PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe was uw bedrijf in 2007?



tvm
28/12/07, 19:07
Goedenavond,

2007 was alvast geen jaar om te vergeten. Nu elke zaakvoerder alvast bezig is met zijn eindcijfers aan het berekenen is de rest thuis hun feesten aan het voorbereiden.

Hoe was jullie jaar, hebben jullie ook gemerkt dat alles heel veel is opgeslaan in 2007.

Nu ik alles een het berekenen ben heb ik gemerkt dat ik minimaal € 300 per werkdag per werkpersoon dien binnen te hebben om de cijfers ok te houden. Waar leeggen jullie je quota? Ik kan mij voorstellen dat bij grotere bedrijven nog meer nodig is daar jullie grotere investeringen hebben.

Voor de de studenthosters: ja € 250 - 300 heben wij minimaal nodig.

mvg,

Tim

Stewie
28/12/07, 19:39
300 euro is niet bijster veel, maar dat getal zegt toch helemaal niets, behalve hoe groot je kosten zijn, en daarmee indirect je minimale omzet.

In ieder geval was/is 2007 een top jaar kwa nieuwe klanten, omzetgroei en nieuwe lokaties :)

PimEffting
29/12/07, 00:25
We zijn zelf ook druk bezig met de boeken van de diverse BVs...is toch altijd weer een hoop werk.
Is een goed jaar geweest en dat leert ons een aantal zaken: de markt is nog steeds interessant, wij zijn goed bezig én ik ben slecht (pessimistisch) in het opstellen van begrotingen. ;)

Trafego
29/12/07, 00:31
Hier is het een topjaar geweest,, van zolderkamer toerist naar 2 kantoren en 7 man in dienst :)

de keuze om enkel b2b te werken was de beste keus in heel het jaar (we bestaan pas 1.5) veel mensen leren kennen, en veel kennis opgedaan

AlfaHosting
29/12/07, 13:46
Goedenavond,

2007 was alvast geen jaar om te vergeten. Nu elke zaakvoerder alvast bezig is met zijn eindcijfers aan het berekenen is de rest thuis hun feesten aan het voorbereiden.

Hoe was jullie jaar, hebben jullie ook gemerkt dat alles heel veel is opgeslaan in 2007.

Nu ik alles een het berekenen ben heb ik gemerkt dat ik minimaal € 300 per werkdag per werkpersoon dien binnen te hebben om de cijfers ok te houden. Waar leeggen jullie je quota? Ik kan mij voorstellen dat bij grotere bedrijven nog meer nodig is daar jullie grotere investeringen hebben.

Voor de de studenthosters: ja € 250 - 300 heben wij minimaal nodig.

mvg,

Tim


Oops, met zo een topic ga je denk ik weer een heel aantal 'ik ben de grootste' of 'maar 300 euro' reacties ontlokken ... ik herinner me nog zo een topic over groei een paar maanden geleden :)

tvm
29/12/07, 13:49
Fun toch,

iedereen denkt er het zijne van. als je zulke treads wat objectief bekijkt kun je er nog uit leren.

mvg,

Tim

Maxhost
29/12/07, 14:15
Whaha, leuk om al die cijfers is te zien.
Is toch andere koek als bij mij.
Wel leuke groei gezien, van resellerhosting naar 3 servers...:)
Echt snelle groei niet, maar hoef van mij niet. Gaat leuk zo:rolleyes:

Swiftway-UK
29/12/07, 14:49
2007 was een goed jaar voor onze firma, maar heeft door alle nieuwe overnames, joint ventures en partners erg veel 'challenges' opgeworpen voor 2008.

Planera
29/12/07, 14:58
Ik ben dan wel geen webhoster, maar heb wel een bedrijf. Ik heb 2007 vooral gebruikt om alles goed voor te bereiden, me te verdiepen in het ondernemersschap... Nu is het de bedoeling om in 2008 te gaan knallen, niet alleen met vuurwerk.

