PDA

Bekijk Volledige Versie : Zolderkamer host wat verstaan jullie daar onder?



rgh
07/01/08, 18:25
Wat verstaan jullie onder de term zolderkamer host?

Voor mij heeft dit een zeer negatieve uitstraling deze uitdrukking, maar hoe kijken jullie hier tegen aan?

Voor mij betekend zolderkamer host het volgende:

een hoster die alles zwart doet, geen support geeft enz.

Maar heb ook wel eens begrepen dat mensen deze uitdrukking echt letterlijk nemen, en het zien als een eenmansbedrijfje die het vanuit huis allemaal regelt, hoeft niet zwart werken te zijn.

Triloxigen
07/01/08, 18:28
Over het algemeen een hoster die alles in zijn eentje doet, en dan bij voorkeur vanuit zijn slaapkamer.
En dan met name dat het door 1 persoon gerund wordt, wat als deze ziek oid wordt.

Technotop
07/01/08, 18:34
Definitie van zolderkamerhost....

budget - budget - budget en nog eens budget :)

Wynand
07/01/08, 18:36
Definitie van zolderkamerhost....

budget - budget - budget en nog eens budget :)Niet persé.. Ze kunnen ook bakken met geld vragen.. :cool:

pierce
07/01/08, 18:38
Een (meestal minderjarig) persoon zonder kvk inschrijving, zonder verstand van zaken en als het echt tegen zit, de servers op zolder heeft staan.

rgh
07/01/08, 18:40
Een (meestal minderjarig) persoon zonder kvk inschrijving, zonder verstand van zaken en als het echt tegen zit, de servers op zolder heeft staan.

Dit was mijn gedachte gang ook, alleen niet persee servers op zolder staan.

DeziWeb
07/01/08, 18:47
Inderdaad veel zwart werk, zitten vaak nog op school waardoor ze niet 24/7 support kunnen verlenen. Gebruiken zelfbouw servers en hosten thuis. Om een paar vooroordelen te noemen:) Echter heb je er ook hele goed bij zitten, vooral als je begint heb je niet meteen het geld voor een eigen kantoor dus zo'n beetje elk bedrijf zal ook wel als zolderkamer host zijn begonnen.

Wynand
07/01/08, 18:51
De meeste zitten nog op school, draaien zonder KvK/BTW nummer.
Daar kan je zelf je conclusies uit halen.

Verder doen sommige het goed en plaatsen ze ineens een server in een datacenter ipv. thuis achter een particulieren verbinding.

MSI-Maxx
07/01/08, 19:00
Klopt, er zijn natuurlijk wel 'zolderkamerhosts' die zo veel mogelijk tijd als ze kunnen in hun bedrijfjes stoppen. Vaak gaat het iid om minderjarige, die voor het gemak en voor het budget het runnen vanuit een extra kamer in hun ouderlijk huis ingericht als kantoor, of gewoon in hun slaapkamer. En ja af en toe ook vanuit hun zolder ;)
Maar iid hoeft er niks mis te zijn met de service van een 'zolderkamerhost'. Zijn er zat die zo begonnen zijn en nu grote bedrijven zijn. Zijn er heel wat te vinden op dit forum :)

Ik ben zelf wss ook een 'zolderkamerhost' :)

Echter met gewoon kvk, btw e.d.

Wynand
07/01/08, 19:07
Wat is zoveel mogelijk tijd? Als ik kijk naar hoeveel tijd ik kan besteden aan dingen die ik wil, naast (middelbare) school en eten, kom ik mischien aan 4 uurtjes vrije tijd.
Dan blijf ik tot 23 uur op, en sta ik de volgende dag om half 7 weer op.
Is 4 uur genoeg om zelf support te verlenen (klanten moeten dus zowiso wachten tot 's avonds op antwoord)? 4 Uur per dag om een paar servers te beheren lukt nog wel, maar.. ;)

Wat zou ik doen wanneer ik ziek wordt? De internetconnectie -weer- plat zou liggen? Het examens zijn? Ik eens een weekje met vakantie wil?
Precies daarom zou ik zelf geen bedrijf starten.

ju5t
07/01/08, 19:09
Definitie van zolderkamerhost....

budget - budget - budget en nog eens budget :)

