PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom switch handig?



WH-Tim
03/01/08, 19:26
Ik ben bezig met reorganisatie van mijn netwerk structuur. Momenteel zit ik een netwerk van mij te bekijken waarin ik hetvolgende heb hangen:
- 1 cisco 24 ports switch (zonder enige beheerder of kennis ervan)
- daaraan geplugd 2 colo servers

Heeft het uberhaupt wel enig nut dat deze switch ervoor hangt, qua broadcasts oid of maar het gewoon 0,0 noppes uit?

Caspar Gomez
03/01/08, 19:31
De reden dat je een switch hebt hangen is dat je de binnenkomende uplink kunt splitsen tussen je servers.

Je zou waarschijnlijk ook werken zonder de switch ertussen (als je 2 uplinks had). Weinig verschil zal het niet uitmaken. (Alleen de switch-functies als eigen statistieken e.d. heb je dan niet meer)

En ik denk niet dat Leaseweb blij zal zijn dat jij uiteindelijk 20 uplinks wilt als je 20 servers hebt hangen :D

WH-Tim
03/01/08, 19:39
Nu valt het kwartje. Dat was inderdaad de reden..

crazycoder
03/01/08, 19:43
Onderling verkeer wordt over een eigen switch niet gerekend??

WH-Tim
03/01/08, 19:44
Onderling verkeer wordt over een eigen switch niet gerekend??

Ja klopt ook. Ik gebruik dat netwerk nog maar amper, vandaar dat ik er bijna geen verstand van heb. Het netwerk hangt in amsterdam en daar ben ik alles weg aan het halen. Het zijn eigenlijk meer 2 testservers voor applicaties en websites..

dreamhost_nl
04/01/08, 09:37
Als je dus ergens anders die twee (colo) servers op wilt hangen en hier hangt al een switch, dan heb je deze switch zeker niet meer nodig.