PDA

Bekijk Volledige Versie : Mobiel internet laptop



host3000
30/12/07, 14:38
Omdat ik bezig ben om een mobiel internet abbo te zoeken voor het werken op de laptop, denk ik dat ik voor T-Mobile data-only icm met een express kaartje ga:


web’n’walk.
U koopt per maand een volumebundel met Zonder voordeelbundel 10 MB 25 MB 50 MB 100 MB
Voor € 15,00 € 27,50 € 35,00 € 42,50
U betaalt per MB internet € 2,00 € 1,50 € 1,10 € 0,70 € 0,43
web’n’walk Maximale downstream Maximale upstream U betaalt
T-Mobile Internet Totaal Plus: Onbeperkt internet in Nederland 1,8 Mb/sec 384 kb/sec € 58,40 per maand
T-Mobile Internet Totaal: Onbeperkt internet in Nederland 384 Kb/sec 128 kb/sec € 41,60 per maand
T-Mobile Pocket Internet Totaal Plus: Onbeperkt internet in Nederland 192 Kb/sec 32 kb/sec € 16,39 per maand

Ik hoef geen pda of tel. abbo erbij. Wel ben ik benieuwd of:

1. ik T-Mobile Internet Totaal Plus of T-Mobile Internet Totaal zou moeten nemen (is er duidelijk verschil merkbaar);
2. er betere deals zijn te vinden (ik moet toch ook nog een express kaartje als vervanging van de oude pcmcia kaart kopen, dus een combi deal zou ook prima zijn).

Wat zijn jullie ideeën daarover?

BertvArkel
30/12/07, 15:55
kijk eens naar xs4all HSDPA II je mag me ook een PM sturen wat ik heb hier een test kaart liggen evt.

is wel +/-100 euro p/m.

mauer
30/12/07, 16:00
Ik heb zelf PIT (T-mobile internet Totaal) voor op mijn MDA 2. Het internet is langzamer dan je gewendt ben maar als je het even niet bij de hand hebt of onderweg bent is het super handig! Een aanrader!

host3000
30/12/07, 16:15
kijk eens naar xs4all HSDPA II je mag me ook een PM sturen wat ik heb hier een test kaart liggen evt.

is wel +/-100 euro p/m.

Ik ben een grote xs4all fan, maar mijn bezwaar hiertegen is er geen buitenland dekking is (ook niet voor noodgevallen); werken via hotspots is ondoenlijk.


Ik heb zelf PIT (T-mobile internet Totaal) voor op mijn MDA 2. Het internet is langzamer dan je gewendt ben maar als je het even niet bij de hand hebt of onderweg bent is het super handig! Een aanrader!

Het zou voor mij vervanging voor één van de twee vaste aansluiting adsl zijn; dus ik wil er wel redelijk mee uit de voeten kunnen (ook rdp ed).

BertvArkel
30/12/07, 16:18
Neem dan de kaart van KPN die is ook tegen die prijs aan maar dan wel met een databundel van een paar MB.

Andere optie is dat je voor Vodafone gaat kijk eens op:

"Vodafone verlaagt tarieven mobiel internet"
http://pro.tweakers.net/nieuws/51044/vodafone-verlaagt-tarieven-mobiel-internet.html
of
http://www.vodafone.nl/Over_Vodafone/Media_Centre/Persberichten/Zoeken/Resultaat_Zoeken/Detail/?_fp=press-release-results-detail&_fs=es_Over%20Vodafone_Media%20Centre_Persberichte n_Zoeken_Resultaat%20Zoeken_Detail&pk=1003128

We hebben hier ook een pakket van in eigen gebruik, gaat lekker alleen het schakelen van hoog (hsdpa) naar laag (umts of gprs) gaat niet helemaal goed.

Citruz.
30/12/07, 16:35
Is vodafone een optie? Ze gaan in ieder geval de tarieven verlagen:
http://pro.tweakers.net/nieuws/51044/vodafone-verlaagt-tarieven-mobiel-internet.html

BertvArkel
30/12/07, 16:37
Is vodafone een optie? Ze gaan in ieder geval de tarieven verlagen:
http://pro.tweakers.net/nieuws/51044/vodafone-verlaagt-tarieven-mobiel-internet.html

Wat staat er een bericht boven je ? ->|

Citruz.
30/12/07, 16:49
Wat staat er een bericht boven je ? ->|

Sorry, die had ik niet gezien. (Meestal open ik meerdere berichten in tig tabbladen en ga ze dan een voor een af. Deze was als laatste aan de beurt.)

