PDA

Bekijk Volledige Versie : Server uitbreiden met 2e CPU



JJFS
04/01/08, 16:33
Ik heb deze server al een aantal maanden in gebruik:
HP ProLiant DL140 G3 Intel® Xeon® E5345 Quad Core Processor 2.33 GHz 8MB 1GB 80GB 1P NHP SATA Rack Server | 417748-421

Maar ik wil er nu dus een 2e Cpu bij plaatsen, kan ik gewoon een Xeon 5345 bij een webshop kopen die al een passieve koeler bezit of moet ik persee een "HP versie" aanschaffen voor ~ 200,- euro extra?

Dit gaat overigens om een 1u behuizing.

Sorcer
04/01/08, 16:59
Als je er zeker van wilt zijn dat de compenenten elkaar accepteren denk ik dat je beter af bent met dezelfde "HP" versie. Wij zelf doen niet anders, alleen al om het feit om problemen uit te sluiten. Wijzelf hebben DELL Servers, en indien er servers geupgrade worden zorgen wij altijd voor dezelfde componenten van de leverancier in dit geval DELL.

Heb zelf geen ervaring op gebied van andere "versies" erin pluggen en wat het effect kan zijn op korte en langere termijn. Iemand anders toevallig? :)

PS. Succes met de uitbreiding.

gjtje
04/01/08, 17:01
De grotere merken hebben eigen koelers. Ik zou geen standaard processor er in stoppen. Er is een kans dat het niet past en daarnaast zal de koeling niet optimaal zijn.

s2software
04/01/08, 17:11
HP versie kopen, aangezien HP vrijwel zeker aangepaste koelblokken heeft. Bovendien zal het plaatsen van niet-officiele HP producten zeker invloed hebben op je garantie.

INEXPro
06/01/08, 22:08
HP versie kopen, aangezien HP vrijwel zeker aangepaste koelblokken heeft. Bovendien zal het plaatsen van niet-officiele HP producten zeker invloed hebben op je garantie.

Natuurlijk is de garantie van een niet-officiele HP cpu dan te verhalen op het bedrijf waar deze wel is aangeschaf. (echter iets dergelijks als support zal wel invloed hierop kunnen hebben)

deCube
30/01/08, 20:14
Natuurlijk is de garantie van een niet-officiele HP cpu dan te verhalen op het bedrijf waar deze wel is aangeschaf. (echter iets dergelijks als support zal wel invloed hierop kunnen hebben)

De garantie bij HP voor je server vervalt wel als je er zelf in gaat prutsen.

Showeb
30/01/08, 21:34
Ben het er helemaal eens met gjte, een ander koeler gaat niet passen.
HP heeft zijn eigen koelers.