PDA

Bekijk Volledige Versie : Ioncube installeren.



PaulusB
11/01/08, 15:28
Beste allemaal,

Ik heb al verschillende keren ioncube proberen teinstalleren op een linux x86 omgeving waarbij ik niet in de php ini kan. Zet ik de map in public html of er voor maakt geen verschil. wie weet wat ik fout doe en wat moet ik doen.

Of eventueel iemand die het mee kan installeren.

Alvast dank.

Mvg Paul

Xolphin
11/01/08, 15:52
Het valt niet mee om het te installeren zonder toegang tot php.ini. Het beste kun je even contact opnemen met je hostingprovider, en hem vragen of hij het aan de php.ini kan toevoegen. Als dat niet mogelijk is zou ik overstappen op een eigen server of VPS als ik jou was.

PaulusB
11/01/08, 16:05
ik heb een reseller pakket. Dus ga niet zomaar overstappen met het aantal paketten die ik daar gehost heb. Zij geven aan dat andere klanten dit zelf geinstalleerd hebben. Nou zou dit ook moeten kunnen toch die ioncube aangeeft. Of moet de host dit gewoon even regelen. Omdat ik ook gelezen heb dat de install methode zonder de php ini niet altijd goed afhankelijk van welk zend versie je hebt.

Randy
11/01/08, 16:13
Beste Paulus (meteen heirbij een reply op de PM)

Sinds PHP 5.2.5 is het niet meer mogelijk de ioncube loaders 'runtime' te laden en moet het via de php.ini. Je webhoster is hier dus verantwoordelijk voor. Overigens is het een standaard module die naar mijn mening iedere shared webhoster geinstalleerd moet hebben.
Mocht het met je hoster niet lukken, verneem ik het wel weer via MSN/PM. Als het hem niet lukt, wil ik wel even assisteren.

QBell
11/01/08, 16:55
Of je moet je host vragen om dl() aan te zetten (wat nu veelkans uit staat ivm safe_mode.

Echter is dit geen verstandige optie.

About wat Randy zegt:
Volgens mij kan je ioncube loaders nog steeds runtime laden hoor... Ook met v 5.2.5
Enigste wat er opgelost is, is dat je nu het complete pad naar het bestand moet intypen om dl() nog te mogen gebruiken.

PaulusB
11/01/08, 17:22
Dank voor jullie advies. Nu kan ik dit even voorleggen aan mijn host.

Mvgr Paul

Keizer
11/01/08, 17:23
kan die host niet even 1 lijn toevoegen aan php.ini ? wat een dwaas

Swiftway-UK
11/01/08, 17:30
Niet alle hosts hebben maar 1 server en doen custom aanpassingen aan configuraties.
Grotere hosters houden alle servers uniform.

Dat zou een reden kunnen zijn waarom deze hoster geen aanpassing maakt aan de php.ini

PaulusB
11/01/08, 17:40
Ik heb ze gewoon netjes vriendelijk net het verzoek gedaan om het even te installeren klein moeite toch. Anders kan ik me net aangeschafte software niet draaien.

Digiover
12/01/08, 18:41
Ik heb ze gewoon netjes vriendelijk net het verzoek gedaan om het even te installeren klein moeite toch. Anders kan ik me net aangeschafte software niet draaien.

Misschien had je eerst onderzoek moeten doen of je de software wel kunt draaien bij je hoster...

*hear-hear* @Swiftway-UK :) Als het een grote(re) provider is en alle servers zijn uniform geinstalleerd, dan is de kans groot dat het installeren van een extra stuk software niet mogelijk/gewenst is. Echter, het is prima mogelijk om (bijvoorbeeld) Zend Optimizer en Ioncube Loader naast elkaar te draaien, in één php.ini bestand. Ook is het goed mogelijk om voor een individuele website een apart php.ini bestand in te stellen.

PaulusB
12/01/08, 19:00
Misschien had je eerst onderzoek moeten doen of je de software wel kunt draaien bij je hoster...


Heb ik ook gedaan alleen moest het zelf installeren alleen dat ging dus niet.