control panel) waarop we onze telefoonnummers kunnen beheren. Een mooie, uitgebreide telefoon centrale op het internet dus. En dat dan hier de juiste telefoon gaat rinkelen indien gebeld. Geen Skype dus maar online beheer van tenminste 4 telefoonnummers. Dat is dacht ik Hosted Voip.

Zoiets wordt bijvoorbeeld beloofd door www.belcentrale.nl.

Iemand hier ervaring mee? Of zijn er wellicht betere (goedkopere?) aanbieders?


Waarom probeer je het niet een tijdje uit bij belcentrale?
Op deze manier weet je of hun service voldoet aan je verwachtingen.

Persoonlijk vind ik 5 Euro per maand per exentie veel te duur.
En als ik snel heb kunnen zien komen er voor bepaalde andere zaken nog extra kosten bij.

RobinJB
15/01/08, 10:02
Belcentrale nummers neem ik hier af, en die koppel ik af op eigen asterisk box.
Wij hebben ook 4 nummers, en dat gaat prima op een vpsje. Nadeel van asterisk is dat je toch wel erg veel moeite erin moet steken om het als een werkend geheel te krijgen.

Mocht er dus een degelijke oplossing komen, dan stap ik ala de minuut over.

Deimos
15/01/08, 11:07
Begint op spam te lijken, maar kijk eens op http://www.callvoip.nl/callvoip_zakelijk.php verder biedt voys.nl hetzelfde aan. Echter waren die toen ik voor de keuze stond stukken prijziger.

RobinJB
15/01/08, 12:39
Dat is niet hetzelfde, je zit aan hun trunks vast ;)

Deimos
15/01/08, 12:53
Euhm hoezo, je kunt toch nog altijd zelf kiezen over welke lijnen je naar buiten belt of sla ik de spijker volledig mis?

RobinJB
15/01/08, 13:00
We hebben het hier over een soort asterisk platform waar je onafhankelijk bent van de trunks, waar je die afneemt moet je zelf weten.
Neem je iets als voys, belcentrale of callvoip, dan moet je via hun lijn ook naar buiten bellen.

Zo begrijp ik het in ieder geval ;)

Henky!
15/01/08, 13:00
Mocht er dus een degelijke oplossing komen, dan stap ik ala de minuut over.

Volgens mij is die oplossing er en die heet Hosted Voip:-)

CallVoip ziet er trouwens goed uit. Bedankt voor de tip. Kan op de (verder zeer duidelijke) site alleen niet terugvinden of je ook een buitenlands nummer kan aanvragen. Wat goedkoper ook dan de Belcentrale zo te zien.

Dan de volgende stap, misschien moeten we onze ADSL verbinding upgraden en hier een krachtiger draadloos netwerk aanleggen. Want ik heb dus absoluut geen zin in slechte of trage verbindingen. Maar ik geloof dat de ervaringen met internet telefonie tegenwoordig wel goed zijn toch?

We kunnen wel wat investeren. Voor ISDN alleen al betalen we 40 Euro per maand.....

martysmarty
15/01/08, 13:49
Henky: Nee, bij callvoip kun je geen buitenlands nummer aanvragen. Heb een maand of 3 geleden eens over gebeld

groenleer
15/01/08, 16:28
Henky: Nee, bij callvoip kun je geen buitenlands nummer aanvragen. Heb een maand of 3 geleden eens over gebeld

Neem eens contact op met Speakup.
Zij kunnen een beheerd platform aanbieden (beperkt tot de Speakup trunks) of een IAX2 trunk naar jouw server (te gebruiken voor in- en uitgaand verkeer).

Je kan altijd nog kiezen om zelf een lokale gateway op te zetten dan.

Henky!
15/01/08, 23:47
Nee, ik wil alleen een mooi control panel, niks zelf regelen. Vooral ook omdat ik het begrip 'trunk' nog altijd niet heb doorgrond. Maar interesseert mij ook niet.

Bedankt voor de Speakup tip. Ziet er goed uit. Alleen een beetje prijzig denk ik. Verder erg jammer dat CallVoip geen buitenlandse nummers aanbiedt. Waarmee dus in ons geval voorlopig de Belcentrale overblijft als potentieel aanbieder voor Hosted Voip.

