PDA

Bekijk Volledige Versie : Betaling via E-gold



Maxhost
27/12/07, 13:46
Hallo wht'ers,

Ik kreeg een mailtje van een persoon uit Rusland.
Hij vroeg of hij mag betalen met E-gold.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Voor / Nadelen?
Ik heb er nog nooit van gehoord. Heb al even gegoogled maar... tjah.

SF-Jeroen
27/12/07, 13:56
Het ziet er een beetje amateuristisch uit, ik zou het weigeren.

Dotdns
27/12/07, 14:23
E-gold bestaat al heel lang.
Veel USA bedrijf gebruiken E-gold.
Wel hoorde ik dat ze veel makkelijker zijn dan Payal bij terugboeking.
Dus als je klant zijn geld terug eist, kan jij daar niets aan doen.

Ze mogen allicht vrij lang bestaan, hun system is niet waterdicht.

Domenico
27/12/07, 14:56
Ik geloof dat Russen geen gebruik kunnen maken van Paypal wegens de bekende redenen.

AlfaHosting
27/12/07, 17:44
Hallo wht'ers,

Ik kreeg een mailtje van een persoon uit Rusland.
Hij vroeg of hij mag betalen met E-gold.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Voor / Nadelen?
Ik heb er nog nooit van gehoord. Heb al even gegoogled maar... tjah.

Er is een groot risico dat men nadien een terugboeking vraagt. Vaak wordt er nogal eens gewaarschuwd voor gebruik van dergelijke vormen van betaling als er geen zekerheid is met wie je te maken hebt.

AlexanderOnline
27/12/07, 19:48
Ik zou sowieso een beetje huiverig zijn als een Rus dedi/hosting ofzo bij je wilt, pas daar mee op.

Maxhost
27/12/07, 23:47
Hoezo? Russen hebben toch ook websites? Waar moet ik voor uitkijken?

Server00
28/12/07, 00:00
Dat je ze niet zo maar aanpakt :). Heb ook vandaag mail gehad van iemand die via E-gold wou betalen, had geen paypal.. Ben zowiezo huiverig voor buitenlandse klanten, als je het niet krijgt geincasseert, sta je niet sterk.

AlexanderOnline
28/12/07, 10:29
Hoezo? Russen hebben toch ook websites? Waar moet ik voor uitkijken?
Ja, maar je kan zoiets normaal beter in je eigen land hosten. Tenzij hij/zij een specifiek project heeft oid ga je niet je site in nederland hosten.
Het is bekend dat buitenlanders (en russen zijn toch wel een dubieus voorbeeld) met betalingsmethoden waarmee ze anoniem blijven bijv. een server huren om voor phishing of spam te misbruiken.

AlfaHosting
28/12/07, 10:56
Het is bekend dat buitenlanders (en russen zijn toch wel een dubieus voorbeeld) met betalingsmethoden waarmee ze anoniem blijven bijv. een server huren om voor phishing of spam te misbruiken.

Daar moet je dus voor oppassen en ook het feit dat je je geld gaat krijgen. Vraag in elk geval een vooruitbetaling voor een heel jaar of zo.

Maxhost
28/12/07, 11:38
Gaat hier gewoon om shared hosting.
Hij stuurde in de mail dat het ging om een project van hem.
Ik zal maar niet vertellen wat voor project, anders gaan anderen er mee vandoor... Maargoed, moet ik dit vertrouwen of niet?

pim1991
28/12/07, 12:08
Ligt eraan hoe zijn email was.
Als hij in een vertaalmachine geduwt is of brakkig engels is zou ik er al niet mee doorgaan.
Ik zou, als je van plan bent ermee door te gaan, eerst wat meer contact met hem opnemen wat hij precies van je verwacht etc.

AlexanderOnline
28/12/07, 12:08
Lastig. Je kan het proberen. Maar zorg dat je eerst geld hebt en pas dan het account opleverd en domein regged. Hou het account (en uitgaande mail) dan goed in de gaten.

®on
28/12/07, 12:29
Waarom zou je voor die paar tientjes het risico lopen?

MartinM
28/12/07, 12:32
Het kan ook gewoon om een project met adult content gaan en als Rus in Rusland is het niet toegestaan om adult te hosten. Daarvoor moeten zij naar het buitenland uitwijken.

Indien het project van jouw mogelijke klant dus om adult gaat, wat hier volkomen legitiem is, dan is dat voor de klant inderdaad een heel aannemelijke reden om een host in het buitenland te zoeken.

Toch zou ik zoals door de anderen gemeld inderdaad wel mijn ogen goed openhouden.

