PDA

Bekijk Volledige Versie : SEO - googles webmastertools



gringo
13/01/08, 19:45
Hallo,

Terug van een tijdje weggeweest, maar even opnieuw geregistreerd omdat ik mijn gegevens volledig verloren ben :cool:

Ik heb een SEO vraagje, mocht ik in de verkeerde categorie posten, mijn excuses, verplaats me dan aub.

Ik probeer mijn eigen website zo goed en eerlijk mogelijk op te laten nemen in de Google index, maar via Googles webmastertools zie ik de volgende problemen waar ik niet uit kom. Hopelijk kan / wil iemand me helpen.

Ik heb een cms-website en heb daarom alle dynamische php links in mod_rewrite hernoemd naar zoekmachine vriendelijke .htm links.
Vervolgens hiervan een complete sitemap gemaakt, want een index test toonde aan dat niet alle links gevonden werden (mede door een uitvouwbaar javascript menu). De sitemap geupload in Google webmastertools.

Maar de volgende zaken gaan mis en ik kom er niet uit. Googles webmaster tools zegt:


Pagina's van uw site zijn opgenomen in de index van Google.
Er bevinden zich momenteel geen pagina's van uw sitemaps in de index van Google. Het indexeren kan enige tijd duren. Mogelijk vindt u het nuttig om onze informatie voor webmasters en webmaster-richtlijnen door te lezen.

Mijn vraag, hoe zorg ik dat de pagina's in mijn sitemap wel worden geindexeerd?


URL's beperkt door robots.txt: 18

Hoe kan dit, aangezien mijn robots.txt er als volgt uitziet:


User-agent: *
Disallow:

Ik hoop dat iemand me wil / kan helpen. Alle tips zijn welkom.

Grtz Gringo

INEXPro
13/01/08, 22:19
In de help van google webmastertools staat dat het een onbepaalde tijd kan duren voordat je pagina's worden geindexeerd. Gewoon wachten lijkt me het beste.

Tevens kun je wel je eigen robots.txt erin plakken om reeds e.e.a. te testen.

eirNetics
13/01/08, 22:33
Hoe kan dit, aangezien mijn robots.txt er als volgt uitziet:

User-agent: *
Disallow:

Moet dat niet zijn

User-agent: *
Allow: /
of wil je juist alle bots toegang verbieden?

gringo
13/01/08, 22:39
In de help van google webmastertools staat dat het een onbepaalde tijd kan duren voordat je pagina's worden geindexeerd. Gewoon wachten lijkt me het beste.

Tevens kun je wel je eigen robots.txt erin plakken om reeds e.e.a. te testen.

Bedankt. Ik zal wat meer geduld moeten opbrengen :rolleyes:

Enig idee ook, hoe het kan dat volgens Google pagina's zijn uitgesloten via mijn robots.txt terwijl ik in die robots.txt (die al vanaf het begin zo staat) alle bots alle toegang geef???

eirNetics
13/01/08, 22:47
Enig idee ook, hoe het kan dat volgens Google pagina's zijn uitgesloten via mijn robots.txt terwijl ik in die robots.txt (die al vanaf het begin zo staat) alle bots alle toegang geef???

Je geeft ze juist geen toegang... disallow = verbieden

gringo
13/01/08, 22:54
Je geeft ze juist geen toegang... disallow = verbieden

Echt waar :eek:

Ik heb netjes dit gevolgd:
mcanerin.com/EN/search-engine/robots-txt.asp

Als dat niet correct is, hoe zet ik dan in een robots.txt ALLE bots op ALLOW ALLES?

eirNetics
13/01/08, 22:57
###.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35302

Als je mijn eerdere voorbeeld gebruik zit je ook goed. Trouwens, als je alless toelaat hoef je ook geen robots.txt te gebruiken.

* ik mag geen links posten

gringo
13/01/08, 23:07
###.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35302

Als je mijn eerdere voorbeeld gebruik zit je ook goed. Trouwens, als je alless toelaat hoef je ook geen robots.txt te gebruiken.

* ik mag geen links posten

Aha. ik dacht dat alleen Google "Allow" begreep en dat "Disallow:" betekende dat je niks uitsluit. :huh:

De reden dat ik wel een robots.txt heb is omdat ik daar een verwijzing naar mijn sitemap in wil gaan zetten. Heb ook gelezen dat dat nuttig is.

Explosive
14/01/08, 00:04
een bot zoekt in / ( site root ) naar je robots.txt een gewone gebruiker heeft er niets aan, waar zou je deze dan toch opnemen in de sitemap?

frvge
14/01/08, 02:57
sitemap is een .xml bestand. Niet een gewone pagina (die ook handig kan zijn!). Check de google help.

gringo
14/01/08, 09:08
een bot zoekt in / ( site root ) naar je robots.txt een gewone gebruiker heeft er niets aan, waar zou je deze dan toch opnemen in de sitemap?

Andersom, in de robot.txt een verwijzing naar je sitemap.
Sommige zoekmachines schijnen anders je sitemap niet te vinden... JUIST omdat deze niet altijd intern gelinkt is.

systemdeveloper
14/01/08, 11:32
Dit is een vereenvoudigde versie van wat ik gebruik:

User-agent: *
Disallow: /voorbeeld-admin/
Disallow: /voorbeeld-blaat.php

Sitemap: http://www.jedomeinnaam.ext/sitemap_index.html
-----------
Dus alleen disallowen wat je niet gespiderd wil hebben.
Die sitemap regel is om google beetje te helpen de sitemap index te vinden. Als je deze al bij de webmastertools hebt geregged, dan kun je het weglaten.

TiMMiEJ
21/01/08, 19:58
Ik zou ook even een <noscript> menu toevoegen aan je site. Vind google ook leuk :)

MMaI
21/01/08, 21:15
ja, als je dat goed doet komen er van die mooie secties onder je zoekresultaat te staan, zie een hoop sourceforge projecten

SEO is meer werk dan je denkt en kan succes of failure betekenen van een website ;)