24x7group
29/12/07, 17:55
Vanuit hier zeker een top jaar gehad! het belangrijkste van alles is dat al onze klanten nog steeds tevreden zijn!

eMiz0r
29/12/07, 18:15
Oops, met zo een topic ga je denk ik weer een heel aantal 'ik ben de grootste' of 'maar 300 euro' reacties ontlokken ... ik herinner me nog zo een topic over groei een paar maanden geleden :)

"Maar 300 euro"? Vind dat toch aardig aan de forse kant eigenlijk.

2007 is kwa groei net zoals 2006 geweest. Met dat verschil dat we nu eigenlijk nauwelijks aan marketing hebben gedaan. We groeien nog steeds te hard vind ik. Het blijft moeilijk om te managen maar goed, daar doe je niks aan.

Wel een raar jaar met een hoop rollercoasterbewegingen. Toppunt daarvan is toch wel het nieuwe kantoorpand wat continu vertraging opliep met de bouw. Gelukkig is dat allemaal achter de rug en gaan we in 2008 proberen alle zaken goed en stabiel te krijgen.

Keihard groeien is niet wat we willen, gecontroleerd groeien wel.

Triloxigen
29/12/07, 19:51
Fors?
300 per dag is 9000 per maand ongeveer.
je hebt natuurlijk minimaal 1 DGA a 3200,- bruto en dan nog een aantal werknemers a 2500,- bruto + pand, servers, colocatie en natuurlijk alle andere bijkomende ksoten.

dreamhost_nl
29/12/07, 20:14
je hebt natuurlijk minimaal 1 DGA a 3200,- bruto

Is die (salaris)verplichting er in België ook voor de DGA in een BVBA?

Triloxigen
29/12/07, 20:16
Ohw, geen idee maar als DGA neem je toch geen genoegen met minder :p

Randy
29/12/07, 20:28
Klopt... 39K per jaar, minimaal (http://www.vrbadvies.nl/index.php?module=deepcontent&menu_id=242) :)

Paulewk
29/12/07, 20:36
2007 was een goed jaar voor onze firma, maar heeft door alle nieuwe overnames, joint ventures en partners erg veel 'challenges' opgeworpen voor 2008.

Challenges = parkeergarages?

OT: Ik ben absoluut blij dat ik bij ons de cijfertjes niet in hoef, maw, geen idee :>

Bullcat
30/12/07, 00:22
Wel in het begin van het jaar viel het wat tegen bij ons, maar na verloop van 3 maanden ging het wat beter, om vervolgens in de daarop volgenden maanden weer in te storten, gelukkig werd het daarom met een piek in de vakantie weer wat minder.

Met sinterklaas trok de mark weer wat aan, om vervolgens met de kerst weer wat minder te worden.

Richting oud en nieuw werden we aangenaam verrast doordat een personeels lid van ons in het oosten van het land een flinke slag kon slaan, danzij hem redden we het net met de hakken over de sloot. Gelukkig hebben we de foto nog van deze slag ! http://www.linuxs.nl/vuurwerk%20004.jpg

we hopen dat we volgend jaar weer op dit niveau door kunnen gaan, zodat onze klanten, minimaal met al hun ledenmaten het nieuwe jaar tegemoed kunnen treden.

Wij ( ik , mezelf en mijn schaduw ) wensen daarom iedereen een gezegend, en gezond 2008 toe, en dat jullie nog maar veel van deze nonens topic's mogen openen hier !!

Hans ( god wat ben ik meelig ) (http://www.webhostingtalk.nl)

dreamhost_nl
30/12/07, 09:11
Klopt... 39K per jaar, minimaal (http://www.vrbadvies.nl/index.php?module=deepcontent&menu_id=242) :)

Maar dat gaat nog steeds over een Nederlandse DGA... :rolleyes:
Ik vraag me gewoon af of die restrictie ook voor België geldt...