Jij hebt geen budget? ;)

MSI-Maxx
07/01/08, 19:09
Wat is zoveel mogelijk tijd? Als ik kijk naar hoeveel tijd ik kan besteden aan dingen die ik wil, naast (middelbare) school en eten, kom ik mischien aan 4 uurtjes vrije tijd.
Dan blijf ik tot 23 uur op, en sta ik de volgende dag om half 7 weer op.
Is 4 uur genoeg om zelf support te verlenen (klanten moeten dus zowiso wachten tot 's avonds op antwoord)? 4 Uur per dag om een paar servers te beheren lukt nog wel, maar.. ;)

Wat zou ik doen wanneer ik ziek wordt? De internetconnectie -weer- plat zou liggen? Het examens zijn? Ik eens een weekje met vakantie wil?
Precies daarom zou ik zelf geen bedrijf starten.


Praten we over algemeen? Of over mij? ;) Want ik heb wel persoonlijk andwoord op je vragen, maar zeker niet elke 'zolderhost' heeft dit.


Jij hebt geen budget? ;)

Wel een budget, maar lekkere start kapitaal :)

Randy
07/01/08, 19:11
Support en beheer kun je (whitelabel) uitbesteden. Doe ikzelf ook voor wat klanten die de colo bij ons hebben ondergebracht. Als eenmansbedrijfje met enkel jezelf kun je gewoon 8/5 support bieden en 24/7 ingrijpen bij calamiteiten.

MSI-Maxx
07/01/08, 19:16
Ik doe het zo:
Zit bij een opleiding dus is 2 uur per dag :P En mag daar bellen dus ben gewoon te berijken, vaak zit ik er ook op me laptop op msn en live support dus dat is geen probleem.
Slaap maar 2 a 3 uur per dag, vraag collega's zoals Elwin. 5 uur erin en 7 uur eruit :)
Als ik ziek ben heb ik een backup, evenals als ik op vakantie wil. Deze persoon heeft genoeg kennis van zaken om emails, telefoon ed af te handelen. 24/7 bedoel ik echter mee, spoed gevallen! Dus niet vragen;
Hoe maak ik extra ftp aan..

En zo doe ik het ;)

Nog geen klanten gehad die slechte ervaring hadden of een klacht.
Kijk maar: http://core.nl.msi-hosting.net/index.php?page=klant-waardering

XBL
07/01/08, 19:20
Voor mij is de definitie ongeveer gelijk aan die van anderen: Een bedrijfje wat parttime gerunt wordt naast andere activiteiten (meestal middelbare school/mbo) door iemand die doorgaans erg jong is en niet helemaal weet hoe dat ondernemen in elkaar steekt. Het gebeurd ook nog eens vanuit huis, wat gewoon het ouderlijk huis is.

Dit zegt verder niets over de support (als jij je product zonder support verkoopt kan dit perfect; of als jij antwoord binnen 48 uur beloofd ofzo). Het zegt wel iets over het niveau van het ondernemen zelf, dat is wat bij mij met name het 'zolderkamerhost' definieert: iemand die uit het niets wat aan het aankloten is.

Wynand
07/01/08, 19:20
Praten we over algemeen?Ja.


Slaap maar 2 a 3 uur per dag, vraag collega's zoals Elwin. 5 uur erin en 7 uur eruit :)Dat heb ik ooit eens 3 weken volgehouden, kamp nu nog met slaap problemen.


Nog geen klanten gehad die slechte ervaring hadden of een klacht.
Kijk maar: http://core.nl.msi-hosting.net/index.php?page=klant-waarderingReviews op je eigen webpagina kunnen nogal subjectief zijn, zet jezelf op ispgids? :)

MarcelC
07/01/08, 19:21
Je kunt de vraag ook omdraaien, hoeveel bedrijven hebben nou werkelijk 24/7 support ....... denk dat dit alleen bij de echt grote bedrijven aanwezig is.

De vraag is: is die 24/7 kostenverhogende support echt nodig?
Ik denk het niet als je bij calamiteiten uiteraard maar wel 24/7 bereikbaar bent.

Als de kwaliteit van de diensten en de support goed zijn, ben je voor mij geen zolderkamer host, ongeacht of je alleen of met heel veel mensen een bedrijf runt.