Voor Voip telefonie, wat voor ADSL verbinding heb je minimaal nodig om probleemloos te kunnen bellen?

asteriskfreak
16/01/08, 06:04
Dat ligt er maar net aan hoeveel lijnen je wil gebruiken en welke spraakcodec. In principe zou je met niet al teveel lijnen met je huidige ADSL verbinding kunnen volstaan op basis van 64 kbit/s (G711)

Uiteraard kun je door een hogere compressie te gebruiken meer lijncapaciteit gebruiken. Let wel dat dan ook de spraakkwaliteit minder zal worden. Hoe hoger de compressie hoe minder de spraakkwaliteit zal zijn

Zelf geef ik de voorkeur aan G711 (beste kwaliteit 64 kbit/s)

Voor meer info over spraakcodecs zie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spraakcodec

Deimos
16/01/08, 14:29
Kan je niet een budget voip lijn nemen in het buitenland en die dan laten forwarden naar een NL nummer? Ik roep maar wat hoor,.....

asteriskfreak
17/01/08, 06:52
Zo te zien is dit bij Belcentrale mogelijk. Ze hebben een ruim aanbod van buitenlandse nummers op voorraad. De prijs is ook redelijk te doen.

Voor een Nederlands nummer zou ik kiezen voor Budgetphone voor 10 Euro per jaar.

groenleer
17/01/08, 07:35
Ik zal zo even een paar screenies maken van onze Voip paneel bij Speakup.

hostlogic.nl
18/01/08, 11:13
Onder meer naar aanleiding van dit topic heb ik contact opgenomen met verschillende aanbieders van hosted pbx oplossingen. Dit is wat wij zoeken:
- 4 telefoonnummers (3 nieuwe en 1 geporteerd)
- 2 interne SIP telefoons
- fax2mail gateway (mail2fax is optioneel)
- Voicemail, doorschakeling naar GSM's, wachtrij e.d. functionaliteit (dus basis pbx functies)

Hierbij mijn bevinden:

www.voys.nl
Deze is veruit de duurste, maandelijkse kosten zijn 48 Euro. Ik krijg hierbij wel de indruk dat dit een partij is die het vooral moeten hebben van extra dienstverlening in de vorm van complexe voip oplossingen.

www.belcentrale.nl
Is al een stuk goedkoper met 25,90 Euro per maand. Helaas verliep het gesprek een beetje vervelend, ik had niet echt het gevoel dat men naar mij luisterde.

www.speakup.nl
De maandelijkse kosten zijn 27 Euro, daarnaast zijn de eenmalige kosten nogal hoog (155 Euro)

www.voipq.nl
Ik werd heel snel teruggebeld om mijn offerte aanvraag te bespreken. De maandelijkse kosten zijn 15,95E en de eenmalige kosten vallen ook reuze mee (52,50E)

www.callvoip.nl
Deze is de allergoedkoopste met 10 Euro per maand. Ik werd netjes teruggebeld om mijn offerteaanvraag te bespreken en de mogelijkheden door te nemen. Verder lees ik op internet goede dingen over dit bedrijf (met name hun online winkel voor voip hardware). Ik kreeg hier ook direct een demo account met een paar Euro beltegoed om eens rond te kunnen kijken in de webinterface.

Ik vond in een ander forum deze info:
VoipQ, Belcentrale.nl en ook Callvoip.nl zijn alle drie resellers van Breezz en gebruiken dezelfde hosted telefooncentrale.

Mede op basis van deze info en het feit dat telefonische bereikbaarheid voor ons (nog) niet bedrijfskritisch is kiezen wij voor callvoip.

Henky!
18/01/08, 13:09
Mooi overzicht. Bedankt Nick!

Triloxigen
18/01/08, 14:15
Ga trouwens ook niet in zee met Voicedata, ze komen niet na wat je van ze afneemt.
Ze hebben het zelfs een keer voor elkaar gekregen om van hun complete nummering te randomizen ofzo, waar je ook heen belde iedereen kreeg gewoon iemand anders.

(En dan niet binnen 1 bedrijf, nee alle klanten van Voicedata)

bigall
18/01/08, 19:18
Ondanks dat je je keuze al hebt gemaakt, wil ik toch nog even wat toevoegen.

Wij hebben ook zeer goede ervaringen met callvoip.
Ze bieden uitstekende service; het bedrijf kan echt als een voorbeeld dienen voor vele anderen.
We zijn geen klant vanwege de lage tarieven, maar vanwege de enorm goede service vanaf het eerste moment. Maar dat de tarieven laag zijn is natuurlijk mooi meegenomen.

RobinJB
18/01/08, 19:29
Zojuist een test account aangevraagd daar, en ik ben direct verbaasd. Mooie prijzen ziet er allemaal goed uit.

Henky!
18/01/08, 22:37
Ondanks dat je je keuze al hebt gemaakt, wil ik toch nog even wat toevoegen.

