PDA

Bekijk Volledige Versie : Percentage betalingen met IDEAL



AlfaHosting
11/01/08, 15:14
Wat ik me afvroeg voor de hosters die online betalingen accepteren (kredietkaart, paypal, ..)

Wat is het percentage van IDEAL in je online betalingen ?

BsHosting
11/01/08, 15:22
momenteel heb ik hier iets van 50% ideal.

Mensen vinden het toch een makkelijk systeem om te betalen.

AlfaHosting
11/01/08, 15:29
momenteel heb ik hier iets van 50% ideal.

Mensen vinden het toch een makkelijk systeem om te betalen.

En is dat een rechtreeks pakket of maak je gebruik van een tussenoplossing zoals mollie of dergelijke ?

BsHosting
11/01/08, 15:34
Nee wij hebben hier een rechtreeks contract met de postbank ( de advanced versie )

AlfaHosting
11/01/08, 16:23
Nee wij hebben hier een rechtreeks contract met de postbank ( de advanced versie )

Ok, bedankt voor de posting. Ligt het percentage bij anderen ook zo hoog ?

dreamhost_nl
11/01/08, 16:29
Om een percentage op waarde weten te schatten dien je uiteraard wel te weten wat de desbetreffende partij allemaal aan betaalmogelijkheden aanbied. Een partij die alleen betalingen via iDeal accepteert zal een percentage van 100% hebben, terwijl een partij die geen iDeal accepteert weer een percentage van 0% heeft. Het percentage is dus mede afhankelijk van alle andere betaalmogelijkheden die worden aangeboden.

DutchTSE
11/01/08, 16:39
Ok, bedankt voor de posting. Ligt het percentage bij anderen ook zo hoog ?
Bij ons ligt het percentage op iets meer dan 1% van de klanten, deel gaat via automatisch incasso, grootste deel via normale overschrijving. (Tevens Postbank advanced versie).

Persoonlijk(/zakelijk) gebruik ik ideal om te betalen zodra het kan.

ErikKosters
11/01/08, 17:03
denk dat hier zo'n 15 tot 20 procent wordt betaald via iDEAL.

WebXtra
11/01/08, 17:15
sinds wij ideal in onze nieuwe site hebben zitten, worden aanzienlijk veel bestellingen per ideal betaald... 35%...
Paypal is op dit moment nog geen 5% denk ik.
Alle hernieuwings facturen worden altijd per automatisch incasso of per reguliere bankoverschrijving betaald.

Triloxigen
11/01/08, 17:38
50% ongeveer is mijn ervaring maar ligt erg aan je doelgroep.
Een particulier of ondernemer die zelf zijn facturen betaald vaak iDeal.
Maar als het via een inkoopafdeling (groter bedrijf) gaat dan word de factuur vaak betaald via overschrijving doordat niet direct betaald kan worden door de IT afdeling.

Dotdns
11/01/08, 18:47
Hey Patrick ,
Wij bieden "nog geen" ideal of ogone aan.
Paypal gaat over 35 %
Mbank (https://www.m-banxafe.be/pay2me/NL/Betalen-met-je-gsm/index.jsp)( Belgie ) over 20 %
Rest is puur overschrijving van klant

AlfaHosting
12/01/08, 20:59
Om een percentage op waarde weten te schatten dien je uiteraard wel te weten wat de desbetreffende partij allemaal aan betaalmogelijkheden aanbied. Een partij die alleen betalingen via iDeal accepteert zal een percentage van 100% hebben, terwijl een partij die geen iDeal accepteert weer een percentage van 0% heeft. Het percentage is dus mede afhankelijk van alle andere betaalmogelijkheden die worden aangeboden.

Dat was ook de vraag .. gericht aan hosters die online betalingen aanvaarden.

" Wat ik me afvroeg voor de hosters die online betalingen accepteren (kredietkaart, paypal, ..). Wat is het percentage van IDEAL in je online betalingen ?"


denk dat hier zo'n 15 tot 20 procent wordt betaald via iDEAL.

En bieden jullie ook andere manieren van online betalingen aan ?


50% ongeveer is mijn ervaring maar ligt erg aan je doelgroep.


50% van alle online betalingen of van alle betalingen ?

rensariens
12/01/08, 21:05
60% van alle particuliere betalingen hier. (Nederlandse)

edit:supported; ideal / bank / paypal

dreamhost_nl
12/01/08, 21:05
Precies ook mijn punt. Als je niet weet wat de hoster voor betalingsmethoden accepteert, heb je ook niets aan een percentage.
Hier heb je bijv. meer aan :


Ik accepteer overschijvingen via bank/giro, credit cards via Paypal, eenmalige machtigingen en iDeal. Hiervan is 10% iDeal.