MSI-Maxx
07/01/08, 19:21
Reviews op je eigen webpagina kunnen nogal subjectief zijn, zet jezelf op ispgids? :)

Ben ik mee bezig :)
Daar zul je hetzelfde terug vinden :)


Je kunt de vraag ook omdraaien, hoeveel bedrijven hebben nou werkelijk 24/7 support ....... denk dat dit alleen bij de echt grote bedrijven aanwezig is.

De vraag is: is die 24/7 kostenverhogende support echt nodig?
Ik denk het niet als je bij calamiteiten uiteraard maar wel 24/7 bereikbaar bent.

Als de kwaliteit van de diensten en de support goed zijn, ben je voor mij geen zolderkamer host, ongeacht of je alleen of met heel veel mensen een bedrijf runt.

Vind ik goed gezegt :)
Want vaak vinden mensen een eenmans zaak meteen 'zolderkamerhost' :(

Wynand
07/01/08, 19:24
Je kunt de vraag ook omdraaien, hoeveel bedrijven hebben nou werkelijk 24/7 support ....... denk dat dit alleen bij de echt grote bedrijven aanwezig is.

De vraag is: is die 24/7 kostenverhogende support echt nodig?
Ik denk het niet als je bij calamiteiten uiteraard maar wel 24/7 bereikbaar bent.

Als de kwaliteit van de diensten en de support goed zijn, ben je voor mij geen zolderkamer host, ongeacht of je alleen of met heel veel mensen een bedrijf runt.24/7 support is niet verder gedefinierd behalve 24/7 bereikbaar. Of dat nu via mail of telefoon is.

Verder kan je het belang van 24/7 support bij dergelijke hostingpartijen mischien nog wel nagaan, hebben mensen met shared hosting pak(ketje)s binnen het half uur nodig? Nee.
Dat wordt anders wanneer er bv. dedicatie of colocatie aangeboden wordt, maar dat is minder voorkomend bij "zolderkamerhosts" denk ik.


Want vaak vinden mensen een eenmans zaak meteen 'zolderkamerhost' :(Er zijn massa's eenmanszaken die hun job erg goed doen.. Geen vooroordelen over..

Luke B
07/01/08, 19:30
Ach ja, de term zolderkamerhost is net hoe je het wilt interpreteren. Letterlijk vertaald ben ik er ook een. Echter heb ik een KvK en BTW nummer, biedt ik fatsoenlijke support en kwaliteit (tenminste... in mijn ogen;)), staat mijn (op het moment nog) enige server in het We-Dare datacentrum te Rotterdam. Verder ben ik ook aardig bereikbaar: MDA Vario met Web 'n Walk. Haal dus meermaals ook op school mijn mail gewoon op en kan daar nog een beetje fatsoenlijk op reageren ook :). Telefonisch probeer ik ook zo veel mogelijk bereikbaar te zijn... Uitleggen aan leraren helpt vaak ook al, zo mag ik bij sommige leraren even naar de gang lopen als ik gebeld wordt.
Als ik ziek ben heb ik geen back-up, maar ach. Wij als kids zijn meer schoolziek als echt ziek en kunnen dus heel wat doen dan nog, ghehe ;)
Bij vakanties kienen we (ik en ouders) het zo uit dat er (het liefst gratis) Wi-Fi te vinden is op de camping, in het hotel, of waar dan ook.
Verder hebben we ook nog onze colocater die bij calamiteiten remote hands kan verlenen.

Hier werkt het gewoon goed allemaal goed op deze manier voorlopig. En een kantoor heeft erg weinig zin als je er maar 2 uur per dag (4 tot 6, als voorbeeld) in kan zitten...

Draaien goed, weinig problemen, op het moment ook aardige ervaringen op de ISPGids.com staan (9.7) en de klanten komen steeds meer 'vanzelf'.

DeziWeb
07/01/08, 19:37
Ik doe het zo:
Zit bij een opleiding dus is 2 uur per dag :P En mag daar bellen dus ben gewoon te berijken, vaak zit ik er ook op me laptop op msn en live support dus dat is geen probleem.
Slaap maar 2 a 3 uur per dag, vraag collega's zoals Elwin. 5 uur erin en 7 uur eruit :)
Als ik ziek ben heb ik een backup, evenals als ik op vakantie wil. Deze persoon heeft genoeg kennis van zaken om emails, telefoon ed af te handelen. 24/7 bedoel ik echter mee, spoed gevallen! Dus niet vragen;
Hoe maak ik extra ftp aan..