Wij hebben ook zeer goede ervaringen met callvoip.

Wij zijn nog steeds in de luisterende fase. En gezien de goede reacties bekijken we nu ook het callvoip gebeuren.

Opvallend overigens dat meerdere Hosted Voip aanbieders een ADSL verbinding via XS4ALL adviseren.

hostlogic.nl
19/01/08, 01:34
Ondanks dat je je keuze al hebt gemaakt, wil ik toch nog even wat toevoegen.

Wij hebben ook zeer goede ervaringen met callvoip.
Ze bieden uitstekende service; het bedrijf kan echt als een voorbeeld dienen voor vele anderen.
We zijn geen klant vanwege de lage tarieven, maar vanwege de enorm goede service vanaf het eerste moment. Maar dat de tarieven laag zijn is natuurlijk mooi meegenomen.

Ik kan nog niet uit ervaring spreken, maar de eerste indruk is zeer goed. Men reageert snel en correct op vragen en heeft ook duidelijk verstand van zaken.

asteriskfreak
19/01/08, 04:49
Zoals ik eerder al aangaf mis ik een flink stuk schaalbaarheid bij al deze aanbieders.
Zo zie ik bij Callvoip nergens staan dat men ook naar een 0900 nummer kan bellen.
Het lijkt mij toch vrij essentieel om naar dergelijke nummers te kunnen bellen.
Zeker als men geen gebruik meer maakt van een KPN aansluiting.

Verder heeft men keuze uit slechts 1 aanbieder.
In dit geval de aanbieder waar men het hosted voip gebeuren afneemt.
Een andere trunk (koppeling in je centrale naar een andere voipaanbieder) is gewoon niet mogelijk.

Terwijl dit eigenlijk het allerbelangrijkste element altijd is geweest in de voip ontwikkeling.
Ik vergelijk de genoemde aanbieders alsof je een DVD speler van Phillips koopt waarop men alleen maar Phillips DVD's kan afspelen.

Het is ook verstandig om inkomende en uitgaande gesprekken te scheiden via aparte trunks.
Mocht je niet tevreden zijn over je voipprovider, dan kun je alsnog snel switchen naar een andere aanbieder zonder je nummer te porteren.
Heb je alles bij 1 aanbieder dan kan dit soms veel geld gaan kosten, zeker als het zich om veel nummers gaat die je wil meenemen.

bigall
19/01/08, 10:55
Bij callvoip kun je gewoon naar 0900 nummer bellen. Net zoals je bij KPN gewend was met de vaste lijn. Er worden ook geen extra kosten berekend, zoals sommige mobiele aanbieders dat doen.
Maar dat had je ze natuurlijk ook zelf kunnen vragen.

Als je meerdere trunks wil, ben je waarschijnlijk aangewezen op het configureren van je eigen hosted PBX oplossing. Maar volgens mij verleg je dan alleen je single point of failure maar naar je eigen server.

crazycoder
19/01/08, 11:16
Volgens mij boeit trunks en hoe het werkt henky niet. Denk dat hij alleen z'n telefoon(s) aan wil melden en gebruiken :) ik denk eigenlijk dat een eigen pbx pas leuk wordt als je er wat meer nummers overheen laat lopen. Of natuurlijk als het om specifieke toepassingen gaat..

Een kennis van mij heeft een account bij speakup en dat lijkt allemaal wel te functioneren. Dat loopt over een budget adsl lijntje van eur 15 per maand en geeft desondanks een prima geluid.

Wie volledig over wil stappen moet zich bedenken dat adsl dood=telefoon dood :) vraag jezelf af of je daar blij mee bent.. zelfs dure glasvezel verbindingen gaan wel eens een uurtje of wat om zeep.

Voor wat betreft opzeggen/verhuizen en kosten daarvan, dat is een kwestie van vooraf afspraken over maken.

hostlogic.nl
19/01/08, 11:39
De doelgroep van een bedrijf als callvoip en vele andere hosted pbx aanbieders zijn juist de zakelijke gebruikers. En deze willen gewoon zaken doen met 1 bedrijf wat alles voor hun regelt. Als je echt zelf trunks wilt beheren e.d., dan kun je volgens mij terecht bij belcentrale.nl, waar je echt alleen een kale pbx functionaliteit afneemt. De stap naar een eigen asterisk server (in vorm van bijvoorbeeld trixbox) is dan heel klein.

martysmarty
19/01/08, 12:08
Zou zelf ook erg graag callvoip willen gebruiken. Maarja, geen buitenlands nummer...

