PDA

Bekijk Volledige Versie : Stage



Hostbusiness
29/12/07, 17:58
Beste WHT'ers,

ik kreeg een verzoek of iemand bij mij stage kon lopen voor twee dagen. Helaas heb ik geen idee hoe dit precies zit. Wellicht kan iemand mij hier wat informatie over geven.

Alvast bedankt !

dreamhost_nl
29/12/07, 18:11
Neem even contact op met diens (hoge?)school. Die zullen je het allemaal haarfijn uit kunnen leggen...

Hostbusiness
29/12/07, 18:25
Bedankt. Neem ik contact op wanneer de scholen weer beginnen.

Planera
29/12/07, 18:55
Twee dagen stage of twee dagen in de week ofzo?

Als het echt twee dagen zijn, stelt het niet zo heel veel voor. Zoiets noemen ze ook wel snuffelstage. Student komt over je schouder meekijken, vuurt wat vragen op je af, na twee dagen eet je samen een taartje en zie je de student nooit meer... ;)

Hostbusiness
29/12/07, 19:06
Het gaat om twee dagen ja. Snuffelstage. Lijkt me ook wat gemakkelijker om met iemand die een snuffelstage moet doen te beginnen dan gelijk twee weken oid. Heb nog nooit een stage persoon gehad, dus eens kijken hoe dat gaat.

Thost
01/01/08, 13:14
Zelfs voor een snuffelstage is 2 dagen wel heel erg kort. Tot nu toe hebben wij bij ons bedrijf nog nooit een snuffelstage van korter dan 1 week meegemaakt. Voor 2 dagen zou ik er gewoon niet aan beginnen.

Planera
01/01/08, 21:46
2 Dagen is aan de korte kant ja. Ik heb een snuffelstage van 4 dagen gedaan, de laatste dag van de werkweek kon ik gebruiken om het één en ander uit te werken voor school.

leagzhosting
02/01/08, 11:04
http://www.ecabo.nl/

hier kan je ook voldoende informatie vinden voor (v)MBO stages

Hostbusiness
02/01/08, 11:24
Bedankt !

KDISS
02/01/08, 12:08
Een paar tips:

- Tis leuk voor de stage loper om een bezoek te brengen aan het datacenter, voor het installeren van servers e.d. Altijd handig voor sjouw en schroef werk ;). Maakt meestal
indruk op de stageloper
- We laten stagelopers ook meestal achter de computer samen met een medewerker. Zo
lossen zij bijvoorbeeld samen problemen op voor klanten, of gaan samen programmeren.
Dit bereiden we meestal wel even van te voren voor, of spreken wij onderling even af.
- Er ligt meestal altijd wel wat papierwerk wat gedaan moet worden, denk aan het inscannen, arciveren, contracten controleren e.d.

Dit zijn zo maar een paar ideetje. Je moet sterk rekening houden met de kennis van de stageloper. Het papierwerk valt altijd wel mee, de stageloper heeft meestal aan het eind
een evaluatie formulier. Leuk en goed is om deze samen aan het eind van de stage in te
vullen.

Conslusie: Je hebt er wel wat werk aan (vooral met de voorbereiding), maar als je het goed doet heb je er zelf ook wat aan.

DutchTSE
02/01/08, 12:20
2 Dagen is aan de korte kant ja. Ik heb een snuffelstage van 4 dagen gedaan, de laatste dag van de werkweek kon ik gebruiken om het één en ander uit te werken voor school.
Ik heb inmiddels 4 maanden van mijn "snuffelstage" erop zitten, en het duurt nog 1 maand ;) 5 maanden in totaal dus.

Hostbusiness
02/01/08, 13:48
Bedankt voor de tips etc :D
Wanneer de scholen zijn begonnen, neem ik contact met hen op. 2 dagen stage lijkt mij om te beginnen voldoende. Wellicht voor de volgende stage een langere periode.

Planera
02/01/08, 16:21
Ik heb inmiddels 4 maanden van mijn "snuffelstage" erop zitten, en het duurt nog 1 maand ;) 5 maanden in totaal dus.

Bij mij op school wordt onderscheid gemaakt tussen een snuffelstage (= paar dagen snuffelen) en de langere meeloopstage, waarbij naast meelopen ook meegewerkt wordt.