En zo doe ik het ;)

Nog geen klanten gehad die slechte ervaring hadden of een klacht.
Kijk maar: http://core.nl.msi-hosting.net/index.php?page=klant-waardering

Kan je dit niet beter bij een externe site doen zoals bijvoorbeeld Hostingvisie, ispgids of webhosters? Het komt nu niet erg onafhankelijk over. Ik vind het zelfs wel is een beetje op fraude lijken, ik praat nu over het algemaan niet als flame naar jou toe.

santema
07/01/08, 19:57
Over het algemeen een hoster die alles in zijn eentje doet, en dan bij voorkeur vanuit zijn slaapkamer.
En dan met name dat het door 1 persoon gerund wordt, wat als deze ziek oid wordt.

5, vanaf komende week 7 racks (vol) hier, hoofdzakelijk eigen servers (dedi), maar ik werk vanuit huis. Ben ik zolderkamer hoster of niet?

systemdeveloper
07/01/08, 20:02
5, vanaf komende week 7 racks (vol) hier, hoofdzakelijk eigen servers (dedi), maar ik werk vanuit huis. Ben ik zolderkamer hoster of niet?
Dat is een lastige vraag... werk je meer dan 50% vanaf de zolder ?

santema
07/01/08, 20:05
Nope, andere kamer, ook apart magazjn voor hardware etc. ~ 2 x per week in DC waar ik (helaas) aardig wat uurtjes slijt :).

X-Hosted
07/01/08, 20:18
Een zolderkamer host:

- Is niet volwassen (18- dus).
- Zijn website is een template of een rip.
- Zijn teksten en AV zijn (deels) rips.
- Draait alles op 1 (vaak dedi/vps/of thuis staande) server.
- Heeft ondanks dat hij linux draait vaak geen enkele of lang niet genoeg kennis van linux.
- Heeft een uptime van minder dan 99%
- Bestaat niet langer dan 1 jaar.

Zoiets :)

Technotop
07/01/08, 20:25
Jij hebt geen budget? ;)

Gelukkig niet nee :--)

AlexanderOnline
07/01/08, 20:30
Er wordt hier dus gelijk een oordel over de kwaliteit gegeven, maar dat is mij wat kort door de bocht. De term zelf komt waarschijnlijk van mensen die de zolder als kantoortje inrichten (in veel huizen is de zolder een ruimte die 'over' is), ik zie het als mensen die parttime hoster zijn. Maar de punten die X-hosted noemt, slaan natuurlijk nergens op, website is een rip, draait thuis (dit komt imo tegenwoordig wieing voor). Ook uptime en hoe lang de onderneming bestaat slaan nergens op.

Server00
07/01/08, 20:32
Eenmanszaak hoeft geen zolderkamer host te zijn. Tevens als ik ziek ben werk ik gewoon door, mocht ik stront ziek zijn dan zorg ik dat er een backup is zodat het werk alsnog kan gebeuren.

Als de support snel is, 24/7 bereikbaar bent, gewoon kwaliteit levert, weet waar je over praat of dit uitbesteed, ongeacht prijzen die je vraagt ben je geen zolderkamer hoster.

Swiftway-UK
07/01/08, 20:33
Eenmanszaak hoeft geen zolderkamer host te zijn. Tevens als ik ziek ben werk ik gewoon door, mocht ik stront ziek zijn dan zorg ik dat er een backup is zodat het werk alsnog kan gebeuren.


En wat als je vandaag (vanavond) nog buiten de deur stapt en aangereden word?
je bent een maandje in het ziekenhuis en je kunt de eerste weken zelf niks regelen.

Is de backup er dan al?

Technotop
07/01/08, 20:37
Uiteindelijk gaat het om welke diensten je levert en zal het mensen niets uitmaken of je nog maar 16 bent, een volwassen persoon kan honderd keer meer verknallen en sommige minderjarigen draaien al een prachtbedrijf die kwaliteit diensten leveren en dag en nacht klaar staan voor zijn of haar klanten.

