PDA

Bekijk Volledige Versie : Installatie esx server



Greta
12/01/08, 13:37
Heeft iemand van jullie ook ervaring met de VMWare ESX server? Ik probeer deze te installeren maar mijn scsi kaart staat er niet bij. Nu kun je door op F2 te drukken deze toevoegen. Als ik dit doe dan krijg ik de melding: Insert Driver Disk. Insert your driver disk into /dev/hdc and press “OK” to continue.

Tot zover geen problem. Alleen krijg ik op dit moment mijn cd lade niet open om de disk met de drivers er in te doen omdat hij nog gemount is met het installatie programma. Iemand van jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik had al gegoogeld en bij vmware gekeken maar zie hier zo geen meldingen over. Zal dus wel iets doms van mij zijn

pierce
12/01/08, 13:42
Kan je niet voor een floppy disk kiezen?

Greta
12/01/08, 13:51
Ik kan helemaal nergens iets kiezen of wijzigen. Krijg alleen die melding met OK. Zit overigens ook geen floppy in en de drivers zijn ook een beetje te groot voor een floppy.

Sander-
12/01/08, 14:29
Vmware ESX ondersteund een beperkte set SCSI kaarten. Als je kaart er niet bij staat kun je het eigenlijk wel vergeten om het running te krijgen. Wij hebben hetzelfde gehad met S-ATA raid kaarten, onze stonden er niet bij en dus konden we niet op ESX gaan draaien... Leuk die HCL's van Vmware :p

Greta
12/01/08, 15:33
Ja, ik dacht al slim te zijn door een iso van de originele cd te maken hier de drivers van de fabrikant aan toe te voegen en vervolgens weer de cd te branden. Maar helaas dit werkte ook niet. Kort gezegd wat een *%$#@r! product…..

Weet iemand een goed alternatief?

Sander-
12/01/08, 15:35
Vmware server, Xen, OpenVZ, Virtuozzo etc :P

remoteoffice
12/01/08, 15:57
Vmware esx is een super product, maak hiervan al een aantal jaar gebruik van.
Alleen niet alle onderdelen worden gesupport of worden niet herkent door Vmware.
Je moet je echt houden aan de hcl

Greta
12/01/08, 16:16
@Sander
Dank, hebben we het weekend weer wat te lezen :)

@remoteoffice
Zal best, alleen jammer dat die HCl een beetje summier is en dat je zelf geen drivers kunt toevoegen. Bij een beetje installatie moet dit toch wel mogelijk zijn. Zelfs Windhoos kan dat ;)

Sander-
12/01/08, 17:24
Vmware staat voor een stabiel en betrouwbaar product, het zelf toevoegen van ongeteste drivers doet daar afbreuk aan. In de basis zou het makkelijk moeten kunnen aangezien esx gewoon een opgewaardeerde Fedora core 3 is...

Jandar
01/04/08, 09:52
Esx 3.5 is wat relaxter met de HCL er zijn meer kaarten toegevoegd waardoor esx 3.5 niet alleen op een server kan draaien, ik heb hier een testmachine staan en dat is een HP xw4200 Workstation, en geloof me esx 3.5 draait als een tierelier..