Henky!
19/01/08, 13:53
Volgens mij boeit trunks en hoe het werkt henky niet. Denk dat hij alleen z'n telefoon(s) aan wil melden en gebruiken :)

Klopt! Ik wil Hosted Voip, ik dacht dat dat een telefooncentrale op afstand is die je middels een interface kunt beheren. Geen trunks of centrales op dit kantoor.



Wie volledig over wil stappen moet zich bedenken dat adsl dood=telefoon dood :) vraag jezelf af of je daar blij mee bent.. zelfs dure glasvezel verbindingen gaan wel eens een uurtje of wat om zeep.

Telefoonlijnen kunnen ook uitvallen. Maar verder lijkt me dit probleem niet zo groot. Als mijn ADSL verbinding het begeeft draait de telefooncentrale op afstand gewoon door. En die heb ik natuurlijk zo ingesteld dat inkomende gesprekken uiteindelijk worden doorgeschakeld naar mijn mobiel.


Voor wat betreft opzeggen/verhuizen en kosten daarvan, dat is een kwestie van vooraf afspraken over maken.

Dat moet ik inderdaad eens uitzoeken. De verhuizing moet wel vloeiend verlopen. Kan geen dag zonder telefoon...


Zou zelf ook erg graag callvoip willen gebruiken. Maarja, geen buitenlands nummer...

Dat is inderdaad een groot nadeel. We blijven als gevolg hiervan nog twijfelen tussen de Belcentrale en Callvoip.

crazycoder
19/01/08, 14:20
Klopt! Ik wil Hosted Voip, ik dacht dat dat een telefooncentrale op afstand is die je middels een interface kunt beheren.

Klopt. Je stel daar een aantal toestellen in, ieder toestel maakt verbinding middels eigen gebruikersnaam en wachtwoord.


Telefoonlijnen kunnen ook uitvallen. Maar verder lijkt me dit probleem niet zo groot. Als mijn ADSL verbinding het begeeft draait de telefooncentrale op afstand gewoon door. En die heb ik natuurlijk zo ingesteld dat inkomende gesprekken uiteindelijk worden doorgeschakeld naar mijn mobiel.

Klopt.
Van de andere kant, als ik in de lijst van storingsmeldingen kijk dan zie ik daar een paar keer telefoon staan tegenover heel vaak adsl/glasvezel/kabel.

Je kan er ook voor kiezen je belangrijkste lijn + fax via isdn te laten lopen en de rest via voip. Je kan dan met 1 ISDN1 lijn volstaan.

asteriskfreak
19/01/08, 19:29
Zou zelf ook erg graag callvoip willen gebruiken. Maarja, geen buitenlands nummer...

Bij Belcentrale kun je wel een Zweeds nummer aanvragen en laten forwarden naar je eigen centrale.

Mocht je geen eigen centrale hebben, dan bied ik je de mogelijkheid om gebruik te maken van mijn centrale. Ik heb nog capaciteit over.

Stuur hiervoor maar een PB

Henky!
20/01/08, 01:11
Bij Belcentrale kun je wel een Zweeds nummer aanvragen en laten forwarden naar je eigen centrale.

Mocht je geen eigen centrale hebben, dan bied ik je de mogelijkheid om gebruik te maken van mijn centrale. Ik heb nog capaciteit over.

Stuur hiervoor maar een PB

Ik heb inderdaad geen eigen centrale en die wil ik ook niet. De Belcentrale levert overigens ook Duitse nummers.

Wel een wat onduidelijke website. Wordt dus misschien toch Callvoip. Als het zo ver is zal ik contact met je op nemen om te zien of je een Duits nummer aan een telefooncentrale op hun servers kunt koppelen. In elk geval veel dank voor je aanbod!

shuyg
20/01/08, 13:20
Over het uitvallen van de telefoon/internetverbinding...

Ik heb bij CallVoip de volgende configuratie.
Een inkomende lijn. Deze lijn schakelt gelijktijdig door naar 2 voip telefoons (accounts zonder nummer) en een mobiel nummer. Als dit niet snel genoeg opgenomen wordt, schakelt de boel over naar de voicemail van CallVoip. Mocht er iets uitvallen en/of mocht ik niet op mijn plek zijn, dan kan je dus toch altijd de telefoon opnemen.

