PDA

Bekijk Volledige Versie : Asterisk webpanel



MortyDot
13/01/08, 17:48
Beste Mede WHT gebruikers.

Ik ben nu al een tijdje aan het stoeien met asterisk op een Debian Etc server.
Om het beheer van deze server wat te vergemakkelijken ben ik op zoek gegaan naar een webgebaseerde paneel.

Ik kwam verscheidene tegen, waaronder een plug-in van web min.

Mijn vraag was wie gebruikt er nu een web panel voor Asterisk en welke bevalt jullie het beste? Kiezen jullie voor open source of is er een interessante partij die een kwalitatief goed product aanbied met veel opties.

Wat is jullie ervaring mening hiermee/over?
Alvast bedankt!
Sven

XBL
13/01/08, 18:45
Sipcat is een van de weinige controle panelen die daadwerkelijk het configuratie gedeelte uit handen nemen. Ik heb ook met Trixbox gespeeld, maar hier moest ik handmatig nog regelmatig configuratie typen.

Overigens is Sipcat niet open source en zijn de licentie kosten ook vrij hoog (er is een gratis versie tot X telefoons/wachtrijen/ivr menu's, daar baseer ik m'n mening op).

royen99
13/01/08, 19:37
http://www.voiceone.it/
Goede, werkbare, interface en behoorlijk wat mogelijkheden.

swedendedicated
13/01/08, 20:19
waarom installeer je niet asterisknow? draaien we zelf ook en is inclusief een web panel.

Explosive
14/01/08, 00:12
Asterisk heeft ook op hun site een link naar een controle paneel dat gratis is. Ik heb hiermee ooit gespeeld, maar later toch weg gedaan omdat tijdens de installatie aangegeven word dat de asterisk config bestanden overschreven worden. Ik ben even de naam kwijt.. Zodra ik deze weer weet hoor je het.

CyberNBD
14/01/08, 00:18
Explosive: ik denk dat jij Asterisk-GUI bedoelt.
Die gebruik ik hier ook icm asterisk, werkt wel prima.

Enige wat niet kan is Cisco SCCP toestellen configureren in de web interface. Maar dat is kwestie van een SIP image gebruiken of initiele config in CLI doen (dat heb ik hier gedaan met de 7970 toestellen).

xserve
14/01/08, 10:10
Trixbox werkt wel aardig. Interface ziet er niet uit en het zijn veel aan elkaar geknoopte pakketten, maar het werkt wel. Instellen gaat een stuk sneller dan met de hand in Asterisk.

InfComTec
14/01/08, 22:29
Kleine aanvulling op bovenstaande:
trixbox is een distribute, het GUI deel daarvan heet FreePBX (kan ook los) en die module heeft m.i. het grote voordeel dat je letterlijk alle niet-standaard dingen inderdaad dmv de "custom_" conf bestanden alsnog kan implementeren.
Mvgr,
Walter
InfComTec

Mark Vletter
25/01/08, 12:25
Kleine aanvulling op bovenstaande:
trixbox is een distribute, het GUI deel daarvan heet FreePBX (kan ook los) en die module heeft m.i. het grote voordeel dat je letterlijk alle niet-standaard dingen inderdaad dmv de "custom_" conf bestanden alsnog kan implementeren.
Mvgr,
Walter
InfComTec

Als je een GUI zoekt vind ik freeBPX eigenlijk de beste oplossing. Bij Trixbox krijg je naast asterisk en freepbx ook nog een hoop andere zaken, die je wellicht minder gaat gebruiker. Daarnaast staat een Trixbox standaard wel erg 'open'.

MortyDot
25/01/08, 12:28
Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik dit een VPS voip server op ga zetten voor een klant. Hij moet er makkelijk mee werken. Klopt het dat FreeBPX een "stand alone" besturingssysteem heeft?

Zoja welke versie van Linux en distro gebruikt deze?
Zou hem graag even willen proberen

InfComTec
28/01/08, 18:09
trixbox loopt op CentOS, ik dacht dat ze ondertussen op 5 zaten.
Installatie is 1 CD, in een PCtje stoppen en Enter drukken.
FreePBX is alleen het webpanel, daar zit geen distro bij.

Mvgr,
Walter
InfComTec

Mark Vletter
29/01/08, 10:04
trixbox loopt op CentOS, ik dacht dat ze ondertussen op 5 zaten.
Installatie is 1 CD, in een PCtje stoppen en Enter drukken.
FreePBX is alleen het webpanel, daar zit geen distro bij.

Mvgr,
Walter
InfComTec

Trixbox 2.4.2 is de 1.4 versie (branch) van Asterisk met CentOS 5.1.
Trixbox 2.2 is versie is de 1.2 versie (branch) van Asterisk met CentOS 4.6.

Beide draaien met de laatste versie van FreePBX.

asteriskfreak
03/02/08, 14:55
Of probeer deze eens.

http://pbxinaflash.net/

Heb er heerlijk mee kunnen stoeien en werkt ook nog veel soepeler als Trixbox.
Heb hem op een Pentium III gehad en daar liep deze zonder problemen.

Er zitten trouwens leuke ad-ons bij zoals o.a Callback en DISA.

Werkt allemaal perfect