DutchTSE
30/12/07, 10:12
Challenges = parkeergarages?
Als je ziet dat je voor een maand usenet 7,50 betaald, terwijl je voor 1 dag parkeren vaak het dubbele kwijt bent, dan denk ik dat een parkeergarage nog niet eens zo slecht is :p (op eigen grond + eigen pand).

Ahead-IT
30/12/07, 13:15
Is die (salaris)verplichting er in België ook voor de DGA in een BVBA?
Nee, die is er niet. Maar als je in aanmerking wenst te komen voor een belastingverlaging, moet een directeur minimaal 30 000 euro per jaar verdienen bruto. Ben wel niet compleet zeker of het exact 30 000 euro is.

santema
30/12/07, 13:34
Fors?
300 per dag is 9000 per maand ongeveer.
je hebt natuurlijk minimaal 1 DGA a 3200,- bruto en dan nog een aantal werknemers a 2500,- bruto + pand, servers, colocatie en natuurlijk alle andere bijkomende ksoten.


Ik denk dat maurice hetzelfde als mij las, 300 euro per werkuur :).

remoteoffice
30/12/07, 13:44
Voor ons was 2007 een super jaar.
Diverse overnamens, uptime van 100%. hopelijk gaat het volgend jaar weer zo goed.

Tevens wens ik iedereen een gezond 2008 toe

crazycoder
30/12/07, 14:40
Goed, voor alle kindertjes (en anderen) die niet goed hebben gelezen:

Nu ik alles een het berekenen ben heb ik gemerkt dat ik minimaal € 300 per werkdag per werkpersoon dien binnen te hebben om de cijfers ok te houden.
Merk op de woorden:
minimaal
per werkpersoon
per dag

Bedenk dat een los getal, niet in perspectief geplaatst, echt 0.0 zegt..

energykind
30/12/07, 14:48
2007 was een geweldig jaar.
van de zolderetage naar een mooi kantoor dat we rustig met zn 2-en kunnen doen omdat alles geautomatiseerd is. verder van 1 server naar 5!!! dus erg blij ben ik wel.

2008 word het jaar van investeren. niet alleen in web maar ook in andere dingen. als het zo doorgaat, ben ik half 2008 afgestudeerd, studieschuldloos en ga zo maar door. geweldig dus. Ik hoop dat het voor iedereen net zo vruchtbaar is geweest als voor mij.

Bullcat
31/12/07, 00:29
Ber|Art edit: Spammen en een MOD bedreigen doe je maar ergens anders!

Wynand
31/12/07, 00:40
Toch vraag ik me af bij het lezen van de bedragen zoals in post #23, hoeveel klanten die hosters hebben, en hoeveel die gemiddeld betalen.
Lijkt me geen bedrag waar je zoeven aan komt als hoster(tje).

Mikey
31/12/07, 00:46
<knip>


We zullen opa's zijn conditie dan eerst moeten opkrikken tot regulier niveau, 02 - jan - 08 maar beginnen met trainingsschema :rolleyes:

Bullcat
31/12/07, 00:49
mss opa wel erg interesante kennisen rondlopen daarvoor :)

Mikey
31/12/07, 00:54
haha weltrusten

tvm
31/12/07, 09:55
Toch vraag ik me af bij het lezen van de bedragen zoals in post #23, hoeveel klanten die hosters hebben, en hoeveel die gemiddeld betalen.
Lijkt me geen bedrag waar je zoeven aan komt als hoster(tje).

Toch heb je het bijna zeker nodig om gezond te leven als bedrijf.

t.bloo
31/12/07, 10:26
Hele andere bedrijfstak hier, maar ongeveer die 300 euro per medewerker per dag (220 dagen in het jaar) halen we hier ook voor een gezonde bedrijfsvoering. Bruto, voor belastingen en andere uitgaven etcetera natuurlijk. Een nominaal minimaal dagtarief van 500 euro ex BTW (hoger dan die 300 euro om tegenvallers op te kunnen vangen) is tegenwoordig redelijk standaard in een groot deel van de industrie.

smurf
31/12/07, 10:33
Toch heb je het bijna zeker nodig om gezond te leven als bedrijf.