Zenda
13/01/08, 10:12
Wij maken nu iets minder dan 1 jaar gebruik van iDeal en moet zeggen: heerlijk! Ik denk dat wel meer dan 75% van alle bestelling (waarbij ze de keuze hebben uit bankoverschrijving of iDeal) de betaling direct voldoet via iDeal. De vervolgfacturen worden echter altijd via bankoverschrijving gedaan, aangezien het bij ons nog niet mogelijk is om een directe iDeal hyperlink in de e-mail van de vervolgfactuur mee te sturen.

Een groot voordeel om van iDeal gebruik te maken is dat je betaling direct binnen is. Ik geloof dat het ons iets van € 0,75 kost per transactie, maar het voordeel is dat je geen omkijken meer hebt naar die factuur en dat je de klant gelijk al zijn/haar gegevens kunt toesturen. De afhandeling is gewoon direct, zonder dat het in de wacht staat.

Ik zou absoluut niet (meer) wachten, maar direct zorgen dat je ook iDeal hebt :)!

nielsrenselaar
13/01/08, 10:57
Bij ons ligt het niet zo heel hoog, ongeveer 25%. Komt denk ik meer omdat wij veel zakelijk hebben, die gewoon een factuur willen ontvangen waarna de administratie het verder wel verwerkt.

BsHosting
13/01/08, 11:43
@ Niels,

Bij ons zelfs een groot deel zakelijk via ideal, ideal krijgen ze bij ons ook gewoon een factuur van dus er zit wat dat betreft geen verschil in.

nielsrenselaar
13/01/08, 11:50
@ Niels,

Bij ons zelfs een groot deel zakelijk via ideal, ideal krijgen ze bij ons ook gewoon een factuur van dus er zit wat dat betreft geen verschil in.

Bij ons krijgen ze ook een factuur natuurlijk, maar ik doel hier op de bedrijven die de administratie geheel apart hebben. Denk als wij ook de iDeal link gaan meesturen in de factuur e-mails het percentage wat steevast met iDeal gaat betalen wel stijgt.

Triloxigen
13/01/08, 13:33
50% van alle online betalingen of van alle betalingen ?


Van alle betalingen waarbij de keus er is tussen iDeal en overschrijven.

Bestaande klanten gebruiken overigens bij voorkeur overschrijven, ook al hebben ze de eerste keer wel met iDeal betaald.

Zenda
13/01/08, 13:34
Bij grotere ondernemingen welke een aparte administratie-afdeling hebben, maken inderdaad minder tot geen gebruik van iDeal. Echter is mijn percentage wat ik noemde gebaseerd op puur en alleen zakelijke klanten. Ik denk overigens dat er tussen particulieren en 'kleine' ondernemingen weinig verschil zal zitten in de hoeveelheid gebruik van iDeal. Het verschil tussen deze groep en de grotere ondernemingen wel!

AlfaHosting
13/01/08, 23:09
Aan iedereen die gereageerd heeft, alvast bedankt. Ik wil gerust nog meer ervaringen horen maar ik heb nu al een idee, wat eerst een beetje moeilijk in te schatten is vanuit België.

Gerbruiken jullie allemaal het rechtsreeks systeem of heeft er iemand ervaring met Mollie, Targetpay of ander systeem ?

BsHosting
13/01/08, 23:16
Qua afhandeling van bv een evt klacht of wat dan ook zou ik als ik in jou schoenen stond het rechtstreeks bij de bank afnemen.

Via een andere partij blijft het toch weer een betaling aan een andere partij waarbij je dus 1 maand ofzo op je centen mag wachten.

Wij hebben rechtreeks bij de postbank en na 2 a 3 dagen hebben wij elke keer een batch ontvangen op onze rekening met ideal betalingen.

En buiten dat rechtstreeks staat ook profesioneler naar je klant toe bv in ons geval betaling aan bshosting maar als je voor bv mollie kiest staat er betaling aan mollie.

Staat niet erg mooi als je bedrijf zelf alfahosting heet.

nieuwhier
03/02/08, 23:54
Nieuwe klanten(ze willen snel aan de slag): 60% ideal, 20% paypal en 20% overschrijving
Hernieuwingen(factuur in de mail voor de Xe betalen): 30% ideal, 10% paypal en 60% overschrijving

jeffrey
06/02/08, 18:41
Best Interessant.
Naar aanleiding van dit onderwerp hebben wij ook Ideal maar eens aangeschaft.

Ik moet wel zeggen dat er wat tijd tussen gaat zitten voor je daadwerkelijk alle informatie hebt en het kunt gebruiken.

