PDA

Bekijk Volledige Versie : stagiaire



swedendedicated
05/01/08, 19:11
Weet iemand hoe het belastingtechnisch zit als je een stagiaire neemt? Ik krijg namelijk weleens een aanvraag, opzich geen probleem maar weet nooit precies of het nou wel of geen geld kost. Misschien heeft iemand hier ervaring mee of een informatieve link.

Stewie
05/01/08, 19:13
Je kan een vergoeding afspreken, dat is aan jou. Daarnaast moet je wel toestemming hebben van de school en bij bijvoorbeeld MBO stagaires Ecabo.

tvm
06/01/08, 12:56
Het is meer gebruikelijk een stagair op het eind van zijn stage een cadeau te geven. Afhankelijk van de duurtijd van de stage, belastingstechnisch in Belgiƫ is dit makkelijker. Ik denk zelf dat wij hier volgens de wet gen geld mogen geven aan een stagair. Uiteraard kan er altijd wat onder tafel geregeld worden.
Ik weet niet hoe dit is in nederland?

phreak
06/01/08, 13:03
Het is in nederland wel gebruikelijk om een stagevergoeding te betalen aan stagiaires; zie hieronder de 1e link die ik vond toen ik googlede op stagevergoeding

http://www.stagetips.nl/Tips.htm?groepid=8&tekstid=14

Martijn Koot
06/01/08, 23:01
Volgens mij ben je vanaf het HBO verplicht een stagiare een vergoeding te moeten betalen van 250 euro per maand. Bij een MBO stage is het meestal wel gebruikelijk om met een afstudeerstage de student een vergoeding. De stagiares in ons bedrijf nemen wij bij ons in dienst voor een bepaalde tijd met de functieomschrijving van stagiare. Dit betekend dat jezelf helemaal safe bent indien er wat gebeurt.