Randy
30/12/07, 17:35
Hans,

We hebben hier drie kaarten liggen, KPN, Vodafone en T-mobile. Zelf gebruik ik de laatste altijd en zelfs hier in de Achterhoek heb ik voldoende dekking. T-mobile heeft het voordeel dat alles flatfee is. Je betaald 68,50 per maand (41,50 het eerste jaar) en hebt geen omkijken naar zeer duur oververbruik. Snelheid: 1800/384. Al haal ik de upload niet echt, 128 kb up is gebruikelijker.
Gebruik deze eigenlijk altijd, ook thuis gewoon. Een nadeel is dat het T-mobile netwerk niet echt geweldig is. Het heeft slechts twee uplinks: DTAG en Verizon. De gemiddelde pingtijd in Nederland zit op 160 ms. Voldoende om zonder problemen te SSH'en en een remote desktop connectie gaat ook nog wel. En heb er zelfs in de trein eens een potje Battlefield mee gespeeld. Tijdens een war was er een member te kort dus er was ook geen keus :)

Vodafone verlaagt de prijzen per januari. Hun duurste abbonnement geeft 2,5 gbyte maar bij de duurste variant wordt gesproken over flatfee. Zij kijken ook niet echt naar het dataverkeer. Wilco heeft deze ten tijde van zijn verhuizing gebruikt omdat KPN zo vriendelijk was om zijn DSL lijn op te zeggen in plaats van te verhuizen. Gedurende een 6-tal weken zijn er dagelijks de gebruikelijke WWE series gedownload. Snelheid: 3600/384 met een goed netwerk, lage pingtijden. Nadeel is het 'limiet' van 2,5 Gbyte. Al wordt heir niet echt naar gekeken.

Dan nog KPN; (XS4ALL is KPN reseller). De snelheid is goed, het netwerk en bereik net iets minder dan Vodafone al heeft KPN in sommige boerûhdorpjes nog bereik. Gebruik deze kaart met name als ik als verslaggever op pad ben en van locatie audio en interviews moet doorstreamen. 1800/384 met een zeer stabiele upload.

Verder: Neem _geen_ USB modem. Toch een beetje een aanhanger achter de auto als je met de laptop werkt. Ze zijn vrij buggy en werken niet even lekker met Vista. Blijft een expresscard of PCMCIA kaart over. Moderne laptops hebben allemaal een Expresscard/34 slot. De extresscard kun je met een verloop op PCMCIA zetten, andersom niet. NIet dat je bij een andere laptop weer 300 euro moet uitgeven voor een kaart. De verloopblokjes kosten ca. 50 euro.

gjtje
30/12/07, 18:10
Ik heb zelf het USB modem van Vodafone, het voordeel van USB is dat je niet afhankelijk bent van een laptop. Je prikt het ding er in, deze doet zich voor als cd waar de drivers vanaf geinstalleerd worden en je kan aan de slag. Ik heb hem zelf met het goedkoopste abonnement aangezien het puur voor noodgevallen is maar die 3.6Mbit down is zeker te halen. Als je veel mobiel bent is het wel weer iets dat je steeds vergeet natuurlijk. De card varianten hebben vaak weer een uitklap antenne die gemaakt is van bladerdeeg.

Trafego
30/12/07, 18:52
ik zelf heb een kpn mail abbotje van 19.95 per maand maar wel met hspda aansluiting,
werkt al meer als 6 maanden perfect en redelijke goede snelheid op laptop :)

was een test of IE ook ging werken op laptop ipv enkel op de pda.. en tja werkt gewoon :)
waarom dan 100+ per maand gaan betalen (zolang goed gaat, afkloppen op houtwerk)

host3000
30/12/07, 22:30
Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Vodafone vind ik altijd wel gunstig in buitenland (Italië, Frankrijk, Spanje). Alleen hier:


* Voor Onbeperkt geldt een fair usage policy van 2,5 GB

wordt ik altijd woest van. De slager zegt toch ook niet dat ik onbeperkt vlees kan meenemen als het maar niet meer dan 2 stuks is? Maar goed, ik begrijp dat die 2,5GB niet al te vaak door Vodafone ter sprake gebracht wordt. Blijf echter een hekel aan FUP houden.

Ik zal het wel eens in een excel gevalletje kloppen, want overzichtelijk is het niet echt.

Randy
30/12/07, 23:48
Wordt niet echt op gelet bij Vodafone. Wilco heeft ook al maanden 10Gig+ gedaan... Een ander alternatief dan het duurste abbo kunnen ze je niet bieden. Overigens ga je 2,5 gbyte met 'normaal' gebruik nooit halen.

host3000
31/12/07, 00:21
Wordt niet echt op gelet bij Vodafone. Wilco heeft ook al maanden 10Gig+ gedaan... Een ander alternatief dan het duurste abbo kunnen ze je niet bieden. Overigens ga je 2,5 gbyte met 'normaal' gebruik nooit halen.

Tx. Eens kijken wat de prijzen per januari worden...

WilloW
31/12/07, 01:26
Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Vodafone vind ik altijd wel gunstig in buitenland (Italië, Frankrijk, Spanje). Alleen hier:



wordt ik altijd woest van. De slager zegt toch ook niet dat ik onbeperkt vlees kan meenemen als het maar niet meer dan 2 stuks is? Maar goed, ik begrijp dat die 2,5GB niet al te vaak door Vodafone ter sprake gebracht wordt. Blijf echter een hekel aan FUP houden.