Houd wel altijd in je achterhoofd dat als je ziek bent er een plaatsvervanger dient te zijn om de serieuze problemen te verhelpen. Zorg dus ook altijd voor goede documentatie voor als er een keer iets goed mis gaat (auto ongeluk?).

Zolderkamerhoster is in het levengeroepen voor de groep mensen die het goed verknallen en statistisch gezien zijn dit inderdaad minderjarige personen, alhoewel ik genoeg “grotere” bedrijven het zie verknallen.

Het zegt dus niets 

Trafego
07/01/08, 20:42
ik ben begonnen als woonkamerhost :D whahahaha (telt dat ook mee?)
Netwerk wel gelijk goed gedaan, ook inclu de nodige whitelabel sla afvangingen en niet in me eentje :) In NL/Be nu 5 racks vol, dus mogen niet klagen lijkt me...
we hebben nu wel rem erop gezet daar hosting onze hoofdcore niet is.

Moet zeggen.. ik denk toch nog met plezier terug aan die tijd.. op sommige vlakken makkelijker ook al eet en slaap je in je werk.

Of ik nog een keer zo zou doen? Nee dat niet.. het is een leerprocess waar vele hier al doorheen zijn (of nog moeten komen, of er niet door geraken doordat ze alleen maar feesten)

Toch vind ik wel dat teveel 15/16 jarige die net van de papfles afzijn en hun laatste "z*k"haren nog moeten volgroeien moeten bezig zijn met waar ze goed in zijn... puberen, en niet de ondernemer met xx praatjes (noem maar geen namen)

crazycoder
07/01/08, 20:54
Als de support snel is, 24/7 bereikbaar bent, gewoon kwaliteit levert, weet waar je over praat of dit uitbesteed, ongeacht prijzen die je vraagt ben je geen zolderkamer hoster.
Juist als je 24/7 voor support bereikbaar bent ben je een zolderkamerhoster :)

Er is geen enkele hoster van enige omvang die 24/7 support zal verlenen. Muv colocated en dedicated met sla maar dat is meestal via een apart nummer.

Server00
07/01/08, 20:59
Juist als je 24/7 voor support bereikbaar bent ben je een zolderkamerhoster :)

Er is geen enkele hoster van enige omvang die 24/7 support zal verlenen. Muv colocated en dedicated met sla maar dat is meestal via een apart nummer.

24/7 support is gewoon service die erbij hoort. Dat wil niet zeggen dat je elke avond kan aankloppen voor kleine support vragen, maar bij storingen moet je toch wel degelijk bereikbaar zijn.

Swiftway-UK
07/01/08, 21:15
Er is geen enkele hoster van enige omvang die 24/7 support zal verlenen. Muv colocated en dedicated met sla maar dat is meestal via een apart nummer.

Is dit een grap? bijna elke hoster van redelijk formaat bied natuurlijk 24/7 support. Dat is ook logisch, aangezien dit soort hosters klanten uit verschillende tijdzones bedienen.

crazycoder
07/01/08, 21:27
Is dit een grap? bijna elke hoster van redelijk formaat bied natuurlijk 24/7 support. Dat is ook logisch, aangezien dit soort hosters klanten uit verschillende tijdzones bedienen.
Natuuurrrrlijjk. Niet dus. Er zijn vrij grote hosters die niet in meerdere tijdszones opereren.

MSI-Maxx
07/01/08, 21:29
Er zijn grote hosts die niet beschikbaar zijn na 17:00 ! (bv: Active24)

Swiftway-UK
07/01/08, 21:32
Er zijn grote hosts die niet beschikbaar zijn na 17:00 ! (bv: Active24)

Maar de meeste grote hosters zijn toch wel 24/7 bereikbaar, zeker als ze ook andere diensten verlenen zoals dedicated server verhuur.


Natuuurrrrlijjk. Niet dus. Er zijn vrij grote hosters die niet in meerdere tijdszones opereren.

Tussen groot en vrij groot zit weer een verschil

mijn definitie

groot > 1 miljoen gebruikers
vrij groot > 100 000 gebruikers

En in de groep 'vrij groot' zitten er voldoende (ook die niet in verschillende tijdzones opereren) die 24/7 support geven.