Berekenen mensen eigenlijk nog extra kosten voor het betalen middels Ideal?

nieuwhier
06/02/08, 18:42
Om 1 of andere reden geeft Ideal de klant ook meer vertrouwen in je bedrijf, je bent officieel traceerbaar.

martysmarty
06/02/08, 19:09
Hoe ben jij met ideal officieel meer traceerbaarder dan een bedrijf zonder ideal?

dreamhost_nl
06/02/08, 19:48
Je komt op de iDeal web site als accepterend bedrijf te staan. Acceptatie van iDeal is alleen mogelijk indien je bank hiertoe accepteert. Zoiets wellicht?

martysmarty
06/02/08, 20:07
Zijn weinig klanten die op de ideal site gaan kijken of je daarop staat.

En een bankrekening hebben op bedrijfsnaam zegt netzoveel als ideal, kijkend naar traceerbaarheid.

AlfaHosting
06/02/08, 21:06
Best Interessant.
Naar aanleiding van dit onderwerp hebben wij ook Ideal maar eens aangeschaft.

Ik moet wel zeggen dat er wat tijd tussen gaat zitten voor je daadwerkelijk alle informatie hebt en het kunt gebruiken.

Berekenen mensen eigenlijk nog extra kosten voor het betalen middels Ideal?

Ik heb nog geen tijd gehad om het aan te vragen, hoe lang duurt het ?
Wij gaan in elk geval niks extra aanrekenen, bij Paypal liggen de kosten nog hoger en die rekenen we ook niet door.

jeffrey
07/02/08, 11:37
Patrick,

Wij hebben het afgelopen Maandag aangevraagd (Rabobank).
Op dit moment wachten we op het contract en de gegevens, het duurt dus wel enkele dagen.

Triloxigen
07/02/08, 13:22
Ik wacht al een week of 3 op de Postbank (dit is wel inclusief aanvraag nieuwe rekening).

BsHosting
07/02/08, 13:27
Duurt wel lang dan.
Of ze willen je niet als klant.

Ideal + zakelijke rekening was hier binnen 5 dagen rond.

nieuwhier
07/02/08, 14:00
Ik gebruik een payement service provider. Tripledeal in mijn geval, anderen zijn buckaroo en multipay. Ben ik uitermate tevreden over. En je hoeft maar 1 betaalwijze te implementeren, namelijk koppelen met hun systeem en van daaruit zijn alle betaalwijzen mogelijk die je maar wilt.

AlfaHosting
08/02/08, 11:14
Ik wacht al een week of 3 op de Postbank (dit is wel inclusief aanvraag nieuwe rekening).

Ik heb gisteren een online aanvraag gedaan bij Postbank (we hebben al wel een zakelijke rekening daar) ... het begon al netjes met dat een KVK nummer invullen verplicht was en dat heb je dus in België niet.

Dan even gebeld .. moest je 8 nullen invullen. Vervolgens moest ik dan nog een hoop zaken faxen ivm. oprichtingsakte en zaakvoerder omdat we uit België kwamen. Na mijn antwoord dat dit reeds allemaal gebeurd was (omdat we al klant zijn) bleek dat dit via ING liep en dus alles opnieuw moest gefaxt worden, wat ik zonet gedaan heb.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.


Ik gebruik een payement service provider. Tripledeal in mijn geval, anderen zijn buckaroo en multipay. Ben ik uitermate tevreden over. En je hoeft maar 1 betaalwijze te implementeren, namelijk koppelen met hun systeem en van daaruit zijn alle betaalwijzen mogelijk die je maar wilt.

We gaan dit waarschijnlijk laten uitvoeren door Kooijenga (hier op het forum als Reupped). Voorlopig gaan de contacten en antwoorden op vragen zeer vlot. Ik laat zeker mijn bevindingen nog achter na de integratie.


Duurt wel lang dan.
Of ze willen je niet als klant.

Ideal + zakelijke rekening was hier binnen 5 dagen rond.

Ze willen je wel als klant maar het gaat alleen maar traag daar. Bij ons zijn er ook verschillende weken overheen gegaan vooraleer alles rond was voor de zakelijke rekening.

fattee77
11/02/08, 22:51
Kan je Ideal ook als particulier aanvragen of enkel zakelijk?

®on
11/02/08, 22:56
Alleen zakelijk, wat me ook vrij logisch lijkt.

dreamhost_nl
12/02/08, 08:39
@fattee77 :
Bedoel je nou om er mee te kunnen betalen of om iDeal te kunnen accepteren?
Acceptatie geldt indd. alleen voor bedrijven zoals Ron al aangaf. Betalen kan alleen indien je bankiert bij een aangesloten bank, zoals hier genoemd : http://www.ideal.nl/consument/