PDA

Bekijk Volledige Versie : mail probleem



roentje
10/01/08, 18:52
hallo,

Ik heb een vps host bij strato alleen nu komen overal de mails aan, na het registreren behalve bij hotmail, nu werd mij verteld dat het iets met de SPF te maken heeft, en dat ik die moet toevoegen bij de dns maar hoe doe ik dit?

Ik beheer via plesk wie kan me helpen?

dreamhost_nl
10/01/08, 18:55
Gebruik ook 'ns de zoekfunctionaliteit van WHT. Zoek en gij zult vinden :
http://www.webhostingtalk.nl/plesk/127638-mailen-naar-hotmail.html?highlight=hotmail+spf

Geert-Jan
10/01/08, 18:57
Ik heb een vps host bij strato

Ik beheer via plesk wie kan me helpen?

Strato??

roentje
10/01/08, 19:08
strato jaa

Ramon Fincken
10/01/08, 19:32
Om even op Geert-jan in te haken,
het is nu eenmaal een VPS, en ik weet niet hoe Strato in support zit, maar normaliter dien je bij een VPS of COLO zelf het serverbeheer te kunnen of uit te besteden.

cyberbootje
10/01/08, 19:51
Om even op Geert-jan in te haken,
het is nu eenmaal een VPS, en ik weet niet hoe Strato in support zit, maar normaliter dien je bij een VPS of COLO zelf het serverbeheer te kunnen of uit te besteden.

Niet om strato te flamen maar strato heeft dacht ik(correct me if i am wrong) een eigen controle paneel, ik heb er ooit eens op ingelogd en ik kwam er zelf niet 123 uit.
Erg onoverzichtelijk vond ik het, en ook niet gelijk duidelijk dat als je een bijvoorbeeld een domein record aanpast dat dit ook werkelijk daar gebeurt, met andere worden of die instellingen naar de nameserver gaan.
Net zoals bijvoorbeeld een directadmin server waar je ook alles kan instellen maar dat mensen er niet stil bij staan dat ze hun domein ergens anders moeten managen.

Ik neem aan dat als iemand hulp hierbij nodig heeft(strato z'n paneel) dat hij dat ook wel krijgt, ongeacht of hij vps heeft, een recentelijke ervaring was toch wel dat strato dat vertikte en bleef volhouden dat vps/dedi zelf gefixt moest worden.

Ramon Fincken
10/01/08, 19:54
kwestie van een SLA en/of onderhoudscontract afsluiten (indien mogelijk ) en de voorwaarden lezen, er zijn ook in nederland bedrijven die puur VPS aanbieden ( en dus geen onderhoud qua software updates/instellingen) en je dus zelf zorg draagt voor het serverbeheer.

Ik heb het gevoel dat veel mensen denken dat ze gewoon een VPS kunnen aanschaffen en verder alleen hun hostingpakketten ed kunnen aanmaken en dan klaar zijn qua beheer.

@Roentje, wat staat er in de voorwaarden qua tech support en beheer qua software/applicaties en wat heb je extra qua diensen afgenomen?

Geert-Jan
10/01/08, 22:01
Dat bedoel ik.....

En als je bij hotmail mail problemen vraagt hoe de rDNS is ingesteldvraagt men watte??
Dan moet je ook maar bij Strato zelf aankloppen vind, en ben echt niet te beroerd om iemand even te helpen.....

En i.d.d. veel mensen denken dat ze gewoon een VPS kunnen aanschaffen en verder alleen hun hostingpakketten ed kunnen aanmaken en dan klaar zijn qua beheer, een VPS is echter gewoon een server maar met extra instellingen omdat het een VPS (gedeelde server) is.

Verder kennn wij het control panel van Strato niet, dus wordt het voor ons iets moeilijker zoals cyberbootje aangeeft....

dreamhost_nl
10/01/08, 22:25
Volgens mij vraagt TS alleen hoe hij in Plesk een SPF records kan toevoegen aan de DNS records van zijn domeinnamen... Wat dat met rDNS en zijn host heeft te maken ontgaat mij...

Ramon Fincken
10/01/08, 22:34
Volgens mij vraagt TS alleen hoe hij in Plesk een SPF records kan toevoegen aan de DNS records van zijn domeinnamen... Wat dat met rDNS en zijn host heeft te maken ontgaat mij...

als hij dat vraagt ...
http://www.google.nl/search?q=plesk+add+spf&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

uitgaande dat plesk de (D)NS in beheer heeft en het domein dus niet bij een externe partij is ondergebracht ..

roentje
19/01/08, 09:51
Het is me al gelukt via sendid van microsoft, je moest een record aanmaken bij dns

crazycoder
19/01/08, 09:58
Volgens mij vraagt TS alleen hoe hij in Plesk een SPF records kan toevoegen aan de DNS records van zijn domeinnamen... Wat dat met rDNS en zijn host heeft te maken ontgaat mij...
Omdat je reverse DNS alleen in kan stellen via de partij die het IP adres in beheer heeft.