Dat klopt, per werknemer ben je aan loon + bijdragen , verzekeringen en wat er allemaal nog bijkomt snel wat geld kwijt per jaar kwijt. Wij betalen +/- 29400 per jaar voor een personeelslid (dit is dan nog incl. kortingen).

In die optiek kom je wel niet aan €300 per dag maar TVM zal waarschinlijk andere kosten meegerekend hebben.

tvm
31/12/07, 10:34
Ik reken op een € 300 per werkdag, uiteindelijk word het € 355 per gewerkte dag aangezien ik reken op 6 weken afwezig.
Er zitten inderdaad ook andere kosten inbegrepen zoals materialen, voertuigen, bedrijfswinst, etc.

AlfaHosting
31/12/07, 10:46
Toch heb je het bijna zeker nodig om gezond te leven als bedrijf.

Hangt ook een beetje van je winstmarge af.

santema
31/12/07, 10:49
En van je kosten en diensten...

CharlieRoot
31/12/07, 10:53
Ik vind 300 niet zo bijster veel. Wij beginnen bij 550 per dag ongeveer, meestal nog iets hoger. Om gezond te kunnen -blijven- groeien is een wat hoger uurtarief noodzakelijk.

Cybafish
31/12/07, 11:56
Topjaar weer hier, TOP TOP TOP. Nog nooit zoveel groei en winst gezien, topperdetoptop. Jongens, als jullie eens wisten hoe het ons voor de wind is gegaan. Ik kan er met mijn verstand niet bij, T-O-P.

Goed en nu jullie weer :)

(bs topic)

Xolphin
31/12/07, 12:43
En dan toch allemaal tijd genoeg hebben om hier op WHT te F5'en :)

host3000
31/12/07, 12:56
Topjaar weer hier, TOP TOP TOP. Nog nooit zoveel groei en winst gezien, topperdetoptop. Jongens, als jullie eens wisten hoe het ons voor de wind is gegaan. Ik kan er met mijn verstand niet bij, T-O-P.

Goed en nu jullie weer :)

(bs topic)

:D:D:D

AlfaHosting
31/12/07, 17:29
Topjaar weer hier, TOP TOP TOP. Nog nooit zoveel groei en winst gezien, topperdetoptop. Jongens, als jullie eens wisten hoe het ons voor de wind is gegaan. Ik kan er met mijn verstand niet bij, T-O-P.

Goed en nu jullie weer :)

(bs topic)

LOL :)

300, 550, wie biedt er meer ?

eMiz0r
01/01/08, 17:37
Euh, die 300 euro per werkdag per persoon is een compleet nietszeggend getal. Het hangt er maar net van af hoeveel personeel je (nodig) hebt om de boel operationeel te houden. Dit is weer afhankelijk van je werkdruk en die is weer afhankelijk van de mate van automatisering en nog 300.000 factoren.

Als ik zie dat wij bijvoorbeeld nog geen 150 euro per personeelslid per werkdag nodig hebben om uit de kosten te komen op 25k domeinen.. doe ik iets verkeerd dan?

Ik lees een bedrag van zelfs 550 euro per werknemer per dag! Op 260 werkdagen is dat 150k per persoon per jaar aan kosten. Je kan het zo duur maken als je wilt, maar misschien is het dan eens verstandig om te kijken naar je (wellicht overbodige) hoge uitgaven. Maar dat natuurlijk alleen als die 550 euro ook maar IETS zegt :D

Ik denk dat het verstandiger is om gewoon te kijken naar de kostprijs per klant en daaruit te concluderen of je voldoende verdient of niet. En niet het aantal personeelsleden als maatstaf te nemen.

