PDA

Bekijk Volledige Versie : Email krijgen ieder jaar



hanzeman
05/01/08, 08:59
Beste,

Wij werken op dit moment met sommige klanten op licentie-basis. Ieder jaar dient er dus iets gefactureerd ter worden.

Alleen hebben we het op dit moment in een map zitten, daar we er naar toe willen gaan dat we automatisch een mail krijgen.

Waar ik dus naar op zoek ben, is een systeem waarin je ticket of iets dergelijks aan kunt maken waarin je wat info zet en een startdatum. Vervolgens mailt het systeem jou ieder jaar op de ingevoerde datum het ingevoerde bericht.

Bijvoorbeeld.

Datum : 01-01
bericht: Klant Jansen een factuur sturen van 200 euro.

Weet iemand of dit mogelijk is..
Het belangrijkste is dat wij niet zelf meer de mappen in hoeven te duiken om te kijken wie er nog een jaarlijkse factuur moet krijgen.

Ikzelf heb ook wefact standaard en hier kun je al wel de jaarlijkse tickets/orders aanmaken, alleen mailt hij deze niet automatisch.

Graag zie ik jullie ervaring hierin tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Hans van der Stouw

Dominic
05/01/08, 09:06
Je logt toch ook af en toe in op Wefact, de facturen staan dan toch gewoon in een wachtrij?
Samen met misschien een outlook herinnering o.i.d.?

BsHosting
05/01/08, 09:10
of een cronjob laten draaien dan stuurt ie ze zelf.

wij hebben zelf de pro versie draaien en lossen het gewoon op met een cronjob en worden zo automatisch verstuurd.

hanzeman
05/01/08, 09:12
Wefact gebruik ik alleen voor de hosting. En van daaruit factureer ik ook. Alleen voor de andere klussen factureer ik vanuit een officieel boekhoudprogramma. Wanneer ik dus wefact ook ga gebruiken voor de jaarlijkse licenties, en deze vervolgens niet factureer klopt mijn factuurnummer-opvolging niet meer.

BsHosting
05/01/08, 09:13
dan houd je nu dus 2 boekhoudingen bij want nu loopt het dan ook niet gelijk met wat je in wefact doet en in je andere programma.

hanzeman
05/01/08, 09:15
dan houd je nu dus 2 boekhoudingen bij want nu loopt het dan ook niet gelijk met wat je in wefact doet en in je andere programma.

Klopt, om de hosting gescheiden te houden van de overige activiteiten houden we inderdaad een andere boekhouding bij.

crazycoder
05/01/08, 09:17
Wefact gebruik ik alleen voor de hosting. En van daaruit factureer ik ook. Alleen voor de andere klussen factureer ik vanuit een officieel boekhoudprogramma. Wanneer ik dus wefact ook ga gebruiken voor de jaarlijkse licenties, en deze vervolgens niet factureer klopt mijn factuurnummer-opvolging niet meer.
Kost je een paar uur om zelf iets in PHP te schrijven, je kan ook kiezen voor een verjaardag-herinner-service :)

Een pakket als snelstart bied een mogelijkheid om abonnementen bij te houden.. als je met snelstart werk zou je het dus vanuit je boekhoudpakket kunnen regelen. Andere pakketten kennen ook dit soort mogelijkheden.

Andere alternatief: maak een lijst in access aan zodat je maandelijks alle te factureren zaken voor je neus krijg.

BsHosting
05/01/08, 09:18
Je kan alles gewoon in wefact zetten hebben wij destijds ook gedaan zat nl ook in die situatie.

En dan op de laatste factuur van je oude boekhouding een aantekening maken dat de nummering niet meer doorloopt vanwege een nieuw programma.

Wij hebben dat zo ook op aanraden van de boekhouder gedaan en de belasting ook gebeld nog voor de zekerheid en dat was geen probleem en al zeker niet als je het in het begin van het jaar doet.

hanzeman
05/01/08, 09:20
of een cronjob laten draaien dan stuurt ie ze zelf.

wij hebben zelf de pro versie draaien en lossen het gewoon op met een cronjob en worden zo automatisch verstuurd.

Cronjobs heb ik geen ervaring mee. Kun je hier wat meer over vertellen?

Zie inmiddels dat een cronjob een soort script-uitvoerder is...?

BsHosting
05/01/08, 09:22
Beste,

Ik sta net op het punt om naar een klant te gaan dus kan je daar niet mee helpen nu.
Maar denk dat er zat hier zijn die dat je zo uit kunnen leggen.

succes.

dreamhost_nl
05/01/08, 09:35
Cron(job/tab) : http://en.wikipedia.org/wiki/Cron

swedendedicated
05/01/08, 10:23
Als je niet met een crontab bekent bent kun je het beste het volgende doen.

minuut uur dag maand dagvdweek
* * 1 1 * mail -s "factuur voor" adres@klant.nl

Ik weet niet of het zo werkt (is nog vroeg voor mij)
Zie ook:

Usage: mail [-iInv] [-s subject] [-c cc-addr] [-b bcc-addr] to-addr ...
[-- sendmail-options ...]
mail [-iInNv] -f [name]
mail [-iInNv] [-u user]

hanzeman
05/01/08, 10:40
Zegt mij helemaal niets... Zijn er voorbeelden beschikbaar hoe je dit kunt realiseren?

swedendedicated
05/01/08, 11:20
ik neem aan dat je linux toegang hebt? vi of nano /etc/crontab en dan mijn regeltje erin zetten dan om de minuut laten draaien en naar jezelf sturen ***** zijn de minuten,dagen enz wanneer de cron wordt uitgevoerdt.

hanzeman
05/01/08, 11:55
Ik heb plesk met crontab.. Kan ik daar wat mee doen?