PDA

Bekijk Volledige Versie : CuteFTP + iPod Touch werken niet samen met router opstelling



Unique
13/01/08, 18:45
Ok, ik heb dus laatst een routertje op de kop getikt, een aanbieding bij de dynabite, dus daar was ik helemaal blij mee. Installatie ging helemaal perfect, en bij de eerste keer aansluiten deed hij het perfect, en kon ik gewoon internetten via mijn iPod Touch. Nou wilde ik laatst via CuteFTP Pro "in" mijn iPod kruipen, zodat ik daar wat dingetjes kon aanpassen (themes toevoegen, spelletjes erop zetten). Dit werkt niet, en ik denk dat ik zelf wel weet waarom, maar ik kom er maar niet achter hoe ik dit kan oplossen.

Mijn opstelling van de routers is namelijk als volgt:
modem -> normale router -> draadloze router -> spelcomputer
\> computer

Mijn draadloze router staat dus aangesloten op mijn normale router, maar die draadloze router staat dus niet in directe verbinding met mijn computer.

De foutmelding die ik krijg is de volgende:
The connection failed due to an error or timeout.
1) Please verify that the destination host name or IP address is correct.
2) Increase the connection timeout threshold under Global Settings | Connection.
3) Switch to the opposite data connection type (PASV or PORT) under Site Settings | Type tab.

Het ligt niet aan de iPod, of CuteFTP Pro, want op een andere pc (in een ander huis) heb ik het wel succesvol kunnen doen. Overigens is de optie om de normale router te vervangen door de draadloze router mijn laatste optie, omdat ik dan heel veel kabels moet gaan weghalen, en weer moet gaan boren.

Alvast bedankt.

blaaat
13/01/08, 19:57
staat je draadloze router op switched mode?
het zou kunnen dat beide in een aparte range zitten / firewall op wireless.
en je dus geen verbinding kan maken.

staat je ftp client op sftp? omdat iPod volgens mij geen normale ftp doet.

Unique
14/01/08, 12:27
ftp client staat inderdaad op sftp ingesteld, en de iPod heb ik zo ingesteld dat hij niet op de schermbeveiliging schiet (en dus geen wifi meer heeft).


staat je draadloze router op switched mode?
het zou kunnen dat beide in een aparte range zitten / firewall op wireless.
en je dus geen verbinding kan maken.


Ik zal wel even op internet opzoeken hoe dat moet. Het rare is dat ik ook niet via firefox naar 192.168.x.x kan gaan, hij antwoord er gewoon niet op. Dingen instellen wordt dus gewoon lastig.