Best4U
02/01/08, 12:04
Bovendien; de term; "ok houden van cijfers" is nogal abstract... ;)

CharlieRoot
02/01/08, 12:31
Ik lees een bedrag van zelfs 550 euro per werknemer per dag! Op 260 werkdagen is dat 150k per persoon per jaar aan kosten. Je kan het zo duur maken als je wilt, maar misschien is het dan eens verstandig om te kijken naar je (wellicht overbodige) hoge uitgaven. Maar dat natuurlijk alleen als die 550 euro ook maar IETS zegt :D

Die berekening maak ik hier niet openbaar, maar veel overbodige kosten hebben we niet en de winstmarge is gezond. Het hangt er vanaf in welke markt je zit, overheidsinstellingen betalen gewoon beter maar hebben ook enorm hoge eisen.

eMiz0r
02/01/08, 13:00
Die berekening maak ik hier niet openbaar, maar veel overbodige kosten hebben we niet en de winstmarge is gezond. Het hangt er vanaf in welke markt je zit, overheidsinstellingen betalen gewoon beter maar hebben ook enorm hoge eisen.

Helemaal mee eens. Ik wilde ook eigenlijk benadrukken dat een kostprijs aan de hand van het aantal personeelsleden dat je hebt helemaal niets zegt.

®on
02/01/08, 14:09
Zowiezo is het roepen van enkele getallen compleet nietszeggend imho.

ju5t
02/01/08, 16:38
Ik snap ook niet dat iedereen zich zo druk maakt om de cijfers van andere bedrijven. Op de cijfers van m'n leverancier na, interesseren me de cijfers van andere in dezelfde markt vrij weinig.

Triloxigen
02/01/08, 17:16
Maar het levert wel vermakelijke topics op ;)

Ballistic
02/01/08, 20:27
Na 2jaar vanaf de zolderkamer ga ik eindelijk officieel dit jaar ;) so see you next year in this topic ;)

eMiz0r
03/01/08, 09:45
Ik snap ook niet dat iedereen zich zo druk maakt om de cijfers van andere bedrijven. Op de cijfers van m'n leverancier na, interesseren me de cijfers van andere in dezelfde markt vrij weinig.

Ik denk dat dat wel degelijk van belang is om je strategie te bepalen en je directe concurrenten in te schatten. Je kan vergelijken of jouw cijfers stroken met het "gemiddelde" en je ansich goed bezig bent of dat ze finaal afwijken van de markt. Zo kan je bekijken of je producten te duur zijn, te goedkoop of zit je misschien wel goed. Hoeveel personeelsleden heb jij nodig om het klantenaantal van een vergelijkbare concurrent te bedienen? Wat doe je fout? Wat doe je goed? Uit een paar belangrijke cijfers van vergelijkbare bedrijven kan je HEEL veel waardevolle informatie halen.

Maar.. voornamelijk vind ik cijfertjes gewoon leuk :D En laten we niet vergeten dat een BV verplicht is zijn jaarcijfers te publiceren. Dus zo'n geheim hoeft het allemaal ook niet te zijn.

crazycoder
03/01/08, 09:47
Maar.. voornamelijk vind ik cijfertjes gewoon leuk :D En laten we niet vergeten dat een BV verplicht is zijn jaarcijfers te publiceren. Dus zo'n geheim hoeft het allemaal ook niet te zijn.
Klopt, maar afhankelijk van een aantal zaken stellen de te publiceren cijfers nu ook weer niet zoveel voor..

AlfaHosting
03/01/08, 10:21
Ik denk dat dat wel degelijk van belang is om je strategie te bepalen en je directe concurrenten in te schatten. Je kan vergelijken of jouw cijfers stroken met het "gemiddelde" en je ansich goed bezig bent of dat ze finaal afwijken van de markt. Zo kan je bekijken of je producten te duur zijn, te goedkoop of zit je misschien wel goed. Hoeveel personeelsleden heb jij nodig om het klantenaantal van een vergelijkbare concurrent te bedienen? Wat doe je fout? Wat doe je goed? Uit een paar belangrijke cijfers van vergelijkbare bedrijven kan je HEEL veel waardevolle informatie halen.