Deimos
20/01/08, 14:08
Ik zou het aanpassen. Eerst schakelen naar je VOIP telefoons, na xkeer niet overnemen, doorschakelen naar je mobiel. Vervolgens na x keer doorschakelen naar je voicemail. Let er in dit geval wel op dat je opgeeft na x keer doorschakelen (anders neemt de voicemail van je mobiel op.....)

shuyg
20/01/08, 17:06
Ik zou het aanpassen. Eerst schakelen naar je VOIP telefoons, na xkeer niet overnemen, doorschakelen naar je mobiel. Vervolgens na x keer doorschakelen naar je voicemail. Let er in dit geval wel op dat je opgeeft na x keer doorschakelen (anders neemt de voicemail van je mobiel op.....)

De voicemail van CallVoip neemt op voordat de voicemail van mijn mobiel kan opnemen.

Nijhuis
25/02/08, 10:48
Beste Triloxigen,

Hoe bedoel je dat precies? Wij hebben namelijk ook de hosted dienst van Voicedata maar hebben tot nu toe geen klachten?
Ook worden we altijd gelijk geholpen. Of het ligt aan ons natuurlijk :rolleyes:

Job
10/03/08, 01:27
VoIPbuster zoals eerder vermeld raad ik af.
Heb er een nummer maar het heeft nog nooit gewerkt, uiteraard diverse emails naar de supportafdeling gestuurd maar zelden een reactie gehad.

Ik heb goede ervaringen met Voipbuster (en andere voip merken van Betamax GMBH), echter alleen voor uitgaande lijnen dus geen inkomende lijnen.

Zoals met alles zijn er ook voip providers die verschillende service niveaus aanbieden.

zie: voicetrading.com

VoiceTrading Grey: lowest possible rate, no guaranteed quality
VoiceTrading Standard: low rate, high quality
VoiceTrading Premium: slightly higher rate, best possible quality

Ik denk dat voipbuster een 'GREY' product is.

RobinJB
10/03/08, 08:28
Heb nu een aardig tijdje callvoip, en heb spijt dat ik niet eerder ben overgestapt. Goed systeem, het is even wennen, maar het werkt top.

Henky!
10/03/08, 12:57
We hebben bij alle hier genoemde (Nederlandse) bedrijven (althans diegenen die hosted VOIP aanbieden) per e-mail een offerte aangevraagd. Een aantal bedrijven heeft hierop niet gereageerd, een aantal bedrijven bleef maar vragen stellen maar nog steeds geen offerte en een aantal reageerde correct.

Waaronder zeker ook Callvoip die ons uitgebreid en informatief antwoordde. Probleem is echter dat een buitenlands nummer niet geleverd kan worden. Dat is nog wel te overzien maar lastig is dat wij NL nummers willen voor twee Nederlandse steden. Dat zou betekenen dat wij op twee verschillende servers zouden worden gehuisvest met dus ook twee verschillende interfaces. Dat vind ik wel gek en onpraktisch.

We neigen nu dus naar de Belcentrale. Hoewel er hier schijnbaar weinig ervaring mee is (?).

RobinJB
10/03/08, 13:13
Belcentrale gebruikt hetzelfde systeem als Callvoip, denk dus dat je exact hetzelfde probleem krijgt.

HGM
15/03/08, 08:07
http://www.pbxes.org



http://www.vyke.com

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt

Welke instellingen gebruik je voor de vyke trunk, krijg deze niet aan de gang...?

Henky!
15/03/08, 12:42
Belcentrale gebruikt hetzelfde systeem als Callvoip, denk dus dat je exact hetzelfde probleem krijgt.

Mm, bedankt voor de tip. Zal het eens navragen. Onhandig trouwens, waarom gebruiken ze niet gewoon één server?

Inmiddels zijn we ook benaderd door mcxess.com. Ziet er ook niet zo slecht uit. Iemand hier ervaring mee?

asteriskfreak
15/03/08, 13:53
Welke instellingen krijg je niet aan de gang?

Gebruik als registerstring het volgende

username:password@sip.vyke.com


Welke instellingen gebruik je voor de vyke trunk, krijg deze niet aan de gang...?

HGM
15/03/08, 16:21
Welke instellingen krijg je niet aan de gang?

Gebruik als registerstring het volgende

username:password@sip.vyke.com

Nou ik krijg onder trixbox de foutmelding "all circuits are busy now"; met de volgende instellingen, de registerstring hebt niet:

host=sip.vyke.com
username=XXXXX
secret=XXXXXX
sendrpid=yes
type=peer
context=from-trunk
dtmfmode=auto
insecure=very

asteriskfreak
15/03/08, 18:01
Gebruik deze instellingen

type=peer
username=username
secret=password
host=sip.vyke.com
fromdomain=sip.vyke.com
fromuser=username
canreinvite=yes
insecure=very
qualify=yes
nat=yes
disallow=all
allow=ulaw


Nou ik krijg onder trixbox de foutmelding "all circuits are busy now"; met de volgende instellingen, de registerstring hebt niet:

host=sip.vyke.com
username=XXXXX
secret=XXXXXX
sendrpid=yes
type=peer
context=from-trunk
dtmfmode=auto
insecure=very

HGM
29/03/08, 18:26
http://www.pbxes.org



http://www.webcalldirect.com (gratis sms versturen binnen en buitenland

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt

Hoe verstuur je die SMS berichten dan? Of doe je dat simpelweg via hun website?

asteriskfreak
29/03/08, 18:39
Je kunt die smsjes via hun site versturen idd.