MSI-Maxx
07/01/08, 21:34
Wat ik ook heel jammer vind is als ze hun support door een ander bedrijf laten doen. De kwaliteit van de support is vaak zeer laag..

Server00
07/01/08, 21:37
Wat ik ook heel jammer vind is als ze hun support door een ander bedrijf laten doen. De kwaliteit van de support is vaak zeer laag..

Dat hangt ervanaf. Support zelf is zeer irritant dat je bij de kleinste vragen lang moet wachten of dat er eerst mensen voor moeten ingeschakeld worden. Beheer van servers en installatie van bepaalde software is geen enkel probleem.

Desmond
07/01/08, 21:39
Ik ken mensen die op hun zolder zitten met 2 personeelsleden en +/- 25 goedlopende (vastgoed en investment) BV's.

Het kan alle kanten op maar in de hosting wereld is het vaak een eenmanszaakje die vanaf thuis alleen werkt. Geen professioneel bedrijf met eigen kantoor pand en personeel ;)

Desmond

hires
07/01/08, 21:43
Mijn mening is dat als je een 'ondernemer' bent, dat je dan je problemen van bereikbaarheid, uptime, goede support, naam opbouw, klanttevredenheid e.d. zelf wel weet op te lossen! Als je een echte ondernemer bent en je merkt ruim van tevoren dat je het eventueel niet alleen zou kunnen, dat je er dan voor zorgt dat je iemand erbij neemt; en dat je dan nadenkt over zaken als: wil ik een partnership of wil ik een freelance inhuurkracht?

Als je een ondernemer bent dan maakt het niet uit in welke branche je werkt!

Als je slim bent en in de hostingbranche werkzaam bent, en je wilt juist 'de ondernemer' zijn, dan zorg je dat je vooral niet bezig bent met technische zaken, denk ik dan. Dat is ook denk ik niet haalbaar.

Maar.. eigenlijk zou je het zo moeten bekijken, heel zwart wit: als je een echte ondernemer bent (en dat moet je zijn als je eigenaar bent van je eigen zaak) dan zou ik zeggen dat als je een winstgevende onderneming hebt, je gewoon iets goed doet. Met 1 man of 3000 man; prima, winstgevend is winstgevend. Vanaf een zolderkamer of met een bedrijfspand? Ook goed, winstgevend is winstgevend. Een bedrijfspand kost ook geld en een recentelijk bericht meld ook dat personeel aardig wat op internet zit tijdens het werk. Daar betaal je dus vrolijk voor. En reken maar dat personeel een hoop kopzorgen geeft. Let wel, als je personeel simpelweg nodig hebt en rendabel is met name, doen natuurlijk.

AlfaHosting
07/01/08, 21:59
Zolderkamerhoster is in het levengeroepen voor de groep mensen die het goed verknallen en statistisch gezien zijn dit inderdaad minderjarige personen, alhoewel ik genoeg “grotere” bedrijven het zie verknallen.



Ik denk dat dat een beetje de omschrijving is van wat men verstaat onder zolderkamerhoster. Het heeft weinig te maken met alleen werken, budget of niet, werken van op een zolderkamer of niet.

De zolderkamerhoster doet ook alsof hij met veel is, alsof hij geweldig groot is en overdrijft alles enorm.

ju5t
07/01/08, 22:28
De zolderkamerhoster doet ook alsof hij met veel is, alsof hij geweldig groot is en overdrijft alles enorm.

Daar zijn ze niet alleen in hoor.

AlexanderOnline
07/01/08, 22:30
Daar zijn ze niet alleen in hoor.
:D :lovewht:

hires
07/01/08, 22:32
Ik denk dat dat een beetje de omschrijving is van wat men verstaat onder zolderkamerhoster. Het heeft weinig te maken met alleen werken, budget of niet, werken van op een zolderkamer of niet.

De zolderkamerhoster doet ook alsof hij met veel is, alsof hij geweldig groot is en overdrijft alles enorm.

Het beste antwoord voor TS vind ik ook inderdaad Technotops post.

Daarnaast denk ik ook inderdaad dat er wat hosters zijn die groter denken dan dat ze zijn, alleen, je moet jezelf ook verkopen. Meestal is een melding dat je vanaf een zolderkamer werkt niet heel erg rustgevend voor de klant. Aan de andere kant mag je geen onwaarheden vertellen en moet je wel de zaken waar kunnen maken die je op je website belooft bijvoorbeeld.

