PDA

Bekijk Volledige Versie : Bericht achterlaten



TinCan
08/01/08, 23:49
Beste WHT'ers,

Is het mogelijk om via VOIP een bericht achter te laten. Ik zal even proberen een voorbeeld te geven:
-Iemand belt naar nummer ###
-Hier wordt automatisch opgenomen en er komt een bericht dat je na de piep een bericht achter kan laten. Een bericht hoeft er niet te komen
-De beller spreekt iets in en hangt op
-Het ingesproken bericht wordt vervolgens ergens opgeslagen.

Is zoiets mogelijk? Ik heb een VOIP nummer en ook een SIP provider. Het maakt op zich niet uit welk besturingssysteem.

Groeten,

TinCan

host3000
08/01/08, 23:51
Je kunt in asterisk voicemail boxes instellen en (ook) de berichten als audio file laten mailen.

TinCan
08/01/08, 23:57
Bedankt voor de zeer snelle reactie! Ik zal hier eens naar kijken.

InfComTec
09/01/08, 00:55
De trixbox distributie is een zeer snelle optie om dit te realiseren, is wel een aparte machine voor nodig om als PBX in te richten.

Anders, bij een standaard installatie van asterisk of openpbx (met yum bijvoorbeeld) zit de configuratie van voicemail in de samples die worden bijgeleverd.

Mvgr,
InfComTec

Mark Vletter
25/01/08, 12:23
Trixbox zit standaard erg 'vol'. Een asterisk met een FreePBX laagje op een CentOS 5 heeft dan eerder de voorkeur.

Je kunt dit echter ook hosted krijgen. Dan richt een VoIP leverancier dit voor je in en zet de berichten op bv een FTP server of mail ze naar een email adres.

Is dat niet de snelste en goedkoopste oplossing?