Wat je ook kan doen is de volgende tekst opnemen in een tekstbestand en deze copieren en plakken in je webbrowser.

Dit komt er dan als volgt uit te zien.

https://myaccount.webcalldirect.com/clx/sendsms.php?username=gebruikersnaam&password=wachtwoord&from=gebruikersnaam&to=+316nummer&text=je tekstbericht

Je kan hiervoor een simpel scriptje maken zodat je niet telkens op hun site hoeft in te loggen :)

Henky!
29/03/08, 23:42
On topic aub !

:-)

Snap niets van die wartaal dus juist daarom vroeg ik naar ervaringen rondom hosted voip.

We twijfelen nu tussen de aanbieders mcxess.com en voipq.net. Binnen een week of twee maken we een keuze.

En dan al de hardware (telefoons etc.) nog. Is Linksys daarvoor aan te raden?

asteriskfreak
30/03/08, 15:26
Was het niet gewoon beter geweest om een dedicated server te nemen en daar Asterisk op te draaien?
Deze heb je al tussen de 40 en 60 euro per maand.

Je hebt nu al de nodige uren gestoken in deze materie.

Hosted voip is niet dat wat het lijkt. Het enige wat er voor je gedaan wordt is een centrale voor je aanmaken. De rest dien je alsnog zelf te doen (zoals telefoons configureren en de centrale configureren naar eigen wens). Je abonnement opzeggen bij je huidige provider dien je overigens ook zelf te doen, evenals het aanvragen van nummerportering.

Ik vraag me dan ook af wat de meerwaarde is van een hosted voip oplossing. Daarbij heb ik de beltarieven eens bekeken van VoipQ.
Bellen binnen Nederland is schandalig duur, en dan heb ik het nog niet over mobiel en buitenland.



On topic aub !

:-)

Snap niets van die wartaal dus juist daarom vroeg ik naar ervaringen rondom hosted voip.

We twijfelen nu tussen de aanbieders mcxess.com en voipq.net. Binnen een week of twee maken we een keuze.

En dan al de hardware (telefoons etc.) nog. Is Linksys daarvoor aan te raden?

crazycoder
30/03/08, 15:32
Hosted voip is niet dat wat het lijkt. Het enige wat er voor je gedaan wordt is een centrale voor je aanmaken. De rest dien je alsnog zelf te doen (zoals telefoons configureren en de centrale configureren naar eigen wens). Je abonnement opzeggen bij je huidige provider dien je overigens ook zelf te doen, evenals het aanvragen van nummerportering.

Dat is afhankelijk van de provider die je kies. Als je dat bij een zakelijke club doe dan regelen zij alles voor je.

asteriskfreak
30/03/08, 15:34
Dat klopt maar daar zit dus wel een flink prijskaartje aan verbonden.


Dat is afhankelijk van de provider die je kies. Als je dat bij een zakelijke club doe dan regelen zij alles voor je.

jgdevries
30/03/08, 15:35
Henky,

Een hosted voip aanbieder die ik niet genoemd zie, maar waar wij mee samenwerken - in Amsterdam- is Voipro.com.

Ik bel zelf via hun.
Zeer complete service. En ja, Hosted VoIP kost nu eenmaal meer geld dan zelf een kleine PBX neerzetten en zelf onderhouden.

Maar het blijkt dat veel mensen absoluut geen verstand van zaken hebben om dat te doen. Maar ook geen verstand van zaken hebben om een ander op de juiste wijze te informeren.

Hosted VoIP is natuurlijk niet zaligmakend, maar geeft voor met name kleine organisaties veel flexibiliteit tegen een reeel tarief.
Let wel we praten over tientjes. Dit zijn echt geen hemeltergende bedragen.
En de dienst van Voipro.com is goed. Geen problemen met de gesprekskwaliteit, eenvoudige inrichting en een eigen portal waarin je zelf de configuratie kan aangeven.