Uiteindelijk maakt het de klant niet uit hoe en wat en waarom, als het maar werkt en hij waar krijgt voor zijn geld.

rgh
07/01/08, 22:48
Een avondje afwezig zijn heeft toch al behoorlijk wat stof doen opwaaien hier.

Volgens mij is Microsoft toch ook begonnen in een garagebox?

Nu we het toch over service hebben van de hosters. Voordeel kleinere hosters is, dat de service persoonlijker is, en je niet als klantnummer behandeld wordt.

Voordeel voor vanuit thuis werken is, dat je inderdaad vaak langer doorwerkt en dus langer zelf de support kunt geven en hiervoor niemand hoeft in te huren.

Groot nadeel, ziekte, vakantie andere omstandigheden dat vervanging goed geregeld moet worden, en dit vaak niet het geval is.

Ik lees hier dus ook wel uit de reacties dat er onder de hosters ook verschillend gedacht wordt over de term zolderkamer host.

Mikey
07/01/08, 23:20
ik zie vooral van diegene die zichzelf verdedigen dat ze het niet zijn jalozie uiten naar die ze bestempelen als 'het' zijn.

0.02

Swiftway-UK
07/01/08, 23:26
Als je een ondernemer bent dan maakt het niet uit in welke branche je werkt!


100% mee eens. Meeste 'die-hard' ondernemers zijn actief in meerdere branches, zeker later in hun carriere.

Triloxigen
07/01/08, 23:40
Mijn mening is dat als je een 'ondernemer' bent, dat je dan je problemen van bereikbaarheid, uptime, goede support, naam opbouw, klanttevredenheid e.d. zelf wel weet op te lossen!

Maar zelf oplossen staat los van het niet mogen inhuren van externe krachten.
Als ondernemer hoor je te weten waar je eigen grenzen zijn en wanneer je een ander in hoort te schakelen.

Trafego
08/01/08, 00:45
Maar zelf oplossen staat los van het niet mogen inhuren van externe krachten.
Als ondernemer hoor je te weten waar je eigen grenzen zijn en wanneer je een ander in hoort te schakelen.

Doen waar je goed in bent, de rest uitbesteden :)

BertvArkel
08/01/08, 01:03
bedrijven die resellen van alleen producten die zie ik alleen maar groeien door de lage kosten en 0 euro te inverteren lijkt mij dit de beste oplossing voor starters, Deze kunnen zo mooi kapitaal opbouwen en later op eigen poten gaan staan.

deze manier hebben bedrijven als VDE Hosting zeker goed gezien. Alleen heeft VDE het later verkocht.

AlfaHosting
08/01/08, 09:59
Volgens mij is Microsoft toch ook begonnen in een garagebox?

Nu we het toch over service hebben van de hosters. Voordeel kleinere hosters is, dat de service persoonlijker is, en je niet als klantnummer behandeld wordt.


Ik denk dat er geen enkel probleem is als je alleen van thuis uit werkt. Daarom dat de term 'zolderkamerhoster' voor mij iets anders betekend dan alleen werken van thuis uit.

hires
08/01/08, 10:32
Maar zelf oplossen staat los van het niet mogen inhuren van externe krachten.
Als ondernemer hoor je te weten waar je eigen grenzen zijn en wanneer je een ander in hoort te schakelen.

Ben ik 't ook helemaal mee eens. Ik bedoel ook meer dat je juist NIET alles zelf hoeft te doen en zaken juist ook kan uitbesteden. Zeker in het begin, wanneer je nog ni9et alles onder de knie hebt, zowel op technisch als ondernemers -gebeid, dan wil je misschien hulp van andere partijen.

Uiteindelijk moet iedereen zelf beslissen en berekenen of het zinnig is bepaalde takken van sport uitbesteed te laten of toch zelf te gaan doen. Als het goedkoper kan en de kennis is in huis, dan moet iemand datgene gewoon doen. En als daar dan extra mensen voor in dienst kunnen worden genomen, doen.

Bij dit alles blijven wel een aantal puntjes overeind staan, wat een 'zolderkamerhoster' bezig zou moeten houden, zoals ziekte of zelfs overlijden, vakantie enz.