Ecatel
28/12/07, 13:27
e-gold is een prima en zeer betrouwbaar bedrijf. Als een klant een betaling gedaan heeft kan deze ook geen refund aanvragen zoals bij paypal. Dus heb je eenmaal het geld op je e-gold account dan is het van jou.

Explosive
28/12/07, 13:45
Nederlanders hosten toch ook wel een iets in Duitsland of Amerika? Waarom zou een Rus dan meteen illigale content E.d. gaan hosten?

Ik denk dat ik er ook geen probleem mee zou hebben als de mail en het eventuele contact maar goed zou zijn en geen wantrouwen zou wekken.

Bij welke bank zit je? Je zou namelijk ook gewoon een overschrijving kunnen vragen als je niet met E-Gold in zee wild.

DisQ
28/12/07, 19:54
Kan ik ook met Linden dollars betalen? :D

Wiliam v.
29/12/07, 03:28
e-gold is een prima en zeer betrouwbaar bedrijf. Als een klant een betaling gedaan heeft kan deze ook geen refund aanvragen zoals bij paypal. Dus heb je eenmaal het geld op je e-gold account dan is het van jou.

Je bent een amateur zeker? kijk hier eens: link E-gold fraud (http://www.google.nl/search?num=20&hl=en&safe=off&rlz=1B3GGGL_enNL245&q=e-gold+fraud&btnG=Search&meta=)
Ik zou E-gold wijgeren, te fraude gevoelig.

Maxhost
29/12/07, 11:01
Ik vernam dat de rus zijn mail naar verschillende hostingbedrijven heeft gestuurd.
Gewoon 20 mailandressen van internet en sturen maar o.i.d.
Het is wel redelijk normaal engels, ookal zitten er wel fouten in.
Gaat om een warez project.
Hij zegt wel zelf geen content te plaatsen.
Ik weet het allemaal niet, denk maar niet dat ik dit risico neem voor die paar centen, of hij moet me de hoofdprijs er voor betalen.

®on
29/12/07, 11:07
of hij moet me de hoofdprijs er voor betalen.
De hoofdprijs en dan wel bewust mee werken aan een warez project? ->|

Maxhost
29/12/07, 12:05
Ik werk niet bewust mee aan een wares project.
Het wordt enkel bij mij gehost, maar als ik merk dat er ilegale dingen worden gehost, sta ik dat niet toe.

®on
29/12/07, 13:13
Ik citeer:

Gaat om een warez project.
Dan werk je bewust mee. In hoeverre je dan strafbaar bent weet ik niet, maar een fatsoenlijke ISP zou dan al niet meer moeten willen werken.

crazycoder
29/12/07, 13:19
Ik werk niet bewust mee aan een wares project.
Het wordt enkel bij mij gehost, maar als ik merk dat er ilegale dingen worden gehost, sta ik dat niet toe.
Ik zou zelf niet graag met dat soort lui werken.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als je ze afsluit moet je rekening houden met wraakacties. Ze zullen misschien niet zomaar komen om je het ziekenhuis in te slaan maar kunnen je wel ineens wat extra dataverkeer bezorgen. Hoe dan ook, jij ga het niet leuk vinden.

AlfaHosting
29/12/07, 13:49
Ik citeer:

Dan werk je bewust mee. In hoeverre je dan strafbaar bent weet ik niet, maar een fatsoenlijke ISP zou dan al niet meer moeten willen werken.

'Linken naar' is in elk geval ook strafbaar.

Stewie
29/12/07, 13:53
Ik werk niet bewust mee aan een wares project.
Het wordt enkel bij mij gehost, maar als ik merk dat er ilegale dingen worden gehost, sta ik dat niet toe.
Jij host alleen legale warez? :lovewht:

blaaat
29/12/07, 18:53
E-gold boekt (in elk geval een paar jaar geleden) niet terug.
Heb het een aantal jaar gebruikt, werkt opzich goed, alleen je wachtwoord niet kwijt raken, er is namelijk niet echt een manier om je account weer werkend te krijgen ;)

chielsen
29/12/07, 22:50
E-gold is juist aanbevolen als je met russen handelt. Ze kunnen namelijk geen refunds voor elkaar krijgen, als je e-gold hebt gekregen weet je zeker dat je het geld hebt.
Ik zou me gewoon aanmelden, www.e-gold.nl

En heb zojuist een account weer tot leven gewekt waar ik al jaren niet naar had gekeken en en paswoord meer van had. Je moet een berichtje sturen en een aantal dagen later wordt je opgebeld en krijg je een nieuw paswoord.