PDA

Bekijk Volledige Versie : Openvpn wil niet meer starten nadat de server.conf is toegevoegd



sobriquet
27/12/07, 20:40
Ik heb een centos 5 webserver. Op deze webserver heb ik met behulp van PUTTY openvpn 2.0.9 geinstalleerd.

Zoals al in de titel staat vermeld kan ik open vpn niet meer starten nadat de server.conf is toegevoegd. Volgens mij is het een vrij diepgaand probleem.

Dit is de situatie:

[root@vps ~]# service openvpn start
Starting openvpn: /usr/local/sbin/openvpn: error while loading shared libraries: /usr/lib/liblzo2.so.2: cannot restore segment prot after reloc: Permission denied [FAILED]

Op het internet heb ik gevonden dat wanneer selinux wordt uitgeschakeld
(deze is te vinden in /usr/bin) de server weer zou moeten werken. Helaas is dit niet het geval. Aan de instellingen van de server.conf zelf ligt het niet.

Mijn server.conf ziet er als volgt uit:

local 87.233.180.20
port 1194
proto udp
dev tun
ca ca.crt
cert server.crt
key server.key
dh dh1024.pem
server 10.8.0.0 255.255.255.0
ifconfig-pool-persist ipp.txt
client-config-dir clients
ccd-exclusive
route 10.8.1.0 255.255.255.0
push redirect gateway def1
keepalive 10 120
comp-lzo
user nobody
group nobody
persist-key
persist-tun
status openvpn-status.log
logappend /var/log/openvpn.log
verb 3

Heeft iemand een idee wat de oplossing is van dit probleem?

Alvast bedankt.

Ik zit bij mezelf te denken dat het kan liggen aan de installatie van lzo. Ik heb daarvan de nieuwste versie geinstalleerd. Zou het misschien kunnen dat door de installatie van een oudere versie de hele zaak weer draait?

hrodenburg
28/12/07, 00:26
ik neem aan dat je gekeken hebt of /usr/lib/liblzo2.so.2 ook echt bestaat?

sobriquet
28/12/07, 00:49
ja dat bestandje bestaat zeker...

MMaI
28/12/07, 11:22
en echten op die file zijn ook zo beschikbaar dat de user waar openvpn onder draait hier rechten op heeft?

probeer anders eens:
chcon -t openvpn /usr/lib/liblzo2.so.2

heb je na disablen van SElinux ook een keer herstart?

sobriquet
29/12/07, 17:29
heej mmai,

Ik heb selinux uitgeschakeld en vervolgens de server opnieuw gestart. Alles werkt nu weer naar behoren. Openvpn start weer. Thnx voor de tip

Groeten

MMaI
29/12/07, 18:24
geen probleem, daar zijn we voor natuurlijk ;)
meer mensen is meer gedachten :D

groenleer
29/12/07, 19:53
Ik ben blij dat het werkt, maar de meeste worden niet vrolijk van complete servers herstarten.

Is er misschien ook nog een manier waardoor het werkt zonder de hele server te herstarten? (Just curious)

MMaI
30/12/07, 00:29
chcon -t openvpn /usr/lib/liblzo2.so.2 zou moeten werken ;)