INEXPro
09/01/08, 09:14
Volgens mij is Microsoft toch ook begonnen in een garagebox?


De vrienden van Dell ook

Swiftway-UK
09/01/08, 09:25
De vrienden van Dell ook

Apple in principe ook.
Maar dat waren toch echt andere tijden in de IT.
Geen enkele hoster komt in de buurt van de omzet van Dell, HP, Apple of Microsoft (zelfs de grootste ter wereld 1&1 niet). Dus ik zou aanraden om wel appels met appels met elkaar te vergelijken.

Als je nu dik wil scoren moet je toch echt een content provider opzetten met een goed idee (google, facebook, Ebay, dat soort werk), voldoende investering erachter verzamelen en vooral veel geluk hebben dat je site aanslaat tussen de honderd duizenden 'web 2.0' starters. ;)

The-Future-Host
11/01/08, 21:37
En hoe zit het dan met de internet snelheid upload/download als je een zolderkamer hoster bent?

Ik heb een telenet provider,en die ligt regelmatig uit.En als hij er uit ligt dan duurt het vaak meer dan 3 uur of zelfs meer tot het weer online is.

Dus daarom ben ik nooit gestart met op de zolderkamer te gaan hosten.

Natuurlijk is het interessant allemaal op zo zolderkamertje.Meer webruimte,maar hoe zit het met de dataverkeer?
Bij telenet heb je 30gb aan dataverkeer per maand,en dat nog eens verdeeld in down/uploads.

Daarom denk ik dat het gewoon interessant is voor beginnertjes die graag eens willen proeven wat nu eigenlijk hosting is.Maar willen ze echt door zeten,dan zullen ze toch een echte server moeten nemen,met meer snelheid.En dat kan je niet aanbieden op een zolderkamertje.

systemdeveloper
11/01/08, 21:50
En hoe zit het dan met de internet snelheid upload/download als je een zolderkamer hoster bent?

Ik heb een telenet provider,en die ligt regelmatig uit.En als hij er uit ligt dan duurt het vaak meer dan 3 uur of zelfs meer tot het weer online is.

Dus daarom ben ik nooit gestart met op de zolderkamer te gaan hosten.

Natuurlijk is het interessant allemaal op zo zolderkamertje.Meer webruimte,maar hoe zit het met de dataverkeer?
Bij telenet heb je 30gb aan dataverkeer per maand,en dat nog eens verdeeld in down/uploads.

Daarom denk ik dat het gewoon interessant is voor beginnertjes die graag eens willen proeven wat nu eigenlijk hosting is.Maar willen ze echt door zeten,dan zullen ze toch een echte server moeten nemen,met meer snelheid.En dat kan je niet aanbieden op een zolderkamertje.

Hier neem je het toch allemaal een beetje al te letterlijk :)

The-Future-Host
11/01/08, 22:00
Hier neem je het toch allemaal een beetje al te letterlijk :)


Weet ik :)

Moest toch even mijn verhaal kwijt :D

w3rd
11/01/08, 23:46
Ik denk dat iedereen een andere definitie heeft van een "zolderkamerhost". Naar mijn idee is een zolderkamerhost een persoon die part-time aan zijn bedrijf werkt en niet altijd in staat is hier mee bezig te zijn.

Je kunt pas "echt" een service verlenen wanneer je minimaal 8 uur per dag bereikbaar bent (en dus op je werkplek zit - niet op school o.i.d.) en 24/7 kunt ingrijpen bij calamiteiten. Internet is voor vele bedrijven een must, deze kunnen natuurlijk niet wachten tot hun enigste hoop bij calamiteiten tijd heeft. Verder dien je natuurlijk wel te beschikken over goed vervoer naar het Datacenter dat 24/7 te raadplegen is en dit is iets wat scholieren vaak niet hebben.

Zelf heb ik ook deel uitgemaakt van de "zolderkamerhosters" en spreek ik uit ervaring.

Wynand
12/01/08, 10:10
The-Future-Host: zelfs als hij constant up zou zijn ben je er nog niets mee, 512Kbps upload (allez, vanaf eind Julie 1Mbps dan) en poorten onder de 1000 die inkomend dicht staan. ;)