Succes,

Jan de Vries

crazycoder
30/03/08, 15:36
Dat klopt maar daar zit dus wel een flink prijskaartje aan verbonden.
Ligt er maar aan wat je duur vind. Je spreek over zakelijk gebruik van telefonie dan moet je niet met een stel hobbyisten gaan lopen klooien.

Henky!
30/03/08, 18:02
Was het niet gewoon beter geweest om een dedicated server te nemen en daar Asterisk op te draaien?
Deze heb je al tussen de 40 en 60 euro per maand.

Je hebt nu al de nodige uren gestoken in deze materie.

Het vinden van de juiste aanbieder is inderdaad niet eenvoudig.

We hebben een dedi staan, die zouden we daarvoor in principe kunnen gebruiken denk ik. Maar dat durf ik niet helemaal aan.

Trouwens, ik zie dat je veel verstand hebt van de materie. Niet een idee om zelf hosted voip aan te bieden voor niet willen weters als ik?

crazycoder
30/03/08, 19:26
Het vinden van de juiste aanbieder is inderdaad niet eenvoudig.

Uiteindelijk blijft het toch een soort van gok. Heb wel goede ervaringen met speakup.

Misschien doe je er goed aan om eerst bij een partij een nummer af te nemen, kan je testen wat je van die partij denk. Eens dat je met alles over bent is het wat laat om te ondervinden dat het een matige club is.

Henky!
30/03/08, 23:17
Misschien doe je er goed aan om eerst bij een partij een nummer af te nemen, kan je testen wat je van die partij denk. Eens dat je met alles over bent is het wat laat om te ondervinden dat het een matige club is.

Daarom zoek ik ook ervaringen van anderen met hosted voip providers zodat we meteen de juiste kunnen kiezen.

Achtergrond, wij verhuizen deze zomer naar een andere stad. Tegelijk willen we wel bereikbaar blijven op zowel onze huidige nummers als de nieuwe.

crazycoder
30/03/08, 23:23
Daarom zoek ik ook ervaringen van anderen met hosted voip providers zodat we meteen de juiste kunnen kiezen.

Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Als je ervan afhankelijk bent dan denk ik dat speakup geen slechte partij is. Ben er eigenlijk via wht bij terechtgekomen.

Als je nieuwe nummers via voip ga gebruiken, let dan wel goed op de kleine letters. Heb al gezien dat in de voorwaarden stond dat je de nummers niet mee naar een andere provider kon nemen.

florian
23/04/08, 13:18
Howdy,


Maken hier gebruik van Speakup.

Goede ervaringen met de dienst.
Enige minpuntje is de trage behandeling van email.
Echter als je ze belt krijg je bijna altijd iemand met verstand van zaken.

Fijn te horen :) Overigens wordt er gewerkt om emailafhandeling ook binnen enkele dagen te krijgen, want dat scheelt telefoon.

Deimos
23/04/08, 13:38
Ik ben afgehaakt bij speakup ivm de trage mail afhandeling. Duurde >7dagen voordat ik een antwoord kreeg.

Sander-
23/04/08, 15:26
Wij zijn nog steeds in het voortraject met Callvoip, na een succesvolle testperiode hebben we nu de hardware besteld en zijn bezig met het uitzoeken van het nummerplan etc in samenwerking met callvoip. Dat gaat erg goed, ze denken goed mee, zijn vriendelijk, bereikbaar en zijn in onze ogen erg deskundig. Tot nu toe niets dan lof!

Ryan Kalkhoven
23/04/08, 15:41
Wij hebben uitermate goede ervaring bij VoipQ. Wij maken er nu een flink aantal maanden gebruik van. Prima service van hun kant en we hebben eigenlijk geen omkijken naar voip. Zoals je van telefonie verwacht, het werkt gewoon. Bel kwaliteit is overigens ook prima.

asteriskfreak
21/06/08, 21:27
Henky heb je inmiddels al een aanbieder gevonden die aan je verwachtingen voldoet?

Henky!
23/06/08, 14:33
Wij zijn bezig met VoipQ. Mede dankzij dit topic. CallVoip was ook een goede geweest maar hun nadeel was dat je twee verschillende beheerpanelen krijgt omdat we nummers in twee steden willen hebben.

Met VoipQ hebben we tot nu toe goed contact. Behalve dat ze inloggegevens zouden sturen die we nog niet hebben ontvangen. Maar goed, we hebben geen haast. We hebben zelfs nog geen Voip toestellen.