Ik zal het wel eens in een excel gevalletje kloppen, want overzichtelijk is het niet echt.

Kijk eens bij de prijzen van dat abbo als je over je 2.5 gb heengaat.. want wat staat daar? precies NVT

Ik heb zelf ook zo'n abbo en jaag er toch denk ik wel 10gb per maand doorheen heb er eens overgebeld en toen zeiden ze ook dat ze er niet echt nakijken het is meer om te zorgen dat er geen misbruik gemaakt van word en dat mensen dag en nacht via die verbinding shit lopen te downloaden.

Haal gewoon 160kb/s dus werkt perfect

host3000
31/12/07, 10:50
Haal gewoon 160kb/s dus werkt perfect

Maar 384 haal je dus niet?

Overigens, heeft iemand al eens geprobeerd hiermee voip te bellen? Qua bandbreedte zou het moeten kunnen, maar is het ook in praktijk te pruimen?

boriss
31/12/07, 10:59
Werkt opzich wel redelijk met Vodafone, niet echt om over naar huis te schrijven, maar het bereik is hier ook niet echt optimaal. Bij Vodafone is het alleen verboden volgens mij om de verbinding voor VOIP te gebruiken.

host3000
31/12/07, 11:13
Werkt opzich wel redelijk met Vodafone, niet echt om over naar huis te schrijven, maar het bereik is hier ook niet echt optimaal.

Hier=Utrecht?

boriss
31/12/07, 11:38
Hier = afgelegen buitengebied ;)

WilloW
31/12/07, 12:15
Maar 384 haal je dus niet?

Overigens, heeft iemand al eens geprobeerd hiermee voip te bellen? Qua bandbreedte zou het moeten kunnen, maar is het ook in praktijk te pruimen?


VoIP bellen ermee gaat ook gewoon goed ik heb in mijn Nokia N95 sip client en ook vodafone en daarmee kan ik gewoon VoIP bellen.

Explosive
31/12/07, 12:33
Zelf 2 jaar een PIT van T-M gehad. Nu een eindeloos online van Hi (KPN). Werkt lekker voor nood gevallen, echter ben ik snelheid gewend.. Ik vind het voor dagelijks gebruik niet echt geschikt.. maar bij gebrek aan beter, zeker doen!

Randy
31/12/07, 19:27
WilloW en ik bellen regelmatig voip als we beiden onderweg zitten. BT headsetje op en voipen maar. Sterker nog; wil nog wel eens gebeuren dat de lijn > een uur gewoon open staat als intercom als ik weer eens een dagje op locatie werk... Ook beiden op UMTS. Alleen op de softphone hebben we een apart nummer met aparte codec, meer compressie.

host3000
01/01/08, 15:04
Ok, bij Vodafone hoef je je dus ook geen 'zorgen' meer te maken over FUP. De tarieven zijn verlaagd maar dus nu met een 'harde' limiet:

http://www.vodafone.nl/zakelijk/mobiel_werken_met_notebook/mobile_connect_datacard/wat_kost_het/

Als je een nationaal abbo neemt, heb je een bundel van 2,5GB. Een internationaal abbo heeft helemaal geen bundel, ook niet nationaal. Of die prijsverlaging nu zo'n vooruitgang is .....

slipperman
01/01/08, 17:03
Zelf heb ik het van vodafone. Maar dan met vodafone blox, dus kan het elke maand op zeggen. Kost 9,95 per maand. Snelheid ong. 45kb/s volgens speedtest.nl
Voor internet, email msn etc. ruim voldoende. Grote bestanden downloaden vind ik zelf wel iets te langzaam, maar het kan wel.

Randy
01/01/08, 19:29
Een bijlage met speedtest op T-mobile HSDPA (duurste abbo)
Vodafone kan ik niet testen nu, geen bereik in Aalten...

host3000
01/01/08, 20:47
Zelf heb ik het van vodafone. Maar dan met vodafone blox, dus kan het elke maand op zeggen. Kost 9,95 per maand. Snelheid ong. 45kb/s volgens speedtest.nl
Voor internet, email msn etc. ruim voldoende. Grote bestanden downloaden vind ik zelf wel iets te langzaam, maar het kan wel.

Bedankt. Ik vind 50kbps wel wat weinig om mee te werken. Is dat download? Volgens Voda:
Écht internet op je mobiele telefoon. Supersnel (1800 Kbps) Kan je die blox overigens alleen in een telefoon gebruiken, of werkt het ook met een datacard?


Een bijlage met speedtest op T-mobile HSDPA (duurste abbo)
Vodafone kan ik niet testen nu, geen bereik in Aalten...

Bedankt voor de uitgebreide test! Het enige grote nadeel van T-Mobile vind ik de roaming tarieven in het btl. Daar zou ik dan nog iets voor moeten vinden.