Van dergelijke cijfers kan je iets leren, maar niet met een cijfer van 'ik 300' 'ik 1000' ik '100.000' .. als je echt een globaal beeld hebt kan je pas echt vergelijken:

- aantal personeelsleden
- hoofdberoep/bijberoep/student
- webhosting core business of niet
- omzet
- kosten
- gehanteerde winstmarges
- cashflow en nog wat andere ratio's ...
- aantal klanten
- huiskamer / kantoor
....

ju5t
03/01/08, 18:38
Ik denk dat dat wel degelijk van belang is om je strategie te bepalen en je directe concurrenten in te schatten. Je kan vergelijken of jouw cijfers stroken met het "gemiddelde" en je ansich goed bezig bent of dat ze finaal afwijken van de markt. Zo kan je bekijken of je producten te duur zijn, te goedkoop of zit je misschien wel goed. Hoeveel personeelsleden heb jij nodig om het klantenaantal van een vergelijkbare concurrent te bedienen? Wat doe je fout? Wat doe je goed? Uit een paar belangrijke cijfers van vergelijkbare bedrijven kan je HEEL veel waardevolle informatie halen.

Maar.. voornamelijk vind ik cijfertjes gewoon leuk :D En laten we niet vergeten dat een BV verplicht is zijn jaarcijfers te publiceren. Dus zo'n geheim hoeft het allemaal ook niet te zijn.

Als je zover van de markt af staat merk je dit waarschijnlijk al voordat je de cijfers van je concurrent op je bureau krijgt gegooit. Zo niet, dan doe je zelf wat fout en maken die cijfers van je concurrent ook niet meer zoveel uit. Toch?

Het wat doe je goed en wat doe je fout kun je door middel van benchmarking doen. Als je dit tegenover een vrijwel gelijkwaardig bedrijf doet (dus niet zolderkamer vs. multinational) kun je behalve de cijfertjes veel meer leren. Hoe hebben zij bepaalde processen ingeregeld? Hoe doe jij dit? Vind ik persoonlijk ook veel leuker en interessanter om te weten. Veel bedrijven staan hier vaak wel tot op zekere hoogte voor open. Zo niet, zijn ze in mijn ogen te arrogant en hoef ik hier ook niets van te weten.

eMiz0r
04/01/08, 09:21
Van dergelijke cijfers kan je iets leren, maar niet met een cijfer van 'ik 300' 'ik 1000' ik '100.000' .. als je echt een globaal beeld hebt kan je pas echt vergelijken:

- aantal personeelsleden
- hoofdberoep/bijberoep/student
- webhosting core business of niet
- omzet
- kosten
- gehanteerde winstmarges
- cashflow en nog wat andere ratio's ...
- aantal klanten
- huiskamer / kantoor
....

Logisch, daar hebben we het ook niet over. Ik zeg alleen dat het wel degelijk "nut" kan hebben om je druk te maken over de cijfers van een ander.

@GetUp,

Het interesseert me niet of een bedrijf arrogant is of niet. Ik wil gewoon weten wat er bij de directe concurrentie leeft om mijn eigen positie te versterken :D En die informatie geven ze niet vrijwillig prijs als je er om vraagt. Het is een zakenwereld, we doen het allemaal niet alleen voor de lol.

ju5t
04/01/08, 09:44
Er zijn genoeg bedrijven die benchmarking doen anders. Maar dat is blijkbaar een verschil in visie. Met cijfertjes alleen kom je er niet. Dus tenzij jij spionnen in dienst neemt zul je er toch op andere manieren achter moeten komen ;)

net4more
04/01/08, 09:56
Een goed jaar maar het kan nog beter. Ik heb nu zo weinig tijd ook voor forums als deze dat ik dringend iemand zoek die hier berichten leest en reacties plaatst. Wie helpt tegen een vergoeding??(headbang)

Hosted
04/01/08, 10:02
Afgelopen jaar hard gegroeid en daarom tijd om een kantoor te gaan huren om in 2008 nog groter te worden.