Wat ik je nog wilde vragen. Is het beter om toch gewoon DECT toestellen te blijven gebruiken? Ik dacht dit van je begrepen te hebben in een ander topic?

shuyg
24/06/08, 08:42
Henky: Weet je toevallig wat het adres van hun sip-server is. Als ik namelijk kijk naar de tarieven en de techniek, dan gebruiken ze eigenlijk hetzelfde systeem als CallVoip.

hostlogic.nl
24/06/08, 08:50
Volgens mij zijn zowel VoipQ als Callvoip reseller van het Breez platform. In hoeverre het voor een reseller mogelijk is om een eigen control panel hiervoor te gebruiken, dat weet ik niet. Maar ik kan wel bevestigen dat wij bij Callvoip 1 controlpanel gebruiken voor al onze nummers in 2 verschillende netnummers.

TSG-Hans
24/06/08, 16:50
http://www.pbxes.org

Ik gebruik deze al bijna een jaar en ben er super tevreden over.



Is dit nog steeds een aanrader?

asteriskfreak
26/06/08, 03:44
Beste Hans,

Bij pbxes.org dien je zelf voor trunks te zorgen.
Ik ben er ook een jaar tevreden over geweest maar ze hebben toch regelmatig wat storingen gehad. Dit was voor mij reden om over te stappen op een eigen voipcentrale.

Nu ik mijn eigen centrale heb merk ik toch wel dat het kwalitatief allemaal veel beter is.


Is dit nog steeds een aanrader?

gwijnia
12/04/10, 14:15
hoewel een oud draadje, of misschien wel daarom, zou ik graag vernemen van henky waarvoor uiteindleijk is gekozen. Wij zitten met een zelfde vraag en willen waarschijnlijk ook naar voip overstappen.
Wellicht kun je me informeren waarvoor jullie uiteindelijk hebben gekozen, waarom en uiteraard hoe de ervaringen zijn.
Ook reacties van anderen zijn zeer welkom!

Germ

cj0
12/04/10, 20:16
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Limburgse aanbieder "Motto VoIP"?

Mark Vletter
13/04/10, 14:49
Onder meer naar aanleiding van dit topic heb ik contact opgenomen met verschillende aanbieders van hosted pbx oplossingen. Dit is wat wij zoeken:
- 4 telefoonnummers (3 nieuwe en 1 geporteerd)
- 2 interne SIP telefoons
- fax2mail gateway (mail2fax is optioneel)
- Voicemail, doorschakeling naar GSM's, wachtrij e.d. functionaliteit (dus basis pbx functies)

Hierbij mijn bevinden:

www.voys.nl
Deze is veruit de duurste, maandelijkse kosten zijn 48 Euro. Ik krijg hierbij wel de indruk dat dit een partij is die het vooral moeten hebben van extra dienstverlening in de vorm van complexe voip oplossingen.


Omdat dit draadje al wat ouder is de prijs informatie out of date.

Voys

3x nummers: € 6,-
1x Fax naar email, email naar fax + telefoonnummer: € 15,-
2x VoIP account + voicemail en flexibel doorschakelen: € 10,-
Maakt in totaal: € 31,- / mnd

Wat de collega's doen, weet ik niet maar ook zij zullen niet hebben stilgezeten.

Hosted
22/04/10, 19:18
Ik denk dat abonnements kosten toch een beetje bijzaak zijn. Men moet zichzelf afvragen wat de wensen of eisen zijn die aan een dergelijke centrale stelt. Waar de ene VoIP provider of Telco enkel een SIP trunk aanbied, levert een ander een gehele PBX. Uiteraard zit daar een flink prijsverschil in.

veel prijsvergelijkingen vinden plaats op basis van abonnementskosten met een traditionele provider zoals KPN. Echter men vergeet dat dan nog wel een centrale aangekocht moet worden. Tel daar de kosten van bijvoorbeeld een IVR, of digitale PBX bij op en de som is compleet. Een vergelijking komt er dan heel anders uit te zien.

In onze ogen biede VoIP niet alleen een kosten besparing (in sommige gevallen een flinke besparing), maar ook een einde aan veel rompslomp, slechte service en vaak ellende als het gaat om abonnementen en uitbreidingen.

Shoppen en vergelijken loont absoluut, maar kijken naar het gevoel dat je bij een provider of Telco hebt is absoluut niet verkeerd. Immers is telefonie veelal het ondergeschoven kindje waar best wat aandacht aan besteed mag worden. Hosted VoIP kan dan absoluut een uitkomst zijn. Geen aanschaf kosten meer van vaak een dure PBX, onderhoud en bij storingen niet druk hoeven maken om een monteur en de tijd dat iets gerepareerd is. Dat er daarnaast veel extra functies vrij komen is een leuk extraatje.